halt toe toepen aan de wildgroei van HK topics

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balte

Re: halt toe toepen aan de wildgroei van HK topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 22:26

Misschien dat er toch een goeie ziel de titel van dit topic effe wil euh bijwerken want een halt toe toepen vind ik elke keer ik het zie staan wel erg grappig.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 23:49

je bedoeld in elk HK topic heel hard HALT roepen? Clown

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 23:58

Dan ben je nog wel even bezig Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 00:48

Je zou het voor de lol een keertje collectief moeten gaan doen Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 00:54

Dan ben je er heel snel flauw van Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 01:30

Silviabol schreef:
je bedoeld in elk HK topic heel hard HALT roepen? Clown

Waarom zie ik nu een beertje in een bontjas voor me die in alle huiskamertopics heel hard halt om de deur roept Verward

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 01:44

Schijnheilig Kusje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 01:48

Ik snap dus écht niet wat mensen aan zo'n blabla topic vinden Gestoord
Het gaat negen van de tien keer nergens voor en ze groeien als kool,
ik begrijp ook niet waar mensen de tidj en energie vandaan halen om een dergelijk topic te
volgen....

Goed ik ben dus anti HK.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:32

Nou ik vind er wel een paar beschaafde topics bijzitten, maar dat gaat alleen over paarden. Echt dat is zo weinig in verhouding met wat er afgel*ld word. Nee ik vind het echt overdreven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:46

Ik volg er welgeteld twee trouw, waarvan er eentje al een aantal jaren draait. Voor meer heb ik geen tijd, en geen zin.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:04

Ben al heel blij dat de hk topics nu uit de actieve topics lijst zijn!

Maar ik blijf wel met de vraag zitten hoe het mogelijk is dat sommige van deze hk topics "besloten" worden verklaart door de gebruikers?
Misschien dat een moderator hier antwoord op kan geven?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:19

Besloten verklaren kan helemaal niet, het wordt hoogstens als aanduiding gebruikt om aan te geven dat je met een vaste vriendengroep al heel lang in hetzelfde topic post en dat je niet echt op inbreng van anderen zit te wachten. Maar dat wil niet zeggen dat je het kan verbieden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:22

Karl66 schreef:
Besloten verklaren kan helemaal niet, het wordt hoogstens als aanduiding gebruikt om aan te geven dat je met een vaste vriendengroep al heel lang in hetzelfde topic post en dat je niet echt op inbreng van anderen zit te wachten. Maar dat wil niet zeggen dat je het kan verbieden.

Klopt, maar uiteindelijk "verbieden" ze het wel. Als je al het "lef" hebt om in zo'n topic te reageren word je of weggepest of simpelweg genegeerd.
Wat mij betreft mag daar ook weleens tegen opgetreden worden.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:35

Unfaithful schreef:
geluksvogel schreef:
ik vind het eigenlijk een beetje onzin. jááá ik ben lid van al die topics van pirates en ik moet zeggen dat het er erg gezellig is! ik heb er veel vrienden en dat vind ik belangrijk!
[knip]

Precies, hier ben ik het voor de volle 100% mee eens! Lachen

Ja maar, dit kan toch ook gewoon in 1 topic? Dan maar een snellopend topic, maar het is er maar 1tje, scheelt scroll-werk op de eerste pagina van de HK (die ik dus al niet meer bekijk om de reden dat de eerste tig pagina's met berichten uit de laatste minuten zijn zo ongeveer) Huilen Dat het gezellig is, is prima, ik open ze ook niet, maar het kan imo ook best in 1 topic. Het lijkt mij dat vooral dezelfde mensen in die topics posten. Dus je hebt evenveel leeswerk.

Als er erg veel gelijksoortige topics in de HK lopen, maar het samenvoegen tot 1 topic niet haalbaar is (om wat voor reden dan ook), dan kan er misschien ook een subforum worden aangemaakt?
Het idee van Cassidy klinkt heel leuk, maar ik denk niet dat ik het grappig zou vinden als 'mijn' favo topic stil komt te liggen omdat we toevallig net te laat zijn met een nieuw topic openen. En dat geldt denk ik voor wel meer topics.
Ander idee voor het beperken van HK is een maximaal aantal posts in de HK per gebruiker. Er zitten mensen die alleen op de HK zitten, hartstikke gezellig, maar juist de mensen die 3 oneliners plaatsen achter elkaar (wat dus ook (met evt een edit) in 1 bericht had gekund) maken dat het zo snel loopt. Ik post hooguit 3 berichtjes in het topic waar ik veel meelees. Geloof dat dat daar wel het gemiddelde is zo'n beetje. Als je nou maximaal 10 berichtjes in de HK per dag kan plaatsen, dat zou al best kunnen schelen. Mag Bart uitzoeken met een statje, gewoon hoeveel mensen er per dag in de HK posten en hoeveel berichten er in de HK geplaatst worden per dag, dat op elkaar delen en dan daar vér onder gaan zitten. Persoonlijk vind ik 10 berichtjes een goed aantal.
Het enige wat je dan wel krijgt is dat er nergens meer geslowchat kan worden, daar zullen vast mensen niet blij mee zijn. Maar je kunt je afvragen of bokt het stadium van de slowchat niet een beetje is ontgroeid Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:52

Ik denk juist dat bokt het stadium slowchat is ingegegroeid.
doordat er steeds meer gebruikers komen reageer je sneller op elkaar en dus ook met minder lange teksten. HK is voor mij juist iets waardoor ik op bokt blijf. Lekker rondneuzen in de rest van de fora en af en toe een berichtje plaatsen in 'mijn' toppics. (nu vooral in MHK) het zijn er maar drie (waaronder huiskamervrees), maar daarom blijf ik veel langer bokken. Als pure afleiding.

Ik denk ook voor mensen die tijdens hun werk veel op internet zitten en dus ook voor bokken het niet fijn zou zijn, zo'n maatregel.

En ook raakt heel de functie van HK weg, want als je niet meer kan Slowchatten wordt het hetzelfde als het kippenhok.
Overigens vind ik dat HK prima is zoals het is. Zolang je er niets mee hebt kom je er toch niet?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:35

Het doel van de HK is toch slowchat Verward

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:39

Ehm, het heet al járen geen SlowChat meer, dat ik weet. Topics mogen er langer zijn, oneliners mogen er, en da's prima, wat mij betreft mag dat ook nog steeds. Maar als iemand 3x onder elkaar iets post met maar 1 of 2 woorden (jaja!) erin, vind ik dat toch wel storend, geeft mij onnodig scrollwerk.
En met tien berichtjes per dag kun je best slowchatten, het duurt alleen niet zo lang, maar ik ken genoeg mensen die daar ook best last van hebben met hun beltegoed Knipoog (het was ook maar een ideetje hoor *pruillipje*)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:38

Ik volg en reageer ook in de HK topics

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:39

Laui! schreef:
Ehm, het heet al járen geen SlowChat meer, dat ik weet. Topics mogen er langer zijn, oneliners mogen er, en da's prima, wat mij betreft mag dat ook nog steeds. Maar als iemand 3x onder elkaar iets post met maar 1 of 2 woorden (jaja!) erin, vind ik dat toch wel storend, geeft mij onnodig scrollwerk.
En met tien berichtjes per dag kun je best slowchatten, het duurt alleen niet zo lang, maar ik ken genoeg mensen die daar ook best last van hebben met hun beltegoed Knipoog (het was ook maar een ideetje hoor *pruillipje*)

Gelukkig heb ik geen bokttegoed, maar een abonnement Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:00

ThePast03 schreef:
Klopt, maar uiteindelijk "verbieden" ze het wel. Als je al het "lef" hebt om in zo'n topic te reageren word je of weggepest of simpelweg genegeerd.
Wat mij betreft mag daar ook weleens tegen opgetreden worden.

Tegen negeren kan niets gedaan worden. Zoals je geen mensen kunt verbieden om te reageren in een topic, kun je ze ook niet verplichten om te reageren op nieuwe leden in een topic. Tegen 'wegpesten' kan tot op zekere hoogte wel wat gedaan worden (als het een inhoudelijk HK-topic betreft, neem dan even contact op met een mod). Als het geen inhoudelijk topic betreft zou ik zeggen: lekker links laten liggen. Waarom zou je bij een groepje willen horen wat zich vervelend gedraagt naar jou toe?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:11

ThePast03, "besloten" topics zijn inderdaad niet de bedoeling.

Als iemand zich gewoon netjes voorstelt in een topic, de laatste pagina's bijleest om te weten wat de lopende discussie is en daarna gewoon normaal mee doet dan kunnen mensen over het algemeen gewoon deelnemen aan een lopend topic.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:27

Besloten topic's zijn inderdaad niet de bedoeling, maar meer dan de helft is wel besloten.

En als het al niet specifiek in de titel staat, dan wordt er gewoon niet gereageerd als je je in het gesprek voegt.

Ik heb er geen last van, heb toch geen ambities om over prullen te babbelen, maar is niet leuk voor mensen die er wel bij willen komen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:36

Siddieqje: wat zouden de mods kunnen doen om dat te veranderen, in jouw ogen?

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:39

Shadow : dat is natuurlijk de vraag.

Verbieden om nog besloten in de titel te zetten (weet niet of dit nu al het geval is). Veel kan je er voor de rest niet aan doen.

Als je nie geintregeerd wordt in de groep is dat jammer, maar veel kan er niet aan gebeuren. Je kunt mensen niet dwingen om tegen je te praten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:52

Zelf heb ik ook absoluut niet de neiging om in dat soort topics mee te kletsen.

Maar een verbod op het woord besloten in de titel of in de openingspost zou ik een goed zaak vinden. Mensen die niet geinteresseerd zijn in de onderwerpen van zo'n hk topic gaan toch niet meedoen, het woord "besloten" komt erg negatief over en is nergens voor nodig op een openbaar forum.