Eigen berichten niet voor iedereen zichtbaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Re: Eigen berichten niet voor iedereen zichtbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:35

runningkawa schreef:
Is zoiets niet gewoon automatisch software matig in te stellen?

Volgens mij is dat erg moeilijk.
Ik denk dat een forum ook maar een kant en klaar pakket is, wat je wel tot op zekere hoogte kan aanpassen, zoals blauw en bepaald lettertype voor bokt etc.

Ik ken fora waar geregistreerde gebruikers bepaalde topics wel kunnen lezen, ik ken fora waar vriendjes elkaars profiel en foto's kunnen kijken, maar ik ken geen enkel forum waar dat van toepassing is zoals jij het voorstelt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:00

Maar Bart is toch zelf maker van phpBB?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:04

Ik heb ook wel graag dat dat er zou komen ja. Of dat je in kan stellen welke mensen je berichten mogen zoeken en wie niet. Ik vind het ( ookal is dat een voorwaarde van Bokt ) ook niet zo prettig dat elke gek je berichten terug kan lezen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:11

Wiki schreef:
Tijdens de levensloop van de 1.x serie hebben verscheidene mensen onderdeel uitgemaakt van het phpBB Team: Bart van Bragt (BartvB), Frank Feingold, Paul S. Owen (psoTFX) en Johnathan Haase, Nathan Codding, John B. Abela. Al deze genoemde namen zijn inmiddels gestopt.

Ik vind het onhandig als dat wat jullie voorstellen er gaat komen.
Het is toch handig als je bijv. op zoek bent naar een verzorgster ofzo, om diegene een beetje na te trekken.
Of een onzinpost of stoker heb je zo eerder in de peiling.

Ook maakt het Bokt wat mij betreft als een grote huiskamer.
Als je vriendjes'politiek' gaat doen ("jij mag wel kijken maar jij niet!" ) krijg je misschien weer een grote kijvende kudde wijven Haha!

Nee, geef mij dan maar de geregistreerde gebruikers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:15

Ja klopt, maar aan bokt mag bart toch sleutelen wat hij wil?
ik bedoel daarmee te zeggen dat hij er handig genoeg voor is Ja

Ik laat in mijn huis ook niet iedereen binnen, die niet binnen mogen, mogen mopperen wat ze willen, maar heeft geen nut Lachen
Zo zou ik dat ook zien met de vrienden in je lijst.

Maar ook tegen alleen geregistreerde gebruikers zou ik niet tegen zijn Lachen
Maar de grens wanneer je je daar aan mag melden mag van mij sowiso omhoog Ja

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:22

Ik vind het prima zoals het nu is (met een werkende zoekfunctie dan Clown). Soms post ik erg persoonlijke dingen in de HK, maar wel altijd in mijn achterhoofd houdende dat 't te lezen is voor iemand die ernaar op zoek gaat. So be it, had ik het maar via pb of mail aan bepaalde mensen moeten sturen. Mensen selecteren die mijn berichten 'mogen' lezen, vind ik notdone. Ik post het op een openbaar forum, en ben zelf verantwoordelijk voor de inhoud daarvan. Als ik niet wil dat sommige mensen iets lezen, moet ik het zelf niet posten, vind ik. Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:28

Ik heb wel ooit aan BvB voorgesteld om een vriendjeslijst te maken, ook om bijv. te kijken wie van jouw vriendjes naar welk evenement gaat bijv.

Nogmaals, ik ken alleen geen enkel forum waar je alleen op berichten van bekenden mag zoeken, het is tenslotte ook je eigen verantwoordelijkheid wat je hier neerzet en hoeveel.

Ik denk dat bokt wel toegankelijk moet blijven, ook voor nieuwe gebruikers om rendabel te zijn. Hoe vervelend soms ook voor de ouwe garde. Ze kunnen nu niet meer terug naar een kleine website hoe het was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:13

Er zijn toch erg veel sites waar niet alles zichtbaar is Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:27

RK heeft wel een goed punt vind ik *LOL*

Waikiki

Re: [Dienstmededeling] Tijdelijk geen 'Eigen berichten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:22

WildWings schreef:
Ik vind het juist heel fijn als ik even iemands berichten kan doorbladeren. Bijv. als ik het vermoeden heb dat iemand foto's die ik heb gemaakt zonder mijn toestemming plaatst of met een ander copyright op bokt ergens neerzet in een HKtopic (en geloof me, dat is al eens gebeurd Knipoog ). Ook om na een fotoshoot te kijken wat die ander ervan vindt, dus even in de berichten kijken of diegene al ergens in bijv een HKtopic heeft gemeld hoe hij/zij de fotoshoot vond verlopen. En het is erg vervelend als je iedere keer dan iemand tot vriend moet toevoegen terwijl je diegene verder amper kent.. krijg er een beetje zo'n hyves-gevoel bij Haha!

Helemaal mee eens. Gewoon opletten wat je op het internet zet, het is en blijft een openbaar forum.
En ik heb nu ook mijn info gekregen zónder de gebruiks zoekfunctie en zo veel moeite hoefde ik er niet voor te doen Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:17

Ik vond het eerder ook irritant dat mensen mijn berichten gingen lezen, maar het interesseert me niet meer.
Ze doen het toch wel Haha!
En blijkbaar ben ik gewoon interessant genoeg om te volgen wat ik doe enzo Haha! En is hun eigen leven niet interessant genoeg dat ze daar hun tijd en energie in steken Vork

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:48

runningkawa schreef:
Eigenlijk vind ik het niet eens zo erg dat het niet werkt.
Zo kan niet elke maf je berichten opsporen.
Er zijn genoeg mensen die bijv gestalkt worden door een ex oid. Nieuwe naam pakken heeft geen nut omdat je alle berichten terug kunt zien.
Zo zijn die mensen wel veiliger

Van mij zou er een optie mogen komen dat iedereen die je als vriend in je lijstje hebt staan je berichten automatisch terug kunnen zien, alle andere mensen niet.

Sluit ik me bij aan, vind het vooral voor mezelf handig ik ben lid van een Hk topic en kan zo bij mezelf zien waar ik ben gebleven en vanaf daar bij te lezen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 23:10

Als je de nickname van diegene die je wilt traceren in de normale zoekopdracht intikt krijg je ook gewoon alle posts van diegene...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 05:05

Ik zou het erg jammer vinden als de functie verdwijnt.
Zo zijn er een paar bokker waarvan ik vind dat ze erg leuke paarden/pony's hebben. Dus ik ga regelmatig even checken of ze geen nieuwe fototopics hebben. Lastig dat dat niet kan als je niet op gebruikersnaam kan zoeken.
En soms is het wel handig om iemand te checken, als iemand net aangemeld is en gelijk banketstaaf opmerkingen plaats kun je even op de berichten nazoeken of het een relschopper is of iemand die wat minder tactisch is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 08:42

Indeed schreef:
Als je de nickname van diegene die je wilt traceren in de normale zoekopdracht intikt krijg je ook gewoon alle posts van diegene...

Dan zul je erop het moment een ander zoekwoord bij moeten tikken, daar wordt het aantal berichten een heel stuk kleiner van Lachen

Zie bijv Percy, die door haar ex hier niet meer echt wat durfde te schrijven.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:42

ik vind dat mensen minimaal 100 berichten oid moeten hebben en dat ze dan die functie kunnen gebruiken, of wellicht 500 of misschien wel 1000 berichten.
ik vind het makkelijk, ook bijvoorbeeld als je iets van iemand hebt gekocht en dit bijvoorbeeld nog niet binnen is, zo zie je of diegene nog online is geweest en dus aanspreekbaar is.
en ook mensen die een interessante visie hebben, die ik niet eerst om toestemming wil vragen, maar die wil ik ook nog wel eens ooit terugzoeken in de berichten.
of gekke topics, pennytopics... dan ga ik graag even kijken wat diegene nog meer heeft gepost..

de hk vind ik ook dat dat alleen leesbaar moet zijn voor 250+ mensen ( Meer dan 250 berichten) omdat daar dus idd vaak persoonlijke berichten staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:57

Een aantal berichten lijkt me idd ook niet zo raar.
Eigenlijk een goed idee zelfs. En dan niet het lage aantal van 25...dat heb je gewoon meteen.

Ik ben het er zeker mee eens dat mensen zeggen je moet maar opletten wat je zegt.
Maar aan de andere kant, op straat, op het werk of gewoon thuis hangen ook geen afluister apparaatjes waar vervolgens iedereen mee kan luisteren die wil Haha!

Maris89

Re: [Dienstmededeling] Tijdelijk geen 'Eigen berichten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:00

Nicolletje schreef:
Of misschien dezelfde regeling als voor de HK en niet-paardgerelateerde topics: eerst zoveel berichten en dan pas meelezen.

Dat was toch al kan ik me herinneren? Iig, bepaalde mensen konden het knopje "zoek gebruikers berichten" niet zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:02

Dat was toch gewoon een bug?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:04

Naar mijn weten wel, want ik heb ook eens een user gehad die mijn berichten nazocht en me 'lastig' heeft gevallen. Betreffend persoon had geen enkel bericht op Bokt geplaatst, maar kon dus wel gewoon de berichten van users nazoeken.

Of bedoel je iets anders met 'sommige mensen'? Clown

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:07

Oh Clown . Nou, vanaf 100 berichten lijkt mij wel een mooi aantal om andere gebruikers te kunnen nalezen en te zoeken op auteur.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:08

Ik zou wel voor zijn, maar dan in de vorm van de 100/500 berichten regel. Ikzelf kijk nog wel eens in de berichten van discussiegenoten. Of mensen waarvan ik graag meer wil lezen omdat ze zo ontzettend veel weten van een bepaald onderwerp.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:08

Die 100 berichten moeten dan worden geplaatst onder het tabblad Informatief, lijkt mij. Maar volgens mij is dat al besproken? Lachen