Gebande gebruiker online?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pearl_tje

Re: Gebande gebruiker online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:40

Er worden hier in dit topic mensen bij naam genoemd. Laat de naam dan weg en noem ze gebruiker X.

Dat er een bug in het systeem zit is erg vervelend. En sommige bans zijn idd heel terecht. Maar noem mensen niet bij naam.
Er word hier zo duidelijk met naam en link gereageerd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:24

pearl_tje schreef:
Er worden hier in dit topic mensen bij naam genoemd. Laat de naam dan weg en noem ze gebruiker X.

De pot verwijt de ketel?? Haha! Haha! Haha!

pearl_tje schreef:
Kijk dus de mensen hier hebben ervoor gezorgt dat desiree een ban voor onbepaalde tijd heeft.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:50

Je doet je naam wel heel erg waar aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:59

pearl_tje schreef:
Als mensen een ban hebben en dan toch op bokt reageren laat ze dan lekker hun gang gaan.

Een ban is bedoeld als adempauze, zodat de betreffende user een tijdje niet op Bokt kan komen. Dat wordt niet zonder reden gedaan, maar dat de Bokker even kan nadenken over waarom die een OW heeft gekregen, en die tijd als rustpunt gebruiken om na te denken over alles, en (wat wij nastreven) realiseren dat die bokker Bokt teveel mist, en zich aanpast en aan de regels houdt.

Tijdens een naamban kan je wel proberen in te loggen, maar zodra je op verzenden klikt, herkent het systeem jou als zijnde geband, en verbiedt je om online te komen. Die tijd wordt wel geregistreerd als zijnde dat je het geprobeerd hebt, maar je kan verder niet op Bokt komen, de ban werkt dus verder wel. Met een IP-ban kan je idd geheel niet op Bokt komen, met een naamban kan je nog wel on-ingelogd her en der meelezen.

Verder lijkt het me niet nodig om op de man te gaan spelen hier.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:02

Euh kan aan mij liggen maar in de lijst staat nergens in de afgelopen maand dat Desiree een permanente ban heeft.... Of ben ik zo scheel ??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:07

De post van mij aan pearl_tje was van voordat ik gezien had dat Desiree geband was. Komt dus waarschijnlijk onbedoeld zuur over. Was eigenlijk als grapje bedoeld en niet als "op de man spelen".

Ik vraag me idd af of ze nu wel of niet geband is.....

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:23

Ja ze heeft een Ban voor onbep. tijd. maar ze staat nog niet in het lijstje denk ik dan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:03

Ludora schreef:
Ja ze heeft een Ban voor onbep. tijd. maar ze staat nog niet in het lijstje denk ik dan.

Nu wel....

Het feit dat ze geband is omdat ze van iemand anders een account heeft gebruikt om een mod te pb-en omdat ze (achteraf ten onrechte) geband was, is wel zwaar bestraft vind ik. Okee het staat in de regels maar hoeveel mensen kennen die nou. Staat ook trouwens niet in de pb die je krijgt als je geband wordt. Misschien een tip voor de mods om die opmerking wel mee te nemen? Of heeft ze er ook mee gepost?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:12

Er is gepost onder het account van Oudehinken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:15

Okee posten is natuurlijk not done.... Maar is het een idee om in de pb dat je geband bent mee te nemen dat als je post of pb't op een account van iemand anders dat bestraft wordt met een permanente ban??

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:16

Fairie schreef:
Er is gepost onder het account van Oudehinken.

Leuk dat je er ook even iets meer zet.

Maar maya heeft heel netjes geprobeerd om even iets uit te leggen.

En dat jij er dan alleen neerzet dat er gepost is onder het account van Oudehinken.
Beetje een hele schrale uitleg, vind je zelf ook niet.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:18

Tja, dat zijn nu eenmaal regels, als de desbetreffende gebruiker het er niet mee-eens is moet ze maar contact opnemen met een mid Knipoog

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:19

pearl_tje schreef:
Leuk dat je er ook even iets meer zet.

Maar maya heeft heel netjes geprobeerd om even iets uit te leggen.

En dat jij er dan alleen neerzet dat er gepost is onder het account van Oudehinken.
Beetje een hele schrale uitleg, vind je zelf ook niet.

Hier is niets schraal aan. Ik reageer enkel op de vraag die Slimmerik stelde. Lachen

Ik denk dat Maya voldoende uitleg heeft gegeven. Mijn reactie was daarom ook niet bedoeld als uitleg, maar als antwoord op een vraag.

slimmerik schreef:
Of heeft ze er ook mee gepost?

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:22

Kan mij echt niet voorstellen dat ze alleen maar gebant is omdat ze gepost heeft onder een andere naam...

Moet ik dan ook gebant worden, heb ik namelijk ook wel een paar keer gedaan. Bloos!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:24

Waarschijnlijk niet tijdens een ban...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:25

Een ban is naar mijn idee vrij duidelijk, je wordt verboden om op Bokt te komen, dan kan je zelf toch ook wel bedenken dat als je dat verbod negeert, en toch wel op Bokt komt, dus zegt dat je niet luistert naar de bijsturing. Dan word je nog duidelijker bijgestuurd. Verder is dit niet de 1e OW die verzonden is, bij elke OW die je krijgt wordt er naar de FAQ op FZ verwezen met de gevolgen bij meerdere OW's. Bij een 1e OW heb je nog geen ban dus kan je het in alle rust uitzoeken, bij de volgende OW's verwachten we dat je die regels gewoon kent. Als je inmiddels in de tussentijd al 1 dag, 1 week en vervolgens 1 maand wordt geband, dan verwachten we idd wel dat je de regels eens hebt bekeken.

Bij een 2e OW, met daarbij een dagban, wordt overigens wel expliciet gemeld dat we die persoon tijdens de ban niet op Bokt willen zien omdat dat resulteert in een permanente ban. Bij latere OW's wordt dat niet altijd gemeld nee, omdat wij (imo logischerwijze) verwachten dat de bokkers de regels onderhand wel kent.

Pearl_tje, het posten onder andermans account is inderdaad niet toegestaan. Wat meespeelt is dat deze user tijdens een ban die ban heeft genegeerd door te posten. Er was duidelijk gemaakt dat de OW en bijbehorende ban idd onterecht was, en dat men bezig was om de ban terug te draaien. Dat gaat niet altijd zo makkelijk, dat kost dus enige tijd. De betreffende user zal dan toch gewoon even een dag moeten wachten en geduld uitoefenen totdat hij weer op Bokt kan. Het is hier geen profiessionele organisatie waar dat soort zaken binnen 5 minuten na de afspraak op orde is.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:37

Maya schreef:

Pearl_tje, het posten onder andermans account is inderdaad niet toegestaan. Wat meespeelt is dat deze user tijdens een ban die ban heeft genegeerd door te posten. Er was duidelijk gemaakt dat de OW en bijbehorende ban idd onterecht was, en dat men bezig was om de ban terug te draaien. Dat gaat niet altijd zo makkelijk, dat kost dus enige tijd. De betreffende user zal dan toch gewoon even een dag moeten wachten en geduld uitoefenen totdat hij weer op Bokt kan. Het is hier geen profiessionele organisatie waar dat soort zaken binnen 5 minuten na de afspraak op orde is.

Toch is deze ban wel erg flauw. Ze had een ban, maar die was blijkbaar onterecht. De ban zou daarom om 12.56u (6-11) afgelopen zal zijn. Op het moment dat ze post (onder het account van Oudehinken) is het inmiddels al avond (21.10u 6-11). Oke, ze had niet op Oudehinken's account mogen posten, maar ik vind dat jullie toch zelf ook niet correct hebben gehandeld, door haar een 'unban' te beloven om 12.56 uur en die niet uit te voeren.

Een zeer onterechte ban voor onbepaalde tijd imo. Ik ben het er mee eens dat het gebruiken van andermans account niet zo hoort, maar in dit geval zouden jullie ook eens je hand in eigen boezem kunnen steken, aangezien a; de ban in eerste instantie al onterecht was en b; jullie te laat waren met het opheffen van een onterechte ban.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:38

Thanks lies, dit heb ik namelijk net naar MAYA ge-pbt Haha!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:42

Niet precies hetzelfde toch? Straks denken ze dat ik een schaduw van jou ben Nagelbijten / Gniffelen

Haha!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:43

Hoe dit zit, of het terecht is dat de gebruiker geband is, is een zaak tussen mods, gebruiker en mids. Hier proberen mods er van te overtuigen dat er een fout is gemaakt heeft geen zin, omdat geen van ons een actor is in deze.... Kortom, laat iedereen het fijn achter de schermen uitvechten Knipoog

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:46

lies schreef:
Niet precies hetzelfde toch? Straks denken ze dat ik een schaduw van jou ben Nagelbijten / Gniffelen

Haha!

Heb eigenlijk het gehele verhaal achter wege gelaten en alleen de tijdstippen gestuurd. Haha!

NEE, ik ben niet jouw schaduw, TOCH!!!! Knipoog

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:47

odetteke schreef:
Hoe dit zit, of het terecht is dat de gebruiker geband is, is een zaak tussen mods, gebruiker en mids. Hier proberen mods er van te overtuigen dat er een fout is gemaakt heeft geen zin, omdat geen van ons een actor is in deze.... Kortom, laat iedereen het fijn achter de schermen uitvechten Knipoog

NOPE, probeer het toch. En wat maakt jou het uit als iemand het toch wil proberen?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:48

Waarom Odetteke?
Het is allemaal openbaar op bokt te lezen, dus mag ik mijn mening er wel over geven neem ik aan.
Of er iets mee gedaan wordt is een tweede..

Pearltje, ik die van jou?

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:49

pff geen idee.

Pas nou maar op anders krijgen wij ook nog een OW/BAN.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:55

Nou, ten eerste heeft het dus geen zin, ten tweede is de gebruiker zelf mondig genoeg om dit zelf te kunnen regelen, ten derde is het een meningsverschil tussen de mods en de gebruiker (het is al heel vriendelijk van de mods dat ze er meer uitleg over willen geven, maar in principe gaat het ons geen barst aan).

Edit: Het gevaar van dit soort dingen in een openbaar topic bespreken is dat er allerlei privegegevens bekend worden gemaakt, die niet bekend horen te worden!