Het verkeerd opvatten van anders bedoelde opmerkingen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het verkeerd opvatten van anders bedoelde opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:16

Vind dat soms echt wel het zelfde hoor Ja

En je kunt ook zeggen, post je NM weet je ook dat mensen het niet met je standpunt eens gaan zijn, net als bij HAW Lachen

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:17

RK, natuurlijk kan ik me voorstellen dat je fel op iets kan reageren als je ergens boos om bent. Maar vaak kun je beter heel even "tot tien tellen" en dan reageren. Dan kun je je woorden zo proberen te kiezen dat het toch binnen de grenzen van toelaatbaarheid gebeurd en je toch je zegje kwijt kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:19

Dat is zeker zo Shenavallie Ja

Maart imo hoeft gewoon niemand een leugen te pikken of zich als stoeptegel te laten gebruiken..nu moet dat wel, want word je daar boos om heb je het gedaan, omdat die andere met smileys of nette woorden steekt of liegt? Maar maakt het het daarom minder erg?
In mijn ogen niet hoor, eigenlijk zelfs nog erger, dat is namelijk achterbaks. Heb dan het lef gewoon te zeggen wat je wilt, heb je ballen Haha! (euh... vandaar dat dat op bokt vaak fout gaat *LOL* )

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:24

RK, ik kan goed zeggen wat ik wil hoor op Bokt. Alleen moet ik als mod creatief zijn met mijn woordkeuze.
Maar goed dat moet ik in mijn beroep ook, zoals je weet. In het begin is dat best moeilijk, maar naar mate de jaren voorbij gaan word je er steeds handiger in.

Wat niet wil zeggen dat een normale gebruiker dit ook niet kan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:26

Dat zal best Ja
Maar niet iedereen heeft zulk beroep, dus je kunt ook niet van iedereen verlangen dat hij communitatief zo vaardig is. Wat op schrift alleen nog maar moeilijker is

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:34

runningkawa schreef:
Dat zal best Ja
Maar niet iedereen heeft zulk beroep, dus je kunt ook niet van iedereen verlangen dat hij communitatief zo vaardig is. Wat op schrift alleen nog maar moeilijker is

Op schrift zou het juist makkelijker moeten zijn, aangezien je even de tijd kan nemen om erover na te denken.
Mondeling flap je er toch vaak wat uit in het heetst van de strijd, terwijl je achteraf denkt: dat had ik ook anders kunnen overbrengen.

Jammer genoeg wordt er te weinig nagedacht voor iets getypt wordt.
Dat zou juist wel gedaan moeten worden. Wat maakt het uit als het even 5 minuten duurt voor je antwoord geeft?
Zeker als je op die manier je opmerking of commentaar beter onder woorden kan brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:42

Amanda schreef:
Op schrift zou het juist makkelijker moeten zijn, aangezien je even de tijd kan nemen om erover na te denken.
Mondeling flap je er toch vaak wat uit in het heetst van de strijd,

o daar ben ik het dus totaal niet mee eens!
Ja vroeger...toen was voor mij het actie > reactie, maar tegenwoordig niet meer hoor,
Ik slik heel veel weg....Dus deze regel gaat niet voor iedereen op, op een forum reageer ik juist veel sneller omdat niemand mij ziet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:46

Chiqa schreef:
Amanda schreef:
Mondeling flap je er toch vaak wat uit in het heetst van de strijd,

o daar ben ik het dus totaal niet mee eens!
Ja vroeger...toen was voor mij het actie > reactie, maar tegenwoordig niet meer hoor,
Ik slik heel veel weg....Dus deze regel gaat niet voor iedereen op, op een forum reageer ik juist veel sneller omdat niemand mij ziet.

Ik heb dat juist precies andersom Haha!
Vroeger slikte ik veel meer. Tegenwoordig kom ik wat meer voor mezelf op.
En flap er dus ook regelmatig wat uit Bloos
Hier op bokt denk ik altijd eerst na wat ik typ.
Dan lees ik mijn bericht nog een keer over en dan plaats ik het pas.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:47

En dat is nu het probleem, achter de pc kan je veel dingen zeggen die je nooit in het echte leven kan zeggen.
Wat redelijk normaal is, en natuurlijk ook voordelen voor sommige heeft = achter de computer gaat niemand zien naar je uiterlijk, en dan hebben vele de kans om te zijn wie ze echt zijn. Echter veel maken hier misbruik van, omdat ze niet rechtstreeks de gevolgen dragen of het is een ow Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:55

Ik heb ooit zo'n leuke cursus gedaan....
Leven na de roze wolk, ging over opkomen voor jezelf met respect voor de ander..

Amanda schreef:
Dan lees ik mijn bericht nog een keer over en dan plaats ik het pas.

ja dat doe ik tegenwoordig ook ... vroeger was het reageren hoppa plaatsen...Ach na een OW had ik het wel gehad...en onlangs nog iets gebeurd, was héél heftig.
Iemand plaatste iets waardoor ik fikse problemen heb gekregen, ik was woedend.
(Nu nog als ik eraan denk) maar als ik er toen online op had gereageerd, had het nooit weggehaald kunnen worden....Ik heb vrezelijk op mn nagels zitten bijten, mn tenen stonden alle kanten op, maar heb níet gereageerd.....
En daar ben ik nu nog steeds enorm blij om, ik heb namelijk de eer aan mezelf gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:09

Ik lees het ook na..maar dan blijkt het nog oW waardig te zijn.. Verward
Ik ben er wel achter, ook al zegt de ander weet ik wat, je mag gewoon niks doen, als af zit en bibberen en nog net op het tem knopje drukken...
een poos terug was datzelfde overigens niet OW waardig...niet alleen bij mij, bij andere ook niet...

Ik vind op schrift dus wel moeilijker omdat ze dan de toon niet te pakken hebben. En andere de toon niet van de ander

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:14

Haha dat heb ik zo vaak, naar mij toe maar ook van mijzelf naar andere mensen toe. Over die smileys; dat kan best helpen, maar als iemand tegen mij zegt : 'Dat zal dan wel wezen omdat je blond bent Lachen .' Is in mijn ogen die smiley sarcastisch bedoeld. En komt het hele bericht raar over. Smileys hebben dus eigenlijk geen nut bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:20

Dat is dus een uitdrukking die ik erg vaak maak als grapje, ook over mezelf. Als ik iets verkeerd op pak.
Dacht eigenlijk ook dat dat meer een algemene uitspraak was, zonder doel erachter

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:44

Dat heet zelf kennis en zelf sarcasme, heb ik ook 'last' van, hahahahahaha! (misschien de leefdtijd?)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:53

Ik ben wat dat betreft een heel makkelijk mens. Ik ga er ALTIJD vanuit dat iemand met vrolijke vingers geschreven heeft. Is dat niet het geval, dan laat de tekst mij dat vanzelf wel zien.
Vele bekijken teksten niet zo en pakken nogal snel iets negatief op en hopla je hebt de poppetjes aan het dansen.
Dat heeft imo niet enkel met smilies of het missen van klemtonen te maken hoor.
Kijk maar eens om je heen. Hoe gaan mensen tegenwoordig met elkaar om?

Ipv vriendelijk een probleem komen bespreken, komen de mensen aan je deurbel om je even af te snauwen.
Vele mensen durven ook op straat niet meer hun mond open te doen, want voor je het weet pakt iemand het verkeerd op en heb je een mes tussen je ribben.

Mensen gaan soms onfatsoenlijk met elkaar om. Dat is gemakkelijk, je hoeft immers toch helemaal niet naar iemand anders te kijken dan jezelf toch?
Zo zie ik ook op bokt dat er uit gwoonte(zou je het bijna willen noemen) verkeerd gelezen word.
Er word zoiezo wel vanuit gegaan dat iemand iets negatief bedoelt.
(ik zeg niet dat iedereen dat doet hoor Haha! )
Het ligt dus ook grotendeels aan hoe de mens zich gedraagt vandaag de dag.

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:40

Ik snap helemaal wat hier bedoelt wordt, maar om nog even te reageren op de beginpost: Ik vind het persoonlijk ook niet zo aardig als iemand op deze manier mij vraagt of ik het niet begrijp. De uitspraak 'ben je nou zo blond?' is imo echt wel bedoelt om iemand even lekker in te wrijven dat hij het maar niet snapt. Als je gewoon zou vragen: begrijp je wat ik zeg? zou dat voor mij een heleboel schelen Knipoog
En ja, ik probeer altijd zoveel mogelijk vrolijke smileys achter mijn teksten te zetten, omdat ik bang ben dat iets verkeerd begrepen wordt, hoewel ik persoonlijk dol ben op steken onder water ( Duivel ) durf ik dat hier toch eigenlijk niet zo goed. Ik heb het niet zo op die internetruzies, die kunnen escaleren in niet-overziebare situaties, jij kent die persoon immers niet.