Cayenne schreef:rond de 46 mods en ongeveer hetzelfde useraantal
Hoeveel mods hebben we hier?
(ik kan de moderatorlijst niet vinden (staat niet onderaan ))
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:-Wat Cayenne zegt is gewoon zo: doordat de gewone gebruiker geen informatie heeft omtrent waarschuwingen, OW's, ... , lijkt het oneerlijk en worden de mods beschuldigd van vriendjespolitiek. Daarom is het misschien handig om ook een lijst aan te leggen met alle OW's, niet alleen de bans? Daar hoeft niet per se dan een reden bij te staan, maar zo zal er tenminste meer duidelijkheid zijn...
Tieneke schreef:Dan moet die andere zich maar kunnen inhouden voor het grote publiek. Als je een OW op zo'n manier uitlokt dat de ander er wel kan intrappen, moet je toch zelf al over de schreef gaan, lijkt me. Dan moet die ander maar zo slim zijn om er niet op in te gaan en te TeM'en. Iedereen moet nu eenmaal leren dat schreeuwen en vloeken niet de oplossing is.
Cayenne schreef:@ Sjoert, daar wordt wel streng op gelet hoor, degene die dat proberen zal krijgt vaak een ban van een maand of langerGebeurde trouwens ook heel weinig.
@Moonchloe, dit staat geloof ik onderaan op de homepaginaMaar met een groter aantal mods is het natuurlijk een stuk makkelijker
MoonChloe schreef:Cayenne schreef:rond de 46 mods en ongeveer hetzelfde useraantal
Hoeveel mods hebben we hier?
(ik kan de moderatorlijst niet vinden (staat niet onderaan ))
Sjoert schreef:Een soort openbare rel-mesthoop?
Sjoert schreef:Op zich denk ik dat dat niet helemaal gaat werken.
Tieneke schreef:Nog een vraag van mij: hoe zit het met mensen die eerder OW's hebben gehad, die in plaats van een UN dadelijk een OW krijgen voor een echt licht vergrijp? Is dat omwille van die eerdere OW's?
Quellian schreef:
Hoezo niet?
Ben ik wel nieuwsgierig naar
Sjoert schreef:Quellian schreef:
Hoezo niet?
Ben ik wel nieuwsgierig naar
Omdat ik denk (IK.) dat dergelijke persoonlijke problemen toch wel blijven doorspelen wanneer men elkaar in het openbaar gaat "afslachten".
Mensen met paarden vinden het nu eenmaal erg moeilijk om toe te geven dat anderen ook wel eens gelijk kunnen hebben.
(althans, dat is mijn ervaring)
Sjoert schreef:Tieneke schreef:Nog een vraag van mij: hoe zit het met mensen die eerder OW's hebben gehad, die in plaats van een UN dadelijk een OW krijgen voor een echt licht vergrijp? Is dat omwille van die eerdere OW's?
Ik denk dat hier de vlieger op gaat dat deze mensen al voldoende zijn gewaarschuwd met eerdere OW's. Als ze dan nog een negatieve trend blijven tonen, dan kunnen we wel bezig blijven UN's uitdelen, maar bereik je ook vrij weinig.
Al ligt het er wel aan in welk tijdsbestek de voorgaande OW's werden gegeven en om welke reden.
Tieneke schreef:En wat gebeurt er dan als die redenen totaal verschillen?
Quellian schreef:Heb zelfs eens een offtopic gegane discussie via de mail uitgevochten. We hadden beide geen zin in dat bokt zich ermee ging bemoeien als het via PB ging. En dan denk ik.... Sjongejonge... (ja, denk weinig met dit weer).
Nerwen schreef:Op zich ben ik wel tevreden over het OW-ban beleid, al zal het nooit helemaal perfect worden (al kun je daar wel naar streven).
Wat ik wel vind is dat Bokt eigenlijk veel te weinig moderators heeft voor zo'n enorm forum. IMO is het nu haast onbegonnen werk om alle topics en berichten te lezen in alle forums + dan nog eens te discussieren over beleid e.d.
Nog een ander punt vind ik de communicatie tussen mod en gebruiker. Die is niet altijd even duidelijk. Dat geldt dan zowel voor degene die een evt. OW heeft ontvangen als voor de ''buitenstaanders''. Dit heeft ook mede te maken met de overkill aan regels.
Niettemin vind ik dat de mods best een pluim verdienen voor alle tijd en energie die ze aan Bokt besteden
Overigens heb ik ooit 1 keer een OW gehad, maar da's al haast 3 jaar geleden
Jaduuh: UN = UserNote