Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:Oké, als voorbeeld, wat niet persoonlijk is bedoelt?![]()
SP is hier trouwens uit eigen beweging aangeland. Niks geen hulptroepen opgeroepen.
Ann schreef:Ik wil Apple met alle liefde mijn wachtwoord geven en mijn PM box laten checken, als je dat bedoelt?
Verder begrijp ik het doel niet zo van je laatste reacties. Ze zijn wel wat 'giftig' voor een algemeen bedoelt voorbeeld.Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Lusitana schreef:Ik neem aan dat je zelf niet een dergelijke reactie bewust hebt uitgelokt of "had kunnen verwachten". Ik hoop dat je begrijpt dat ik duidelijk probeer te maken dat een poster nooit vraagt om een aanval.
Apple schreef:User Note. Gewoon een soort PB met een verzoek om iets te doen of te laten
. Alleen dan wordt het even officieel opgeslagen.
In geval van persoonlijke vete kunnen dan de andere moderators nazoeken dat gebruiker X al eerder is aangesproken op een persoonlijke vete met Y.
Of dat bijvoorbeeld een gebruiker eerder is aangesproken op MSN taal enzo.
Shadow0 schreef:
Nee, de meeste mensen doen dit ook niet bewust, maar dat betekent niet dat je daar geen invloed op kunt hebben. Je kunt je daar soms wel bewust van worden.
Het heeft verder ook niet zo zeer met schuld te maken, als wel met oplossingen. Als je het niet fijn vindt om regelmatig een bepaalde soort reacties te krijgen, dan is het een mogelijkheid om je je af te vragen op welke manier je die reacties kunt voorkomen. Dat kan zijn door op die reacties te TeMmen, maar dat kan ook door je eigen reacties kritisch te bekijken, of er misschien niet iets is waardoor je die reacties onbewust oproept. En of je, door je mening op een andere manier te verwoorden, daar misschien minder last van hebt.
Lusitana schreef:Het lijkt mij puur lastig voor iemand en mening anders te verwoorden, anders had die dat wel gedaan.
Citaat:De aanvaller daarintegen is bewust bezig met een aanval. Lijkt mij makkelijker voor die persoon om dat te laten.
Maar ik kan het mis hebben, ik weet niet goed wat iemand er toe drijft en hoe belangrijk het voor die persoon is om zich zo in discussies te manifesteren.
En misschien ziet hij/zij echt niet dat persoonlijk worden geen bijdrage levert.
Misschien is er iemand die daar wat over kan zeggen?
Shadow0 schreef:
Oftewel: ik denk dat ook de meeste 'aanvallers' zich veel minder bewust zijn van hoe hun reacties overkomen dan jij denkt.
Citaat:Maar ik kan het mis hebben, ik weet niet goed wat iemand er toe drijft en hoe belangrijk het voor die persoon is om zich zo in discussies te manifesteren.
En misschien ziet hij/zij echt niet dat persoonlijk worden geen bijdrage levert.
Lusitana schreef:Zie voorbeelden in dit topic, waar moderator apple dus wel degelijk van zegt dat zoiets een OW of UN waard is. En niet over verzachtende omstandigheden (redenen die het goedpraten) spreekt,
Citaat:En, met de zin "ik ben een actieve TeMmer" bedoel ik niet dat ik TeM als iemand iets tegen mij zegt dat me niet aanstaat, dat lijkt me niet erg nuttig,
Lusitana eerder in dit topic schreef:Ik kan zeggen dat ik een vrij actieve TeMmer ben, omdat ik in vaak in discussies zit die dan eindigen in persoonlijke anvallen op mij. Eerst probeer ik zelf mensen terug tot het onderwerp te brengen, maar als het te bont wordt en men gaan beledigen ofzo, TeM ik.
Citaat:Het lijkt erop dat deze uitspraken van mij verkeerd zijn opgevat.
Citaat:Verder heeft TS het in haar voorbeeld het duidelijk over een relschopper, en ik neem aan dat TS of alle personen in de bewuste discussie niet dergelijk gedrag "uitlokken" of "verdienen" en bij zichzelf te rade moeten gaan.
Lusitana schreef:Het is nutteloos om op mijn eigen quotes en de reacties in te gaan. (Je krijgt dan de een tegen een situatie, de discussie is dan niet open meer)
Moet zeggen dat het niet altijd vermijdelijk is. Goed discussiëren is best lasig![]()
Lusitana schreef:Het is nutteloos om op mijn eigen quotes en de reacties in te gaan. (Je krijgt dan de een tegen een situatie, de discussie is dan niet open meer)
Moet zeggen dat het niet altijd vermijdelijk is. Goed discussiëren is best lasig![]()
Citaat:Een echte relschopper heeft geen tegenaanval of "gehap" nodig om door te gaan. Die is altijd storend aanwezig, wat de anderen ook posten.
Citaat:wel kun je mensen proberen terug te brengen op het onderwerp (wat ik zelf eerst doe).
Lusitana schreef:Ik zou zeggen, als je het zo belangrijk vindt: ga alle topics maar na waarin ik post, dan kun je het zelf zien.![]()
Shadow0 schreef:En omdat we hier op een paardenforum zitten: paarden bijten en schoppen soms. Met een duidelijke, vastberaden en consequente aanpak kun je bijna elk paard leren om zich cooperatief op te stellen.
Citaat:wel kun je mensen proberen terug te brengen op het onderwerp (wat ik zelf eerst doe).
Citaat:Als jij door veel paarden regelmatig een schop krijgt, of ze bijten je vaak, dan is het nuttig om je eigen houding ten opzichte van paarden eens kritisch te bekijken. Een andere manier van doen, een andere lichaamstaal, kan soms genoeg zijn om problemen te vermijden.
Shadow0 schreef:Lusitana schreef:Ik zou zeggen, als je het zo belangrijk vindt: ga alle topics maar na waarin ik post, dan kun je het zelf zien.![]()
Wat moet ik zien?