bokt te hard?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: bokt te hard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:45

loveluuk schreef:
Chrisje92 schreef:
dus jij bent voor de doodstraf?

jij niet dan?
ik geloof zeker dat als iemand een ander persoon vermoord, deze de doodstraf mag krijgen! Wat mij betreft zelfs een verkrachter of iemand die kinderen misbruikt al!

Ik denk precies zoals jij.

Maar het is ook tegelijkertijd een wederreactie op het feit dat mensen zo gemakkelijk overal mee weg komen. Met dierenmishandelingen een lichte boete, bij verkrachtingen komt de dader er ook zo gemakkelijk mee weg zodat slachtoffers het nut niet meer in zien van een aangifte. En dat maakt je echt gefrustreerd en woest! Net alsof het leven dat kapot is gemaakt helemaal niets voorstelde, niets waard was. GA maar lezen in het topic op dit forum over mensen die verkracht zijn. Als je hun verhalen leest wordt je echt woest hoor. Ik heb nog liever dat die daders de vreselijkste dingen worden aangedaan, dan dat ze er mee weg komen zoals nu het geval is.

enidan23 schreef:
denk t ook niet,,maar als je beide kinderen door een of andere psychopaat verkracht en als een vodje in de berm gedumpt zijn..kan ik er begrip voor opbrengen dat iemand het eigen heft in handen neemt..of zichzelf niet meer in de hand kan houden...

Heel menselijk. Kom niet aan wat mij lief is of...... Is toch logisch? Geen wet die daar tegen aankan hoor.
enidan23 schreef:
en wat als diegene nou de doodstraf krijgt door het vermoorden van een psychopaat die zijn kinderen verkracht en vermoord heeft?? om maar even een voorbeeld te noemen.

Dat zou zo krom als een hoepel zijn en ik kan me niet voorstellen dat dat gebeurt.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:01

er zitten wel een aantal bokkers die vaak iets zegge dat echt niet door de deur kan, maar ja zulke mensen heb je er nu ook eenmaal vbij

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:05

Natuurlijk is het zo, maar het is ieder zijn reactie. daar kan je niks mee veranderen!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:09

justahorse schreef:
er zitten wel een aantal bokkers die vaak iets zegge dat echt niet door de deur kan, maar ja zulke mensen heb je er nu ook eenmaal vbij

Ja maar dat is erg subjectief.
Ik heb laatst nog een uitspraak gedaan waarbij sommigen zich gekwetst moesten menen te voelen en in mijn ogen is dat totaal onterecht. TEn eerste wenste ik hun niets toe en heb hun ook niets toegewenst, en ten tweede had ik er echt goede redenen voor maar dat zagen ze niet meer. Ze zagen alleen nog maar die uitspraak en werden blind voor de hele context. Kijk, zo kun je dus helemaal niets meer zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:15

ik vind idd, dat als iemand een hond achter een auto bindt (voorbeeld op de 1ste pagina) dat hetzelfde bij hun mag gebeuren, zo'n hond kan zich niet verzetten..
en iemand die kinderen verkracht, levenslang opsluiten, die kinderen houden hun hele leven last van wat er is gebeurt...

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:55

ikke24 schreef:
Sommige mensen moeten eerst eens fatsoenlijk nederlands leren. ( dit is niet hard bedoeld)

Daar ben ik het nou eens roerend mee eens. MSN taal en zogenaamde 'breezah'-taal hoort niet echt op dit forum thuis.
Wil je serieus worden genomen, doe dan eerst iets aan je spelling.

En ja, de maatschappij wordt harder, de lui die in de bak zitten, zitten daar niet voor niets en ook ik ben voor de doodstraf. In geval van moord, vind ik dat de moordenaar rustig gedood mag worden. Dat scheelt weer een cel in het huis van bewaring.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 00:13

loveluuk schreef:
Chrisje92 schreef:
dus jij bent voor de doodstraf?

jij niet dan?
ik geloof zeker dat als iemand een ander persoon vermoord, deze de doodstraf mag krijgen! Wat mij betreft zelfs een verkrachter of iemand die kinderen misbruikt al!

jeetje Scheve mond dat is idioot, iemand bestraffen door hetzelfde te doen... Dan vermoord de rechter(of wie het ook doet) dus ook weer iemand eigenlijk... Dan maak je precies dezelfde fout!

Nee geen doodstraf van mij...

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:54

Citaat:
jij niet dan?

jeetje Scheve mond dat is idioot, iemand bestraffen door hetzelfde te doen... Dan vermoord de rechter(of wie het ook doet) dus ook weer iemand eigenlijk... Dan maak je precies dezelfde fout!

ik riep altijd, doodstraf invoeren. doe maar.

maar wat schiet je er mee op?
wie geeft je het recht om te bepalen wie mag leven en wie niet?
Iemand die een moord pleegt.. verdient van mij geen doodstraf meer. teveel eer vind ik om dat te geven als straf.
Iemand die koelbloedig, met voorbedachte rade weet wat hij doet (laat die jeugd maar eens achterwege) moet van mij levenslang de cel in, en dan ook echt levenslang tot aan de dood.
En nee.. niet simpel in een celletje met televisie.. lekker werken als schuttingbouwer of iets dergelijks.. Geen weekend verlof waar die gene een weekend vol plezier mee heeft.
Maar ja, mensenrechten he?
een koelbloedige moordenaar pleegt een moord. krijgt 10 jaar cel straf... zit in totaal 6 jaar als je weekend verlof.. goed gedrag en alles meerekend.
Te zot voor woorden toch?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:07

Niet alleen op dit forum, maar juist ook op een ander forum waar veel meer mannen komen valt me die ´grote bek´ van mensen op de computer op.

Iemand zet neer dat ie bv slecht is geholpen bij een bepaald bedrijf en de eerste reacties zijn alweer: ´Ik zou dat niet pikken en als ze dat bij mij zouden flikken dan...!´

Tja, nuttig. Tuurlijk kun je met iemand die slachtoffer is meedenken en melevendheid tonen dat deze onrecht is aangedaan. Maar uitspraken waarin direct wordt gesuggereerd dat de dader eens flink te pakken genomen moet worden en groot spraak. Niets voor mij. Ik heb al menig dreigement in topics gevonden, waarin men domweg roept ´dat die als het hem of haar overkomt de dader wel eens op zijn bek zou rammen, of in een kistje zou slaan of....´

Tja, ik kan me er wel boos om maken. Helemaal omdat men het toch maar ´gebrabbel op internet´ vind. Dus die bedreigingen hoeven niet serieus genomen te worden, helaas is de drempel voor iedereen om (relatief anoniem) zomaar ´onzin´ te gaan roepen erg laag. Want ik denk dat er genoeg zijn die het hardste roepen, maar ondertussen valt het allemaal wel mee. Jammer eigenlijk, niet dat ik vind dat men hun dreigementen bv wel moet uitvoeren. Maar meer dat forums worden overspoeld op deze manier met groot spraak en discussies daarmee buiten hun verband worden gerekt..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:11

Uhm, wordt dit een discussie over de doodstraf?

Maar wat betreft kwaad met kwaad vergelden...: als de politie niets doet?

Mocht het ooit gebeuren dat iemand die mij heel na staat iets overkomt en er komt geen formele aktie, dan ben ik best bereid te zitten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:17

bokt is een afspiegeling van de maatschappij, oordeel zelf....

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:23

Debsey schreef:
Citaat:
jij niet dan?

ik riep altijd, doodstraf invoeren. doe maar.

maar wat schiet je er mee op?
wie geeft je het recht om te bepalen wie mag leven en wie niet?
Iemand die een moord pleegt.. verdient van mij geen doodstraf meer. teveel eer vind ik om dat te geven als straf.
Iemand die koelbloedig, met voorbedachte rade weet wat hij doet (laat die jeugd maar eens achterwege) moet van mij levenslang de cel in, en dan ook echt levenslang tot aan de dood.
En nee.. niet simpel in een celletje met televisie.. lekker werken als schuttingbouwer of iets dergelijks.. Geen weekend verlof waar die gene een weekend vol plezier mee heeft.
Maar ja, mensenrechten he?
een koelbloedige moordenaar pleegt een moord. krijgt 10 jaar cel straf... zit in totaal 6 jaar als je weekend verlof.. goed gedrag en alles meerekend.
Te zot voor woorden toch?

De dader geeft het recht.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:29

Caira schreef:

Daar kan ik me niet in vinden, in de achte maatschappij met woorden denken mensen naar mijn idee meer na over de woorden die ze zeggen. Anoniem op internet is het makkelijker om zomaar wat neer te schrijven. Men opent een topic eenmalig, schrijft zomaar wat neer en vervolgens kijkt men zelf nooit meer in hetzelfde topic. Alle tegenargumenten worden dus ook nooit gelezen, tot zover de discussie..

Bokt is wat dat betreft wel een erg suggestieve afspiegeling Lachen

P.s. laten we gewoon weer vogelvrij-verklaringen in gaan voeren.. Krijgen we een holleeder effect, zodat we de ene misdadiger kunnen belonen voor het afschieten van de ander zeker Knipoog

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:32

enidan23 schreef:
een hele goede straf, dit is een daad om er zelf beter van te worden...
ik heb t zoiezo niet echt op zwervers ( sorrie hoor!)
sommige kiezen er zelf voor om zwerver te worden.. en sommige komen door bijvoorbeeld drugsgebruik op straat te staan.. en in mijn ogen is het een junk die voor veel geld iemand vermoord dus opsluiten die handel.

Die is allang blij dat ie dan een dak boven zijn hoofd heeft en zijn favoriete series en films weer kan zien en weer eten krijgt e fitnissen kan!

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:33

Bienotje schreef:
Caira schreef:

Daar kan ik me niet in vinden, in de achte maatschappij met woorden denken mensen naar mijn idee meer na over de woorden die ze zeggen. Anoniem op internet is het makkelijker om zomaar wat neer te schrijven. Men opent een topic eenmalig, schrijft zomaar wat neer en vervolgens kijkt men zelf nooit meer in hetzelfde topic. Alle tegenargumenten worden dus ook nooit gelezen, tot zover de discussie..

Bokt is wat dat betreft wel een erg suggestieve afspiegeling Lachen

P.s. laten we gewoon weer vogelvrij-verklaringen in gaan voeren.. Krijgen we een holleeder effect, zodat we de ene misdadiger kunnen belonen voor het afschieten van de ander zeker Knipoog

Ik blijf zo'n topic meestal volgens tot er een slotje op zit, of niemand meer reageert!

jessy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:43

heey
ik vind in bepaalde zaken de doodstraf zeker niet onterecht, (kinder)moord daar is gewoon geen excuus voor.
als je nu iemand vermoord krijg je hooguit levenslang (20 jaar) dat slaat toch helemaal nergens op. tbs is ook nogal onnodig. waarom zou je in godsnaam zoveel geld uitgeven om een moordenaar in leven te houden. een gevangenis is ook nogal een understatement : lekker de hele dag tv kijken af entoe naar buiten je krijgt op tijd je eten je kunt een opleiding volgen , nu als ik zwerver was dan wist ik het wel ....

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:49

Ben wel met je eens dat sommige mensen erg hard en respectloos reageren.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:18

Moet je respect hebben dan voor die gasten die in koele bloeden iemand vermoord of verkracht!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 10:28

jessy1989 schreef:
heey
ik vind in bepaalde zaken de doodstraf zeker niet onterecht, (kinder)moord daar is gewoon geen excuus voor.
als je nu iemand vermoord krijg je hooguit levenslang (20 jaar) dat slaat toch helemaal nergens op. tbs is ook nogal onnodig. waarom zou je in godsnaam zoveel geld uitgeven om een moordenaar in leven te houden. een gevangenis is ook nogal een understatement : lekker de hele dag tv kijken af entoe naar buiten je krijgt op tijd je eten je kunt een opleiding volgen , nu als ik zwerver was dan wist ik het wel ....

Dit vind ik wel een hele makkelijke uitspraak Verward
Als je 20 jaar in de cel zit, reken er maar niet op dat je na 2 maanden nog denkt: Jeetje, wat ben ik blij dat ik hier zit! Elke dat LEKKER tv kijken. Je bent helemaaaal niet vrij! En dan moet je nog 20 jaar! Je krijgt eten, ja, daar ben je in het begin blij mee, maar later ook echt niet meer!
Ik vind 't een beetje makkelijk gezegd..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 10:29

Peetjuh schreef:
Moet je respect hebben dan voor die gasten die in koele bloeden iemand vermoord of verkracht!

Nee, maar moet je je verlagen tot zijn niveau en dan maar zeggen: Doe maar dood?

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:31

Citaat:
De dader geeft het recht

en daarom bepalen wij ook meteen over het recht op leven en dood?

oog om oog, tand om tand?

dader pleegt moord.. rechter geeft doodstraf.. wat doet de rechter dan?
die 'dood'ook... wie dood de rechter dan.?

kortom, dit werkt niet in mijn ogen

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:35

Chrisje92 schreef:
Peetjuh schreef:

Nee, maar moet je je verlagen tot zijn niveau en dan maar zeggen: Doe maar dood?

In sommige gevallen ja want daar valt gewoon niets meer mee te doen, maar in de meeste gevallen niet dus!!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:39

Vinden jullie dan niet dat ze er wel erg makkelijk vanaf komen? Je pijnigd zulke mensen veel meer door ze op te sluiten en ze er constant aan te herinneren waarom ze daar zitten.
Daarbij worden er nogsteeds zovaak mensen ónterecht gevangen genomen en gestraft. Stel dat, dat ook bij de doodstraf gebeurd, nou lekker is dat. Valt niet terug te draaien hoor!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:46

KiWiKo schreef:
rudi schreef:
Ik erger me aan zoveel reacties! Kijk bijvoorbeeld maar eens in het topic: Snij mezelf.. Waarom nemen mensen zo'n meisje in godsnaam niet serieus.. nee.. wat het niveau betreft is het zo omlaag gegaan, maargoed dat is niet alleen met bokt.nl..
*Wil niet zeggen dat ik perfect ben*

zoooo en dat weet jij in die 10 maanden Haha! Haha!

verder zeg ik altijd gewoon wat ik vind........ take it or leave it : D

Bokt hard ? waaruit maak je dát nu weer op Haha! *LOL*

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:58

ik vind de gevangenissen hier in nederland ook geen straf, ik heb een keer een documetaire gezien van de meiden van de keile weg.
het ging dus over de heroinehoertjes van rotterdam die haalde regelmatig wat uit zodat ze weer ff tot rust konden komen in de cel, dus goed eten,dak boven je hoofd,veiligheid en weer ff van de drugs af zijn.
dan vind ik het geen gevangenis meer..