Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:37

denk dat dat niet haalbaar zou zijn voor bokt. Een botje. Daarvoor maken ze hier te veel uitzonderingen op regels Lachen Dat is niet altijd slecht maar soms zorgt het wel voor 'niet geheel faire' beslissingen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:32

Aan de posters in dit topic te zien denk ik dat de aanleiding voor dit topic grotendeels aan de reading topics van de laatste tijd te danken is (corrigeer me als dit niet klopt).

Ik heb gemerkt dat je in deze topics je mening "in watten moet inpakken", omdat je als je beweerd dat je reading onzin vindt, al gauw geconfronteerd word met een groep mensen die dit hoogst persoonlijk opnemen. "Dus je vind me een oplichter!" "dus je vind me/ons dom of naief!". Eh, nee dat is noch gezegd noch geimpliceerd.

Wel, ik vind dat je heel erg moet oppassen met mensen woorden in de mond leggen om je er daarna over op winden.

Bokt regels zijn duidelijk, grof/beledigend taalgebruik of of op de man spelen (en dan bedoel ik écht, niet de vermoorde onschuld uithangen) is niet toegestaan en word bestraft.
Als je er niet tegen kan dat mensen het simpelweg niet met je standpunt/werelbeeld/religie etc. eens zijn moet je niet aan discussies deelnemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:35

Kuggur ook in andere topics zoals bijvoorbeeld HAW valt het op Lachen Om nog maar te zwijgen over naturals vs niet-naturals (of omgekeert)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:41

Ergens niet mee eens zijn is niet erg
En mensen die mij kennen weten dat ik niets in watjes verpak.

Maar zeggen in dat readers topic, om daar maar op verder te gaan, mensen die readen zijn oplichters en profiteurs.
Dat is een persoonlijke aanval naar iedereen die read. Gewoon rechtstreekse aanval.
Zeggen dat mensen die readen wel wat vinden onnozel zijn, naïef enz zijn ook aanvallen.
Als ik zeg dat iemand die niet geloofd een stom persoon is en maar een leeg leven heeft om dit te missen...moet ik eens 3x proberen? kan ik opbokken voor een poosje, zeker weten Haha! En nog wel sneller dan die 3x...

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:47

Toch zijn het steeds dezelfde bokkers die zich aangevallen voelen in een topic.
Dan zou ik zeggen, zoek het dan ook niet op.
Ik denk dat er maar een handvol bokkers zijn die steeds aangevallen worden of denken dat ze aangevallen worden.
Je moet Bokt zien als een leuk tijdverdrijf maar het is toch zeker niet levensbehoevend?
Niet zo zwaar aan tillen.
Bokt is fun en laat het ook fun blijven. Haha!
Gewoon niet zo'n punt van maken of is het zo enorm belangrijk dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:52

Hopla, ik weet niet of jij ergens in geloofd, God bijvoorbeeld.
En ik zeg steeds, jee wat ben jij een naief persoon zeg, hoe kun je nou in God geloven met de hele rambam er om heen. Over water lopen, maagden die kinderen krijgen...tjonge jonge...ben jij stom zeg...

En dat zegt niet 1 persoon, dat wordt ook niet 1x gezegt..maar komt steeds voor bij...zou jij dat leuk vinden?
Maar jij geloofd echt in God, hebt er ook al meerdere maken wat aan gehad.
Maar als je daar iets van durft te zeggen dan heb je last van placebo effecten hoor, want God overhoort je gebeden niet hoor, puur toeval en mazzel Ja Naieve dommerd...lachen zeg...hoe kan iemand daar nu intuinen... ROFL

(dit is dus niet mijn mening, maar ff als voorbeeld)

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:56

Daar moet je echt niet van wakker liggen hoor.
En als meer bokkers hetzelfde zeggen dan kun je of er niet meer op reageren of gaan nadenken of zij toch niet allemaal gelijk hebben. Als meer mensen iets zeggen dan zal er ergens wel een kern van waarheid zijn.
En ik heb het hier niet alleen over reading maar bedoel in het algemeen.
Gewoon wat luchtiger bekijken.
Dit zijn nu eenmaal de regels en de werkwijze van Bokt.
Volgens mij zijn wij hier te gast en dan is het toch echt take it or leave it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:01

Maar wakker liggen..nou nee, niet om iets op bokt Lachen

En het is nog steeds de minderheid die het zegt...en als je echt van iets overtuigd bent ga je daar echt niet aan twijffelen door mensen die het met beledigen moeten verdedigen.

En idd, we zijn hier allemaal te gast... daarom juist Lachen
Vandaar dit topic, want de eerste regel van bokt wordt hier meerdere malen voorbij gewalst Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-10-07 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:01

Dat heet politiek correct right? Niks mis mee toch Lachen
Als het tenminste niet een eindeloze discussie wordt Koe

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:02

hopla schreef:
Daar moet je echt niet van wakker liggen hoor.
En als meer bokkers hetzelfde zeggen dan kun je of er niet meer op reageren of gaan nadenken of zij toch niet allemaal gelijk hebben. Als meer mensen iets zeggen dan zal er ergens wel een kern van waarheid zijn.
En ik heb het hier niet alleen over reading maar bedoel in het algemeen.
Gewoon wat luchtiger bekijken.
Dit zijn nu eenmaal de regels en de werkwijze van Bokt.
Volgens mij zijn wij hier te gast en dan is het toch echt take it or leave it.

Wat bedoel je hier nu weer mee hopla? Als we toch door gaan op het onderwerp readen, weet je dat er voor en tegenstanders zijn. Als 50% zegt dat je naief en stom bent als reader, en 50% beweerd dat het wel goed is en je het wel kan. Wat dan?

Overigens gaat het niet om aangevalen vóelen maar aangevallen wórden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:04

Citaat:
Overigens gaat het niet om aangevalen vóelen maar aangevallen wórden.

Juist!
Het is niet dat het verkeerd geïnterpreteerd word...het zijn door sommige gebruikers bewuste aanvallen.
Bewust een groep mensen beledigen en bewust die groep mensen kwetsen.
Niet 1x, maar nee elke kans die er voor is word gebruikt....

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:05

Op een groot forum als bokt kun je het toch niet voor iedereen naar de zin maken.
Er is echter ook niemand die je dwingt om te bokken.
Daarom ga ik nu iets anders doen. Ik hoef niet te bokken, ik mag.
En nu tijd voor iets anders. Koffie (of thee)!
Laatst bijgewerkt door Masada op 25-10-07 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:06

Daar gaat het toch niet om Hopla?

En veel plezier met je bakkie Ja

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:09

Sommige onderwerpen liggen nu eenmaal gevoelig Phargirlke.
Het beste is dan als je toch wil posten om jezelf niet uit de kast te jagen en deze mensen waardoor jij je aangevallen voel en te negeren.
Dat is volgens mij ook wat bokt geeft als advies. Negeren.
En daarbij zit er ook een foeiknop op Bokt.
En nu ben ik echt weg.
tot later. Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:11

Ik meende oprecht dat het de bedoeling was dat het om algemene voorbeelden ging. Gaan we nu verder door op specifieke topics? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:12

Die foei knop is leuk...als daarmee de mensen die je "foeit" ook jou berichten niet kunnen lezen...zo heeft hij geen werking Lachen

Maar das een ander onderwerp Lachen

Is ook algemeen Ann, maar dit voorbeeld is wel een duidelijk voorbeeld daarin.
Maar het gebeurd zeker ook elders.
Maar zo is het denk ik wel duidelijker uitleggen met een voorbeeld erbij. Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:16

Ik voel het ook zo de laatste tijd, jammer eigenlijk.

Ik ben dus ook 1 van die "readers" en ik merk dat ik er steeds minder mee te koop loop, mensen die willen weten me wel te vinden Knipoog

Ik lig er niet wakker van, maar leuk is het niet om direct of indirect voor bedrieger uitgemaakt te worden, laat staan de pb-tjes die je dan af en toe krijgt en dat je voor van alles en nog wat uitgemaakt wordt. Daar kan dan niks aan gedaan worden, maar het kwetst wel natuurlijk.

Verder vind ik het jammer dat bepaalde groepen een hetze tegen 1 persoon opstarten (wat imo vaak gebeurt) in een "neutraal" topic. Reageert de persoon in kwestie hier op, wordt de post gewist als zijnde off-topic.

En aangezien ik het beessie liever bij de naam noem, bedoel ik met name het topic "Bevrediging vs Voorlichting" dat op Forumzaken loopt. het is inmiddels wat afgezakt naar onderen, maar iedereen wist dat het over mijn topic over hoe ik bedonderd ben door de handelaar van mijn Shire ging Knipoog

Toen ik echter een opmerking maakte in dit topic, werd het door de mod gewist als zijnde off-topic, dat het een neutraal topic was en dat er niet op de man gespeeld zou worden, terwijl er werkelijk waar quotes van "mijn" topic in genoemd worden!

Daar erger ik mij wel eens aan, meestal niet gelukkig Knipoog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:17

@RK,
Met alle respect: ik houd het liever wat algemener. Maar stoor je vooral niet aan mij. Clown

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:20

Dit topic bedoel ik dus:

viewtopic.php?f=25&t=845162

Dat vind ik nu een typisch voorbeeld van iets dat neutraal verpakt wordt, maar ondertussen een hele directe aanval op een bepaalde persoon (in dit geval mijzelf) is.

Ik vind het echt jammer dat hier niet strenger op gekeken wordt, echt. Want ondertussen vind ik het wel reuze irritant dat er in doorgegaan mag worden over "mijn zaak" maar dat een persoonlijke post van mij verwijderd werd Knipoog

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:24

Je kan daar niemand op beschuldigen, ik vind gothics stom (voorbeeld) dat hoeft niet te slaan op iemand uit dit topic. Net als readings, ook onzin, hoeft ook niet te slaan op een persoon. Je kan er pas iets aan doen als er staat Ik vind (boktnaam) een stomme gothic.
Dus, eigenlijk, is dit topic een beetje nutteloos denk ik. Er valt toch niks aan te doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:53

daar vrees ik nu net voor barmat..Dat de mensen die ons nodig hebben ons niet meer gaan vinden door dat readers er minder en minder voor uit komen.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:01

Er zou gewoon meer controle moeten komen. Misschien zelfs wel in de Pb's. Soms krijg je dingen toegestuurd Bloos!, echt het loopt tegenwoordig de spuigaten uit!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:10

Oh Please Barmat. Dat topic heb ik niet geopend OM, OF door JOUW topic Lachen Ikzelf heb zelf NIET eens in jouw topic een reactie neergezet. Er staat een duidelijke vraag gesteld door mij in dat topic. That's it.

Mensen hebben zelf in de hand wat zij erin plaatsen, dat is niet aan degene die het topic opent Rolleyes

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:18

Schimmelig schreef:
Oh Please Barmat. Dat topic heb ik niet geopend OM, OF door JOUW topic Lachen Ikzelf heb zelf NIET eens in jouw topic een reactie neergezet. Er staat een duidelijke vraag gesteld door mij in dat topic. That's it.

Mensen hebben zelf in de hand wat zij erin plaatsen, dat is niet aan degene die het topic opent Rolleyes

ik bedoel het ook niet als directe aanval op jou, maar meer om hoe de wending er in kwam Knipoog Dus voel jezelf niet aangevallen aub Lachen

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:19

Het zijn ook steeds dezelfde mensen he :p, nee hoor grapje!