oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 22:24

Marreke schreef:
Wat zou dan de meerwaarde voor Bokt zijn als dat topic (viewtopic.php?f=135&t=633942) gesloten zou zijn omdat er een TeM over was gekomen?
Het is actueel, het is nieuws en veel mensen willen er hun zegje over doen, maar... het is geen discussie dus zou er een slotje moeten volgen? Lijkt mij niet, want ook het simpelweg delen van ervaringen van nieuwsfeiten zou moeten kunnen volgens mij.

Juist ja, dat dacht ik ook. Zoveel mensen die gewoon een ervaring mededelen en meer niet. MAar dat mag toch ook?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:24

Karin schreef:
Misschien omdat het geen enkele mod is opgevallen (mods hebben ook nog een leven naast Bokt) en/of omdat er geen TeM over is binnengekomen? Knipoog

Heb je helemaal gelijk in. Ik ging ook alleen maar even speuren n.a.v dit topic, het was mij nog niet opgevallen Knipoog

Ik moet zeggen dat ik momenteel zeer tevreden ben over het Mod-team, maar als ik het hier af en toe lees. lijkt het alleen maar kommer en kwel. Niet overdrijven hoor ....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 22:29

Dit is meer een oproep aan de boktmoderators dan een klacht Fitzroy. En er mag toch wel enigszins ruimte zijn voor kritiek? Verschillende topics die gesloten zijn bevatten discussievoer en reden tot discussie, zoals de vrouw die door haar ex in brand gestoken was. Het gebeurt, nu, hier en ook daar, al gaat het daar wat heviger er aan toe dan hier. Maar het gebeurt. Ditmaal is het (gelukkig) niet de persoonlijke ervaring van een bokker maar ook daarvan lees je wel eens echt heel nare berichten met dezelfde onderwerpen. Het is dan ook jammer als zo'n topic gesloten wordt.

Dat de bron vermeld moet worden is terecht. Daarmee voorkom je l.lpraatjes.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:54

Als topics volgens de nieuwe (toch niet al te veeleisende?) regels geopend worden dan is er toch ook niets aan de hand? Het enige dat we vragen is dat je, als je iets plaatst, een beetje moeite doet ipv alleen een copy/paste van een andere site. Op die manier houden we NM wat interessanter en vervalt het niet tot een soort fok.nl met alleen een hoop bizarre wetenswaardigheden met daaronder tientallen 'ooh, wat erg' of 'jeetje, wat raar' reacties. Daar is (IMO) niemand mee gediend, voor dat soort topics zijn al legio andere plaatsen, daar voegt Bokt.nl verder niets aan toe.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 23:48

Dit is het zoveelste voorbeeld van het overreguleren en betuttelen waar ik zo op tegen ben. Ik geloof in zelfregulering. Als een topic niet interessant is, dan zakt hij vanzelf weg, omdat de discussie staakt.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 23:49

Prima schreef:
Dit is het zoveelste voorbeeld van het overreguleren en betuttelen waar ik zo op tegen ben. Ik geloof in zelfregulering. Als een topic niet interessant is, dan zakt hij vanzelf weg, omdat de discussie staakt.

Mee eens zeker op NM

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 00:13

:ik vind laat het op z`n beloop,er is er altijd wel èèn die op een gegeven moment aan de bel trekt ,en er een halt toe roept.En als alles in de rondte draait ,verliest men wel interesse.

@ prima: Ik ben het met je eens.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 00:59

Dat er bronvermelding bij moet staan lijkt me logisch, alleen al ivm copyright-problemen (zou het daarom niet verstandiger zijn om topics zonder bronvermelding naar de mesthoop te verbannen?)

Voor de rest sluit ik mij er helemaal bij aan dat de topics met ooh wat zielig reacties heel snel wegzakken, tenzij het om een topic als de trap in Utrecht gaat, maar die werd toch al niet gesloten.

Verantwoordelijkheid krijg je alleen door verantwoordelijkheid te geven.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:19

Sundancer schreef:
Desiree schreef:
Op het hondenforum noemden ze bokt een pennyforum. IK moet ze straks nog gelijk gaan geven....

In de grote paardenwereld word Bokt ook al een pennyforum genoemd..... Vork

Daar is toch niets mis mee, als de gebruikers daar zelf ook geen last van hebben?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 12:58

maar ik begin er wel een beetje last van te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:07

Urielle schreef:
Kom op Kim, zo interessant is het 1000e topic over 'ik krijg mijn paard niet in de krul gesleurd' nu ook weer niet Clown Sommige mensen vinden het ter afwisseling wel eens leuk om iets anders te lezen, daarvoor zijn die fora er tenslotte Knipoog

Precies, is toch leuk om over zulke dingen te ouwenelen? Vaak gaat zo een topic weer een hele andere wending krijgen die ook leuk kan zijn. Ik iig heb helemaal geen zin om al die fotoos van shets te bewonderen en mee te moeten roepen, o wat laat je hem mooi lopen, jullie worden een pracht team. Als zij lekker in die topics blijven, zal er ook minder getemt gaan worden.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:52

Nee, maar je hebt altijd nog keuzevrijheid om die topics te bekijken. En zijn nu zoveel subfora's dat een leuk topic niet gauw gedrukt wordt naar de tweede pagina, waardoor je hem dus niet zo gauw mee hoeft te missen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:08

Tieneke schreef:
En het zijn mensen, en mensen kunnen fouten maken. Hier wordt nu weer vanalles gezegd waardoor de situatie niet gewoon besproken kan worden. Als je dit topic nu met een rustige, normale toon had geopend, was het misschien anders geweest.

nou sorry dat ik het zeg. Maar ik denk dat dit topic heel rustig en normaal geopend is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:16

eerlijk is braaf, het is wel weer even spannund op bokt Haha! Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:15

Niet rellen he Kim Tong uitsteken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 20:27

Shiloh schreef:
Tieneke schreef:
En het zijn mensen, en mensen kunnen fouten maken. Hier wordt nu weer vanalles gezegd waardoor de situatie niet gewoon besproken kan worden. Als je dit topic nu met een rustige, normale toon had geopend, was het misschien anders geweest.

nou sorry dat ik het zeg. Maar ik denk dat dit topic heel rustig en normaal geopend is.

Ja, ik weet ook niet hoe ik het anders had moeten zeggen hoor.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:29

Bij mij komen al die Waarom-vragen nu eenmaal een beetje over als negatief...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:32

Dat hoeft niet per se, Tieneke. Knipoog Haha!

De OP van dit topic vind ik juist rustig. Ja

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:38

Karin schreef:
Het is de bedoeling dat degene die het nieuwsbericht plaatst zélf de discussie aanzwengelt door zijn of haar mening te geven over het betreffende nieuws. Alleen een nieuwsbericht plaatsen is wel heel makkelijk. Knipoog

Het is dus niet zo dat er geen discussie mag worden opgestart, integendeel. Maar het is wél de bedoeling dat de TS daarmee begint. Lachen

Waarschijnlijk heeft de TS niet geweten dat er een gefundeerde mening bij moet. Een tip is dan toch ook op z'n plaats in het topic? Dan kan de eerste post aangepast worden en blijft het topic gewoon open zodat er een discussie kan onstaan. Zo jammer wanneer er meteen met slotjes gegooid wordt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 22:35

MEe eens Mareska. Wat namelijk ook een mogelijkheid zou kunnen zijn is om de TS in zo'n geval even een melding te geven met "wel je mening erbij zetten of vragen om meningen hierover en niet zomaar een loos berichtje hier neerzetten want daar hebben we de krant voor" of zoiets. Zo komt er de kans om het te herstellen en kan de discussie alsnog opstarten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:45

Misschien een goed idee om na de regelwijziging een maand lang de TS daar de kans voor te geven voordat het topic gesloten wordt. Dat is wel vaker gedaan tenslotte.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het doel van het boktbeleid is om zoveel mogelijk topics te sluiten maar om de mensen de kans te geven om met elkaar over de onderwerpen te praten en te discussieëren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 22:48

Het is ook zo'n botte manier om iemand de mond te snoeren. Want zo voelt het.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:43

Ben het eens met de TS!

viewtopic.php?f=12&t=631701

Kijk naar deze topic,mod Sjoert open een topic maar zet geen mening erbij.Voelen de modjes zich beter dan de gebruikers dat zij wel alle regels aan hun laars mogen lappen?

En dat is niet alleen voor Sjoert maar voor het hele modteam

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:53

Een oproep tot het vinden van getuigen? Moet je daar een mening over hebben?
Lijkt me alleen maar erg goed zoiets op een paardenforum ook even onder de aandacht te brengen. Kans om getuigen te vinden is hier misschien groter dan in de gemiddelde niet-paardenpopulatie...

Dat het topic meteen verzandt in oh wat erg reacties is alleen maar bewijs dat dergelijke nieuwszaken plaatsen om het plaatsen dus inderdaad niks oplevert.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:59

En daarbij staat het bericht van Sjoert op ON.

Op ON en VN geldt wel de verplichting tot bronvermelding (logischerwijs), maar niet de verplichting om een eigen mening toe te voegen. Paardgerelateerd nieuws mag op Bokt gewoon worden doorgegeven zonder dat daar een onderbouwde mening aan toegevoegd hoeft te worden - hoewel die wél zeer op prijs wordt gesteld, gezien het aantal 'oh wat erg'-reacties.

Voor algemeen nieuws geldt de verplichting wél, met de bedoeling een discussie aan te zwengelen. Er zijn tenslotte al genoeg algemene nieuwssites en Bokt is daarvoor geen doorgeefluik, zoals eerder gezegd.