loveluuk schreef:Chrisje92 schreef:dus jij bent voor de doodstraf?
jij niet dan?
ik geloof zeker dat als iemand een ander persoon vermoord, deze de doodstraf mag krijgen! Wat mij betreft zelfs een verkrachter of iemand die kinderen misbruikt al!
Ik denk precies zoals jij.
Maar het is ook tegelijkertijd een wederreactie op het feit dat mensen zo gemakkelijk overal mee weg komen. Met dierenmishandelingen een lichte boete, bij verkrachtingen komt de dader er ook zo gemakkelijk mee weg zodat slachtoffers het nut niet meer in zien van een aangifte. En dat maakt je echt gefrustreerd en woest! Net alsof het leven dat kapot is gemaakt helemaal niets voorstelde, niets waard was. GA maar lezen in het topic op dit forum over mensen die verkracht zijn. Als je hun verhalen leest wordt je echt woest hoor. Ik heb nog liever dat die daders de vreselijkste dingen worden aangedaan, dan dat ze er mee weg komen zoals nu het geval is.
enidan23 schreef:denk t ook niet,,maar als je beide kinderen door een of andere psychopaat verkracht en als een vodje in de berm gedumpt zijn..kan ik er begrip voor opbrengen dat iemand het eigen heft in handen neemt..of zichzelf niet meer in de hand kan houden...
Heel menselijk. Kom niet aan wat mij lief is of...... Is toch logisch? Geen wet die daar tegen aankan hoor.
enidan23 schreef:en wat als diegene nou de doodstraf krijgt door het vermoorden van een psychopaat die zijn kinderen verkracht en vermoord heeft?? om maar even een voorbeeld te noemen.
Dat zou zo krom als een hoepel zijn en ik kan me niet voorstellen dat dat gebeurt.

dat is idioot, iemand bestraffen door hetzelfde te doen... Dan vermoord de rechter(of wie het ook doet) dus ook weer iemand eigenlijk... Dan maak je precies dezelfde fout!