Betalen voor inloggen bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sundancer

Re: Betalen voor inloggen bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:45

BrankaZ schreef:
Meelezen kan je ook zonder lid te zijn van Bokt. Maar als je lid wordt kan je wel gebruik maken van de zoekfuncties, pb's, mailknop, etc. en dat terwijl je geen actief lid bent.

En wat maakt dat uit? Die gebruikers nemen echt geen ruimte in op de server.......

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:47

Sundancer schreef:
BrankaZ schreef:
Meelezen kan je ook zonder lid te zijn van Bokt. Maar als je lid wordt kan je wel gebruik maken van de zoekfuncties, pb's, mailknop, etc. en dat terwijl je geen actief lid bent.

En wat maakt dat uit? Die gebruikers nemen echt geen ruimte in op de server.......

Ik had nog een aanvulling gedaan en volgens mij nemen die accounts dus wel ruimte in op de server. Er moeten n.l. gegevens voor worden opgeslagen en dat is ruimte.
En ik bedoel er mee te zeggen dat als je overweegt om nieuwe leden te weigeren je m.i. beter eerst kan kijken naar de al bestaande niet gebruikte accounts zodat je geen nieuwe leden uitsluit die actief willen bokken Knipoog

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:48

mee eens. Ja
dat lijkt me sowieso niet verkeerd, alhoewel wel een dot werk misschien? tenzij er een speciaal programmatje oid voor is. Nagelbijten / Gniffelen Lachen

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:49

Geloof mij maar, die gebruikers nemen echt niet veel ruimte in. Verwijderen heeft imo ook geen nut.

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:50

Het is sowieso wel fijn dat die namen dan weer vrijkomen. Waarom heeft het in jou ogen geen nut? Lachen

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:51

Butterfly14 schreef:
Het is sowieso wel fijn dat die namen dan weer vrijkomen. Waarom heeft het in jou ogen geen nut? Lachen

Waarom moet je mensen verwijderen die totaal niet reageren? Kijk maar eens in de gebruikerslijst, staan veel op 0 berichten, maar lezen en pben wel met mensen.....

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:52

het gaat dan ook over totaal niet actief, ook geen pb. Lezen kan ook als je geen lid bent.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:57

Dat helpt echt niet om bokt beter te maken hoor....

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:04

zou van harte bereidt zijn om dat telefonische doneergebeuren elke maand te doen en een activeringscode krijg voor een maand, voor alleen al de huiskamer....
zag dat het vanuit frankrijk ook mogelijk is dus ik ga het sowieso even doen zodadelijk.
vind het een prima plan om bokt voor een gedeelte open te houden en voor een gedeelte via een betaalde [1,35 per maand] optie.
zo denk ik dat iig de servers ervan betaald kunnen worden en ik en ik weet zeker héél veel meer mensen zouden dat met alle liefde voor hun bokt-plezier betalen.
een [al eerder genoemd] abbonnement op een tijdschrift is stukken duurder en heb je lang niet zo'n plezier van.
een betaald gedeelte op bokt, dát heeft mijn stem!
moet nou ook maar eens duurzaam opgelost worden, dit geldtekort probleem op deze site vind ik!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:07

Maar als je nu een 5-tal sponsoren in de hand neemt, die betalen jouw nieuwe server voor bokt. Dan heb je minder zorgen over de server en hoef je er minder tijd in te steken dan nu elke keer als de fik er weer in slaat. De banners blijven draaien en van de uren die je nu niet in de blus-bokt-brandjes hoeft te steken daar koop je een leuk kerstpakket van voor de 5 sponsors.
Je kunt toch een afspraak maken met de sponsoren over wat het sponsoren van Bokt in zal houden? Uit de lucht kan altijd, neem een percentage op bijvoorbeeld max 10 x 24 uur per jaar. Komt het daar buiten dan mogen ze klagen maar blijft het daarbinnen (dat lijkt me waarschijnlijk met een goede nieuwe server met gelijk iets meer capaciteit) dan is er helemaal niks aan het handje. Toch? of denk ik nou te simpel?

Ik kom niet op betaalde internetsites..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:08

Betaald gedeelte, zoals luxx ook al zegt spreekt mij wel aan Ja
Zeg maar HK, EA, CB/UK en dan soort onderwerpen alleen toegankelijk wanneer er maandelijk(?) een bepaald bedrag wordt betaald?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:10

denk dat je er met de huiskamer wel al bent Knipoog
er zijn zoveel mensen [net als ik Haha!] huiskamerverslaafd.....

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:11

Kom grotendeels alleen maar in de HK, het is een soort huiskamer voor me buiten de rest in mijn leven om.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:12

Precies, Cheveyo beter had ik het niet kunnen zeggen over sponsoring... Haha!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:16

Cheveyo schreef:
Kom grotendeels alleen maar in de HK, het is een soort huiskamer voor me buiten de rest in mijn leven om.

dabedoellik.....
je hebt daar dus ook veel plezier van, en plezier kost in mijn ogen [bijna altijd Tong uitsteken] geld.
ook ik kom niet op betaalde site's, tenminste nu dan, maar ik zou het er toch werkelijk van harte voor over hebben, en jij volgens mij ook.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:22

Komt op 0,6 procent uitval, maximaal in een jaar!
Kerstpakket is volgend jaar pas aan de orde want de centjes moeten eerst uitgespaard worden, dus 2006 voldoet met een kerstkaart met giga boktlogo. Haha! .

Bloos Jah daag de groeten met je plezier kost geld Luxx Haha!

Nee zonder gekheid, ik zie toch het meest toekomst in sponsoren en niet in bokkers.
Het is toch een geven en nemen verhaal. In de zakenbusiness kan je het imo best zo spelen.
Jij reclame en allerlei andere dingen voor geld tbv een nieuwe server.

Bokt is net zo. Bart biedt ons een mooi forum en wij maken daar plezierig gebruik van. De centjes kunnen op een zakelijke manier worden geiint.

Met sponsoren HOEVEN we niet te betalen Clown
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 27-10-06 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:22

Cheveyo schreef:
Maar als je nu een 5-tal sponsoren in de hand neemt, die betalen jouw nieuwe server voor bokt. Dan heb je minder zorgen over de server en hoef je er minder tijd in te steken dan nu elke keer als de fik er weer in slaat. De banners blijven draaien en van de uren die je nu niet in de blus-bokt-brandjes hoeft te steken daar koop je een leuk kerstpakket van voor de 5 sponsors.
Je kunt toch een afspraak maken met de sponsoren over wat het sponsoren van Bokt in zal houden? Uit de lucht kan altijd, neem een percentage op bijvoorbeeld max 10 x 24 uur per jaar. Komt het daar buiten dan mogen ze klagen maar blijft het daarbinnen (dat lijkt me waarschijnlijk met een goede nieuwe server met gelijk iets meer capaciteit) dan is er helemaal niks aan het handje. Toch? of denk ik nou te simpel?

Ik kom niet op betaalde internetsites..

Bart heeft al gezegt én uitgelegt waarom dit geen optie is.
De sponsors 'eisen' bokt min of meer op.
Bart raakt misschien wel een groot deel van de zeggenschap kwijt,
en moet overal verantwoording voor afdragen t.o de sponsors.
Bovendien moet hij dan een admin bijhouden van heb ik jou daar...

Ik wil best betalen voor bokt,ik betaal toch ook voor mijn internet?
Ik ben ook voor een betaalt gedeelte op bokt,een soort v.i.p arrangement voor betalende bokkers.
Ik zou ook meteen een v.i.p bokker willen worden,niet zozeer om de extra mogelijkheden,
maar om het feit dat ik niet te suf ben om 5 euro in de maand te betalen.
Stel het wordt 5 euro in de maand; dat is 3 keer een glaasje drinken bij de kroeg,kom op...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:25

Dat gezegd en uitgelegd is zo maar ik kan het toch anders zien. Het hoeft toch niet zo zwaar te wegen allemaal?

Ga niet uit, geen geld voor...heb een doodzieke hond thuis met hoge medicijnkosten.
Geen extra geld ergens aan uit kunnen geven is niet per definitie suf!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:30

luxx schreef:
zou van harte bereidt zijn om dat telefonische doneergebeuren elke maand te doen en een activeringscode krijg voor een maand, voor alleen al de huiskamer....
...
moet nou ook maar eens duurzaam opgelost worden, dit geldtekort probleem op deze site vind ik!

Helemaal met luxx eens! Lachen

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:35

ik vind 5 euro wat duur, ik vind die telefoon-optie [ http://www.bokt.nl/tools/doneer.php ]
met een activeringscode voor een maand wel wat, en via daar de code krijgen.
ik zou de eerste maand wél 5 euro willen betalen, om de nieuwe server te realiseren.
en vervolgens 1,35 per maand, dat kan werkelijk iedereen betalen.

en cheveyo, plezier kost in werkelijk bijna alle gevallen geld, behalve als ik met mijn vriendje naar bed ga, of van de natuur geniet [is hetzelfde trouwens Haha!], maargoed, verder kan ik weinig [geen] dingen verzinnen die me plezier doen die werkelijk gratis zijn....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:15

Persoonlijk vind ik het jammer dat in alle topics die hier over gaan een vergelijking wordt gemaakt met het kopen van een tijdschrift.
Het kan toch niet zijn dat internet in de toekomst een soort tijdschriftenhandel gaat worden en dat je voor alle sites die je wilt bezoeken moet gaan betalen?

Bovendien denk ik dat mensen ook eerder kiezen voor een gratis tijdschrift dan voor een tijdschrift waar ze voor moeten betalen.

Bepaalde gedeeltes afsluiten voor niet betalende mensen is voor mij ook geen optie. Dan krijg je een tweedeling die ik persoonlijk niet zie zitten.

En wat ik ook jammer vind is dat sommige mensen blijven bepalen wat andere mensen kunnen betalen c.q. opgeven voor bokt. Tja ze hebben nog altijd internet wat ze op kunnen geven natuurlijk. Clown

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:25

daar moet ik je gelijk in geven ThePast03, het ís géén tijdschrift....
wat ik me ook af zit te vragen is, hoe doet fok! dat bijvoorbeeld, vergelijkbaar forum, ook nog andere onderdelen, en dat is niet betaald....
hoe doen die dat dan???

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:29

Dat heb ik al eerder aangekaart, maar dat blijkt wel te kunnen Luxx... Ik denk doordat Fok meer reclame heeft.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:30

luxx schreef:
daar moet ik je gelijk in geven [*olduser*], het ís géén tijdschrift....
wat ik me ook af zit te vragen is, hoe doet fok! dat bijvoorbeeld, vergelijkbaar forum, ook nog andere onderdelen, en dat is niet betaald....
hoe doen die dat dan???

Ik denk het meeste dmv sponsoring. Ik zit al vanaf dag 1 op fok en ik kan niet zeggen dat het anders is geworden omdat ze meer sponsors hebben of dat ik het idee heb dat de eigenaar niets meer in te brengen heeft.
En zo zijn er meer grote forums die prima functioneren zonder dat de gebruikers hoeven te betalen.

Maar goed het is de keuze van Bart, het is zijn forum.
Neemt niet weg dat ik het bijzonder jammer zou vinden als je voor bepaalde gedeeltes van bokt geld zou moeten betalen.
Nog meer scheiding en het zullen zeker niet alleen de oudere en serieuzere bokkers zijn die dan overblijven, ik zou bijna denken: integendeel.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:36

deedee19 schreef:
Sorry dat ik weer met het fjordenwereld voorbeeld kom, maar er zijn toen dit ingevoerd werd inderdaad wel wat mensen weggegaan maar er zijn ook zeker nieuwe mensen bijgekomen dus ik denk dat dat hier ook wel zal gebeuren hoor.
Toentertijd was hier ook een hele discussie over op dit forum en ik vind dat het in de praktijk allemaal is meegevallen. Moet er wel bijzeggen dat FW natuurlijk veel en veel kleiner is als bokt dus of het voor bokt ook te realiseren is weet ik niet, maar ik wil alleen maar zeggen dat ik het idee helemaal niet slecht vind.

Wel, ik heb dus ook gedurende de proefperiode op fjordenwereld gezeten en vond het echt niet de moeite daarvoor gaan te betalen. Reden dus dat ik er niet op zit. Ik zit er niets mee in om wat te doneren (wat ik nu overigens ook van plan ben) maar ik vind niet dat men verplicht moet worden te betalen. Niet iedereen kan wat geld ook altijd missen. Ik moet het bijvoorbeeld een week stellen met 10 euro "zakgeld". Zeker nieuwe gebruikers schrikt dit volgens mij af, mezelf als voorbeeld hierbij. Wordt dit toch ingevoerd is het jammer maar helaas dag Bokt voor mij. Lachen