Discussie over nieuws op VN.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Discussie over nieuws op VN.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:15

Daar kan wat mee gedaan worden...maar we vatten dingen verkeerd op en moeten maar door scrollen.... en zeg je er wat van in een topic zelf of hier krijg je een snauw...

Wil je echt de mening van bokkers over bokt dingen dan moet er een link ergens groot in beeld staan.
Het is ondertussen wel bekend dat merendeel van de bokkers niet zomaar op fz komt...

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:16

Dit is naar mijn weten de eerste keer dat ik op FZ reageer, en dan lees ik gelijk een reactie van ja dan moet je dat maar overslaan... tja zo wordt de ''zin'' om wat te plaatsen wel minder Scheve mond

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:18

Anieke89, ik denk dat ik dat ondertussen wel meer dan genoeg heb uitgelegd, wat ik daarmee bedoelde Lachen

RK, misschien een linkje op de voorpagina, tussen het nieuws? Lachen Wie het nieuws leest, zal het dan zeker tegenkomen en vooral voor die personen is dit relevant.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:18

Ik vind de amerikaanse mishandelingen eigenlijk wel interessant maar dat is mischien omdat ik er wel later mijn job van wil maken. Onderzoek mishandeling geen mishandelaar Lachen en mensen kunnen er ook van leren dus heeft het ook wel een samenlevingswaarde

Ongelukken vind ik wel minder leuk

Snap echt niet wat er zo verkeerd is met die opmerking, ik vind dat ook. Ben je er tegen vertel dan waarom. Maar om er zo over te vallen vind ik een beetje ver gaan Lachen dan kun je elk woord analyseren en tegen iemand gebruiken. Het is een discussie Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:19

De samenvatting van Maya vind ik een perfecte oplossing.
Wat mij betreft naar ON zodat het toch nog ergens centraal staat voor de mensen die dat makkelijker vinden. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:19

Het was een ongelukkige opmerking... svp weer nu terug ontopic? Lachen Mensen het eens / oneens met de samenvatting op de vorige pagina? Wat zijn de aanvullingen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:20

@Maya: ik denk dat je het mooi hebt samengevat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:20

@tieneke
Dat is wellicht een goed idee Ja
Maar dan wel dat het bovenaan blijft voor een tijdje Ja

En ook voor andere dingen betreft verandereingen.
Noem bijv het topic over hoe mensen EA willen.
Maar zo zijn er meer geweest Lachen

Het idee van een link heb ik vaker geopperd, simpelweg omdat het idd altijd dezelfde perzonen zijn op fz. En nu zelfs al enkele nieuwe gezichten Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:21

Ik denk dat een enquete dan nog zou kunnen helpen Ja

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:22

Citaat:
Niet interessant :
- Sensatie topics (ongelukken, mishandelingen, erge ongelukken) uit verweggistan (dus niet de BE, DLD of NL)
- Teveel nieuws over ongeveer hetzelfde, meer samenvoegen dus (kür Anky)
- Opmerkelijk nieuws (pony uit graf hond)

Kunnen dat soort dingen wel op ON of hoef je het geheel niet te zien?

Wel interessant :
- Nederlands nieuws. (mag ik dat doortrekken naar BE, DLD, NL of niet?)
- Medische artikelen (mag wel internationaal)

Meer iets voor andere fora :
- Hengsten goedkeuringen. (F-AM)
- Televisie-programma's. (ENT)

Hier sluit ik mij volledig bij aan. De redenen bij niet interessant mogen van mij zo naar ON.
Goedkeuring van hengsten mag van mij wel op VN, maar niet voor alles 1 topic. Maar bijv. zo als vandaag met de hengsten van het NRPS.

Verder vind ik VN een mooi overzicht, om zoveel mogelijk paardennieuws in 1 keer te zien Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:23

Is maar net wat voor iemand interessant is Lachen Medische doorbraken zouden volgens die redenering ook op MD kunnen, net zoals dat dressuuruitslagen op WD kunnen of een hoop dingen op Evenementen kunnen.

Voor mij is dat over hengsten en ook over tv-programma's (in België) dan wel weer interessant. Ik denk niet dat we voldoende meningen gehoord hebben om al een conclusie te trekken. En nooit zal iedereen het ermee eens zijn.

Een enquête zou goed kunnen werken, maar ik heb gezien bij andere mods hoeveel tijd en moeite daar wel niet in kruipt en tegen dat dat afgerond is, zijn we een paar maanden verder, gok ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:25

Ook ik kan me zeker vinden in de samenvatting Ja

Ook een enquete vind ik een goed idee Ja
Maar dan wel dat iedereen, of iig bijna iedereen dat snel ziet Lachen

Want ook ik vindt het erg jammer dat je hier altijd dezelfde mensen ziet.
Dan lijkt het misschien of die mensen altijd wat te klagen hebben, maar naar mijn idee willen die mensen gewoon een beter bokt maken voor iedereen. En als gewone bokker zijn dingen soms gewoon wat makkelijker te zien dan wanneer je bokt maakt omdat je er dan midden in zit ((kan het niet duidelijker uitleggen) Lachen

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:26

katiavl schreef:
Ik vind de amerikaanse mishandelingen eigenlijk wel interessant maar dat is mischien omdat ik er wel later mijn job van wil maken. Onderzoek mishandeling geen mishandelaar Lachen en mensen kunnen er ook van leren dus heeft het ook wel een samenlevingswaarde

Snap echt niet wat er zo verkeerd is met die opmerking, ik vind dat ook. Ben je er tegen vertel dan waarom. Maar om er zo over te vallen vind ik een beetje ver gaan Lachen dan kun je elk woord analyseren en tegen iemand gebruiken. Het is een discussie Knipoog

Als jij je er in interseerd, zo je wat vaker op ON kunnen kijken als je weet dat die berichten daar heen verplaatst zouden worden Knipoog

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:29

Zonder alles gelezen te hebben wil ik er toch iets over zeggen.
Ik heb nml. ook het topic gezien waarom jullie hier deze vraag stellen.

Ik vind het te gek voor woorden dat een paar bokkers (ook altijd dezelfde bokkers) zo kunnen zeuren en doordrammen over allerlei niet belangrijke zaken. Dan lees je het toch niet??
Ga iets doen met je leven zou ik haast zeggen maar ga niet zo alles lopen betuttelen.
Ik snap werkelijk niet dat de mods hier steeds weer in mee gaan.
Net zo als in het topic over dat rating systeem.
Ik heb één keer gezegt dat ik het bullshit vind maar als je sommige daar tig keer in ziet reageren dan denk ik echt 'waar zijn die mee bezig'.
Bokkers, ga eens jezelf met echt belangrijke zaken bezig houden. De wereld verbeteren doe je niet op Bokt.
Zo, dat is eruit. Haha!
Laatst bijgewerkt door Masada op 05-01-08 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:29

Maya schreef:
Niet interessant :
- Sensatie topics (ongelukken, mishandelingen, erge ongelukken) uit verweggistan (dus niet de BE, DLD of NL)
- Teveel nieuws over ongeveer hetzelfde, meer samenvoegen dus (kür Anky)

Wel interessant :
- Nederlands nieuws. (mag ik dat doortrekken naar BE, DLD, NL of niet?)
- Medische artikelen (mag wel internationaal)
- Opmerkelijk nieuws (pony uit graf hond)

Ik heb ff gequote en wat aangepast..
Maar ik vind dit wel een rijtje waar ik denk dat kan der bij mij mee door...
Ik lees op de VN wat mij zelf aanspreekt.

En ik wordt er bevoorbeeld niet warm van als er een hengst waar dan ook
wordt goed gekeurd bevoorbeeld... dat past gewoon niet in mijn straatje maar
ik vind bevoorbeeld wel leuk om te lezen als er een onbekende ruiter op een onbekende
concour in de prijzen valt.... Clown
Laatst bijgewerkt door paddington op 05-01-08 20:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:30

Een Enquête staat al enige tijd op de planning om gemaakt te worden, hetgeen wat we willen vragen is ook al bijna rond en helder. Alleen de concrete uitwerking laat nog even op zich wachten. Het maken van zo'n programma / opstellen van de vragen kost tijd. In die enquête werd ook deze vraag gesteld, maar vanwege het topic op VN maar even de kans aangegrepen om erover te praten.

Hengsten goedkeuringen / keuringsverslagen zijn dus in principe wel interessant voor een deel van de bokkers. Maar ik begrijp dus dat de mensen liever het meer gecombineerd / samenvattend zouden zien ipv 1 topic voor elk? Dit dus ook meer voor de wedstrijd verslagen dus?

Over die televisie-programma's. De huidige layout is de voorlaatste definitieve versie, het is wel de bedoeling dat er ook een overzicht komt met daarin een samenvatting van wat er aan paardensport op tv komt. Dus ik denk dat dat voorlopig wel op VN zal blijven Lachen

Runningkawa, jij had het in het begin nog over veel 'opvul' nieuws. Bedoel je dan die dingen die ik aangestipt heb bij 'niet interessant' of zijn er nog meer? Lachen

Hopla, ik ga persoonlijk graag de discussie aan Lachen Van kritiek en verbeterpunten kan je leren. Heel veel. Ik zie het ook niet als drammen en zeuren, maar iets waar we wat mee moeten doen Lachen

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:30

Kaisa schreef:
katiavl schreef:

Als jij je er in interseerd, zo je wat vaker op ON kunnen kijken als je weet dat die berichten daar heen verplaatst zouden worden Knipoog

Dat is precies het zelfde als zeggen: als het je niet interresseerd lees je het maar niet

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:32

hopla schreef:
Zonder alles gelezen te hebben wil ik er toch iets over zeggen.
Ik heb nml. ook het topic gezien waarom jullie hier deze vraag stellen.

Ik vind het te gek voor woorden dat een paar bokkers (ook altijd dezelfde bokkers) zo kunnen zeuren en doordrammen over allerlei niet belangrijke zaken. Dan lees je het toch niet??
Ga iets doen met je leven zou ik haast zeggen maar ga niet zo alles lopen betuttelen.
Ik snap werkelijk niet dat de mods hier steeds weer in mee gaan.
Net zo als in het topic over dat rating systeem.
Ik heb één keer gezegt dat ik het bullshit vind maar als je sommige daar tig keer in ziet reageren dan denk ik echt 'waar zijn die mee bezig'.
Bokkers, ga eens jezelf met echt belangrijke zaken bezig houden. De wereld verbeteren doe je niet op Bokt.
Zo, dat is eruit. Haha!

Ik heb me niet eens bemoeid met dat topic en het zelfs niet eens gelezen omdat het me interesseert.
De reden waarom ik hier reageer is omdat mijn mening wordt gevraagd.

Verder denk ik dat de inhoud van jouw post meer op jezelf slaat als degene die hier in dit topic proberen mee te denken en gewoon antwoorden op een vraag van een moderator die vraagt om onze meningen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-01-08 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:32

Ik had daarnet nog een vraag aan jou, misschien overheen gelezen? Of wellicht hebben anderen daar hun mening over?
Maya schreef:
@ Sporter, wanneer vind jij iemand onbekend? Wat zouden daar dan de criteria voor zijn? Of iemand internationaal / op de Olympische Spelen is gestart?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:36

Maya schreef:
Hopla, ik ga persoonlijk graag de discussie aan Lachen Van kritiek en verbeterpunten kan je leren. Heel veel. Ik zie het ook niet als drammen en zeuren, maar iets waar we wat mee moeten doen Lachen

Jij misschien wel maar wat denk je dat bokkers zoals ik bijvoorbeeld zich aan ergeren?
En als ik me dan wederom erger en er wat over zeg krijg ik een OW want dan geef je steken onder water.
Mij valt op dat er een paar bokkers zijn die het hele modteam gek kunnen krijgen.
Waarom?
Ik wil best een discussie aangaan met mods maar zij nooit met mij.
laat jullie toch niet gek maken door deze zeurbokkers.
En dit is alles wat ik erover zeg.
Ik ga weer belangrijkere dingen doen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:37

ongelukken uit amerika australie en meer dat soort ver van mijn bed show onderwerpen is miss wel leuk voor ander nieuws
maar in mijn ogen niet belangrijk genoeg voor vn
nu lijken er heel veel ongelukken te gebeuren etc terwijl het wereld wijd is , geeft een iets vertekend beeld

medische dingen kunnen er evt wel op
daar het buitenland vaak voorloopt

dingen over INTERNATIONALE ruiters ook
dus ook engelsman x rijd nu voor timboektoe

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:38

hummm even weer bijgelezen ..
hopla ik ga er maar even niet te diep op in
maar het klinkt als pot verwijt de ketel gezien eerdere topics ..

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:39

Maya schreef:
Hengsten goedkeuringen / keuringsverslagen zijn dus in principe wel interessant voor een deel van de bokkers. Maar ik begrijp dus dat de mensen liever het meer gecombineerd / samenvattend zouden zien ipv 1 topic voor elk? Dit dus ook meer voor de wedstrijd verslagen dus?

Ook graag de wedstrijd verslagen samengevoegd Knipoog Veel nieuws op de voorpagina heeft toch te maken met de KWPN-wereld (geen belediging) maar daar zit ik gewoon niet in. De wedstrijd uitslagen boeien mij dus absoluut niet, en vind het jammer dat er soms wel 5 'onderwerpen' zijn met uitslagen van 1 en dezelfde wedstrijd. Het zou mooi zijn om deze samen te voegen Ja

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:40

Maya schreef:
Ik had daarnet nog een vraag aan jou, misschien overheen gelezen? Of wellicht hebben anderen daar hun mening over?
Maya schreef:
@ Sporter, wanneer vind jij iemand onbekend? Wat zouden daar dan de criteria voor zijn? Of iemand internationaal / op de Olympische Spelen is gestart?

Sorry daar had ik overheen gelezen.

Maar dat is een hele makkelijke vraag en te gelijkertijd een hele lastige:P
uiteraard vind ik iemand onbekend als ik hem/haar niet ken.

Maar misschien moet er op VN alleen gekeken worden naar het A/B kader. Maar hoe dat dan met de buitenlanders moet zou ik niet weten, of mensen die ook internationaal starten en dan bedoel ik verder als belgie Knipoog
Maar eigenlijk zou ik je er zo 123 geen definitie voor kunnen geven. Clown

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:41

nickyu schreef:
hummm even weer bijgelezen ..
hopla ik ga er maar even niet te diep op in
maar het klinkt als pot verwijt de ketel gezien eerdere topics ..

Ik weet waar je heen wil maar ik geloof niet dat het hier relevant is om oude koeien of topics naar voor te halen.