[dienstmededeling] Update Boktregels - input is welkom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Re: [dienstmededeling] Update Boktregels - input is welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:40

Shaar schreef:
Sylvia schreef:
Max. aantal fototopics vind ik ook geen goed idee, de mensen die veel evenementen bezoeken of wedstrijden rijden worden daarmee afgestraft imo.

Stél dat dit ingevoerd zou worden, hoe zou dit dan gecontroleerd moeten worden? Want om nou van elke TS op HAW bij te houden hoeveel topics hij/zij al geopend heeft die week... Nagelbijten / Gniffelen

Misschien kan hier een technisch foefje aangehangen worden.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:41

karuna schreef:
En wat al gezegd is een paar taalmods die zich alleen bezig houden met MNS en Breezerposten. Dat zal denk ik de gewone mods ontlasten. Kunnen die zich bezig houden met de inhoud. En daaraan bv strafsysteem aanhangen. Een aantal keer gewaarschuwd voor het onleesbaar zijn van een post betekent een OW. Als je dan nog doorgaat met onleesbare posts plaatsen desnoods een ban voor een dag of een week om taalles te nemen. Tong uitsteken

Ik heb al eerder mijn eigen forumregels aangehaald, maar zo werken wij inderdaad ook. Iemand wordt drie keer aangesproken op zijn spelling etc. Is het daarna niet beter, dan volgt er een OW (na 2 OW's een ban, maar meestal is 1 voldoende om users flink te laten schrikken). Bij ons (15.000+ leden) werkt het, maar natuurlijk lezen ook wij niet alle posts. Hier op Bokt kan het TeM-systeem natuurlijk een hoop helpen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:42

Dat is nou juist ook de moeilijkheid of dat technisch is op te lossen. Handmatig bijhouden wordt lastig tenzij je er een of 2 mensen vast opzet. Maar dat kost weer veel mensen. Bloos

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:44

karuna schreef:
Dat is nou juist ook de moeilijkheid of dat technisch is op te lossen. Handmatig bijhouden wordt lastig tenzij je er een of 2 mensen vast opzet. Maar dat kost weer veel mensen. Bloos

Kosten zal het niets, iedereen doet alles vrijwillig. Er zijn vast wel wat bokkers met een gaatje in hun agenda hiervoor Lachen

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:47

MH is submod van HAW en ITP toch? Misschien heeft zij nog wel wat extra tijd over Knipoog

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:15

karuna schreef:
Veel evenementen bezoeken kun je denk ik wel doen samen met het plaatsen van een foto topic.

Van één groot evenement heb je vaak als snel meer dan 15 foto's, die vaak interessanter zijn dan een gewoon HAW/ITP topic. Ik vind ze iig altijd wel leuk om te zien, dus zou het jammer vinden als daar nog meer beperkingen voor zou den komen Lachen .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:32

Of onder het wedstrijdstuk foto's van wedstrijden neerzetten bedenk ik me net. Dat je dan 3 fotodelen krijgt. Een voor westrijden en keuringen, een voor alle rijfoto's behalve wedstrijden en keuringen en de standaard ITP foto's.

Als er dan op de laatste 2 een beperking wordt gezet en op de eerste niet is het mischien ook beter te controleren en zijn kun je ook de wedstrijd en keuringen beter volgen zonder je door de andere foto's te hoeven heenworstelen. En is het misschien ook gemakkelijker om te controleren voor de mods.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:39

allereerst TOP OK dan! dat hier over nagedacht word en dat er word gevraagd
hoe "de rest"van bokt hier over denkt , denk dat dat al een hele positieve instelling is (hoe maken we bokt beter ..)
en de begin bij je zelf topic wat laatst voorbij kwam vond ik ook een goede actie

even wat quotes waar ik me wel in vinden kan

Citaat:
Hoe het moet weet ik niet, maar ik weet wel dat het DUIDELIJK moet zijn waar de regels staan, en dat de regels opzich duizelijk zijn, inderdaad geen honderden zinnen achter elkaar die toch niemand leest.

Citaat:
Van mij zou de regel over 'andere bokkers niet opzettelijk kwetsen' oid wat duidelijker mogen worden, want wat kwetsend is voor de 1 is dat nog niet voor de ander. Net als dat een bep. opmerking wel de sfeer kan verpesten of iets kan uitlokken, maar misschien net niet 'erg' genoeg is om een OW op te geven.. en degene die dan in de verleiding komt ook eens lekker terug te reageren op dezelfde manier krijgt er misschien wel 1.

Citaat:
Wat ik ook altijd raar blijf zeggen is dat sommige mensen gewoon mogen zeggen '#username is zielig, dat had ik meteen al door', dat je daar meerdere malen op TeMt maar dat de opmerking gewoon blijft staan, en je ook in de OWlijst geen OW terugziet (maar wel voor iets anders van diezelfde gebruiker) terwijl de andere gebruiker hier bijv. zegt 'ik kots jouw soort mensen echt uit, weet je Misselijk' tgen #username2, en daar direct een OW voor krijgt + dat het bericht wordt verwijderd. Wanneer verwijderd men kwetsende berichten en wanneer niet, en waarom krijgen sommige berichten wel een OW en anderen niet? Iemand zielig noemen of uitkotsen, wat is het verschil..

Citaat:
Nog meer ruimte voor interpretatie van het modteam ben ik zelf dan ook niet voor, regels moeten duidelijk zijn en als de ene mod iets anders interpreteert dan de ander wordt het straks met twee maten meten. Misschien dat ik daarom ook eerder voor een 'wetboek van bokt' ben, dan voor een set regels. Liever dat we alles door moeten lezen maar dat alles goed duidelijk is, dan dat de 1 iets straks wel kan maken en de ander niet omdat de ene mod een bep. regel anders opvat dan een andere mod.

ben niet voor een heel boekwerk maar er is dus wel duidelijk vraag nar meer duidelijkheid ! wetmatiger omschrijving dus van de regels

Citaat:
Ook ik ben voor een beknopte set regels. Een 'wetboek' lijkt me niet zo handig, aangezien de meerderheid zo'n grote tekst nooit gaat lezen. Daarmee bereik je dus eigenlijk het tegenovergestelde. Het zal waarschijnlijk ook verspilde moeite zijn om alles zo duidelijk mogelijk te willen formuleren, want er is door slimme bokkers altijd wel een 'gat' te vinden in dat wetboek.
De regels zouden ook wel een wat duidelijkere plek mogen krijgen.

Tja taal ,MSN en Breezer taal is idd irritant ,
vind wel dat als de mede bokkers iets niet duidelijk vinden ,
of ziet een der niet voor iedereen begrijpbare talen
kunnen deze temmen ..
of vragen aan de TS voor duidelijkheid

Verder zitten er mensen van allerlei aard hier op bokt
de een met dislectie de ander met gewoon een slechte taal kennis
andere lijken weer een doctoriaal in nederlands te hebben behaald ..

Zolang het goed begrijpelijk is ...
zou daar geen kostbare mod tijd aan verspillen

en direct ie topics opslot is wel de easy way out , liever dat dan ene mod in het groen typt een opmerking dat MSN/Breezer niet mag of aub een verduidelijking ivm moelijk leesbaarheid , geef die bokker een kans Knipoog

eventueel als iemand echt mns / breezer bljft typen kan er een ow komen
maar niet na 1 x

Als ik echt mijn best doe is het ook beter al wanneer ik moe ben
En vaak als ik mijn best doe op de taal

(zit het overigens nog vol met fouten ...waar ik zelf dus ook stomweg overheen lees , valt me toch wel eens op als er een stukje staat van een ander en mensen regeren met "leer nederlands"en ik lees het stukje nog eens door , dat ik de fouten bij die persoon zijn stukje dan vaak dus ook niet zie en echt geen idee heb waarom men zo reageert ..)

maar dn kom je met een discussie er niet eens tussen omat het idd 10x zolangzaam gaat .
(dn te bedenken dat ik hoogbegaafd schijnt te zijn op logica vlak ..heb wel altijd -1 (-13 wilde ze me niet aandoen) op mijn rapport kreeg voor de nederlandse taal ,.. )

Maw wat ik probeer te zeggen ..niet iedereen is daar een ster in
de hele erge dingen daar kan voor getemd worden , veder aub niet te duk over maken

Maximaal aantal foto's zou ik zo houden ..

De nieuwe regels -> de oude verduidelijkt , en wetboekmatig
zodat er weinig tussen te krijgen is ..
iig niet meer , misschien zelfs minder

wat wel een goed idee is
als iemand zich aanmeld bij de bevestigings mail de regels meesturen
of deze bij inloggen laten zien

nu zijn ze wat lastiger te vinden en zulke lappen tekst dat ze hun doel voorbijgaan en weinig mensen de moeite nemen om ze optezoeken
of er niet uit komen dor de bokt afkortingen

zo zijn er een hoop afkortingen en omschrijvingen op bokt
waar ik voor bokt nog nooit vn gehoord had
kan me voorstellen dat meer mensen dat hebben
niet iedereen heeft al jaren msn of andere computer dingen achter zich

nog even deze
Citaat:
Het probleem is zozeer niet het aantal users, of disrespect, maar het aantal posts. Als bokt weer gemaakt wordt tot wat het eens was; een paardenforum, dan is een groot deel van het probleem opgelost. Nu is de site één grote onoverzichtelijk brei geworden en kennelijk niet alleen voor de gebruikers.

een algemeen is een ding maar door de subfora;s zijn de subfora's niet meer te vinden ..mensen weten soms megod niet meer waar ze wat moeten plaatsen , het is een heel boekwerk geworden en er lijken steeds meer subfora's bij te komen ..

Houd bokt simpel , zowel voor de gebruikers als de mods Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:18

nickyu schreef:

Dat is nou juist het punt. Veel mensen vinden hun eigen teksten heel begrijpelijk. Anderen denken daar vaak anders over. Vandaar ook veel misverstanden, ergernis, topics die niet gelezen worden etc. Dat is evenmin handig of goed voor het forum.

Citaat:
maar niet na 1 x

Er is volgens mij geen enkele sprake van OW's voor 1 enkele overtreding op spelling / taalgebruik.
Van de andere kant: je wordt natuurlijk geacht om de regels te lezen, dus eigenlijk is het al heel schappelijk dat er de eerste keer nog geen Officiele waarschuwing gegeven wordt, alleen een informele. (En zelfs een OW is nog maar een waarschuwing, zonder gevolgen. Pas bij een tweede OW zitten er consequenties aan.)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:06

Citaat:

Citaat:
Dat is nou juist het punt. Veel mensen vinden hun eigen teksten heel begrijpelijk. Anderen denken daar vaak anders over. Vandaar ook veel misverstanden, ergernis, topics die niet gelezen worden etc. Dat is evenmin handig of goed voor het forum.

ja maar niet iedereen is even goed in geschreven taal Vriendjes zijn?
mocht het echt niet begrijpelijk zijn dan een opmerking
maar sommige mensen zijn wel erg snel met "leer eens nederlands..."

Citaat:
maar niet na 1 x
Citaat:
Er is volgens mij geen enkele sprake van OW's voor 1 enkele overtreding op spelling / taalgebruik.
Van de andere kant: je wordt natuurlijk geacht om de regels te lezen, dus eigenlijk is het al heel schappelijk dat er de eerste keer nog geen Officiele waarschuwing gegeven wordt, alleen een informele. (En zelfs een OW is nog maar een waarschuwing, zonder gevolgen. Pas bij een tweede OW zitten er consequenties aan.)

Tuurlijk , en het was ook bedoeld als bijwijze van spreken
Maar als het aan sommige leden licht zal dat wel het geval worden

Maar daar gaan we weer , meeste nieuwelingen lezen de regels niet
(als ze die al gevonden hebben)
en velen die er aan beginnen lezen niet het hele stuk
(t is me nogal een lap..)

Dus minder regels , duidelijk omschreven ,
en op een zeer duidelijke niet te missen lokatie ..

Bijvoorbeeld bij het inloggen (en dan ook het automatisch inloggen eruit , kan er ook geen misbruik van gemaakt worden en scheelt weer iets in het computer programma ..) en mocht er iets nieuws zijn dat die dan
een waarschuwing geeft of ander kleurtje , of allebei
bijvoorbeeld LET OP NIEUWE REGEL (of verandering oid)
en dan in een mooi , ander , opvallend kleurtje
en dan de nieuwe of vernieuwde tekst ook in een andere kleur voor 2 weken
zodat met gelijk ziet , ook de "oud leden" dat er iets nieuws is
en wat dat nieuwe dan is

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:16

automatisch inloggen is juist heel handig, ik kom bijna dagelijks wel een paar keer p.d. erop. Dan heb ik geen zin om elke keer in te loggen enkel omdat mocht er onverhoopt een nieuw regeltje zijn dit met koeienletters duidelijk gemaakt moet worden. Stuur dan een automatische pb oid.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:17

Zet het op de voorpagina!

En als de regels worden aangepast, zou best iedereen per mail een kopie kunnen krijgen denk ik.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:19

iig niet iedereen per pb
heel veel mensen die wel ooit naam gemaakt hebben en er niks mee doen krijgen er dan ook een , word nooit gelezen en kost dus kostbaar computer geheugen ..

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:28

Ik vind het een goed idee dat er weer eens naar de bokt regels gekeken wordt.
Ik vind het net als een aantal anderen belangrijk dat er meer aandacht besteed wordt aan taal en spelling.
Een taalmod is dan misschien een idee en om te zorgen dat bokkers dan niet lui worden, zullen zij zelf hun breezah en msntaal moeten veranderen.
De taalmod zal dus eerst een pb naar de ts sturen, met daarin dat de ts zijn post aan moet passen en als dit niet binnen een bepaalde tijd gebeurt (1 week?) dat het topic dan op slot zal gaan.
De ts zal dan zijn post dus zélf aanpassen en naar de taalmod sturen, die de "breezahpost" vervangt door de herschreven tekst.

Ik vind het ook belangrijk dat er extra aandacht komt voor vervelende opmerkingen naar en over anderen.
Ik denk dat als er een vervelende opmerking gemaakt wordt over of naar een user, dat dit bericht verwijderd kan worden op verzoek van degene over wie het gaat.
Mocht diegene niet weten dat dit gezegd is, kan het bericht ook verwijderd worden omdat dit roddelen is en dat niet gewenst is.
Zo hoeft er niet door mods bepaalt te worden wat een vervelende opmerking is of wat niet, want dat kan de "gedupeerde" dan zelf aangeven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:29

CarmN schreef:
De taalmod zal dus eerst een pb naar de ts sturen, met daarin dat de ts zijn post aan moet passen en als dit niet binnen een bepaalde tijd gebeurt (1 week?) dat het topic dan op slot zal gaan. De ts zal dan zijn post dus zélf aanpassen en naar de taalmod sturen, die de "breezahpost" vervangt door de herschreven tekst.

Dit gaat dus al niet, omdat er niet onbeperkt ge-edit mag worden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:01

De ts kan het toch als pb naar de taalmod sturen met topic-link erbij. Alleen lijkt het mij handiger als het direct op slot gaat. Dit voorkomt het kwijtraken van topic waarbij er eigenlijk een slot op had gemoeten.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:13

dat bedoelde CarmN ook

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:32

De belangrikjste regels vind ik gewoon de standaart regels die eigenlijk op ieder forum gelden, 'blijf ontopic, niet schelden etc.'

Op het moment dat er minder regels zijn, moet er meer ruimte voor interpretatie van deze regels zijn door het modteam: Volgens mij moet dit geen probleem vormen, zolang alle bokkers braaf blijven bokken zou het eigenlijk goed moeten gaan.

Alle bokkers houden zig nu aan deze regels, als er een aantal regels afgeschaft worden moet het niet betekenen dat we ineens allemaal foto's gaan plaatjes, gaan schelden en offtopic gaan er zijn nog zat regels en richtlijnen dus zonder alle regels in detail wat nu het geval is moet het ook gewoon gaan met regels en richtlijnen Ja

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:47

In het kader van taal.. ^ zich Knipoog

Goed dat er over nagedacht wordt!
Tja, alles valt en staat met respect voor medeBokkers. Daarmee heb je alles te pakken, van offtopic reacties tot slecht taalgebruik tot schelden etc.
Maar goed, om nou alle bokt regels overboord te gooien en te zeggen "weest lief voor elkaar en toon respect" is misschien wat te naïef Nagelbijten / Gniffelen

De max. foto regel vind ik ideaal. Nou heb je tenminste een overzichtelijk topic, met een acceptabele laadtijd (ook voor de mensen met een tragere internetverbinding) en geen tig foto's waar je langs moet scrollen. 15 foto's zorgt ervoor dat de TS de echte goede foto's kiest, die er toe doen, en niet de half mislukte, net niet goede of dubbele foto's er tussen kwakt.

Een taalmod lijkt mij best een goed idee, maar is technisch denk ik best moeilijk te verwezenlijken. Gebruik je een TeM systeem, dan is vaak de edittijd al verstreken voor de TeM behandeld wordt, en is aanpassing door de TS al vaak niet meer mogelijk. Verbeteringen door de TM is ook niet ideaal, daar kweek je luie gebruikers mee (hoezo ABN typen? Daar heb je toch TMs voor?) en het rigoreus op slot gooien.. misschien effectief, maar denk ik niet echt gewenst.

Huidige regels vind ik al best een heel gedeelte dekken, "probleem" is dat niemand ze echt doorleest en er niet echt een "iets" is waar je naar toe kan klikken vanuit het forum zelf, meestal is het een link toch? Regels bovenaan het forumgedeelte zijn er toch nou al? In de zin van "Welkom op..." of zit ik nou helemaal verkeerd? Bloos

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 09:11

De taal op bokt mag zeker wat aan gedaan worden. Msn, breezer, ik ben er gewoon niet in thuis (ben oud aan het worden) en voor mij is het bijna onleesbaar. Ik ben voor taalmods, en inderdaad, 3 keer waarschuwing en dan een ban of iets dergelijks. En dan verschuilen misschien veel mensen zich achter dyslectie (het lijkt bijna een besmettelijke ziekte, zoveel mensen zeggen nu dat ze daar last van hebben terwijl 20 jaar geleden het nog zeldzaam was), een spellingscheck is ook zo uitgevoerd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:25

kom je zo dan ook niet (weer) automatisch terecht bij de gemiddelde leeftijd die wrs onder de 13 jaar ligt (terwijl men zich pas mag aanmelden op een forum vanaf 13 jaar en daarvoor toestemming moet vragen bij de ouders)

Dat soort kinderen typen niet geweldig, zeker omdat ze opgegroeid zijn met MSN, SMS e.d. en ook omdat ze niet kunnen relativeren? Als je een 13 jarige advies geeft of datzelfde tegen een 23 jarige, terwijl dat advies goed bedoeld is, gaat de 13 jarige vaak gelijk in de verdediging en persoonlijke opmerkingen. Al kunnen de oudere bokkers er ook wat van, maar die (echt) jongere bokkers kunnen vaak echt niet relativeren en een fatsoenlijke discussie kan er ook niet vaak meegevoerd worden. Sinds het jeugdgedeelte is dit wel wat afgenomen, maar je komt ze regelmatige tegen.

Dyslectie wordt idd te pas en te onpas gebruikt. Het lijkt haast wel een vrijbrief te zijn om maar fouten (en zelfs fouten die niet met dyslectie te maken hebben) te mogen maken. Juist als je hier last van hebt, zou je extra op je typewerk moeten letten.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:14

Sammie schreef:

Dyslectie wordt idd te pas en te onpas gebruikt. Het lijkt haast wel een vrijbrief te zijn om maar fouten (en zelfs fouten die niet met dyslectie te maken hebben) te mogen maken. Juist als je hier last van hebt, zou je extra op je typewerk moeten letten.

Dyslexie word ook sneller door deskundigen als stempel gegeven. Een beetje moeite met lezen en schrijven en hoppa.. je hebt een dyslexie verklaring.

De fouten tussen slecht Nederlands en dyslectisch zijn over het algemeen vrij makkelijk te herkennen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:20

Dat laatste is zeker waar, maar dat nemen ze je niet altijd in dank af als je dat zegt.

(we dwalen af ) Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:22

Sammie schreef:

Ik ben boven de 13. Haha! Breezuh en MSN taal is ook van na mijn tijd Vork

Maar deze opmerking zie ik wel vaker voorbij komen.
(Is het overigens niet "niets"ipv "niet"?)

En vraag me dan af hoe iemand kan zeggen of iets wel of niet aan dislectie ligt. Er zijn nogal wat vormen en gradaties .

Heel eerlijk , ik zit nu dus stinken mijn best te doen op mijn nederlndse schrijfwijze .Dit kost zoveel tijd en kost zoveel moeite , dat "het leuke"van bokken er snel afgaat .(en waarschijnlijk zal het nog wel niet goed zjin maar okee, dat zeg ik uit mijn school ervaring) Verdrietig En heel eerlijk zit ik nie te wachten op een taal mod (die mij eventueel ivm mijn schrijfwijze een ow zal geven )

Soms zie je idd stukjes tekst voorbij komen waar ik ook niet uitkom .
Maar meestal als zo'n jonge meid of jongen aangesproken word op de
(breezuh f MSN taal) is dat wel snel over , verder de een heeft talent voor
putjes scheppen de ander in de nedrlandse taal.
En sommige bokkers leggen wel heel snel zout op alle slakken Knipoog

Elaine schreef:
[
Dyslexie word ook sneller door deskundigen als stempel gegeven. Een beetje moeite met lezen en schrijven en hoppa.. je hebt een dyslexie verklaring.

De fouten tussen slecht Nederlands en dyslectisch zijn over het algemeen vrij makkelijk te herkennen.

Hum niet dus ..wij zijn al 2 jaar bezig om die stempel voor mijn zoon te krijgen. Die helaas veel dezelfde fouten maakt die ik ook maak .Zo kwamen we bij hem er ook achter .Bepaalde fouten herkende ik (sommige fouten wet ik van mijzelf en verbeter ik/let erop . Vele andere fouten zit geen logica in en hebben we geen ezelsbruggetje voor kunnen vinden of zie ze gewoon echt niet ..zelfde ggeld helaas vor hem.Hij komt thuis met een zelf geschreven verhaaltje , pappa komt er niet uit , ik darintegen lees het zo op....we mogen vanmiddag weer terug naar school , zoals het er nu naar uit ziet gaat hij eindelijk extra hulp krijgen ivm de dislectie .Bij mij daarintegen kwamen ze er pas op het Athenuem er achter dat ik het uberhaubt had..)

maar we gaan offtopic Bloos

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:24

Sammie schreef:
Dat laatste is zeker waar, maar dat nemen ze je niet altijd in dank af als je dat zegt.

(we dwalen af ) Lachen

Klopt, je krijgt vaak een grote mond. En daarom lijkt het mij van belang dat er taalmods komen o.i.d.

Om maar weer even terug te dwalen Knipoog Mods, zoals jullie zien hebben veel bokker behoefte aan aanpassen van de regels mbt het correct Nederlands schrijven.
Misschien handig om dit mee te nemen als jullie de regels gaan herschrijven. Of misschien als jullie het modteam binnenkort nog eens gaan uitbreiden om taalmods aan te stellen.