Misleidende titels van topics!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie

Re: Misleidende titels van topics!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:49

Ik wilde hier net een topic over openen...
Vreselijk irritant Scheve mond

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 23:27

Cloverdale schreef:
ik snap je punt en daar kan ik me ook goed in vinden.
ik klikte dat topic van de fjord ook aan om een geweldig plaatje te treffen
maar helaas Huilen

SONY schreef:
dan wil ik een pony zien die ook echt oefeningen uit het Z laat zien en bij wijze van spreken niet een shetlander met een veel te grote ruiter op de rug die de pony aan het wijken schopt.

Toch vind ik het een beetje tegenvallen dat je als voorbeeld gebruikt dat een shet aan het wijken geschopt wordt. Waarschijnlijk voel ik me een beetje aangevallen omdat ik zelf een shetlander heb.
maar toch Lachen shetlanders kunnen echt wel wat werk verrichten vind het gewoon een beetje min dat het hier weer de grond ingestamt moet worden

Alsjeblieft zeg! Dat van die Shetlander was maar om even een voorbeeld te noemen! Hoor je mij zeggen shets kunnen niks ...nee dus hoor je mij niet zeggen, maar als ik er KWPN,New Forest,BWP etc. bij had gezet was er niks aan de hand en zodra je Fries,Tinker,Fjord,Shetlander,IJslander etc. neerzet is iedereen meteen op zn teentjes getrapt omdat ze zich aangevallen voelen en denken dat mensen beweren dat het ras van hun paard niks presteert. Hey hoor je mij niet zeggen...

Voel jezelf niet gelijk aangevallen, al rijd jij b.v. wel dressuur met jouw shet en wijk je ermee mooi dan toch voor jou.. maar ik praat niet over jou persoonlijk. dat van die Shet was puur even een voorbeeld.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:57

over op de teentjes getrapt zijn.
Volgens mij kun je dat ook minder aanvallend overbrengen.
Ik vind je reactie naar mij toe niet echt vriendelijk,
maar affijn ik zal verder niet offtopic gaan Lachen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:52

We hebben lange tijd geleden afgesproken dat opzettelijk misleidende titels niet toegestaan zijn.
Nu hoor ik jullie al vragen: wat zijn dan opzettelijk misleidende titels? Knipoog
Ik zal het proberen uit te leggen aan de hand van wat voorbeelden.

Er komen topics voorbij waarin een fotosessie in de titel aangekondigd wordt als "geweldige foto's" (of iets van die strekking). Dat kan al reden tot discussie zijn, want de foto's worden lang niet altijd zo geweldig gevonden.
Toch zien we zoiets niet als opzettelijk misleidend, het is immers meer een mening van de topicstarter en het staat gelukkig iedereen vrij om het daar al dan niet mee eens te zijn.
Als ik bijvoorbeeld "prachtige nieuwe schoenen" koop, dan is het mijn waarheid dat ze inderdaad prachtig zijn, maar iemand anders kan ze afschuwelijk vinden. Wat is in zo'n geval de waarheid? Knipoog
Mijn waarheid is dat ze prachtig zijn, andermans waarheid is dat ze lelijk zijn.
Zoveel mensen zoveel smaken en meningen, dat geldt ook voor foto's en titels op Bokt en in mijn ogen mag dat ook zo zijn.
't Is soms net de echte wereld *LOL*

Het is een ander geval als iemand bewust meer kijkers probeert te lokken door zichzelf of zijn paard / pony bijv. een klassering toe te kennen die alleen op fantasie gegrond is.
Dat verstaan we dan ook onder "bewust misleidend" en het is voor ons als moderators op de fotofora een reden om de titel aan te passen of het topic evt. te voorzien van een slotje.
Het jammere aan dit soort topics is ook dat het vaak totaal niet meer gaat over de rijkunsten, maar over de misleidende titel.
Als jullie zo'n titel tegenkomen, dan wordt het ook erg op prijs gesteld als jullie een melding via TEM (Tip een Mod, het rode uitroepteken) doen, wij zullen dan actie ondernemen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:03

Dat is waar Oscar jouw voorbeeld over je schoenen. Maar als iemand écht Z rijd is dat gewoon een feit, en geen mening.
ALs iemand er dan bij gaat zetten Z pony @ wordt terwijl dit niet het geval is, vind ik dat behoorlijk misleidend..
Ben ook is een topic tegen gekomen met als titel ZZ hengst @ work
bleek dat het een hengst Zonder Zaad was (met andere woorden een ruin...)

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:19

Ik kan me er niet druk om maken.. Maar kan wel begrijpen dat dat bij sommige mensen wel zo is Ja

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:39

casperrr schreef:
Dat is waar Oscar jouw voorbeeld over je schoenen. Maar als iemand écht Z rijd is dat gewoon een feit, en geen mening.
ALs iemand er dan bij gaat zetten Z pony @ wordt terwijl dit niet het geval is, vind ik dat behoorlijk misleidend..
Ben ook is een topic tegen gekomen met als titel ZZ hengst @ work
bleek dat het een hengst Zonder Zaad was (met andere woorden een ruin...)

Da's wel erg creatief *LOL*

Maar Casperrr, ik denk dat je een stukje van mijn tekst niet gelezen hebt of misschien niet goed begrepen hebt Knipoog

Dit stukje gaat over bewust misleidende titels:
Oscar schreef:
Het is een ander geval als iemand bewust meer kijkers probeert te lokken door zichzelf of zijn paard / pony bijv. een klassering toe te kennen die alleen op fantasie gegrond is.
Dat verstaan we dan ook onder "bewust misleidend" en het is voor ons als moderators op de fotofora een reden om de titel aan te passen of het topic evt. te voorzien van een slotje.

Wij zijn dus ook van mening dat het niet de bedoeling is om bewust onwaarheden in de titel te zetten om op die manier meer kijkers te lokken.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:44

ik snap niet waar jullie je druk om maken! jemig!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:53

ik snap het ook niet. Ben even op zoek gegaan naar het bewuste topic maar er staat toch duidelijk "Z" fjord blabla. Dan vraag ik jullie als iets tussen aanhalingstekens staan nemen jullie het dan serieus? Dit vind ik een relatief onschuldig voorbeeld. Ben wel tegen ergere dingen aangelopen. Ik noem geen namen maar er stoind Hengstenbal in de naam, ik klik en wat zie ik 1 hengst die zn eten stond op te eten. Tja ik had verwacht meerdere hengsten te zien die weet ik veel wat aan het doen waren.
We zijn toch allemaal mensen en niemand is het met elkaar eens. Joh als je iets verkeerd aanklikt dan klik je het gewoon weer weg.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:58

tja je kunt je ook nog te druk maken om dingen die er niet echt toe doen!toch?
ik bedoel maar er zijn ergere dingen en als de mods het zien doen ze dr echt wel wat aan!
maar goed iedereen is trots op hun eigen paard en wat maakt het nou uit als er bij staat van anky lime of zo??
iemand is daar trots op en blij mee waarom mag je het hier dan niet showen voor leuke reacties?
maar oke genoeg gereageerd in dit topic,ik kan me hier dus meer over opwinden als zo'n topic van een z fjord.
maar oke ieder zijn eigen ding toch haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:00

ja we moeten ons toch om íets druk maken Huilen van het lachen

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:04

casperrr schreef:
ja we moeten ons toch om íets druk maken Huilen van het lachen

tja als jij zo in elkaar zit.................
ik zou er gek van worden....
Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:05

lees de sarcasme Clown

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:06

precies hetzeflde als dat blijkbaar ook afstamming vereist is met gevolg dat iemand een keer "*naampaard* (unknown x no idea) @ *blablabla*" als topictitel had... wat een actie Nagelbijten / Gniffelen geniaal!

Achja... ik trek kijkers puur op m'n boktnaam blijkbaar, veel leuker Ja

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:09

Ja maar vaak lees je dan ook in die titels "ja nu kijken jullie tenminste" voor mij al vaak een reden om óf niet verder te kijken óf expres niet te reageren Clown
Maar als je is kijkt hoe vaak en gemiddeld topic wordt bekeken, ook diegene die een doodsimpele titel hebben bijv. rakker@work die worden toch altijd wel meer dan 100 keer bekeken, dus kan je niet zeggen dat hij niet vaak bezocht wordt..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:10

Dat komt toch ook door zoekmachines? Als er op een woord gezocht wordt wat in dat topic voorkomt is dat ook een "kijker"... zoiets was het geloof ik!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:11

echt waar? ow dat wist ik niet Lachen
Maar er kijken toch altijd nog een lading mensen, dus het ligt er maar net aan hoe leuk/mooie of weet ik het wat je topic is...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:21

Ja zoiets heb ik es ergens hier op bokt gelezen...

Maar wat ik overigens nog veel irritanter vind. Van die mensen die op een bv Z2 paard zitten, waarbij dat paard dan al 3 eeuwen geleden Z liep en het nu echt nog onder B niveau is Nagelbijten / Gniffelen ik snap nooit waarom ze dat er dan in zetten, dan schep je hoge verwachtingen en lijkt het nóg slechter omdat mensen meer verwachten. (hetzelfde heb ik bij mensen met ankydekjes ook, vooral op concours. Clown )

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:24

ja op concours vooral, dan zie je er soms een aantal lopen dat je denkt Wow! die hebben even flink en duur geshopt in de winkels...
en dan zie je ze rijden.......................... Nagelbijten / Gniffelen

Om weer on-topic te gaan Clown
Jouw vb zie je ook best vaak ja Ja
Maar ik heb het ook wel eens gezien dat er stond Z pony@ work, en toen lieten ze een aantal slechte en op een zeer verkeerd moment geschoten foto's zien.
Met als gevolg dat je een lading pagina's had van "ik vind dit niet Z waardig" en diegene natuurlijk weer beledigt....

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:18

Tja, ik ben van mening dat jullie je enigszins om niks druk maken. Misleidende titels, tja, ik kan me er niet druk om maken Vork
Wat ik eigenlijk irritanter vind is dat veel mensen hier niet weten waar '@' voor staat. Volgens mij denken heel veel mensen dat het een soort van 'moderne spatie' is, dan staat er: Paard @ Anky Blauw. Dan denk ik: Paard aan het Anky Blauwen? Moet niet veel gekker worden! Nagelbijten / Gniffelen Ik heb dan altijd heel sterk de neiging die mensen erop te wijzen, maar goed.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:02

GuitarLove schreef:
Tja, ik ben van mening dat jullie je enigszins om niks druk maken. Misleidende titels, tja, ik kan me er niet druk om maken Vork
Wat ik eigenlijk irritanter vind is dat veel mensen hier niet weten waar '@' voor staat. Volgens mij denken heel veel mensen dat het een soort van 'moderne spatie' is, dan staat er: Paard @ Anky Blauw. Dan denk ik: Paard aan het Anky Blauwen? Moet niet veel gekker worden! Nagelbijten / Gniffelen Ik heb dan altijd heel sterk de neiging die mensen erop te wijzen, maar goed.

Hoe spreek jij je e-mailadres dan uit?? ...aan het hotmail.com??

Ik snap je wel hoor, bedoel het is ook niet zo moeilijk om gewoon ABN te typen op een forum..

IndianLady schreef:
ik snap het ook niet. Ben even op zoek gegaan naar het bewuste topic maar er staat toch duidelijk "Z" fjord blabla. Dan vraag ik jullie als iets tussen aanhalingstekens staan nemen jullie het dan serieus? Dit vind ik een relatief onschuldig voorbeeld.

Ze heeft die titel later aangepast Vork

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:11

Dat heeft ze zelf niet aangepast,lees eerst maar eens het topic door.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:11

Irriteer mij er ook kapot aan! Laatst ook, gevaarlijke honden! 1e zin, nou zo gevaarlijk zijn ze niet Tong uitsteken

GROM Boos!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:14

SONY schreef:
Hallo,

Net weer klik ik een topic aan: Z-fjord@work. Met dat het topic geopent is staat er bovenaan, nou niet echt Z hoor.

Irriteer me hier dus echt dood aan. Mensen die B-L rijden en er dan boven zetten Z2 pony tommy@work etc. Gewoon om aandacht te vragen voor hun topic. Je bent echt niet minder ofzo als je in de Z1 pony@ work dan wil ik een pony zien die ook echt oefeningen uit het Z laat zien en bij wijze van spreken niet een shetlander met een veel te grote ruiter op de rug die de pony aan het wijken schopt.
Vraag me dus af of ik de enige ben die zich hier nou aan irriteert...

Ik heb zo'n idee over welk topic je het hebt..vind het een beetje raar neergezet...Dat beesie is bevestigd tot de Z1 . Die word echt niet weggedrukt enz hoor. Beetje negatief zo.

Voorderest: Niet iedereen kan een goede topic titel bedenken. Sommigen vinden dat leuk, tsja, wie houd ze tegen ? En trouwens, het gebeurd niet zo kei veel, en een Z fjord die geen Z is zie je meteen bij de eerste foto al, dus kan je dan wegklikken.

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:32

@Bakstertje: Nee, inderdaad, op die manier niet nee, maar hier op bokt wordt het gebruikt als '@ work' 'aan het werk' dus dan lees ik alle @'s in titels van HAW als 'aan het'. Knipoog
Maar eigenlijk dan nog, al zou je het uitspreken als @ Anky blauw, dan slaat het eigenlijk nog steeds nergens op Knipoog
Maarja, je snapte wat ik bedoel dus ik zal er niet verder over doorzeuren Clown