Bekend op bokt een nadeel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Bekend op bokt een nadeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:03

Lielle schreef:
en daar heeft Sjoert een punt. Ik geef al tijden geen inhoudelijk commentaar op bokt omdat ik niet het idee heb daar iets nuttigs mee te bereiken.

Dat heb ik ook. Ben heel selectief aan wie ik commentaar geef omdat het meestal toch als negatief wordt opgevat ipv opbouwend.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:15

Toch is dat jammer. Ik moet zeggen dat ik bijvoorbeeld jouw commentaar en ook dat van Lielle wel weet te waarderen. Zorgt er altijd weer even voor dat je weer even bewust over dingen nadenkt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:17

Maar bij jou zal ik ook commentaar geven als ik iets zie. En zo zijn er meer bokkers maar ik heb van de week weer zoveel ergenis gehad toen ik iemand opbouwend commentaar gaf en dan heb ik het weer even gehad.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:24

Ik snap ook wel dat als je opbouwend commentaar geeft en de TS wil het niet horen, dat de zin je dan al snel vergaat. Ik vind het ook jammer dat sommige bokkers wel foto's op HAW willen plaatsen, maar dan vervolgens niet van gediend zijn dat iemand commentaar geeft. Daar is HAW niet voor bedoeld. Als je foto's op HAW plaatst, geef je aan dat je commentaar wil ontvangen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:29

Omgekeerd blijft het daardoor ook in stand natuurlijk. Als de hele sfeer op HAW zo is dat er fatsoenlijke foto's en fatsoenlijk commentaar geplaatst worden, dan is dat ook veel makkelijker om dat zo te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:42

Als ik op HAW reageer is dat puur op wat ik zie. Of dat foto's van een mod of van een 1-post-user zijn zal mij worst wezen.
Bekend of onbekend maakt mij totaal niet uit. Ik heb commentaar of niet.
Als een bekende Bokker foto's plaatst kan ik hoogstens vergelijken met vorige fotot's. En of ik dat doe? Nee waarschijnlijk niet, tenzij er een vermelding naar 'oude' foto's is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:28

Denk dat het ook is dat wanneer je bij iemand kijkt die je kent, je ee bepaalt 'niveau' verwacht. Ik geef toe; ik kijk ook liever naar sgw foto's van lielle, dan dat ik kijk naar de boscross shet van een bokker die pas aangemeld is Lachen

Heb er niet zoveel last van, ik ben ook niet echt een bekende bokker maar vind het wel leuk om andere (bekende?) bokkers op te volgen. Lachen

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 00:12

Er staat zo veel op bokt dat je wel moet kiezen, je kan niet alles bekijken. en ja dan kies ik voor mensen die ik van een ander topic ken of waar ik van weet dat ze een bijzonder paard hebben (in welk opzicht dan ook) of dat ze een leuke stukje er van maken.
Maar naar mijn idee is dit niet specifiek op bokt, op andere fora merk ik ook dat sommigen gewoon meer aandacht trekken door hun status. (Die van zowel puur de persoon zelf afkomstig kan zijn, maar ook van het feit dat diegene mod of zo is)

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 00:28

Sjoert schreef:
Maar volgens mij gaat het daar dus ook al mis wat betreft het commentaar in topics. Knipoog
Tegenwoordig lijkt het er al op dat je geen commentaar meer mag geven. Alleen als je dit doet met zachte handschoentjes..
Geef je dan commentaar, dan staat direct iedereen op zn achterste poten. Ik kan me dan best voorstellen dat een ander, die wellicht best veel verstand van zaken heeft, geen zin meer heeft om te reageren.

Ik geloof dat het niet een tijd van tegenwoordig is, er werd altijd al commentaar gegeven wat ook niet altijd enthousiast ontvangen werd.

Echter heb je met commentaar en bekendheid nu 2 kanten:

Kant 1:
TS is bekend, heeft - ik noem maar wat- haar prachtige paard met xx afstamming op foto's zodanig in de krul vastgezet met touw zodat het dier zn eigen borst kan likken. Krijgt daar van een newbee-bokker al dan niet opbouwende kritiek op. Diegene die durft kritiek te geven op een bekende bokker krijgt de wind van voren, wordt de grond in getrapt (alsof jij zelf zo goed bent,heb in je profiel gekeken bladiebla --alsof dat er op dat moment iets toe doet ? -- ) en de fouten van de TS worden weggeveegd terwijl die er wel degelijk zijn. Maar het is een bekende naam op bokt, met een mooi paard of pony, en dan zal diegene blijkbaar weten wat hij doet en zijn alle zichtbare fouten op de foto's niet meer van belang.

Kant 2:
Een newbee-bokker plaatst van haar papierloze iets minder charmante paard dezelfde soort foto's. Paard vastgezet in de krul, kin op de borst, uit verhouding, op voorhand en weet ik wat voor standaard fouten.
Newbee-bokker krijgt commentaar en niet eens opbouwend, nee het is meteen met scherpe tong, zonder echt nuttige info hoe het wel moet. En niet eenmalig, nee 8 pagina's vol herhalend commentaar. Newbee-bokker gaat, natuurlijk, in de aanval en wordt nog harder de grond ingetrapt.
Newbee-bokker heeft het wel bekeken en reageert niet meer, en zelfs daar wordt hij/zij op afgefikt

En kant 3 is eigenlijk nog als je dan opbouwend commentaar geeft, nuttige info en voorbeelden of weet ik het wat, dat het niet aangenomen wordt. Oke het is niet verplicht dat je er iets mee doet, maar als er 10 mensen hetzelfde commentaar gegeven hebben ( en dan bedoel ik nuttig commentaar en tips, niet na-apend gekwek van anderen ) dan zou er toch een lichtje moeten gaan branden ?

Sjoert schreef:
Verder: Wanneer ben je bekend op bokt? Als je topics meer dan 5 pagina's scoren op HAW of ITP? Is dat belangrijk?

Dat verschilt idd, sommigen vanwege hun paarden of pony's.
Ik ben niet superbekend, maar het bekende dat ik heb komt door Bas. Ik hoef maar Bas in een titel te zetten en ik heb reacties. Tom ook wel aardig, maar toch minder dan Bas.
Tessa de welsh had ik nauwelijks reacties op. Dus bij mij komt het echt door mn pony.

En zo zijn er meer die ik echt 'ken' vanwege de paarden die ze hebben, die onthou ik omdat ik hun paarden zo leuk vind.

Dan heb je nog de extreem aanwezigen, die bekend zijn vanwege het overal posten, overal een mening achterlaten, al dan niet opruiend, die volgens mij geen leven buiten bokt hebben maar dat terzijde Knipoog
Die zijn bekend, maar hoeven niet altijd leuk bekend te zijn, want die heb je er ook bij. Er zijn bokkers die bekend zijn, overal opduiken, maar mij bv mateloos irriteren met hun over-aanwezigheid.

Sommigen zijn bekend omdat ze iets heftigs mee hebben gemaakt of meemaken op dat moment en daar bokt van op de hoogte houden. Heel bokt leeft mee en de bokker is bekend, of diegene dat nou leuk vind of niet, het is iets aangrijpends en de bokker die dat meemaakt blijft je bij.

Dan heb je nog lollige bokkers, die zeer gevat zijn en overal leuke opmerkingen plaatsen, ze vallen op door hun manier van schrijven, dat ze toevallig een paard hebben is leuk, maar het is meer de persoon die je ziet in de manier van schrijven.

Nou ja, en zo heb je volgens mij wel meer categorieën waar bekendheid onder valt, er is niet 1 reden aan te geven of 1 gratie van belangrijkheid.

Wat is belangrijk ? Voor de ene is dat idd een vol fototopic, voor de ander is dat gewoon gewaardeerd worden om wie hij is, voor weer een ander is het zoveel mogelijk posts halen en alles van bokt weten....etc etc

Edit: Wow, wat heb ik weer een lang end in de ruimte zitten l*llen Clown Bloos

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 14:16

Ja, Sanex, je bent lekker bezig Haha!

Het gaat mij er ook niet om dat b.v. ik, neem mezelf maar even als voorbeeld, perse een pagina of 8 aan reactie's moet hebben bij mijn HAW topics (alhoewel reacties best leuk zijn als je trots bent op bepaalde foto's) het was meer een voorbeeld, omdat het gezien de reacties op dit topic wel een bekend iets is. Het is idd ook hoe je op elkaar reageerd. Zo word er bij een "bekend" iemand naar mijn idee anders commentaar gegeven dan op een "niet bekend" iemand.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:28

#Ymke# schreef:
Zo word er bij een "bekend" iemand naar mijn idee anders commentaar gegeven dan op een "niet bekend" iemand.

Dat is ook wel zo, maar dat kan ook haast niet anders: als je iemand kent kun je ook veel gerichter commentaar geven. Je ziet dan bijvoorbeeld iemands vooruitgang. Als we Sanex als voorbeeld nemen: haar foto's waar Bas bepaalde dingen doet zijn extra bijzonder als je weet dat Basje dat eerst doodeng vond. Daar kun je dan op reageren. Maar als je bij een willekeurig iemand zegt 'wat goed dat 'ie zijn halster om laat doen' dan klink je een beetje suf Knipoog (En ach, voor Bas geldt het ook al lang niet meer, maar even voor het voorbeeld he?)

Plaatst Lielle een foto waar ze met haar SGW-paard een simpele hindernis van 50 cm springt, dan is dat gewoon geinig, zou Sjoert er 1 plaatsen waar hij te paard over diezelfde hindernis heenvliegt, dan is dat bijna voorpaginanieuws. (Kom op Sjoert! Go jij! Go jij! Verras ons Knipoog )

(Ik heb zomaar even een paar voorbeelden geplukt uit de mensen die gereageerd hebben in dit topic.)

Ik vind het verhaal van Sanex in elk geval erg verstandig.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:29

Ik overweeg om binnenkort weer op het paard van Anya te stappen. Laat je verrassen. *LOL*

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:45

zou het niet zo heel vreemd vinden dat een vliegend paard de voorpagina haalt, en niet alleen op bokt Lachen
en dan ben je in ene keer wereldberoemd...

beter op een paard stappen dan erover heen getilt worden Clown

buiten ITP en HAW om, in de voorbeelden die #Ymke# aanhaalt ala te vroeg iets posten... heb ik soms meer het idee dat het niet bekend of onbekend is... maar ook klikkers spelen daarin mee... en je hebt van die beroepsklikkers en wannabee spies die aan het miamifietsen zijn omdat ze schijnbaar iets te kort komen of missen in hun leven Haha!
En dan valt een verkooptopic met foto's en dan vooral dezelfde/eerder getoonde foto's waarop mooie wannahaves op staan meer op dan andere topics... Ja

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:46

Wat is miamifietsen? Bloos

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:49

Ik heb een tijdje geleden een topic gehad waar ik heel veel aanspraak op bokt heb gehad. Toen ik eenmaal opgenomen was in Leidschendam kwam ik een meisje tegen van bokt. Ik kende haar totaal niet, maar het bleek dat ik had gepbt met haar. Zei ze daar op het terrein ineens tegen me "Ben jij laboum van bokt?" Was heel raar.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:50

Klinkt als mierenn*uken? Ik weet het ook niet! Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 16:49

Alane schreef:
zou het niet zo heel vreemd vinden dat een vliegend paard de voorpagina haalt, en niet alleen op bokt Lachen

Foto's waarin je zelf vliegt (met een grote boog van je paard) doen het ook goed op Bokt denk ik *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:28

Citaat:
en je hebt van die beroepsklikkers en wannabee spies die aan het miamifietsen zijn omdat ze schijnbaar iets te kort komen of missen in hun leven

Idd, van die jaloerse typjes die dan je berichten doorspitten om je zwart te maken.
Dat gaat natuurlijk leuker bij een bekende dan bij iemand van 10 berichten Lachen

Get al life, denk ik dan.
Maar dat blijkt wel eens te simpel gedacht te zijn ofzo?

Maar dat haalde iemand anders ook al aan Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:42

runningkawa schreef:
Idd, van die jaloerse typjes die dan je berichten doorspitten om je zwart te maken.
Dat gaat natuurlijk leuker bij een bekende dan bij iemand van 10 berichten Lachen

Get al life, denk ik dan.
Maar dat blijkt wel eens te simpel gedacht te zijn ofzo?

Maar dat haalde iemand anders ook al aan Lachen

Scheve mond

Als iemand dat ook al schreef waarom zet je het er dan nog een keer neer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:47

wat een rare reactie, is dat ook omdat ik bekend ben? Tong uitsteken

Zullen we bokt dan maar opdoeken als er nooit iemand iets vergelijkbaars mag zeggen in een topic?
Komt namelijk nogal eens voor Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:49

runningkawa schreef:
wat een rare reactie, is dat ook omdat ik bekend ben? Tong uitsteken

Zullen we bokt dan maar opdoeken als er nooit iemand iets vergelijkbaars mag zeggen in een topic?
Komt namelijk nogal eens voor Haha!

mag ik jou handtekening kawa Bloos Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:01

Joepie, ik denk al, vraagt niemand dat ooit Tong uitsteken

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:09

ik heb een arrogante smiley... die in de schijnwerpers wil staan Clown
ik bedoelde met deze Scheve mond eigenlijk deze Nerd

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:45

Ik denk dat het zijn voor en nadelen heeft, maar vraag mijzelf wel af wanneer je bekend bent op Bokt...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:03

bekend en/of berucht Haha!