Modbreaks op UK

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Modbreaks op UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:59

Cyntje schreef:
Waarom heeft desbetreffende MOD hier nog geen mening mede gedeeld?

PB degene die je bedoelt anders? Ik heb namelijk geen idee over wie jullie het nu hebben. En Bokt is groot, best kans dat ze dit topic totaal niet ziet Lachen Ik let nl wel op de inhoud van berichten, en ik verwijder nooit berichten die onderbouwd zijn. Dus over mij heb je het denk ik niet...

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 16:00

o sworry, niet gezien (ben zelf net thuis Clown )
Het gaat over Fairie, Maya

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:03

Ten eerst hoeft Fairie het topic nog niet gezien te hebben.

Ten tweede houdt zij zich ook alleen maar aan de regels, die heeft ze niet zelf gemaakt. Maar als moderator zijnde 'moet' ze zich volgens mij er toch echt aan houden.

Ten derde handelt ze natuurlijk TeMs af, en ja, ik tem bijv. ontzettend vaak op 'mooi'-oneliners omdat ik het verschrikkelijk vind.

Ten vierde had je ook gewoon háár kunnen PB'en als je merkt dat een bericht volgens jou ten onrechte verwijderd is, maar heeft iemand die hier daarover klaagt dat nou eigenlijk al gedaan? Volgens mij niet, of wel dan?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:05

bij Ellende zag ik ook UK staan? Sinds het zien van dit topic,...
Ik dacht ook dat alleen Fairie UK en CB had,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:07

Cyntje schreef:
bij Ellende zag ik ook UK staan? Sinds het zien van dit topic,...
Ik dacht ook dat alleen Fairie UK en CB had,...

Kan je zo nalezen op bijv. UK:

Moderator
Ellende, Fairie, Heike

backup
Maya

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:08

Ik heb haar wel eens gevraagd waarom mijn bericht verwijderd was terwijl het geen onliner was, dus het is niet zo dat ik alleen hier in het topic even mijn zegje komt doen oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:09

Wendy15 schreef:
Ik heb haar wel eens gevraagd waarom mijn bericht verwijderd was terwijl het geen onliner was, dus het is niet zo dat ik alleen hier in het topic even mijn zegje komt doen oid

Dan ben ik benieuwd wat je als reactie terugkreeg?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 16:20

Ik heb ook eens de vraag gesteld waarom, heb er geen reactie op gehad. En ik heb van een andere bokker ook gehoord dat er pb kontakt over is geweest met Fairie, dus dit komt echt niet out of the blue. En ik werd echt kriegelig toen ik in een topic gewoon 2x zo'n groene balk tegenkwam. Dat komt zo ontzettend belerend over..

En WildWings, tem je dan alleen voor oneliners in je eigen topics of doe je dat ook bij andermans topic?

Nog iets, als een topic al op pagina 2 zit, en er hebben al 10 mensen hetzelfde onderbouwde kommentaar gegeven, dan vind ik het niet meer noodzakelijk om daar nog een 11e keer over te beginnen, dan weet de TS het onderhand wel.

* edit: typo *
Laatst bijgewerkt door Remy op 13-02-07 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:23

WildWings schreef:
Wendy15 schreef:

Dan ben ik benieuwd wat je als reactie terugkreeg?

Geen Heb in het topic een nieuwe reactie geplaatst, met precies dezelfde inhoud als eerst alleen iets uitgebreider verwoord en gevraagd waarom de vorige verwijderd was, maar is geen reactie meer op gekomen Zal als ik het nog eens zie via pb vragen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:24

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 16:25

Daar is dan misschien niet getemd door een oplettende bokker? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:25

Remy schreef:
Ik heb ook eens de vraag gesteld waarom, heb er geen reactie op gehad. En ik heb van een andere bokker ook gehoord dat er pb kontakt over is geweest met Fairie, dus dit komt echt niet out of the blue. En ik werd echt kriegelig toen ik in een topic gewoon 2x zo'n groene balk tegenkwam. Dat komt zo ontzettend belerend over..

Als het gewoon een onderbouwde reactie was vind ik dat raar.

Citaat:
En WildWings, tem je dan alleen voor oneliners in je eigen topics of doe je dat ook bij andermans topic?

Both. Voordat je wil zeggen 'het is toch de zaak van de TS of die het vervelend vind dat er oneliners worden gepost of niet', dat wel, maar het zijn wel de regels en het feit dat veel mensen even lekker nutteloos posten irriteert mij gewoon.

Citaat:
Nog iets, als een topic al op pagina 2 zit, en er hebben al 10 mensen hetzelfde onderbouwende kommentaar gegeven, dan vind ik het niet meer noodzakelijk om daar nog een 11e keer over te beginnen, dan weet de TS het onderhand wel.

Dat hoeft toch ook niet, je hoeft toch ook niet altijd commentaar te geven. Als je nog altijd denkt dat het daar om gaat, mis je een hoop geloof ik Haha! - je moet gewoon je mening kunnen onderbouwen.
Als iemand van jouw schilderij bijv. zegt 'Lelijk, het spreekt mij gewoon niet aan, kan het verder niet uitleggen' dan is dat niet goed onderbouwd en dat hoort niet- maar iemand ide zegt 'Mooi het spreekt mij gewoon aan' heeft zijn/haar mening net zo goed niet onderbouwd, en dat hoort ook niet. Alleen het komt minder 'erg' over omdat het positief is.

Om even terug te komen op wat jij zegt in bovenstaande quoet, dat hoeft ook niet.
Als je het met het al gegeven commentaar eens bent kan je gewoon zeggen 'Commentaar is al door anderen gegeven en ben ik het mee eens, maar op die paar puntjes na vind ik het een mooie tekening + uitleg waarom' (Bijv, je bent al hard op weg echt realistisch paarden na te tekenen, of weet ik veel wat).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:28

@Wendy15: Ik denk dat dat het beste is, want niet iedere mod komt nog terug naar een topic om te kijken, dus wie weet is je reactie gewoon niet gelezen. Lachen
@sronnie: Dan is daar dus waarschijnlijk niet op getemt zoals Remy al zei- overigens zijn er in dat topic ook een paar mooie voorbeelden van positieve reacties mét onderbouwing, dus het kan wel gewoon. Haha!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:31

Grappige is dat in dat geval de mod later nog wel is terug gekomen en voor de 2e keer een hoop reacties heeft verwijderd en toen mijn andere post heeft laten staan en niet op gereageerd..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:34

sronnie schreef:
viewtopic.php?f=149&t=724598&hilit=

Zoals in dit topic staan toch nog aardig wat oneliners, dus naar mijn idee valt het wel mee?

Dat niet, maar je kunt wel aan een aantal voorzichtige reacties van bokkers zien dat ze bang zijn een oneliner te maken en sommige vermelden dit er ook bij,....

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 16:35

Jeetje, WildWings, dan is toch alle spontaniteit in een reactie zoek...

Als je voordat je op de send knop nog eens over je reactie moet gaan lezen of hij wel voldoet...dan hoeft het voor mij niet meer Soms vind ik iets zó mooi, wil het ook meteen kwijt, weet niet direct de woorden te vinden. Moet ik dan maar wachten tot de volgende dag en ik er over nagedacht heb hoe ik het het beste onder woorden kan brengen?

Moet je je hier nou echt laten voorschrijven aan wat voor criteria een onderbouwde reactie moet voldoen? Zo gaat de lol er heel snel af. Als iets mij aanspreekt kan ik niet altijd vertellen waarom, of ik moet er 3 kwartier naar gaan zitten kijken en zelfonderzoek gaan doen. Zo werkt dat niet, bij mij in elk geval niet.

In het geval van fotografie is het wel anders, daar komt duidelijk een stukje techniek bij kijken. Maar tekeningen en schilderijen, dat is meer gevoelsmatig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:41

Remy schreef:
Jeetje, WildWings, dan is toch alle spontaniteit in een reactie zoek...

Als je voordat je op de send knop nog eens over je reactie moet gaan lezen of hij wel voldoet...dan hoeft het voor mij niet meer Soms vind ik iets zó mooi, wil het ook meteen kwijt, weet niet direct de woorden te vinden. Moet ik dan maar wachten tot de volgende dag en ik er over nagedacht heb hoe ik het het beste onder woorden kan brengen?

Dan kan je die spontaniteit toch kwijt in een PB als je iemand graag blij wil maken en het zelf kwijt wilt, en in het topic reageren wanneer je er achter bent waarom je iets zo mooi vindt? Zelf heb ik hier totaal geen problemen mee, maar dat verschilt per presoon zie je zo weer Haha!

Citaat:
Moet je je hier nou echt laten voorschrijven aan wat voor criteria een onderbouwde reactie moet voldoen? Zo gaat de lol er heel snel af. Als iets mij aanspreekt kan ik niet altijd vertellen waarom, of ik moet er 3 kwartier naar gaan zitten kijken en zelfonderzoek gaan doen. Zo werkt dat niet, bij mij in elk geval niet.

Dat is onzin, want een onderbouwde reactie hoeft niet aan bepaalde criteria te voldoen.
Een reactie moet een onderbouwing hebben, that's all.
En 'mooi, spreekt me aan' is dus bijv. geen onderbouwing omdat je met 'mooi' al aangeeft dat het je aanspreekt, maar je legt nog niet uit waarom.

Citaat:
In het geval van fotografie is het wel anders, daar komt duidelijk een stukje techniek bij kijken. Maar tekeningen en schilderijen, dat is meer gevoelsmatig.

Niet waar hoor, bij tekenen en schilderen komt ook techniek kijken.
En het ligt er denk ik maar net aan waar jij je meer in verdiept hebt of waar jij meer van houdt- want voor mij is fotografie ook voor een groter gedeelte gevoelsmatig dan technisch hoor Knipoog

En dan nog kan je uitleggen waarom je iets mooi vindt, het hoeft niet technisch te zijn! Ik heb amper verstand van techniek wat betreft tekenen, maar nogmaals, ik kan wel onderbouwen waarom ik iets mooi vind of niet en dat kan iedereen Knipoog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:45

Ik denk dat dit gewoon een eindeloze discussie is en iedereen heeft hier een eigen mening over. Zou het niet fijn zijn als er een tussenweg gevonden kan worden?

Misschien wel een waarschuwing plaatsen maar niet meteen alles verwijderen oid?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 16:51

WildWings schreef:
Dan kan je die spontaniteit toch kwijt in een PB als je iemand graag blij wil maken en het zelf kwijt wilt, en in het topic reageren wanneer je er achter bent waarom je iets zo mooi vindt? Zelf heb ik hier totaal geen problemen mee, maar dat verschilt per presoon zie je zo weer Haha!
Moet ik me hier als volwassen mens nou echt laten voorschrijven waar ik m'n spontaniteit kwijt mag? Sorry hoor... Ik heb daar dus wél problemen mee.

Citaat:
Dat is onzin, want een onderbouwde reactie hoeft niet aan bepaalde criteria te voldoen.
Een reactie moet een onderbouwing hebben, that's all.
En 'mooi, spreekt me aan' is dus bijv. geen onderbouwing omdat je met 'mooi' al aangeeft dat het je aanspreekt, maar je legt nog niet uit waarom.
Zoals ik al zei, ik kan niet altijd aangeven waarom ik iets mooi vind. Jij misschien wel maar ik en misschien meer mensen, niet. En Bokt is er niet alleen voor mensen die makkelijk uit hun woorden kunnen komen.

Maar dit topic heeft zowiezo al opgeleverd dat ik nu weet dat er vaak getemd wordt, dat wist ik dus niet, had het eerlijk gezegd ook niet verwacht.
Ik weet ook wel dat de mods zich te houden hebben aan de regeltjes, maar jeetje, al die regeltjes...Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:55

Remy schreef:
Moet ik me hier als volwassen mens nou echt laten voorschrijven waar ik m'n spontaniteit kwijt mag? Sorry hoor... Ik heb daar dus wél problemen mee.

En ik absoluut niet, dus dat verschilt per persoon zoals ik al zei.

Citaat:
Zoals ik al zei, ik kan niet altijd aangeven waarom ik iets mooi vind. Jij misschien wel maar ik en misschien meer mensen, niet. En Bokt is er niet alleen voor mensen die makkelijk uit hun woorden kunnen komen.

En ik vind dat raar, dat mag ik toch ook zeggen? Als ik nadenk kan ik altijd als het ware analyseren waarom ik iets mooi vind- vroeger niet overigens, maar tegenwoordig wel. Als ik het nu echt niet kan bij iets stuur ik een PB naar de TS, en maak ik er voor mijzelf een uitdaging van te kijken wat me toch zo aanspreekt.

Citaat:
Maar dit topic heeft zowiezo al opgeleverd dat ik nu weet dat er vaak getemd wordt, dat wist ik dus niet, had het eerlijk gezegd ook niet verwacht.
Ik weet ook wel dat de mods zich te houden hebben aan de regeltjes, maar jeetje, al die regeltjes...Scheve mond

Ik vind de regels ook helemaal niet raar, je mening onderbouwen is hartstikke normaal lijkt mij. Als we dat niet doen kunnen we allemaal in het wilde weg gaan roepen 'omdat ik het zo vind', maar daar schiet niemand wat mee op.
En opnieuw, enig idee hoeveel menen in 5 dezelfde topics een bijna gelijke (simpele en niet onderbouwde) reactie geven? Deze regel gaat dat goed tegen.

[edit] Wat Wendy15 zegt, over de waarschuwingen, vind ik opzich zo'n slecht idee nog niet. Toch staat me ergens bij dat in het begin dat ook gedaan werd ipv verwijderen trouwens. Bovendien zou je dan van mij, als 1 iemand meerdere waarschuwingen heeft gehad, ook wel eens een OW mogen uitdelen of als iemand steeds maar weer een 'mooi zeg meis'-reactie pos uiteindelijk wel berichten mogen verwijderen na een waarschuwing. Nadeel is dat je dat weer moet bijhouden.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:07

Ik geef de TS gelijk, ik weet wel betreffende topic je bedoeld en ik irriteer me ook dood aan die opmerkingen tussendoor. Soms weet je gewoon niet wát je nog meer kunt zeggen, want talent op bokt is er zeker!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 17:11

WildWings schreef:
Remy schreef:

En ik absoluut niet, dus dat verschilt per persoon zoals ik al zei.
Vandaar dus dat ík het topic geopend heb, dat mag als ik er problemen mee heb Knipoog

Citaat:
En ik vind dat raar, dat mag ik toch ook zeggen? Als ik nadenk kan ik altijd als het ware analyseren waarom ik iets mooi vind-vroeger niet overigens
Misschien zitten hier wel meer mensen die in datzelfde stadium zitten als jij vroeger Vork

Maarreh, het is nou een welles-nietes spelletje aan het worden, en dat is niet de bedoeling van dit topic, ik wil graag de meningen van anderen hierover weten, en aan de reacties te zien ben ik lang niet de enige die zich er aan stoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:14

Remy schreef:
Vandaar dus dat ík het topic geopend heb, dat mag als ik er problemen mee heb Knipoog

Ja, en dan mag ik toch uitleggen waarom ik dat onzin vind? Knipoog

Citaat:
Misschien zitten hier wel meer mensen die in datzelfde stadium zitten als jij vroeger Vork

Maarreh, het is nou een welles-nietes spelletje aan het worden, en dat is niet de bedoeling van dit topic, ik wil graag de meningen van anderen hierover weten, en aan de reacties te zien ben ik lang niet de enige die zich er aan stoort.

En daarom zou iedereen even moeten nadenken wat hij/zij ergens zo mooi aan vind, want iedereen KAN dat maarja, het kost iets meer moeite he.. Knipoog Dat is dan ook weer míjn probleem op mijn beurt: mensen nemen niet meer de moeite om er over na te denken waarom ze iets mooi vinden.

En is goed, prima manier om een discussie te sluiten, nu maar hopen dat er alleen nog maar mensen reageren die het [edit] wel [/edit] met je eens zijn he OK dan!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 17:20

Citaat:
En is goed, prima manier om een discussie te sluiten, nu maar hopen dat er alleen nog maar mensen reageren die het [edit] wel [/edit] met je eens zijn he OK dan!

Ik weet niet waarom je zo fel naar mij bent Verward, maar het is zeker niet mijn bedoeling om de discussie te sluiten
Ik wil mijn mening niet opdringen, ik wil alleen graag meer meningen van anderen horen, is dat dan zo erg? Onderbouw je laatste zin maar eens, want ik begrijp niet waarom je persoonlijk wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:29

Remy schreef:
Citaat:

Ik weet niet waarom je zo fel naar mij bent Verward, maar het is zeker niet mijn bedoeling om de discussie te sluiten
Ik wil mijn mening niet opdringen, ik wil alleen graag meer meningen van anderen horen, is dat dan zo erg? Onderbouw je laatste zin maar eens, want ik begrijp niet waarom je persoonlijk wordt.

Niets persoonlijk, ik vind het gewoon raar.

Je wilt meningen, maar als iemand het niet met jou eens is en jij gaat daar op in onstaat er een discussie- en dan geef je je mening en weerleg je elkaars argumenten over het algemeen (als je het niet met die argumenten eens bent), daar bestaat een discussie nou eenmaal uit. Maar dan kap je uiteindelijk de discussie maar af, zonder dat je zelf bijv. nou hebt uitgelegd waarom het nou zo erg zou zijn om je mening te moeten onderbouwen op UK/CB en daar dan wat meer moeite voor te moeten doen.

Dat vind ik altijd erg makkelijk over komen. (Maarja, ik weet dat ik mijn mening dan weer schijn op te dringen. Wat ik uiteraard niet zo bedoel, maar voor mij is het nou eenmaal part van een discussie om diep op elkaar argumenten in te gaan. )