Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re: Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:34

Cayenne schreef:
rond de 46 mods en ongeveer hetzelfde useraantal Ja

Hoeveel mods hebben we hier?
(ik kan de moderatorlijst niet vinden (staat niet onderaan ))

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:37

Tieneke schreef:
-Wat Cayenne zegt is gewoon zo: doordat de gewone gebruiker geen informatie heeft omtrent waarschuwingen, OW's, ... , lijkt het oneerlijk en worden de mods beschuldigd van vriendjespolitiek. Daarom is het misschien handig om ook een lijst aan te leggen met alle OW's, niet alleen de bans? Daar hoeft niet per se dan een reden bij te staan, maar zo zal er tenminste meer duidelijkheid zijn...

Maar ben je er dan niet bang voor dat mensen OW's gaan uitlokken bij anderen? Als je bij een ander ziet dat deze 1 OW heeft en je wilt eerstgenoemde een oor aan naaien, zorg je er gewoon voor dat deze over de schreef gaat en een OW incasseert. (en dus ook een ban)

Althans.. dat idee heb ik een beetje bij het ook vermelden van 1e OW's.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:39

@ Sjoert, daar wordt wel streng op gelet hoor, degene die dat proberen zal krijgt vaak een ban van een maand of langer Nagelbijten / Gniffelen Gebeurde trouwens ook heel weinig.

@Moonchloe, dit staat geloof ik onderaan op de homepagina Ja Maar met een groter aantal mods is het natuurlijk een stuk makkelijker
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-07-06 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 19:40

Dan moet die andere zich maar kunnen inhouden voor het grote publiek. Als je een OW op zo'n manier uitlokt dat de ander er wel kan intrappen, moet je toch zelf al over de schreef gaan, lijkt me. Dan moet die ander maar zo slim zijn om er niet op in te gaan en te TeM'en. Iedereen moet nu eenmaal leren dat schreeuwen en vloeken niet de oplossing is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:43

Tieneke schreef:
Dan moet die andere zich maar kunnen inhouden voor het grote publiek. Als je een OW op zo'n manier uitlokt dat de ander er wel kan intrappen, moet je toch zelf al over de schreef gaan, lijkt me. Dan moet die ander maar zo slim zijn om er niet op in te gaan en te TeM'en. Iedereen moet nu eenmaal leren dat schreeuwen en vloeken niet de oplossing is.

Ik denk dat je hier een punt hebt... Ik kan me hier een situatie herinneren op bokt dat ik een ban over had voor andermans ban. En dat kweek je wel door het huidige beleid. Er kan niet ergens lekker uitgegild worden.

Dump ze in een topic, laat ze elkaar finaal onderuit halen en klaar.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:43

Cayenne schreef:
@ Sjoert, daar wordt wel streng op gelet hoor, degene die dat proberen zal krijgt vaak een ban van een maand of langer Nagelbijten / Gniffelen Gebeurde trouwens ook heel weinig.

@Moonchloe, dit staat geloof ik onderaan op de homepagina Ja Maar met een groter aantal mods is het natuurlijk een stuk makkelijker

Daar staan alleen de beheerders/bemiddelaars/bots, geen moderators Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:44

Een soort openbare rel-mesthoop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:45

MoonChloe schreef:
Cayenne schreef:

Hoeveel mods hebben we hier?
(ik kan de moderatorlijst niet vinden (staat niet onderaan ))

Ik ben niet helemaal zeker, maar volgens mij hebben we er 23 + Bart. Heike tel ik mee als mod omdat die ook mee-mod, Bart is er echt voor de technische zaken.

UN hangt geen vaste tijd aan, het is gewoon naar redelijkheid. Heb jij ooit 2 jaar terug een UN gekregen voor wijze van reageren. Dan zal je nu, als er een reactie van je net op het randje is, je weer een UN krijgen, dit omdat die UN echt te lang terug is. Verander jij je gedrag gelijk na de UN, dan wordt er verder ook niks aan gedaan, wordt het gewoon 'vergeten' en is het afgehandeld. Heb jij echter vorige maand (of bijv. 2 maand terug) een UN gekregen voor wijze van reageren, en nu komt een post van jou weer op het randje. Dan hangt het van de post af of je wederom een UN krijgt, of toch een OW. Komt de situatie nog eens voor, dan krijg je na 2 UN's waarschijnlijk wel een OW ja.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:46

Sjoert schreef:
Een soort openbare rel-mesthoop?

Zoiets. Hang er een boksbal en iedereen is happy!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:49

Op zich denk ik dat dat niet helemaal gaat werken. Bloos

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:50

Cayenne schreef:

Maya schat op 24 mods.

Dat is dus de helft ongeveer, dus de mods hier moeten al 2x zo veel werk doen. En dan ook nog dicussieren over de OW's (niemand is hier tevreden over de OW die ze ontvangen Haha! )

Gekkenwerk!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 19:52

Nog een vraag van mij: hoe zit het met mensen die eerder OW's hebben gehad, die in plaats van een UN dadelijk een OW krijgen voor een echt licht vergrijp? Is dat omwille van die eerdere OW's?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:54

Sjoert schreef:
Op zich denk ik dat dat niet helemaal gaat werken. Bloos

Hoezo niet? Lachen

Ben ik wel nieuwsgierig naar Ja

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:57

Tieneke schreef:
Nog een vraag van mij: hoe zit het met mensen die eerder OW's hebben gehad, die in plaats van een UN dadelijk een OW krijgen voor een echt licht vergrijp? Is dat omwille van die eerdere OW's?

Ik denk dat hier de vlieger op gaat dat deze mensen al voldoende zijn gewaarschuwd met eerdere OW's. Als ze dan nog een negatieve trend blijven tonen, dan kunnen we wel bezig blijven UN's uitdelen, maar bereik je ook vrij weinig.

Al ligt het er wel aan in welk tijdsbestek de voorgaande OW's werden gegeven en om welke reden.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:59

Quellian schreef:

Hoezo niet? Lachen

Omdat ik denk (IK. Haha! ) dat dergelijke persoonlijke problemen toch wel blijven doorspelen wanneer men elkaar in het openbaar gaat "afslachten".
Mensen met paarden vinden het nu eenmaal erg moeilijk om toe te geven dat anderen ook wel eens gelijk kunnen hebben.

(althans, dat is mijn ervaring)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 20:05

Die ervaring heb ik ook Sjoert en ik denk ook niet dat met een openbaar "scheldforum" het probleem wordt opgelost, misschien wel verhuld, maar de steken zullen in de andere normale topics blijven gegeven worden, dat denk ik natuurlijk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:06

Sjoert schreef:
Quellian schreef:

Hoezo niet? Lachen

Omdat ik denk (IK. Haha! ) dat dergelijke persoonlijke problemen toch wel blijven doorspelen wanneer men elkaar in het openbaar gaat "afslachten".
Mensen met paarden vinden het nu eenmaal erg moeilijk om toe te geven dat anderen ook wel eens gelijk kunnen hebben.

(althans, dat is mijn ervaring)

Paardenmensen zijn in het algemeen heel onsympathiek, maar ik blijf ze hier maar tegenkomen joh Scheve mond

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 20:08

Sjoert schreef:
Tieneke schreef:

Ik denk dat hier de vlieger op gaat dat deze mensen al voldoende zijn gewaarschuwd met eerdere OW's. Als ze dan nog een negatieve trend blijven tonen, dan kunnen we wel bezig blijven UN's uitdelen, maar bereik je ook vrij weinig.

Al ligt het er wel aan in welk tijdsbestek de voorgaande OW's werden gegeven en om welke reden.

En wat gebeurt er dan als die redenen totaal verschillen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:11

Tieneke schreef:
En wat gebeurt er dan als die redenen totaal verschillen?

Dat komt zelden voor. Over het algemeen is het toch: persoonlijk worden, geen oog hebben voor de mening van een ander, schreeuwen (hoofdlettergebruik). Het komt zelden voor dat we zo iemand dat later op SMS taal of spammen moeten aanspreken Lachen

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:11

* I'm with Ibbel *

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:17

Quellian schreef:
Heb zelfs eens een offtopic gegane discussie via de mail uitgevochten. We hadden beide geen zin in dat bokt zich ermee ging bemoeien als het via PB ging. En dan denk ik.... Sjongejonge... (ja, denk weinig met dit weer).

Wat toevallig, dat heb ik ook eens gedaan Schijnheilig

Ik ken weinig van het OW-beleid, want ik heb er nog geen gehad en mis om een of andere jammere reden alle ruzies Haha! maar heb wel een UN gehad een paar dagen terug, in mijn ogen geheel onterecht.
Naar mijn mening heb ik wel veel ergere dingen gezegd in het verleden maar daar nooit iets over gehoord.

Ik heb overigens wel het idee dat het TeM-systeem niet bijdraagt aan een goede sfeer. Om het minste of geringste wordt getemd (ik heb me daar zelf ook weleens schuldig aan gemaakt) terwijl in het verleden die dingen meestal onderling werden opgelost.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:29

Het OW/Ban-beleid? Tsja, na mijn mening wel oké.

Soms zie ik wel is dingen dat ik denk van, moet je dáár een OW voor krijgen? Of vinden ze dat al te ver gaan? Maar goed, dat verschilt natuurlijk ook per persoon qua mening.
Zelf kan ik wel is fel reageren, maar probeer wel altijd netjes en respectvol te blijven. Vork Heb nog nooit een UN [wat is dat eigenlijk, vraag het me 't hele topic al af Clown ] of een OW gekregen. Schijnheilig

Ik las ook ergens dat in een felle discussie vaak volwassenen zitten, die het best zelf uit kunnen vechten. Ben ik het mee eens. Soms is er al een slotje op voordat de chaos helemaal uitgebroken is. Ik denk dat het best goed is om af en toe is die chaos [als die al komt] uit te laten breken, het zijn [vaak] volwassen mensen, die als het goed is ook best zelf een beginnende ruzie tot een goed einde kunnen laten lopen.
Mijn mening.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:31

Op zich ben ik wel tevreden over het OW-ban beleid, al zal het nooit helemaal perfect worden (al kun je daar wel naar streven).

Wat ik wel vind is dat Bokt eigenlijk veel te weinig moderators heeft voor zo'n enorm forum. IMO is het nu haast onbegonnen werk om alle topics en berichten te lezen in alle forums + dan nog eens te discussieren over beleid e.d.

Nog een ander punt vind ik de communicatie tussen mod en gebruiker. Die is niet altijd even duidelijk. Dat geldt dan zowel voor degene die een evt. OW heeft ontvangen als voor de ''buitenstaanders''. Dit heeft ook mede te maken met de overkill aan regels.

Niettemin vind ik dat de mods best een pluim verdienen voor alle tijd en energie die ze aan Bokt besteden Lachen

Overigens heb ik ooit 1 keer een OW gehad, maar da's al haast 3 jaar geleden Clown

Jaduuh: UN = UserNote

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:34

Nerwen schreef:
Op zich ben ik wel tevreden over het OW-ban beleid, al zal het nooit helemaal perfect worden (al kun je daar wel naar streven).

Wat ik wel vind is dat Bokt eigenlijk veel te weinig moderators heeft voor zo'n enorm forum. IMO is het nu haast onbegonnen werk om alle topics en berichten te lezen in alle forums + dan nog eens te discussieren over beleid e.d.

Nog een ander punt vind ik de communicatie tussen mod en gebruiker. Die is niet altijd even duidelijk. Dat geldt dan zowel voor degene die een evt. OW heeft ontvangen als voor de ''buitenstaanders''. Dit heeft ook mede te maken met de overkill aan regels.

Niettemin vind ik dat de mods best een pluim verdienen voor alle tijd en energie die ze aan Bokt besteden Lachen

Overigens heb ik ooit 1 keer een OW gehad, maar da's al haast 3 jaar geleden Clown

Jaduuh: UN = UserNote

Dankjewel.
En Daar ben ik het helemaal mee eens, hoe snel er soms wordt gereageerd op een pb/tem of wat dan ook of hoe snel ze ter plaatste zijn, hoe ze hun best doen. OK dan!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 20:34

@Jaduuh: Maar ze moeten geen buitenstaanders gaan betrekken in hun ruzie, ook zie ik niet echt waarom die ruzie opgelost moet worden waar iedereen op staat te lezen, ipv achter de schermen...

De mods doen over het algemeen goed werk, ben ik mee akkoord, maar de laatste tijd zijn er veel vertrokken en er zouden dan ook nieuwe moeten bijkomen om "de orde te handhaven", net zoals er bemiddelaars moeten bijkomen.