"misbruik" maken van modschap?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: "misbruik" maken van modschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:42

Er zit verschil tussen eerste hand ervaringen met een bedrijf waar andere bokkers misschien wel zaken mee willen gaan doen en een privé-persoon, waar andere bokkers niet zo gauw ervaringen mee zullen krijgen.

Een ander verschil is dat in geval van laster er meestal binnen de korste keren reacties van andere bokkers komen die wel goede ervaringen met een bedrijf hebben en dat het verhaal dus niet klopt. Bij privé-personen ligt dat anders, waardoor je heel gemakkelijk iemand een bepaalde naam kan bezorgen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:44

Karl bij het topic van Kris is dat ook zo. Dat haar verhaal ontkracht wordt. Maar in de beginpost is zo'n bedrijf wel mooi te kakken gezet. En vaak wordt alleen de beginpost gelezen.

Bovendien denk ik dat je een bedrijf meer (financiële) schade toebrengt op bokt als een privé persoon. Zeker een paardenbedrijf op een paardensite !!!

edit:verdikke wat duurt dat lang voordat de edit te lezen is !!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:01

En "eerste hand" ervaringen van bokkers?? Moet ik je een paar topics noemen van bokkers die er maar op los liegen??

Je kunt en mag er niet klakkeloos van uitgaan dat eerste hand ervaringen het juiste weergeven. Iemand kan iets héél anders ervaren als de werkelijkheid is. Kan bovendien een samenloop van omstandigheden zijn waardoor b.v. iets niet deugd in ogen van die bokker. etc. etc. Ondertussen wordt slechte naam sneller opgebouwd dan weer afgebroken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:28

Eén van de doelen van Bokt is dat mensen hun ervaringen kunnen delen, goede en slechte. Zolang dit binnen de wettelijke grenzen en binnen de Bokt-regels gebeurt is dat gewoon toegestaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:30

Toch zie ik de noodzaak van de naamsvermelding daarbij niet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:37

mm ben het grotendeels wel eens met de ophef

soms worden topics al gesloten, verwijderd of veranderd om veel minder belastende namen , zaken of andere calamiteiten...

nu snap ik goed dat mods ook maar mensen zijn, sja en niet eens meer of beter dan een gewone bokker,
het zijn gewone bokkers, met net wat meer tijd als de andere gewone bokkers.

maar regels zijn regels, en dan moet er ook minder streng gekeken worden naar andere topics waarin namen genoemd worden op dezelfde wijze als in het betreffende topic.

het moet dus rechtlijniger worden, maar ja omdat het mensenwerk is, is dat moeilijk

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:09

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:56

Er zijn heel veel redenen waarom veel onschuldigere topics worden gesloten. Dat heeft alleen meestal weinig met het noemen van namen te maken. In het geval van die twee topics heeft het daar dus ook niks mee te maken, meer met het ronddraaien in hetzelfde kringetje, waarbij de sfeer zo ongeveer per bladzijde slechter wordt.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 02:15

Dat dat laatste topic op slot is gegooit kan ik me wel wat bij voor stellen

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:37

Karl66 schreef:
Er zit verschil tussen eerste hand ervaringen met een bedrijf waar andere bokkers misschien wel zaken mee willen gaan doen en een privé-persoon, waar andere bokkers niet zo gauw ervaringen mee zullen krijgen.

Een ander verschil is dat in geval van laster er meestal binnen de korste keren reacties van andere bokkers komen die wel goede ervaringen met een bedrijf hebben en dat het verhaal dus niet klopt. Bij privé-personen ligt dat anders, waardoor je heel gemakkelijk iemand een bepaalde naam kan bezorgen.

Kan me ook nog een topic herinneren over een bekapper die vreselijk door het slijk werd gehaald, meer dan 10 pagina's lang. Toen uiteindelijk bleek dat het verhaal iets anders zat dan TS vermeldde ging het topic nog niet op slot. En zoals Slimmerik vermeld: mensen lezen alleen de eerste pagina en niet de waarheid op pagina 15 of zo. Ik denk dat Bokt heel erg uit moet kijken wat er geplaatst wordt. Een verhaal is zo uit de duim gezogen, krijg wat vriendinnen zo gek dat ze lekker met je mee doen en voila, weer iemand z'n bedrijf naar de kl*ten Scheve mond

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:29

MSQuincyTE schreef:
Dat dat laatste topic op slot is gegooit kan ik me wel wat bij voor stellen

Karl nú ook .... toen niet Nagelbijten / Gniffelen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:38

stef schreef:
?

Ik weet zeker dat ik hier net een bericht had gezet, nog op mijn werk....
Naja:
Het is ook geen onoverkomelijk probleem, absluut niet. Ik vraag ook weleens aan een mod of er een foto van ietds wat ik heb verkocht weg gehaald kan worden ofzo..
maar dit voelde gewoon niet goed

apart...

nou, ik kan mij er niet druk om maken eigenlijk.. Clown

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:48

viewtopic.php?f=151&t=734754&start=25&st=0&sk=t&sd=a

nalv het sluiten van ook dit topic, waarom worden de rege;s niet aangepast?
pinto schrijft een onwijs aangrijpend verhaal, niemand heeft daar last van, en toch wordt hij gesloten vanwege een regel. vind veel andere topics meer storend dan deze, ookal is het al langer geleden dat dat paard overleden is..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:00

Dit topic gaat niet over elk willekeurig slotje dat ooit ergens geplaatst is, wil je daar de reden voor weten pb dan even met de mod die het geplaatst heeft.

Een bedrijf met een goede bedrijfsvoering gaat niet naar de kl*te vanwege een verhaal op bokt, ten eerste leest 80% van de gebruikers dat topic niet en als de verhalen niet waar zijn dan komt er elke keer meer dan genoeg tegengas.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:58

stef schreef:
Even vooraf, kom er heus wel overheen dat dit gebeurt, is echt geen ramp, maar toch iets wat me opviel waar ik wat bedenkingen bij heb.

viewtopic.php?f=1&t=728044&hilit=

Dit topic is geplaatst door een mod.
In 1e instantie stonden daar 2 (meen ik) foto's bij. Vervolgens zijn er andere foto's bij geplaats, terwijl het topic toch al aardig wat berichten had. Wij users kunnen dit niet en mogen dit niet (anders zouden we het wel kunnen, toch?)
Ik vind het dan heel erg dubbel overkomen dat een mod het wel kan.
Natuurlijk snap ik dat een mod berichten aan kan passen, moet ook kunnen, maar op deze manier stuit mij het een beetje tegen de borst... Vanuit Kris kan het ook absoluut begrijpen, daar niet van...
Vandaar dat ik zeg: Beetje dubbel.....

Het is me ook al eens opgevallen dat een mod imo best fel reageerde op iemand. Vervolgens werd daar weer op gereageerd. En dat naderhand de mod haar eigen tekst in die eerdere post aanpaste waardoor het leek alsof zij een gewone reactie gaf. Dat vond ik toen eerlijk gezegd ook niet helemaal fair. Bloos

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:56

Ik kan me ergens wel iets bij voorstellen dat je als mod zijnde een topic plaatst met nog niet teveel foto's en je kan er zelf foto's bijvoegen dat je dat dan niet aan een andere mod gaat vragen. Zie het probleem hier ook niet. Het is me nooit opgevallen, maar ik snap ook niet waarom gewone gebruikers dat niet kunnen, zolang je je aan de 15 foto's houd.

Als je ze indd vraagt in de HK topic iets aan te passen enz. willen ze dat vaak ook wel Lachen
Alleen één ding snap ik nog steeds echt niet Clown Ik had een keer een topic geopent met foto's. Ik gewoon tellen, netjes 15 foto's Schijnheilig Waren het er 16 geworden, fout getelt. Topic wordt op slot gegooit. Dan denk ik wel eens van tja...misschien zou een foto verwijderen ook wel kunnen als een mod dan toch aan de topics kan sleutelen Clown

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:12

Moderators zijn ook mensen, dat betektent dat moderators ook best af en toe fouten kunnen maken. En daar mogen we ook best op aangesproken worden. Als je ziet dat een mod een fout maakt of iets doet wat niet door de beugel kan: stuur even een pbtje naar een andere mod of een hoofdmod, en we kunnen een mod erop aanspreken. Maakt de mod per ongeluk een fout kunnen we hem/haar dan uitleggen wat er de volgende keer anders moet. En maakt een mod inderdaad misbruik van zijn modpowers, een waarschuwing dat dat niet meer mag gebeuren.

jesse_rulez: Het voorbeeld wat jij aanhaalt is iets dat inderdaad gewoon niet mag. Als je een pbtje had gestuurd naar mij of een andere mod was die mod daar ook zeker op aangesproken. Open in ieder geval géén topic op forumzaken, het is niet de bedoeling - zoals dat ook met gebruikers niet de bedoeling is - om mensen openlijk aan de schandpaal te nagelen.

Ik ga niet individueel in op alle 'onterechte' slotjes-voorbeelden die in dit topic genoemd worden. Ook daar geldt: ben je het niet met het slotje eens? Stuur óf de mod in kwestie een pbtje, of vraag uitleg aan een andere moderator. Het zal echt niet de eerste keer zijn dat een slotje wordt teruggedraaid als er nog een keer naar gekeken wordt.

De andere discussie die in dit topic nu gevoerd wordt is volgens mij niet direct verwant aan het topic van Kris25, maar een algemene vraag over wat wel en niet op bokt mag als het gaat om het bespreken van negatieve ervaringen met bedrijven of particulieren. Misschien is het handiger daar een nieuw topic over te openen? Want dat blijft hoe dan ook een lastig onderwerp.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 04:53

Apple schreef:
Ik zie het probleem niet zo. Ik ben zo vaak in de Huiskamer bezig om nog even de beginpost aan te passen voor Topicstarters of nog even "update" in de titel te zetten ofzo.

Het is dat Kris dit zelf kan doen, anders had ze het een moddie kunnen vragen.

Nou inderdaad ik zie het probleem ook niet!

Naadje had ook foto's halverwege nog staan van der dochtertje, (begrijpelijk hoor)
Als je een mod benaderd word er in z'n geval vaak niet moeilijk gedaan!

UPDATE heb ik ook eens aangevraagd en dat kreeg ik ook meteen, NO problem!