enige toelichting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

Re: enige toelichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:05

SuperPepeijn schreef:
Het is alleen nodig om stoom af te blazen, of gal te spuwen als je niet boven dat gedrag staat, professioneel zijn is dat.

Ergens kan ik me wel voorstellen dat je dat vindt. Met het eerste gedeelte van je opmerking ben ik het wel eens, natuurlijk, als je ergens boven staat en je kunt het allemaal direct van je af laten glijden dan is stoom afblazen ook niet nodig. Maar wat je als mod af en toe op je bord krijgt is niet mis. En ja, daar heb je voor gekozen en nee, dan had je misschien maar geen mod moeten worden. Maar dan komen we op het laatste stukje van je quote (om ook meteen maar even op Alane in te haken): wij zijn geen professionals. Wij zijn vrijwilligers, en we zijn mensen. Mensen die dit bovendien voor hun plezier doen, en omdat ze graag iets bijdragen aan Bokt. En begrijp me goed, 9 van de 10 keer is het ook hartstikke leuk. Maar die ene keer dat het wat minder leuk wordt, dan wil het wel eens lekker zijn als je dat gewoon even ergens kwijt kan. Dat is geen excuus, maar wel een verklaring.

Was het verkeerd? De een vindt van wel, de ander vindt van niet. Waarschijnlijk had het anders gekund. Ik weet dat het een dooddoener is, maar: het is nu eenmaal gebeurd, en ik denk dat we hier allemaal iets van geleerd hebben.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:07

Citaat:
ik denk dat we hier allemaal iets van geleerd hebben.

Als men van zijn fouten leert is het goed toch?
Het wordt pas echt storend als men die fouten blijft herhalen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:08

natuurlijk is het verkeerd om zo over bokkers te praten ook al is het een besloten topic........ dat begrijpt iedereen......

alleen zijn we nou eenmaal mensen, en mensen hebben nou eenmaal de neiging om de communiceren met elkaar....... dus wel heel, heel begrijpelijk

Althans als ik naar mezelf kijk, dan spuug ik ook wel eens wat gal in PB's naar bokkers over andere bokkers........ tja ben ook maar een mens

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:09

Karl66 schreef:
Gebruikers worden afgerekend op hun gedrag op het openbare gedeelte van bokt, niet op wat ze per pb, msn of noem maar op schrijven. Waarom zou dat voor moddies anders moeten zijn?

Niet? ik ken anders gevallen die afgerekend werden op hetgeen zij schreven op een ander fora dan bokt Ja

Karl66 schreef:
Ik neem aan dat er op het moderatorgedeelte regelmatig leden besproken worden en het is niet meer dan menselijk dat daar ook wel eens niets terzake doende informatie of geroddel tussen zit. En zolang het op dat afgesloten gedeelte blijft is dat net als pb's van leden waarin andere leden besproken worden, niet zo interessant.

Dat leden besproken worden lijkt me ook absoluut geen struikelblok, maar of dat altijd de objectiviteit ten goede komt....

Wederom: Ik zie niet waarom iemand sexuele geaardheid besproken dient te worden.... dacht dat we die periode al lang achter ons hadden gelaten.

Ik prijs niemand de hemel in... heb me daar zelfs niet over uit gelaten...
en nogmaals, vrijwillger zijn is geen vrijbriefje... ... ... en ik ben van mening dat je wel enige proffesionaliteit mag verwachten, dan hadden de mods ook 'gewoon' de pb kunnen gebruiken, telefoon bestaat ook langer, MSN, mail geef het een naam.... Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:11

slimmerik schreef:
Alane schreef:

Dat vrijwillig en opleiding wordt zo langzamerhand een dooddoener.. en MI is het geen vrijbriefje om op zo'n manier andere gebruikers te bespreken.

Dan ligt er voor jou op het andere forum nog een hele grote uitdaging....
Haha!

wat is HET andere forum?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:13

Alane schreef:
en nogmaals, vrijwillger zijn is geen vrijbriefje... ... ... en ik ben van mening dat je wel enige proffesionaliteit mag verwachten, dan hadden de mods ook 'gewoon' de pb kunnen gebruiken, telefoon bestaat ook langer, MSN, mail geef het een naam.... Haha!

en als die pb dan openbaar gemaakt werd of het msn gesprek...... of de telefoon afgeluisterd........ had het dan minder erg geweest?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:16

Alane schreef:

wat is HET andere forum?

Lees je eigen post nog eens door:

Alane schreef:
Niet? ik ken anders gevallen die afgerekend werden op hetgeen zij schreven op een ander fora dan bokt

Haha! Haha! Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:17

slimmerik schreef:
Alane schreef:

wat is HET andere forum?

Lees je eigen post nog eens door:

Alane schreef:
Niet? ik ken anders gevallen die afgerekend werden op hetgeen zij schreven op een ander fora dan bokt

mischien zelf eens beter lezen Haha!
op een ander fora, en volgens mij weet jij niet wie ik bedoel Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:19

KiWiKo schreef:
Alane schreef:

en als die pb dan openbaar gemaakt werd of het msn gesprek...... of de telefoon afgeluisterd........ had het dan minder erg geweest?

MI was het dan anders geweest omdat het dan gaat over een prive gesprek tussen 2 mensen, die normaliter niet gelzen kan worden door anderen, en dat modforum wordt dus wel gelezen door andere mensen nl alle andere moddies...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:22

alane er zijn mensen op dat "andere" forum die ik persoonlijk heel graag terug zou zien......... Lovely bijvoorbeeld.... Sp is nu terug, ben ik ook blij om.

En natuurlijk worden er slechte beslissingen gemaakt, maar dat is in elke organisatie zo of het nou Kim Ruitersport is Alhold of Bokt dat maakt niet uit. en zo een organisatie moet dan dealen met de gevolgen, aboluut...... maar het moet geen heksenjacht worden en mensen moeten niet in gaan breken op dit forum...... want dan ben je in mijn ogen net even iets "slechter" dan de organisatie.......... en misschien zelfs strafbaar...... maargoed dat mag Bart uitzoeken

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:23

Misschien word ik verkeerd begrepen maar met professioneel bedoel ik hier niet dat je er je brood mee verdient, maar dat je serieus en met verantwoordelijkheid je functie vervult die je geaccepteerd hebt. En als blijkt dat je het niet (meer) aankan (om welke reden dan ook) die functie neerleg. En dat is nu précies waar de schoen wringt. Vertrouwen krijgen is makkelijk, terugkrijgen niet (krijgt een deja-vu).
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 05-08-06 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:24

Alane schreef:

MI was het dan anders geweest omdat het dan gaat over een prive gesprek tussen 2 mensen, die normaliter niet gelzen kan worden door anderen, en dat modforum wordt dus wel gelezen door andere mensen nl alle andere moddies...

maar ook anders als het gesprek in de kantine tijdens de pauze waar toevallig die ene zieke collega niet bij is?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:25

SuperPepeijn schreef:
Misschien word ik verkeerd begrepen maar met professioneel bedoel ik hier niet dat je er je brood mee verdient, maar dat je serieus en met verantwoordelijkheid je functie vervult die je geaccepteerd hebt. En als blijkt dat je het niet (meer) aankan (om welke reden dan ook) die functie neerleg. En dat is nu précies waar de schoen wringt.

Dat begrijp ik, maar ga het maar eens zoeken....... zoek jij maar een mens uit die op een discussieforum het mens zijn zo uit kan schakelen dat het ten alle tijde objectief is....... bestaat niet.

maar nogmaals ik begrijp wel wat je zegt, alleen is dat niet haalbaar denk ik

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:29

Gezien de manier van reageren op bokt het ridiculiseren van bokt op een ander forum door een ex-moddie en een paardefokker, kan ik me niet serieus voorstellen dat ze er zelfs maar over peinzen om terug te keren naar bokt.

Prima toch? Als jij vindt dat bokt enkel bevolkt wordt door NH-pennies en dat elke post langs die lat gemeten wordt, dan kan ik me voorstellen dat je niet terug wilt keren en liever op een ander forum post.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:32

SuperPepeijn schreef:
Misschien word ik verkeerd begrepen maar met professioneel bedoel ik hier niet dat je er je brood mee verdient, maar dat je serieus en met verantwoordelijkheid je functie vervult die je geaccepteerd hebt. En als blijkt dat je het niet (meer) aankan (om welke reden dan ook) die functie neerleg. En dat is nu précies waar de schoen wringt. Vertrouwen krijgen is makkelijk, terugkrijgen niet (krijgt een deja-vu).

Mijn ervaring uit mijn werk is juist dat op z'n tijd stoom afblazen helpt om professioneel te blijven tegenover medewerkers waar je verantwoordelijk voor bent.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:37

dat ervaar ik ook......... even flink stoom afblazen en je kan de hele wereld weer aan

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:39

Als men het dan zo nodig vindt om stoom af te blazen, doe dat door tegen een boksbal te schoppen ofzo, maar niet door de dingen te schrijven die ik gelezen heb.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:40

Ik kan me uit een grijs verleden herinneren dat er al weleens eerder gebruikers op het modforum zijn geweest (Puck-Mytens, etc.). Daar bleken toen ook users gesproken te zijn en dit liep ook best wel uit de hand. Jammer dat er (blijkbaar) toen niks van geleerd is en het nu weer voorkomt. Ik heb de betreffende links niet gezien, maar iemands geaardheid bespreken lijkt me niet relevant. Ik hoop dat er nu wel wat van geleerd is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:42

Je zou toch bijna denken dat sex en homofilie vieze woorden zijn.

Wat daar draait het toch om he, dat het gebruik van het woord homo impliciet een veroordeling met zich mee lijkt te dragen. Terwijl nergens uit blijkt dat dat zo is....

Het lukt niet erg he, omdat taboe nog eens echt te doorbreken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:46

SuperPepeijn schreef:
Als men het dan zo nodig vindt om stoom af te blazen, doe dat door tegen een boksbal te schoppen ofzo, maar niet door de dingen te schrijven die ik gelezen heb.

ik zeg wel eens K U T wijf als ik het over iemand heb......... jij niet???? Takketrol komt ook nog wel eens voor......... heb jij dat niet dan SP..... dat je met mensen over iemand praat en dat je eens zegt dat het een klo ootzak is, of een takke wijf........ ???? alleen kunnen onze gesproken woordjes niet op bokt komen.......... en voor mods is de enige plek waar ze onderling kunnen meuten MP

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:57

@ibbel, als je serieus het vermoeden hebt dat het daarom draait, dan heb je wel een verdomd teleurstellend inzicht.

@kim; dat is waar privé laat ik ook wel eens wat vallen. maar het gaat hier alleen niet om een incidentele "takketrol" of iets dat nog grappig opgevat kan worden, maar kwetsende dingen.

Ik laat het hierbij, het kost tijd Haha! Ik heb gezegd wat ik wilde en daarmee is niet mijn doel anderen over te halen ook zo te denken. Iedereen heeft gevoel voor wat goed en niet goed is, ik zou zeggen gebruik het, je wordt behandeld zoals je zelf wilt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:09

en zo is het........ zoals de waard is vertouwd hij zijn gasten....... en wat rond gaat komt terug.....

iedereen bepaald voor zichzelf waar de grenzen liggen.....

Ik kan ook een darm zijn, en ik geloof ook echt wel dat er over mij "gel ul t" wordt soms op MP, krijg gewoon netjes mijn ow als ik het verdiend heb.........

so be it, ik kan wel vinden dat ik het niet verdiend heb, maargoed........ uiteindelijk heb ik iets gepost wat niet door de beugel van de mods kan......

kan ik boos worden, heeft helemaal geen zin......... ik leg het naast me neer en probeer in de toekomst me in te houden Haha! (niet altijd even makkelijk overigens) Haha!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:04

Hmm, zoals ik dus las in die stukjes. Wat vertellen we SD....eerst maar dat er geen 1 moddie geklept heeft.....en later dan een account gehackt is? Erg vaag imo... Verdrietig

En dit is niet de eerste keer dat ik er bij ben betrokken, vorig jaar ging het ook zo.... Handjes boven bepaalde mensen houden, omdat die bevriend is met die.... Een moderator is een voorbeeldfunctie..... Een agent in functie mag ook niet door rood rijden, of te hard rijden. Dan krijgt die ontslag.... En zoals jullie zeiden, in eigen tijd...een moderator heeft geen eigen tijd, die moet altijd netjes blijven...blijft een voorbeeldfunctie...
Laatst bijgewerkt door Sundancer op 05-08-06 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:08

Ach Tony, Ach gut

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:15

Sundancer, wij wisten in eerste instantie helemaal niet dat er een account gehackt was. Toen we jou vertelden dat er niemand van ons iets verteld had aan een van de betrokkenen, waren we te goeder trouw, wij vroegen ons zelf ook af hoe ze zo stellig konden zeggen dat jij het was. Pas later werd ons duidelijk dat er van buitenaf op MP gelezen werd, dat is toen ook niet meer op MP zelf besproken, en daarna hebben we jou gemeld wat er gebeurd was.