Wordt het geen tijd voor een 'zwarte lijst'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roest

Re: Wordt het geen tijd voor een 'zwarte lijst'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:53

alja schreef:
roest schreef:
je kunt gewoon eerst het geld overmaken, als je het pakketje niet krijgt, kun je binnen een maand je geld terugboeken.

oud nieuws maar dat kan echt niet als je het zelf hebt overgemaakt!

nog nooit problemen mee gehad Verward

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:54

_Dunja_ schreef:

ik heb de bank er eens over gebeld, je kan je geld alleen terug laten storten als je een bedrijf bent, particulier is dit onmogelijk !!!!!!!!!!

Gevolgt door de verklarig Haha!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:56

Ja zo'n lijst lijkt me een goed idee, kan je 'veiliger' kopen en verkopen

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:57

Niezzz schreef:
Ja zo'n lijst lijkt me een goed idee, kan je 'veiliger' kopen en verkopen

zou wel lekker zijn dat niet iedereen zomaar iemand kan aangeven dan denk ik dat een hoop mensen op bokt een persoonlijke vete op deze manier uitvechten Huilen
dan zal het toch weer via de mod's moeten zodat die eerst kunnen bemiddelen zodat ze zeker zijn dat de persoon gelijk heeft over de kwestie..
In feite heb je dan weer hetzelfde als wat er nu ook al is.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:44

Yessy schreef:
Dat is in eerdere topics idd ook al gezegd, stel bokker A stuurt niet snel genoeg op volgens bokker B, maar er is wat fout gegaan bij de post, dus bokker A kan er niets aan doen maar toch blijft bokker B zeuren, dus ook bokker A wordt boos. Sja dan krijg je een lijst met 2 namen.. terwijl het achteraf prima op de huidige manier opgelost had kunnen worden!

Precies. Wat Dunja ook al zegt en wat eigenlijk ook uit vorige topics hierover kwam: die lijst wordt imo nooit objectief. Wat de ene lang wachten vind vind de ander een redelijke termijn. Als ik een keer iets kapots ontvang en de ander het niet met me eens is (bv dat het bij de post gebeurd is) of de post raakt dat pakketje kwijt... Nee, ik vind een zwarte lijst geen strak plan.

Imo kun je zelf al een redelijke inschatting maken of iemand betrouwbaar is, als ik eens iets verkoop via internet en de naam is me niet bekend dan lees ik eerst door de berichten heen om te zien met wie ik te maken heb.

En anders idd een mod inschakelen...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 21:45

Waarom zou een lijst waarop je dingen procentueel gezien invult niet werken? Je hebt veel systemen er zal er best één geschikt zijn voor Bokt.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:46

Procentueel gezien?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:47

Misschien is het dan wel verstandig dat Mods na ingrijpen en nog steeds niet opgelost daar zo'n lijst van maken en de naam er op gooien, dan lijkt het me niet zoveel kwaad te kunnen vermits er bewust bv. niet betaald wordt.. En dan kan niet iedereen er iemand bij zetten omdat het niet snel genoeg gaat, of ruzie heeft met die persoon, of... Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:49

Dat zou ik weer wél prettig vinden... Dan heb je toch een imo objectievere lijst en iemand die bv zijn leven beterd krijgt het niet de rest van zijn leven nagedragen. Of wordt de dupe van een persoonlijke vete... De mods hebben als het goed is dan ook de versie van de andere betrokkene gehoord...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 21:49

Sylvia schreef:
Procentueel gezien?

Stel er kopen 100 Bokkers iets van mij.
Drie Bokkers zijn er niet tevreden, dan heb je 97 % tevreden Bokkers. Dit kun je dan nazoeken op een lijst o.i.d.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:50

Maar wie checkt of die Bokkers ook echt allemaal wat gekocht hebben? En wat jouw versie van het verhaal is? Etc etc?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 21:53

Sylvia schreef:
Maar wie checkt of die Bokkers ook echt allemaal wat gekocht hebben? En wat jouw versie van het verhaal is? Etc etc?

Bokkers zouden dan Feedback moeten geven na een koop. Niet persé verplicht, maar het zou fijn zijn als ze iets lieten horen.
Ik heb bv. zelf mailtjes van de betreffende Bokster en kan laten zien hoe ver dat terug gaat aan de mods, of mids...?
Er zal vast ergens een juiste oplossing voor het probleem zijn.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:54

Zwarte lijst voor bokkers die hun afspraken niet nakomen?
Bij de nieuwe moderators zit een bokker die geprobeerd heeft een andere bokker op te lichten. Helaas voor haar werkt deze bokker bij de politie dus is het niet gelukt.
Maar als je zelfs moderator kan worden terwijl je geprobeerd hebt iemand op te lichten heb ik weinig vertrouwen in correct samengestelde zwarte lijst of bemiddeling door mods.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:58

Schimmelig, dan krijg je het probleem met pb's en mails welke niet gequote mogen worden etc... Plus kans op vervalsing etc etc. De mods zullen hoe dan ook bij jou moeten gaan informeren of Bokker X ook echt iets van jou gekocht heeft en waarom Bokker Y haar pakje niet ontvangen heeft.

Imo is dat gewoon niet haalbaar.

@Lindsey: beetje sneu om daar nu weer over te beginnen Gaaaap

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 22:01

Sylvia schreef:
Schimmelig, dan krijg je het probleem met pb's en mails welke niet gequote mogen worden etc... Plus kans op vervalsing etc etc. De mods zullen hoe dan ook bij jou moeten gaan informeren of Bokker X ook echt iets van jou gekocht heeft en waarom Bokker Y haar pakje niet ontvangen heeft.

Imo is dat gewoon niet haalbaar.

Je mag niks quoten...... in een topic Knipoog
Via PB kun je een hoop meer 'uit de doeken doen'.

Vervalsing is imo tegen te gaan dmv mods, of mids speciale 'inkijk rechten' (hoe moet ik het noemen Clown ) te geven?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:03

Feit blijft dat de mods enorm veel werk moeten gaan verzetten voor een imo relatieve lage opbrengstwaarde...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 22:11

Sylvia schreef:
Feit blijft dat de mods enorm veel werk moeten gaan verzetten voor een imo relatieve lage opbrengstwaarde...

Ehm. Dus als ik mijn geld verlies, of welke Bokker dan ook... Noem jij dat een 'lage opbrengstwaarde'.
Dat vind ik een beetje vreemde redenatie (my humble opinion).
Als dit voorkomen kan worden dmv een lijst bij te houden, is dat super! Zo kan ik ook meer geld vrij maken voor bv reclame op het forum Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:13

Relatief gezien komen slechte transacties niet veel voor... De keren dat het wel voorkomt helpt het bemiddelen van een mod al veel. Als Siempie gelijk heeft met d'r 5 mensen dan vind ik dat idd een lage opbrengstwaarde.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:16

En die 5 mensen zijn inmiddels geband en kunnen dus niets meer verkopen dus heeft een feedbacksysteem geen zin meer Pling

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 22:17

Sylvia schreef:
Relatief gezien komen slechte transacties niet veel voor... De keren dat het wel voorkomt helpt het bemiddelen van een mod al veel. Als Siempie gelijk heeft met d'r 5 mensen dan vind ik dat idd een lage opbrengstwaarde.

Het getal zal best iets hoger liggen dan 5, als je alle zaken meeneemt. Ontevreden verkopers, ontevreden klanten, zaken die niet aan de mods/mids gemeld worden, etc.
Goed je hebt het nu niet over je 'eigen' geld. Als het jouzelf geen pijn doet in de portefeuille, dan heb je uiteraard een andere mening...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 22:18

Shadow0 schreef:
En die 5 mensen zijn inmiddels geband en kunnen dus niets meer verkopen dus heeft een feedbacksysteem geen zin meer Pling

Ander IP adres, SA'tje. Wat is bannen nu precies? Lachen
Sommige mensen vinden wel weer hun weg het forum op... helaas.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:23

Natuurlijk Schimmelig, maar in welk opzicht zou een feedbacksysteem dan werken? Dat ziet immers evenmin of een gebruiker onder een andere naam + ander IP terugkomt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:24

Maar een vos verliest wel zijn haren, niet zijn streken Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:26

Schimmelig schreef:
Het getal zal best iets hoger liggen dan 5, als je alle zaken meeneemt. Ontevreden verkopers, ontevreden klanten, zaken die niet aan de mods/mids gemeld worden, etc.
Goed je hebt het nu niet over je 'eigen' geld. Als het jouzelf geen pijn doet in de portefeuille, dan heb je uiteraard een andere mening...

Dat vind ik dus echt onzin... Ik ben van mening dat men van fouten leert, niet meer en niet minder. Ik heb dit jaar nog 3 maanden moeten wachten op geld voor mijn autootje en in de tussentijd liep de MRB ed gewoon door terwijl de ander (familielid, maar daardoor niet minder vervelend) allang in dat ding rondreed. Toen ik na 3 maanden mijn geld kreeg voor de auto en de betaalde rekeningen was het wat mij betreft ook klaar, ik heb er verder geen woord meer aan vuil gemaakt. Als iets afgehandeld is dan is het gewoon klaar...

En verder ga ik met Shadow mee.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:28

Schimmelig, hoe doe je dat met klanten die niet via bokt bij jou komen, hoe wentel je dan het ondernemersrisico af?