Wat moet je onder oneliner verstaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat moet je onder oneliner verstaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:34

Ik irriteer me ook niet zo vaak aan oneliners.

Maar wel wat CM zegt
Midden in een topic vallen en daar een tekst neer kwakken waar het net al 3 pagina's over heeft gegaan.

Of gewoon echt niet lezen een daardoor een tekst zeggen die goed bedoeld is, maar waarvan je zeker weet dat ze zelfs de eerste post niet hebben gelezen Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 12:09

Ik denk dat dit een algemener probleem is dan alleen maar iets voor een pb'tje naar 1 mod.
Er spelen een aantal dingen:
- is dit een oneliner? Lijkt mij in dit geval gewoon ondubbelzinnig ja. Vergelijkbare berichten op UK en HAW worden nogal eens verwijderd.

- Moet die oneliner verwijderd worden? Wat natuurlijk wel kan, is dat in sommige gevallen een oneliner niet weggehaald wordt omdat het niet altijd echt veel overlast geeft. De regels op UK/CB, op EA en ik dacht ook HAW zijn strenger rond oneliners dan op andere fora. Maar... het is wel handig als dat dan ook als reden gegeven wordt, en niet het (niet kloppende) 'het is geen oneliner'.

En over het reageren op tems: volgens mij is het gebruikelijk om altijd een korte reactie te plaatsen. En persoonlijk lijkt me het nog veel belangrijker om even een zorgvuldige uitleg te plaatsen als je niets met de tem doet. Ik heb gemerkt dat het echt heel irritant is als je actief temt en er gebeurt vervolgens niets mee, zonder dat dat gemeld wordt, of uitgelegd waarom.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:50

Mas, actief temmen wordt zeker op prijs gesteld. Maar dat wil niet zeggen dat wij altijd de actie zullen uitvoeren die de temmer in gedachten had. Uiteindelijk moeten we namelijk wel een afweging maken wat we in een bepaalde situatie doen en ondanks dat de tem op zich terecht is kan dat dus ook wel eens betekenen dat we geen actie ondernemen. Maar dan is het nog steeds prettig dat we het signaal wel hebben gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:55

Normaliter zet een moderator daarom volgens mij ook iets van "Bedankt voor je TeM" oid neer bij de reactie, ongeacht of de TeM verder afgehandeld is op de manier die de temmer in gedachte had..

Karl, maar ik ben WEL nog steeds benieuwd waarom dit dan geen oneliner was en hoe ik dan in hemelsnaam moet weten wat wel een oneliner is en wat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:11

Ik moet ook zeggen dat ik dat bijna altijd wel heb op mijn tem Ja

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:31

Wildwings, dan had je in dat geval denk ik beter die mod via PB of tem kunnen aanspreken om om uitleg te vragen. Dan had je waarschijnlijk wel extra uitleg gekregen hoe die uitspraak bedoeld was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:37

Beter dan wat?
De reden dat ik dit topic aanmaakte is gevolg van die TeM maar staat er verder los van, heb ik al uitgelegd vorige pagina.
Verder leek het me duidelijk dat ik hierbij dus vroeg waarom dit (zie pagina 1) geen oneliner was.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:52

Heeft bokt geen lijst van gebruikte termen?
Inclusief definities..

Dát zou handig zijn Haha!

(dit is een triple liner, resp. een quatro Clown )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:55

Karl66 schreef:
Wildwings, dan had je in dat geval denk ik beter die mod via PB of tem kunnen aanspreken om om uitleg te vragen. Dan had je waarschijnlijk wel extra uitleg gekregen hoe die uitspraak bedoeld was.

Maar dat lijkt me niet de juiste benadering, want het gaat niet om dit individuele geval denk ik. Volgens mij (en Wildwings: als ik het mis heb moet je het even zeggen natuurlijk Lachen ) was dit topic meer bedoeld als een algemene vraag over hoe het nou zit met de oneliners. Naar aanleiding van een specifiek geval, maar niet alleen maar over een specifiek geval.
Dat is een heel belangrijk verschil, en het lijkt me dat algemene zaken juist algemeen besproken moeten kunnen worden. Want anders krijg je dat het door allerlei individuele gebruikers met allemaal individuele mods wordt besproken, maar niemand ooit een beetje inzicht krijgt in het totaal.

En in dit geval lijkt het er dus op dat er meerdere ideeen over wat een oneliner is en wat niet binnen het modteam zijn, want een dergelijke opmerking zou op UK zeer waarschijnlijk niet geaccepteerd worden. En dat lijkt me een onderwerp wat in alle opzichten op FZ thuishoort Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:47

Shadow0 schreef:
Maar dat lijkt me niet de juiste benadering, want het gaat niet om dit individuele geval denk ik. Volgens mij (en Wildwings: als ik het mis heb moet je het even zeggen natuurlijk Lachen ) was dit topic meer bedoeld als een algemene vraag over hoe het nou zit met de oneliners. Naar aanleiding van een specifiek geval, maar niet alleen maar over een specifiek geval.
Dat is een heel belangrijk verschil, en het lijkt me dat algemene zaken juist algemeen besproken moeten kunnen worden. Want anders krijg je dat het door allerlei individuele gebruikers met allemaal individuele mods wordt besproken, maar niemand ooit een beetje inzicht krijgt in het totaal.

Je zegt precies wat ik bedoel, alleen jij verwoordt het iets beter (en rustiger Schijnheilig ), maar dat is inderdaad de opzet van het topic.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:57

En in mijn geval ( de tems die verwijderd worden ) zou ik het dan toch wel prettig vinden om in het TEMsysteem gewoon een antwoord van een mod te krijgen. Wat de beweegredenen wel/niet zijn.
Je temt tenslotte om te helpen en als ik dan niks terug hoor, waarom zou je het dan nog doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:15

Cyntje, als je TeM verwijderd is komt dat dus meestal omdat het bericht verwijderd is waar je op getemt hebt als ik het goed begrepen heb, dus niet perse je TeM wordt verwijderd dan hoor.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:17

oh ok Bloos ( sorry oneliner Lips are sealed )

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:10

Cyntje schreef:
En in mijn geval ( de tems die verwijderd worden ) zou ik het dan toch wel prettig vinden om in het TEMsysteem gewoon een antwoord van een mod te krijgen. Wat de beweegredenen wel/niet zijn.
Je temt tenslotte om te helpen en als ik dan niks terug hoor, waarom zou je het dan nog doen?

Cyntje, wat Wildwings schrijft klopt inderdaad.
Ik weet dat je regelmatig temt en dan wordt er altijd een melding teruggestuurd. Soms alleen maar een kort bedankje, maar het wordt in elk geval nooit zomaar 'weggegooid' Knipoog
Als je bijv. op HAW/ITP op een typische oneliner temt (mooi paardje, gave foto's.... afijn, je kent de voorbeelden wel *LOL*) dan wordt zo'n bericht verwijderd. Nadeel: jouw tem (+ de reactie daarop) is ook niet meer zichtbaar omdat het oorspronkelijke bericht verwijderd is.
Probeer het maar te zien als een compliment, je tem was dan zeker terecht Knipoog *LOL*

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 11:53

Oscar: jij zit op HAW, daar wordt ook gecontroleerd op oneliners toch? Kun jij misschien wat meer uitleggen wat jullie als oneliner zien en wat niet?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:18

Shadow0 schreef:
Oscar: jij zit op HAW, daar wordt ook gecontroleerd op oneliners toch? Kun jij misschien wat meer uitleggen wat jullie als oneliner zien en wat niet?

Tuurlijk, met alle plezier Ja

Onder oneliners verstaan we korte zinnetjes met weinig inhoud. Dan moet je denken aan de categorie 'mooi paardje', 'leuke foto's', 'wat lief', 'gefeliciteerd', 'bedankt' etc.

Verder is er nog een verschil tussen ITP en HAW. Dat gaat niet alleen om oneliners, maar ook over rijtechnisch commentaar. Een reactie op HAW moet nl. ook rijtechnisch (of wanneer het een andere discipline betreft: "werktechnisch" Knipoog) commentaar bevatten.
Zo is het op ITP wel toegestaan om een reactie te plaatsen in de trant van "wat een leuke pony, en wat heeft ie toch een mooi halster" (ik noem maar wat Haha!) en op HAW is dit weer niet toegestaan omdat het niet over de werkfoto's gaat.

Is dit een beetje een antwoord op je vraag? Lachen

Jokano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:02

Ik lees ook regelmatig:

"ik heb geTeMd".

Een oneliner pursang lijkt me! Duivel Clown

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 10:13

Ja, eigenlijk wel. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel handig om te weten dat ik dan niet meer over iets hoef te temen omdat het -duidelijk- al gemeld is.