msn taal

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Re: msn taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:35

LiNdA1986 schreef:
Ach hou op, ik erger me echt aan die Breezah-taal Clown
Ik vind dat echt zo Penny he!
Meestal denk ik dan ook gelijk aan mensen onder de 15 jaar die zo typen...

er zijn ook mensen onder de 15 (zoals ik) die ook niet in msn-taal of breezertaal typen.
haha Haha! Clown

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:31

jokari schreef:
Goh, Mlies, daar heb je misschien wel een punt, maar dat is moeilijk aan te tonen hé. En iemand ervan beschuldigen dat ie dyslexie zomaar als excuus aanroept, is gevaarlijk, vind ik (hiermee wil ik níet beweren dat jij dat doet, voor alle duidelijkheid)

Zal ook niet openbaar in een topic zeggen dat iemand gewoon te lui is om fatsoenlijk te typen. Haha! [Hoef niet heel Bokt over me heen en je zult zien dat ik dan natuurlijk ook spelfouten heb. *LOL*]

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:39

Aan "egt" kan ik me helemaal niet irriteren, ik vind het niet zozeer msn taal. Aan "Sielug" "PaArDjUhHhH" "SkAttIE" kan ik me wel ergeren. Dit omag het gewoon heel sneu er uit ziet en een hele tekst uit zijn verband trekt. "egt" en "ff" horen er een beetje bij in mijn ogen, waarschijnlijk omdat ik het zelf ook gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:42

Aan egt, sgat, tog enz. irriteer ik me júist wel. Het staat zo dom, waarom niet gewoon een ch ? Aan grote O's enz en j's en h's overal achter irriteer ik me ook mateloos hoor.. Nagelbijten / Gniffelen Ff gebruik ik zelf ook, maar dat is gewoon een handige afkorting, die ook logisch is en die iedereen kent.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 08:12

kieffer: ff is idd (nog zoeen) een afkorting waar je (naar mijn idee niks mee misschrijft).
Egt is gewoon niet goed, er zijn genoeg mensen (bijv dyslexie) die deze fout onbewust maken, en die worden er vervolgens op aangesproken omdat andere het zomaar voor de lol (??) doen.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:24

Buiten msn-taal kan ik me ook enorm ergeren aan mensen die niet weten wat een . , ! ? is... Men begint het verhaal met een hoofdletter en eindigd deze met een punt... (ik denk dat altijd 'en adem uit')

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:25

Ach op HK vind ik het wel kunnen, maar in fora zoals LZP vind ik het niet kunnen om in zulke topics met msn-taal te praten. Ik vind het er zo respectloos uitzien.
Zelf maar ik ook weleens een foutje, maarja dat doet iedereen weleens Lachen

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:51

Als jullie het zien: Tem je rot! Daar zijn wij voor om er iets aan te doen. Haha!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:04

Ik erger mij er ook aan. Simpelweg omdat ik het al niet normaal kan lezen én omdat het er niet uit ziet.
En laat staan al die afkortingen van 'wil je nooit meer kwijt' (wjnmk) ect.

Maargoed, even voor de duidelijkheid. De meeste dyslecten lezen hun post wel over en gebruiken geen msn-taal. Om even een misverstand uit de wereld te helpen.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:48

liza van loon schreef:
Als jullie het zien: Tem je rot! Daar zijn wij voor om er iets aan te doen. Haha!

goed plan Haha! ga gelijk even rond speuren naar de zo genaamde msntypers Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:52

lynn_2 schreef:
LiNdA1986 schreef:
Ach hou op, ik erger me echt aan die Breezah-taal Clown
Ik vind dat echt zo Penny he!
Meestal denk ik dan ook gelijk aan mensen onder de 15 jaar die zo typen...

er zijn ook mensen onder de 15 (zoals ik) die ook niet in msn-taal of breezertaal typen.
haha Haha! Clown

Inderdaad Vork Het ergste woordje vind ik trouwens 'Ick'. Daar heb ik echt zo'n hekel aan, ik weet ook niet waarom *LOL* .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:53

sherwood schreef:
liza van loon schreef:

goed plan Haha! ga gelijk even rond speuren naar de zo genaamde msntypers Duivel

pennytypers dus ROFL

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:30

Ik vind het ook vreselijk als mensen de 'woorden' : ma en me gebruiken (me fiets, ma dat is nie altijd zo).

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:10

bizzybijtje schreef:
Inderdaad Vork Het ergste woordje vind ik trouwens 'Ick'. Daar heb ik echt zo'n hekel aan, ik weet ook niet waarom *LOL* .

Ja ik ook!
En daarna alles met '-uh(hhhhhhhhhh)' er achter Tong uitsteken

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:22

Aan worden zoals: egt,sgat,tog etc. kan ik me ook echt heel erg aan ergerren.Het staat zó dom.Ja als je dislexie hebt begrijp ik het wel maar anders.... Ik negeer dus ook posts met msntaal en tem dan ook.Het heet niet voor niets msntaal.Alleen op msn dus Sigaar

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:24

ik blokkeer mensen ook direct als ze op msn zo tegen mij gaan praten. Nagelbijten / Gniffelen

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:56

Nouja bij wijze van..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 17:24

lavien: En dat is nou net het probleem, want half bokt zegt dyslexie te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:26

bizzybijtje schreef:

En als je het helemaal ''goed'' schrijft is het dan nog iCk Rolleyes Waar ik me trouwens ook aan kan ergeren is dubbele komma's ed..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:31

Ik vind het ook wel vervelend hoor.

AH,Wahtt SieLuGg!

Oh, wat irriteer ik me daar mateloos aan Nagelbijten / Gniffelen toG, SieLUG,Wattuhh, iiCkk
Ziek Moeilijk he? Normaal nederlands... Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:27

En dan vaak ook nog zeiken op ''die buitenlanders'' dat ze normaal Nederlands moeten praten Verward

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:37

O, ik irriteer me er dood aan!
vooral aan dingen Zoals hvj, wjnmk, ntb Clown
wat betekend het dan nog dat iemand tegen je zegt dat diegene van je houd Nagelbijten / Gniffelen
mensen die ik nooit irl gezien hebben zeggen dat ook vaak genoeg, maar dan heb ik echt zoiets van, euhh, Wtf? < die gerbuik ik dan wel vaak Tong uitsteken
en net zoals ff gebruik ik soms, maar verder niet, en al helemaal niet op bokt Lachen

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:59

Heel irritant die MSN taal. Afkortingen zoals OHZ e.d. prima. Maar echt de hele anderse spelling in die MSN taal, kan ik niet aan wennen. Ik moet het bijna voorlezen wil ik begrijpen wat er staat. Zelf MSN ik ook wel, maar dan toch echt in "normale" taal. (En ook echt wel met spelfouten helaas)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:01

Wat betekent NTB eigenlijk Verward Clown

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:03

Toen ik net op bokt kwam gebruikte ik ook msn taal. Maar ik ben bezig om het mezelf af te leren Tong uitsteken. Maar heel af en toe heb ik nog wel eens dat ik prongeluk een beetje msn taal gebruik.