Bij ITP. Vaak @ Fotoshoot..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Re: Bij ITP. Vaak @ Fotoshoot..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 11:16

ShannaY schreef:
Wat maakt het nou uit? Als ik een fotoshoot van mijn paard plaats, dan zet ik gewoon Bob ITP of Bob op de foto.. terwijl het wel een fotoshoot is.. Het is maar net hoe iemand het neer wil zetten, je bent tenslotte niet verplicht om het topic te gaan kijken. Ik erger me eerlijk gezegd veel meer aan topic titels waar de gehele afstamming in vermeld staat.

Wij hebben het er niet over dat er GÉÉN fotoshoot in de titel staat. En dat het het dan toch is.

Wij hebben het er hier over dat het WÉL in de titel staat. En het blijkt niet zo te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:26

Frozenstar schreef:
Wij hebben het er hier over dat het WÉL in de titel staat. En het blijkt niet zo te zijn.

Ik ook. Even lezen.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:33

Ik wil niet banketstaaf overkomen maar ik heb van mijn verjaardag een camera gekregen. En ik heb geen eigen paard maar wel 2 die ik als eigen paarden beschouw. Dus als ik (als amateur) de fotos met jullie wil delen ook al is het geen professionele fotowschoot maar wel energie ingestoken en moeite voor gedaan is het dan de moeite niet waard om te kijken...?? Geld, geld!:$

Omdat de kwaliteit onder 0 is..

Het is gwn sppr duur om een echte foto graaf in te huren en vooral als het niet je eigen paarden zijn ..Geld, geld!

Veel liefs..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:13

We zeggen toch niet dat je een fotograaf moet 'huren'?

Maar een beetje aandacht voor het licht en de compositie is misschien wel leuk Lachen

En we zeggen ook niet dat je geen fotos mag maken met je eigen digitale camera, alleen dat het dan niet altijd een fotoshoot is, maar meer een reeks fotos van je lievelingen Lachen

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 18:12

Citaat:
Als ik een fotoshoot van mijn paard plaats, dan zet ik gewoon Bob ITP of Bob op de foto.. terwijl het wel een fotoshoot is..

Volgens mij zeg jij wat anders ShannaY. Jij zegt toch dat het dan een fotoshoot is, & dat je het niet in de titel zet?

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:16

Ja ik vind het ook heel erg irritant...
Ik vind het altijd mooi om échte fotoshoots te bekijken. En dan krijg je van die 'gewone' foto's, en dan om idd nog maar niet van de kwaliteit te spreken, af en toe..

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:13

En dan krijg je dat gezeur in topics: 'Fotoshoot, ik had dit en dat en zus en zo verwacht'... Daar erger ik me even veel aan...

Zo ben ik laatst foto's gaan maken van een bokker en haar paardjes, leuk voor mij, ik wil graag oefenen op goede foto's maken, zij wil ze op Bokt en zet er fotoshoot achter.

Leuk om dan van die kritiek te krijgen, nog niet eens onderbouwt van dit of dat kan beter, nee het is gewoon 'niet fotoshoot-waardig'...
Terwijl ik best wel weet dat ik geen prof ben hoor, ik zet er dan ook tig keer bij dat ik lekker amateuristisch fotografeer en nog moet oefenen, maar een mening goed onderbouwen is blijkbaar minstens even moeilijk... Dat is waar ik me dan nog meer aan erger. Knipoog

Verder is het idd vervelend dat er 'onterecht' fotoshoot gebruikt wordt. (Hoewel de ene verklaring eignelijk zegt dat het gewoon klopt, reeks foto's van een onderwerp.) Maar als ik op een topic klik met echt belabberde foto's, klik ik gewoon op vorige... No problemo! Haha!

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:17

mischien kunnen ze er regels voor opstellen?
dat het proffecioneel pas een fotoshoot genoemd mag worden en anders gewoon

jantje en pietje ITP

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:24

Ja maar Lotte_ als ik met mijn supergoede camera mijn paard op een mooie plek zet en perfecte fotos schiet zoals een professional dat kan... dan mag ik het geen fotoshoot noemen?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:44

Tsjonge, jullie zijn goed bezig geweest!
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en voor het aandragen van ideeen.
Binnenkort (als Mickey weer terug is van vakantie en ik weer achter m'n pc kan zitten i.p.v. staat i.v.m. verbouwing Haha!) zullen we er eens voor gaan zitten en deze meningen / ideeen meenemen.
Ga ondertussen gerust door met deze discussie!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 10:13

Oscar schreef:
Tsjonge, jullie zijn goed bezig geweest!
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en voor het aandragen van ideeen.
Binnenkort (als Mickey weer terug is van vakantie en ik weer achter m'n pc kan zitten i.p.v. staat i.v.m. verbouwing Haha!) zullen we er eens voor gaan zitten en deze meningen / ideeen meenemen.
Ga ondertussen gerust door met deze discussie!

Doen we graag Oscar Haha!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 10:14

Wat misschien een ideetje is; En subforumpje voor Professioneleshoots? Dan kan je ook gewoon naar dat forum gaan als je graag proffie shoots wil zien Lachen
PITP. Haha! Professional In The Picture.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 10:33

Ja maar dan krijg je denk ik weer de vraag: wanneer noem je iets professioneel?

Wat voor scheidingslijn trek je?

De fotos waar je voor betaald heb? De fotos die (denk aan mijn post vorige pagina) streven naar perfectie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:57

Ja precies, waar gáát dit nou over zeg. Het is maar waar je je druk om kan maken. Hoe leg je iemand nou uit wat een fotoshoot is, en wanneer deze fotoshoot waardig is? Dat is het mooie van internet, bevalt het je niet zoals je dacht klik je het gewoon weer weg. Duurt nog geen seconde.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:00

Sylleke schreef:
En dan krijg je dat gezeur in topics: 'Fotoshoot, ik had dit en dat en zus en zo verwacht'... Daar erger ik me even veel aan...

Zo ben ik laatst foto's gaan maken van een bokker en haar paardjes, leuk voor mij, ik wil graag oefenen op goede foto's maken, zij wil ze op Bokt en zet er fotoshoot achter.

Leuk om dan van die kritiek te krijgen, nog niet eens onderbouwt van dit of dat kan beter, nee het is gewoon 'niet fotoshoot-waardig'...
Terwijl ik best wel weet dat ik geen prof ben hoor, ik zet er dan ook tig keer bij dat ik lekker amateuristisch fotografeer en nog moet oefenen, maar een mening goed onderbouwen is blijkbaar minstens even moeilijk... Dat is waar ik me dan nog meer aan erger. Knipoog

Verder is het idd vervelend dat er 'onterecht' fotoshoot gebruikt wordt. (Hoewel de ene verklaring eignelijk zegt dat het gewoon klopt, reeks foto's van een onderwerp.) Maar als ik op een topic klik met echt belabberde foto's, klik ik gewoon op vorige... No problemo! Haha!

Ik deel jou mening helemaal!!! Zelf zet ik het er nooit achter dat doen de mensen voor wie ik foto;s heb gemaakt.. En idd dan helemaal niet onderbouwend kritiek geven (positieve feedback).. Het is zeker heel makkelijk om zomaar iets neer te zetten, maar onderbouwen ho maar!!!! Erg jammer en bovenal zeker niet leerzaam... maar goed dat is even terzijde want daar ging het hier niet om Knipoog

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:22

ShannaY schreef:
Ja precies, waar gáát dit nou over zeg. Het is maar waar je je druk om kan maken. Hoe leg je iemand nou uit wat een fotoshoot is, en wanneer deze fotoshoot waardig is? Dat is het mooie van internet, bevalt het je niet zoals je dacht klik je het gewoon weer weg. Duurt nog geen seconde.

Haha! Wat een grappig topic! Iedereen is vrij om neer te zetten wat men wil..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:55

ShannaY schreef:

Ik vraag me alleen af, waarom vind je het een nutteloze discussie (dat maak ik op uit je woorden)?

Tuurlijk kan je weer terugklikken als je het niet wil zien, maar als je het juist wél wil zien (echt een mooie shoot) word je flink geirriteerd als je telkens halve paarden en overbelichte fotos ziet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:28

Tulandro schreef:
Haha! Wat een grappig topic! Iedereen is vrij om neer te zetten wat men wil..

Precies! Iedereen kiest er anders voor om zijn foto's aantrekkelijk te maken. Ik dacht dat het ging op het beestje zelf, niet om de kwaliteit van de foto's.

Bovendien vind iedereen zich tegenwoordig met een goede camera proffesioneel Slapen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:41

kijk ik wil ook graag iets met fotografie gaan doen
ik ben dan 14 jaar maar ik wil het ook graag .
vandaar dat ook veel kinderen van mijn leeftijd mij voor gek verklaren dat ik een canon eos 350D heb gekocht van 800 euro. die zeggen allemaal dat ik dat geld voor iets anders had kunnen sparen.
maar ikheb pas geleden een "fotoshoot"gehad
vinden jullie dit een fotoshoot of gewoon een paar foto's?
viewtopic.php?f=53&t=630126&hilit=
( dit topic is neergezet door de eigenaresse van het paard maar met de foto's van mij)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:29

Die fotos zijn best goed maylolover, maar daar is dit topic niet voor.

Ik zou deze onder de noemer fotoshoot best waarderen overigens

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:01

Ben ik nu zo'n kip , of versta ik onder fotoshoot van een paard: het paard helemaal opgemaakt, niet zo'n foto's dat je ieder dag zou maken , ongeacht welke kwaliteit?

Dat versta ik er toch wel onder Tong uitsteken

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 07:09

ShannaY schreef:

Nou. Hetzelfde naar jou toe Haha! Als je het niet bevalt dit topic. Klik je het gewoon weer weg. Duurt nog geen seconde! Haha!

@ Charlotjuuh; De meningen over een fotoshoot zijn nogal verdeelt. De kwaliteit telt imo wél mee.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 07:35

Even een voorbeeld; (Weet overigens niet of dit mag. Zo niet; vewijder het dan maar Lachen )

Hier zo'n topic;
viewtopic.php?f=53&t=632872

Ik vind dit geen "Fotoshoot".

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:42

Idd FS Ja

Al moet ik toegeven dat op sommige fotos de compositie niet slecht is (hij staat soms best op de goede plek en netjes).. maar de lichtval en achtergrond hadden anders gemogen.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 08:44

Zeker. En de foto's zijn niet altijd scherp. En op veel foto's staat de fotografe te dichtbij. Waardoor je een 'Lompe' foto van je paard zijn hoofd krijgt.