account aanmaken voor een advertentie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: account aanmaken voor een advertentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:38

Nee, Bokt is een paardenforum en geen advertentieforum. Er is een mogelijkheid gecreeerd voor advertenties, maar dat is niet het hoofddoel. Omdat paarden het hoofddoel is kun je wel paarden aanbieden van anderen, maar daar houdt het ook bij op. Anders is er ook geen grens te trekken en wordt bokt overspoeld met advertenties. Als ze willen adverteren zijn er andere sites buiten bokt.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:48

Waarom mag je dan wel replay broeken, truitjes, tasjes en schoenen te koop aanbieden?
Lijkt mij dat zoiets totaal niets met paarden te maken heeft en dus ook op marktplaats thuis hoort in plaats van hier.

Trek de lijn dan goed recht in plaats van scheef.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:01

Dat is weer verkoop uit eerste hand, je mag ook paarden en diensten uit eerste hand aanbieden.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:50

Raar dat replaybroeken uit de eerste hand meet bij het boktdoel passen als paardenmassages die door een derde persoon gegeven worden.... Blond

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:59

Ik volg deze regels ook niet helemaal...idd meer een gratis advertentiesite voor allegaartjes die hier verder nooit maar 1 neusgat om de deur hebben gestoken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:09

Billy schreef:
Raar dat replaybroeken uit de eerste hand meet bij het boktdoel passen als paardenmassages die door een derde persoon gegeven worden.... Blond

En hoever wil je daarin gaan? Het volgende is de trimmer die aangeboden wordt voor de hond die op stal rond loopt, en ga zo maar door. Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:11

Nee, dan kun je beter in een replaybroekje op stal lopen........

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:12

Maar waarom dan niet voor de CO ook dat minimale aantal paardberichten instellen?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:12

Ik denk dat dat te gemakkelijk is Cheveyo......

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:16

Het staat allemaal in de regels waarom dat zo is, en die regels zijn ten eerste niet voor niets samengesteld, ten tweede hebben ze daar wel heel goed over nagedacht. Verder ga ik niet over deze regels dus ga ik ook niet de discussie aan, ik geef alleen maar aan met welke achterliggende gedachte deze regels zijn.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:17

Ik zou het interessant vinden om meer "bedrijven" te leren kennen die paardenmassage geven en interesseert mij niet of een derde persoon deze advertentie plaatst.

Die mogelijkheid is er dus niet omdat we zonodig de replaybroeken te koop aan moeten bieden.

Schrap de replay advertenties en laat de echte paardenadvertenties gewoon staan ongeacht door wie ze geplaatst zijn.

De verhoudingen liggen momenteel gewoon heel scheef.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:19

In de regels staat volgens mij niet waarom CO die 25 berichten niet hoeft te hebben of lees ik nou scheef?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:20

Nee, je quote de regels zonder uitleg Knipoog
Dat is wat anders. Daarbij dreig je tussendoor nog even dat gebruikers die zich te kritisch opstellen verwijderd worden, maw slikken en je kop houden, en vooral niet kritisch kijken naar het beleid op bokt....

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:26

Misschien is het handiger als 1 vd EA-mods hier reageert. Die weten tenslotte precies hoe het zit met de regels daar!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:34

Billy schreef:
Nee, je quote de regels zonder uitleg Knipoog
Dat is wat anders. Daarbij dreig je tussendoor nog even dat gebruikers die zich te kritisch opstellen verwijderd worden, maw slikken en je kop houden, en vooral niet kritisch kijken naar het beleid op bokt....

Persoonlijk vind ik de regels duidelijk genoeg, maar geloof dat ik de enige ben die dat vind. Clown En verder, waar dreig ik? Ik heb nergens en nooit iets gezegd over dat gebruikers verwijderd zullen worden of iets dergelijks. Denk dat je iets anders bedoeld als dat je nu zegt? Ik hoop het althans wel, want ik ben me niet bewust dat ik ergens een dreigement heb geplaatst.

Verder ga ik niet in op de discussie, die is zoals Djilan al zei niet aan mij maar meer voor een EA-mod.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:36

Neonlight schreef:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=35327

Citaat:
8. Bokt.nl heeft het recht om een gebruiker de toegang tot de site te ontzeggen wanneer deze zich niet houdt aan de Bokt.nl Regels, of om elke andere volgens Bokt.nl geldige reden.

Daarom misschien? Knipoog

Lijkt me toch een subtiel dreigement...

Cheveyo

Neonlight schreef:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=35327

Citaat:
8. Bokt.nl heeft het recht om een gebruiker de toegang tot de site te ontzeggen wanneer deze zich niet houdt aan de Bokt.nl Regels, of om elke andere volgens Bokt.nl geldige reden.

Daarom misschien? Knipoog

Neonlight, ik denk dat Billy deze bedoelt.

Cheveyo

hmm oke Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:41

Mag ik dan even zeggen dat dit een antwoord was op een vraag waarom er OW's gegeven werden voor verkeerd geplaatste advertenties en dat ik dit letterlijk uit het boktreglement heb gekopieerd, met de link erboven? Dit was een antwoord op de post van slimmerik die er boven staat.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:53

Wel weer een erg eenzijdig antwoord, de vraag van slimmerik is nl veel uitgebreider als het antwoord dat gegeven wordt, vandaar dat ik het niet als antwoord had herkend denk ik.
Voor mij is een antwoord nl meer dan het betreffende boktregeltje kopieren..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:09

ik heb er meer "moeite" mee met idd replay broeken, en tot lingerie setjes aan toe, dan diensten van een ander (die wel paard gerelateerd zijn)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:55

Billy en alle anderen die het zo oppakten, mijn excuses als het zo over kwam, het was echt niet zo bedoeld. Ook voor de kortere antwoorden, meeste is geplaatst vanaf mijn werk en als ik eerst veel moet opzoeken en daarna moet antwoorden, daar gaat nogal wat tijd in zitten, die ik probeer te beperken met korte antwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:27

De reden dat men niet-paard-gerelateerde artikelen kan aanbieden op het forum EA-OV is als een tegemoetkoming voor de Bokkers, zij hebben namelijk ook allerhande niet-paardenspullen die ze kwijt willen op een betrouwbaar en veilig forum waar ook enige controle is op het nakomen van transacties tussen bokkers.

De reden dat men alleen paarden voor een derde kan aanbieden en geen andere artikelen of diensten. Is omdat een paard voor een derde vaak een verzorgpaard is, of een paard van een vriendin, of een paard van de stal waar ze rijden. Zij kennen het paard, de eigenaar, en kunnen dus makkelijk informatie doorspelen. Het verkopen van een sjabrak of andere paarden- of juist niet-paarden-artikelen is daarentegen weer van een ander kaliber. Het is niet zinvol als iedereen maar lukraak spullen voor anderen gaat aanbieden. Paarden zijn hier de enige uitzondering op, die wederom als tegemoetkoming naar de bokkers is gemaakt.

De ene keer een OW en de andere keer niets hangt af van de hoeveelheid sturende pb's die de user al ontvangen heeft over dat onderwerp. Mocht iemand bijvoorbeeld al 2 van dergelijke pb's gehad hebben over een EA-regel, en hij overtreedt het dan vervolgens weer. Of juist vorige week nog een sturende pb over dat onderwerp. Dan krijgt hij inderdaad een OW wegens negeren van moderatoraanwijzingen.

Ik geloof dat hier wel de belangrijkste vragen mee beantwoord zijn, mocht ik er toch eentje gemist hebben, dan hoor ik het graag Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:36

ik volg je maya, maar met diensten dan? Als een vriendin van mij nou een hele goede paardenfysio is, maar zelf geen internet heeft, dan mag ik geen advert zetten, terwijl ik zelf goede referenties heb (voorbeeld)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:44

Ja, maar goed, is het hele EEA gebeuren geen tegemoetkoming naar de Bokkers? In principe is Bokt geen Marktplaats en werden advertenties er eigenlijk bij gedaan, om ons een plezier te doen. Met de tijd is er steeds meer bijgekomen. Ok, ik kan me voorstellen dat het handig is om je oude kleren, bankstel, tuintegels en al dies meer hier op Bokt te verkopen. Maar eerlijk gezegd, als ik moet kiezen tussen dit soort niet-paarden-dingen en wel paard-gerelateerde advertenties voor derden, dan kies ik toch voor het tweede. Bokt is en blijft toch een paardenforum.