Niveau op Leven zonder paarden erg laag.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Niveau op Leven zonder paarden erg laag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 08:49

Tja en als je dan de berichtengeschiedenis van de mensen die erover klagen induikt dan kom je toch ook wel wat tegen wat de toets der kritiek niet kan weerstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:10

Volgens mij is dat ook een nieuw bokt fenomeen, de berichtengeschiedenis. Zoiets als "alles wat je zegt zal tegen je worden gebruikt". Steeds vaker worden eerdere berichten er bij gehaald, alles doorgespit om iets te vinden om om de oren te kunnen slaan.

Vraag mij af wat voor niveau dat dan is. Dacht dat bokt een luchtig gebeuren was, maar kennelijk niet meer.

Maar om nou topics vol met onderwerpen over het plakken van postzegels te moeten verwachten om het luchtig te kunnen houden en dat mensen kennelijk alleen een schoolopleiding als niveau kunnen zien. Vraag mij af of bokt, wat uiteindelijk een paardenforum is, dit bedoelt heeft. Als je dan ziet hoeveel sommige bokkers paard gerelateerd posten, vraag je je af waarom een paardenforum voor hen zo interessant is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:32

Even tussendoor: onder 'niveau' versta ik:
- dat je zelf enige moeite doet om een antwoord te vinden, voor je een topic op bokt gooit (hoeft echt geen diepteonderzoek te zijn, maar de FAQ even doorgluren is een mooi begin, en google / bokt-zoekmachine kunnen ook heel handig zijn, hangt een beetje van het onderwerp af)
- dat je probeert je bericht duidelijk en leesbaar te houden
- dat je leest wat anderen schrijven
- dat je ook je best doet te begrijpen wat anderen schrijven (ipv je best doet om dingen te vinden waar je over kunt vallen)
- dat de informatie die je geeft ook klopt (weet je het niet zeker, kijk het dan desnoods even na - maar ik zie toch wel erg vaak dat er gewoon geheel onjuiste antwoorden gegeven worden)
- dat als iets al 10 keer gemeld is, niet nog een 11e keer gemeld hoeft te worden, dat heeft voor niemand zin.

Dat is wat ik onder niveau versta, en ik kan me niet voorstellen dat dit voor iemand onhaalbaar is - met schoolniveau heeft dit in elk geval niets te maken.
Vergissingen zijn ook helemaal niet erg, maar het moeten wel vergissingen blijven, en ik krijg zo langzamerhand de indruk dat het sommige mensen het zelfs niet nodig vinden het een beetje te proberen. En dat vind ik wel erg jammer.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:36

ShadowO, ik weet dat er genoeg bokkers zijn die geen sjoege hebben van computers, internet, google etc.

Staat ook niet in de eisen van toetreding Haha!
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 13-09-07 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:36

slimmerik schreef:
daantjuhhh schreef:
En wie zegt dat een HBOer meer inhoud heeft dan een MBOer? Clown

Ja sorry hoor, maar deze was erg makkelijk!

Waar staat dat dan? Haha!

Nou dat suggereer jij anders wel in je bericht.

Zo komt het over, misschien niet bewust, maar zoals het in de context staat kun je niet anders dan het zo opnemen!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:46

@ daantjuhhh:

slimmerik schreef:
Ik wist niet dat bokt voor HBO'ers was?

Leg eens uit hoe je uit zo'n post kunt halen dat ik vind dat het niveau MBO'ers minder zijn dan HBO'ers?

Ik stel n.l. ieder mens juist gelijk: Er bestaan geen domme vragen.

TS en enkele anderen vinden het niveau te laag van sommige topics. Maar soortgelijke topics vind je overal op bokt. Niet alleen op LZP.... Wat dacht je van uitgekauwde topics over soaps en andere TV programma's bijvoorbeeld etc. Of al eens gekeken op sommige vragen op technisch?

Laat die topics toch... Haha!

Voor de mensen die serieus of leuk erin reageren is zo'n topic leuk.
Als het je niet interesseert klik er dan niet op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:48

slimmerik schreef:
ShadowO, ik weet dat er genoeg bokkers zijn die geen sjoege hebben van computers, internet, google etc.

Nou, als iemand echt zo onhandig zou zijn met computers enzo lijkt het posten op Bokt zelf me ook al erg lastig. Voor het doorlezen van de FAQ hoef je verder ook niet handig te zijn met computers, die staan gewoon op Bokt zelf. En het wordt in elk geval toch wel verwacht dat je daar even kijkt, daarom gaan topics over dat soort dingen op slot Lachen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:49

slimmerik schreef:
Wie bepaalt de inhoud?

Met andere woorden inhoud is iets voor HBOers..

Wie bepaald de inhoud?

Je hebt het zelf in die context gezet!

Ik zie aan je verdedeging dat het onbewust is!
En dat je het dus niet zo bedoeld!
(gelukkig)

Aangezien mijn MBO vriendinnetjes lang niet zo oppervlakkig zijn als mijn universiteit en HBO vriendjes en vriendinnetjes Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:51

daantjuhhh schreef:
slimmerik schreef:
Wie bepaalt de inhoud?

Met andere woorden inhoud is iets voor HBOers..

Wie bepaald de inhoud?

Je hebt het zelf in die context gezet!

Ik zie aan je verdedeging dat het onbewust is!
En dat je het dus anders bedoeld!

ik lees het er nog steeds niet uit....maar ik ben ook geen HBO'er Haha!

Nee zo was het dus ook niet bedoeld. Het was een reactie dat men berichten mét inhoud verwachtte. Vandaar.
Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:54

Niveau van studie zegt niks, over je eigen niveau Lachen
Maar goed blijkbaar is dit iets irriteren waard, terwijl er meer dingen zijn die wel irriteren waard zijn. Let niet, en bepaal niet wat andere moeten doen, zorg dat jezelf goed genoeg doet zou ik zeggen Lachen

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:41

Niveau van posten heeft natuurlijk niks met een schoolopleiding te maken. Een quoteje is gauw van de (Bokt)Wiki geplukt, iemand die niet zo handig is met pc's en daarom op Bokt niet zo snugger overkomt is IRL misschien heel scherp van geest.

Maar dat is eigenlijk niet mijn punt. Op de vorige pagina zei Shadow dat een tegenargument is:

Citaat:
"blijkbaar zijn er bokkers die dat graag willen. Waarom zouden de mods het dan tegengaan? De meerderheid beslist he.. de gebruikers maken het forum. En die gebruikers willen blijkbaar dat dit is hoe LZP eruit ziet. Hoe kun je het daar nou niet mee eens zijn?"

Vind ik interessant om even op verder te borduren. Als ik nu een Pb stuur naar een mod, en dit terug krijg, ben ik het er niet mee eens. Als er 10 mensen per dag een topic openen van een 'laag niveau' waarover we het hier hebben, wil dat misschien zeggen dat de TS daar behoefte aan heeft, maar 20.000 andere bokkers niet.
Maargoed, laat ik de mods gelijk geven: er is misschien vraag naar. Dan kun je jezelf de vraag stellen: is het verstandig dit soort topics nog langer op LZP te tolereren? Om daar een antwoord op te krijgen, moet het modteam misschien eens kritisch kijken naar de bedoeling van LZP. Nu is het namelijk een prullenbak-subforum. Dan zie ik liever een schoon LZP en een ander, minder druk, subforum waar deze topics terecht kunnen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:52

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:59

beetje jammer dat de ts niks meer zegt...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:24

slimmerik schreef:
Hier staat wat de bedoeling van LZP is en daar past óók die postzegel in.
viewtopic.php?f=2&t=570589

In de regels wordt er veel geschreven over discussies, veel regels om discussies rustig te laten verlopen. Het lijkt me duidelijk dat de opzet van LZP dus omvatte, dat er (veel) plek was voor discussies over alles behalve paarden. Maar 'bah er zit een spin op mijn kamer'-topics voldoen daar niet echt aan, valt weinig over te discussiëren, en meestal kunnen alle pagina's reacties worden samengevat in een post: 'Ah wat naar, pak de stofzuiger/plumeau/iets anders.'

Dat over die spin maar even als voorbeeld natuurlijk.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 01:35

Uit het charter van LZP:

Citaat:
Motivatie en toelichting op het forum
LZP is voor vragen en berichten over dat deel van het leven dat niet met paarden te maken heeft. Dit forum is niet bedoeld voor off-topic gaan en voor slowchat, daar is de HK nog altijd het meest geschikt voor.

Het is dus niet specifiek een discussieforum over alles behalve paarden, maar ook plek voor niet paardgerelateerde vragen en berichten.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:03

Mij hoor je ook niet zeggen dat het subforum specifiek voor discussies is, alleen dat er plek voor is. Maar hoeveel discussies kom je er hedendaags tegen?

Niet dat ik graag zie dat LZP wordt omgeschoold in een top serieus debatteer-forum, dat is een ander uiterste, maar de topics die nu voorbijkomen... maar ik geloof dat dit een discussie is die ik toch niet ga winnen. Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:04

Prisca schreef:
daarom wil ik dit aankaarten zodat er een soort opruiming wordt gehouden van dit soort zaken. En dan meer ruimte voor wel nuttige en vooral leuke topics.

Inderdaad, staat vaak van die lage onzin op. De zoekfunctie is zo makkelijk, maar misschien vaak teveel werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:37

Ja die vragen kun je met google stellen, maar dan heb je geen topic op je naam staan...... Knipoog

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:40

Waar maakt iedereen zich druk om?

Wat voor de één een laag niveau is, hoeft dat voor de ander nog niet te zijn. Laat een ander gewoon in zijn of haar waarde....