Katja schreef:Ik word er echt doodmoe van. Heb zelf dyslexie en zorg toch echt dat ik netjes schrijf.
Volgens mij misbruiken veel mensen het om laksheid te verdoezelen en daarbij is het tegenwoordig met een spellingcheck ook niet meer nodig.
margareth: jouw berichten zouden al veel fijner te lezen zijn als je gewoon leestekens en hoofdletters zou gebruiken.
Hoi Katja,
Met de spellingscontrole haal je echt niet alle fouten eruit. Ik ben zelf ook dyslectisch en merk (zeker bij het schrijven van verslagen) dat er écht spelfouten in blijven staan.
Sommige woorden zijn nu eenmaal op verschillende manieren te schrijven.
On-topic

Maar goed, ook ik doe ontzettend mijn best om het 10x naar te lezen en te veranderen, de mensen die uit laksheid spelfouten maken en het daarna gooien op dyslexie mogen even ruilen met mij.
Maar er zijn écht veel mensen met dyslexie, dus het is moeilijk oordelen of het nu laksheid of de dyslexie is. Ben daar voorzichtig mee, heb het vaker zelf ondervonden hoe het is, wanneer anderen je niet begrijpen of je dom vinden.
Bij mij zijn ze er achtergekomen op 3 atheneum!, iedere keer die 1 voor dat dictee en geen hond die er wat van zei. Godzijdank heb ik een moeder die voor haar kinderen vecht, en ze heeft me opgepakt en is met me naar het audiologischcentrum in Hoensbroek gegaan. Tsja.. Daar waren ze er snel achter.
Ik moet zeggen met die dyslexie verklaring wordt je handicap niet weg gehaald, maar het scheelt een heleboel onbegrip.
Om iemand de beoordelen of hij/zij wel of geen dyslexie heeft, heb je meer nodig dan een webpage op een forum met wat schrijffouten.. Het is voor de 'leek' m.a.w de mensen die er NIET voor geleerd hebben, onmogelijk te beoordelen of iemand wel of niet dyslectisch is, laat deze beoordeling dan ook lekker bij de prof en niet hier op bokt....
Tsja heb mijn best gedaan om het na te lezen en de fouten te verbeteren... Zien jullie er nog een paar? Vast wel.
Lara