Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sronnie schreef:Ik zelf ben absoluut geen ster in spellen en zinsvormen vandaar dat ik ook even wil reageren.
Zelf ben ik nu net weer een nieuwe studie begonnen en meteen aangekaart dat ik hier moeite mee heb. (Overigens heb ik dit al vanaf de basisschool)
Wat ik dan van leerlingzaken te horen krijg is dat ik niet voor niets spellingscontrole op de computer heb en dat ik mij zelf maar in de zinsopbouw e.d. moet gaan verdiepen.
En daar sta je dan als 18 jarige die om hulp vraagt omdat ik hier op wordt afgerekend op mijn toetsen. Maar school die gaat helpen buiten reguliere lessen om? Ho maar.
Overigens krijg ik helemaal geen Nederlands meer als vak, alleen maar communicatie.
beantsje schreef:Deze fout heb ik nog niet gezien.
Maar ik erger me wel aan het soms bedroevende niveau; onvoorstelbaar hoe slecht veel mensen hun eigen taal beheersen! Dan ga je toch vraagtekens plaatsen bij het onderwijsniveau.
Jettie schreef:Ben ik de enige die zich eraan ergert?
Steeds vaker zie ik in berichten 'is' staan in plaats van 'eens'.
Voorbeeld: Ik heb dat ook wel is gedaan.
Het valt mij best vaak op, en ik heb zoiets van "Je weet het verschil tussen 'is' en 'eens' toch wel?".
Machie schreef:tsja.. ik blijf erbij dat zeker 60% wat zegt dyslectisch te zijn dat niet is. Is een mooi vrijbriefje voor fout schrijvenEn ja ik weet erg goed dat ik ook fouten maak!
More schreef:Ik probeer ook zo goed mogelijk te typen opzich op bokt. Maar ik heb geen zin om echt een kwartier na te denken of het met een D of T moet... Daar ben ik nog al slecht in.
Hoofdletters doe ik soms 0:a
Jettie schreef:Ben ik de enige die zich eraan ergert?
Steeds vaker zie ik in berichten 'is' staan in plaats van 'eens'.
Voorbeeld: Ik heb dat ook wel is gedaan.
Het valt mij best vaak op, en ik heb zoiets van "Je weet het verschil tussen 'is' en 'eens' toch wel?".
_Denise_ schreef:Ik erger me denk nog het meeste aan deze voorbeelden:
'Ik wordt'
'Hij bedoeld'
'Zegd hij'
[edit, nog een veel ergere] 'Wedstrijdt', waar komt in godsnaam die t vandaan? Het is toch zeker geen werkwoord?
Blackje schreef:Ik heb gewedstrijd.Jewel!
Ik wedstrijd,
jij wedstrijdt,
wij wedstrijden..
kan makkelijk toch
Natasja91 schreef:Machie schreef:tsja.. ik blijf erbij dat zeker 60% wat zegt dyslectisch te zijn dat niet is. Is een mooi vrijbriefje voor fout schrijvenEn ja ik weet erg goed dat ik ook fouten maak!
Op Bokt of irl?
Blackje schreef:_Denise_ schreef:Ik erger me denk nog het meeste aan deze voorbeelden:
'Ik wordt'
'Hij bedoeld'
'Zegd hij'
[edit, nog een veel ergere] 'Wedstrijdt', waar komt in godsnaam die t vandaan? Het is toch zeker geen werkwoord?
Jewel!
Ik wedstrijd,
jij wedstrijdt,
wij wedstrijden..
kan makkelijk toch
Mik_ schreef:Je moet ook rekening houden met niveau, niet iedereen kan perfect Nederlands, en dat kun je ook niet verwachten.