[Dienstmededeling] Nieuwe hoofdpagina voor Bokt.nl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] Nieuwe hoofdpagina voor Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:23

Bart...ging het al niet over een nieuwe layout toen er nog geen nieuws redactie was?? Haha!

Maar ik zal het eens gaan bekijken Ja
Kom daar namelijk nooit binnen Lachen

Edit: ik vind het wel overzichtelijker geworden betreft nieuws Ja

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 18:24

Hehe, yup. En de nieuwe layout is er nog lang niet. Dit is meer een tussenoplossing ivm de flink toegenomen hoeveelheid nieuws. De oude layout was helemaal prima in de tijd dat we 4 berichten per week hadden maar met de huidige hoeveelheid nieuws was het gewoon niet meer hanteerbaar.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:26

dacht tot dat ik dit las al dat er iets met mijn pc was. maar vind idd de oude ook veeel fijne

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:27

o0eefje0o schreef:
dacht tot dat ik dit las al dat er iets met mijn pc was. maar vind idd de oude ook veeel fijne

Ja ik ook, ik denk ik ga maar even op zoek in FZ.. en daar was het berichtje al
Vind het er persoonlijk niet uitzien, maar went vast wel Knipoog

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:27

Bart wat ik ook schreef en x marr ook is dat het zo dicht op elkaar staat dat in ieder geval voor mij (heb slechte ogen) het zo'n brij van regels is dat ik het verschil tussen de berichten niet meer kan zien en het voro mij zo niet leesbaar en werkbaar is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:28

Cayenne: het is toch geen nieuwsforum?

Nu staat het toch ook in link, netzoals dat je even via de tabbladen naar het nieuwsstuk gaat.
En voor de mensen die het nieuws willen bijhouden is het toch geen probleem om daar dan even heen te gaan?

Ik zeg ook niet alleen maar dat ik het niks vind en dat ik het lelijk vind, maar als ik er al hoofdpijn van krijg vraag ik me af hoe andere mensen die veel sneller hoofdpijn krijgen, of misschien slechtziend zijn, hoe snel die er dan hoofdpijn van krijgen.

En waarom moet het van 7 dagen? (even een vraag in het algemeen)

Jammer ook, dat er iets wat mooi was, omgetoverd word in iets wat misschien voor jullie een stuk praktischer is, maar wat ik(en meer met mij volgens mij) geen mooie beginpagina is.

Wees eerlijk: wie vindt dit een mooie intro/ beginpagina voor een site met een erg leuke inhoud?
Laatst bijgewerkt door Air op 09-10-07 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:29

Sorry, maar ik vind het absoluut niet fijn
zó druk!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:30

Ik vind het mooier dan de vorige versie Lachen Toen zag ik telkens een stuk van een bericht met een giga-titel. Dus ja, ik vind het mooier Lachen
Er zullen vast mensen zijn die het niks vinden, maar ook mensen die het wel goed vinden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:31

Nou ik zie hier toch ook een grote titel met een klein beetje tekst? Verward

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:31

BartVB schreef:
x_Marr schreef:
Bokt is geen nieuwssite.
Het is een paardenforum, met nieuws erbij.

Ik denk dat het hier voor een deel mis gaat Lachen Bokt was idd puur een paarden forum, daar is eeuwen geleden wat nieuws bijgekomen maar het 'wat nieuws' stadium zijn we inmiddels toch wel flink voorbij. Bokt.nl is (of wordt Clown) de site voor mensen met een interesse in paarden. Daar hoort zeker een forum bij en het forum zal ook zeker het belangrijkste deel van de site blijven maar tegenwoordig is er meer dan alleen het forum. De wiki wordt ook alleen maar groter en groter en komt waarschijnlijk over een tijdje ook wat prominenter in beeld op de hoofdpagina.

Als er concrete problemen zijn dan zijn we echt bereid daar naar te luisteren en te kijken of we daar iets aan kunnen doen maar met 'ik vind het niks' of 'het is lelijker' kunnen we natuurlijk niet veel Lachen

Ah vandaar dat Fotofun weg is Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:32

Tieneke schreef:
Ik vind het mooier dan de vorige versie Lachen Toen zag ik telkens een stuk van een bericht met een giga-titel. Dus ja, ik vind het mooier Lachen
Er zullen vast mensen zijn die het niks vinden, maar ook mensen die het wel goed vinden.

Maar voor slecht ziende mensen is het dus echt een brij, die zinnetjes gaan bij mij door elkaar enzo.
Vroeger kon ik het teminste nog lezen, nu moet ik echt op zien en zien voor te lezen, en ogen forceren dat betekent hoofdpijn krijgen. Verdrietig

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 18:32

Ook de titels niet?
Het contrast van dat donkerblauw op lichtblauw is idd niet super maar wel hetzelfde als de titels in de forumoverzichten. We hebben zwart op donkerblauw geprobeerd maar dan werd het allemaal een nogal zwaar/donker geheel.

De stukjes tekst tussen de titels zijn idd redelijk klein, zeker als je ogen niet super zijn maar hier staan alleen de eerste regels van een bericht, als de titel je aanspreekt kan je dus gewoon doorklikken naar het volledige bericht (op de normale grootte).

@x_Marr de inhoud is precies hetzelfde gebleven alleen zie je nu ook nieuws van wat verder terug. Ik snap je probleem dus echt niet Verward Het is idd iets 'drukker' maar dat is een logisch gevolg van meer informatie op een pagina Lachen De oude pagina was overigens ook niet bepaald een toonbeeld van overzichtelijkheid...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:33

x_Marr, je kunt de berichten nog steeds aanklikken. Dan krijg je het gewone formaat of je gaat naar het tabblad voor Voorpagina nieuws.
Het werkte gewoon niet meer, en wanneer we nieuws in het oog wilden laten springen ging dat ook niet meer. Zoals Bart al zei is Bokt meer dan alleen een forum, en Nieuws is daar ook een groot deel van geworden. Het heeft altijd al op de voorpagina gestaan, alleen is het nu aangepast, en met een goede reden.

Ik begrijp best dat het niet voor iedereen handig zal zijn, maar dat was met de oude voorpagina ook niet zo. Halve berichten vielen weg, of moesten ingekort worden. Tenzij je 3 meter wilt scrollen Haha!
Meningen verschillen maar dat hou je toch altijd Lachen Het went wel weer, en anders kun je er ook via een andere manier komen Lachen Ik zie je probleem dus niet echt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:34

Dat kan meegenomen worden en met zulke opmerkingen kunnen ze tenminste iets doen. Maar argumenten die over smaak gaan, hebben imo geen grote waarde, omdat dat voor iedereen anders is en het zal nooit gebeuren dat iedereen op gebied van smaak op 1 lijn staat.
Maar voor slechtziende mensen kan ik het wel begrijpen, maar daarom moet het hele idee niet afgekeurd worden Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:34

Ja denk dat aan het contrast ligt, ach geeft niks. Binnenkort naar de oogarts en sterkere bril kopen ik overleef het wel Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:35

Ik vind het erg fijn Haha! Kom regelmatig op bokt, maar als ik een dag niet langs kom, mis ik voor mn gevoell veel nieuws. Terwijl het echt wel interessant is hoor.

Dus bij deze: TOP! En aan alle piepers, het wend vanzelf Haha!

Toogfilosoof

Ik vind het veel overzichtelijker zo. Je kunt nu veel meer nieuwsberichten zien. Top!

Emori

Ik ben niet slechtziend, maar het duizelt mij ook voor de ogen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:36

Om maar even mijn boeh en bah bericht te onderbouwen Knipoog

Ten eerste, fijn dat jullie er aandacht aan hebben besteed.

Maar persoonlijk vind ik de letters nu te klein, het wordt een beetje (om eerlijk te zijn nogal) onoverzichtelijk zo.
Ook omdat sommige nieuwsberichten er foto's bij hebben staan vind ik het persoonlijk een beetje rommelig dat die er nog tussen staan.

Ook vond ik het bij het vorige handig dat het allemaal groot en handig was, je kon nu (sorry toen Knipoog ) bijna de gehele post lezen, als het mij echt aansprak en er kwam nog meer bij dan klikte ik op het topic.
Soms sprak de titel mij niet aan, maar als ik de tekst las dacht ik wel eens, hey interessant!
Nu heb ik dat minder, omdat alles ook behoorlijk dicht op elkaar staat.

Sommige berichten vond ik ook niet echt 'hoofdpagina waardig' Maar dat is mijn mening en daar valt verder niet over te oordelen Knipoog
Want op sommige werd nog niet eens is gereageerd, of dat ik dacht tsja móet dit nu echt op de hoofdpagina?
Maar daar kan ik verder niet echt over oordelen Knipoog

Ik vind het persoonlijk nu te klein en alles te dicht op elkaar met té veel informatie op 1 klein stukje. Lachen

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:39

Hm... vind het niks eigenlijk Schijnheilig Jammer! Wel overzichtelijker, maar een beetje te druk imo. Allemaal lettertjes door elkaar heen, duizelt een beetje.

Ik vond het vorige beter Lachen
Laatst bijgewerkt door Unfaithful op 09-10-07 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:39

Sorry, horen jullie zelf wel wat jullie zeggen? Bloos
Jullie zeggen het precies zoals het ook was: als je het hele bericht wil lezen: titel aanklikken.
Is dus precies hetzelfde principe als zoals het was Knipoog

En waarom moeten altijd alle nieuwsberichten op de voorpagina dan?
Als je toch het nieuws wil zien kan je toch ook naar dat stuk gaan.
Je gaat toch ook niet lid van de krant worden als je altijd maar 1 bericht wil lezen?

@ Casperrr: Amen Ja kon het niet goed verwoorden.

Het is alleen maar handiger voor de mensen die het nieuws willen lezen.(In mijn ogen dan Knipoog, snap namelijk niet waarom het beter voor de mensen is die soms maar een enkel nieuwsbericht lezen.)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:41

Het is veel overzichtelijker en functioneler geworden. Ik vind het minder mooi, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.
Zal er nog wel aan moeten wennen. Bokt ziet er ineens heel anders uit.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:41

Hmm, ik zou de eerste regels van het bericht weglaten onder de titel en dito voor de plaatjes rechts... Zo is het meteen al een stuk minder "rommelig" en veeeel minder scroll werk.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:44

Ik heb een idee Clown
Wat nou als de eerste 3(of 2 oid. Knipoog) berichten die het laatst toegevoegd zijn nou bijv. gewoon zo zijn als eerst, en de rest allemaal zoals nu daaronder?
Zou volgens mij al een stuk beter zijn...

Hoop dat het uitvoerbaar is, en dat het voor iedereen dan beter is..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:45

Dat is voor iedereen wat wils dus Knipoog