Regels m.b.t profiel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Regels m.b.t profiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:33

serieus? och ja, nu zie ik het, wist niet dat Heppen zo dichtbij gelegen was Haha! Aardrijkskunde is niet mijn vak, is het nooit geweest en zal het nooit zijn Haha!

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:34

Het eerste voorbeeld werkt prima, het duurt even, maar je ziet in beeld dat de foto's in redelijk rap tempo worden geladen.
Voorbeeld 2, daar wordt m'n pc ontzettend traag van. Het duurt een eeuwigheid om van die pagina weer naar deze te komen. En hij is nu al een paar minuten bezig en nog steeds weinig te zien.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:37

Langzaam maakt niet uit....maar vaslopen mag hij niet! Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:42

Citaat:
maar vaslopen mag hij niet!

Misschien moet je je bezwaren ook even mailen aan de makers van Windows, Linux en Mac Haha! En de systeembeheerders in den lande.

Maar voor mij, als gebruiker, maakt langzaam wel uit. Dat vind ik gewoon niet nodig. Er is geen reden voor 200 grote foto's, het belast mijn pc onnodig, dus: niet doen. Dat geldt ook voor bewegende avatars die heel groot zijn of andere overlast: hou het redelijk, er is geen reden om overlast te veroorzaken.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:43

Doet ie ook niet Haha!
Hij was net wel helemaal geladen, en heb nu een pm gestuurd naar die bokker om de foto's te verkleinen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 19:45

Ben blij dat ik niet de enige ben die zich er aan stoort Knipoog

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:48

Shadow0 schreef:
Citaat:
maar vaslopen mag hij niet!

Misschien moet je je bezwaren ook even mailen aan de makers van Windows, Linux en Mac Haha! En de systeembeheerders in den lande.

Maar voor mij, als gebruiker, maakt langzaam wel uit. Dat vind ik gewoon niet nodig. Er is geen reden voor 200 grote foto's, het belast mijn pc onnodig, dus: niet doen. Dat geldt ook voor bewegende avatars die heel groot zijn of andere overlast: hou het redelijk, er is geen reden om overlast te veroorzaken.

Hoi Shadow,

Wil je a.u.b. ophouden met klagen, want het heeft niets met Windows, Linux of Mac te maken.
Jeetje, wat kan jij zeuren, kijk je toch niet naar die profielen Haha!
Het gaat erom dat diverse PC's vastlopen, wat niet moet kunnen zonder duidelijke reden.
Jou commentaar helpt niet en slaat ook nergens op.
Ga a.u.b. iemand anders pesten Clown

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:48

natasja50 schreef:
En bokt heeft nog wel zo'n mooie verkleinmachine waar je de foto's voor het plaatsen klein kunt maken.
http://www.bokt.nl/verkleinen.php

even offtopic, worden de foto's die je verkleint ook verkleint opgeslagen op je pc of vervangt het meteen de grote foto?

Ik wil nl ook 2 foto's uit mijn profiel verkleinen, maar wil wel de originele grootte op mijn pc behouden...

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:51

griebels schreef:
natasja50 schreef:
En bokt heeft nog wel zo'n mooie verkleinmachine waar je de foto's voor het plaatsen klein kunt maken.
http://www.bokt.nl/verkleinen.php

even offtopic, worden de foto's die je verkleint ook verkleint opgeslagen op je pc of vervangt het meteen de grote foto?

Ik wil nl ook 2 foto's uit mijn profiel verkleinen, maar wil wel de originele grootte op mijn pc behouden...

Je kan altijd de verkleinde foto's uploaden naar de server die je gebruikt.
Da's geen enkel probleem.
Dan blijven je orginele foto's op jou PC precies zoals ze waren.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:58

God, Bas, wat ben JIJ een zeur. Ammehoela. We vinden het irritant. Punt.

Ik vind het verschrikkelijk irritant honderden bijna precies dezelfde foto's te zien en dat de pagina steeds weer naar boven verspringt omdat er een foto tussenkomt. Gewoon ontzettend vervelend. Enne, overigens zijn het meestal niet de interessante mensen met mooie paarden die een lang profiel hebben, maar de mensen die niks anders hebben dan 500 dezelfde foto's van hun 'vzpoownie' in de wei. Zucht.

En wij hebben toch best een snelle verbinding en mijn computer wordt vijf keer in maand opgeschoond en de schijf gecomprimeerd (of weet ik veel hoe dat heet, iig opnieuw indelen v/d schijf) door een paranoide vader Clown

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:02

Hier worden gewoon verschillende dingen besproken. Aan de ene kant vinden mensen het irritant dat er zoveel foto's zijn, omdat ze het niet leuk vinden. Aan de andere kant hebben sommigen er echt last van, vb. trage laadtijd, vastlopen.

Bas probeert alleen maar de oorzaak van dat vastlopen te vinden, niemand anders is hier aan het zoeken naar enige oorzaak en oplossing. Hou het gewoon rustig zou ik zeggen, iedereen wilt dat alles goed loopt.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:04

Bas232 schreef:
Je kan altijd de verkleinde foto's uploaden naar de server die je gebruikt.
Da's geen enkel probleem.
Dan blijven je orginele foto's op jou PC precies zoals ze waren.

Uhmmm kun je het ook in jip en janneke taal uitleggen Schijnheilig
Ik heb dus echt geen verstand van computers... Ik kan op mijn werk de programma's vinden die ik nodig heb en thuis internet e.d. maar als er eens iets is met de pc dan moet ik altijd hulp bijroepen Bloos!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:06

Oh en bij mij liep mijn pc pas vast op het moment dat ik het kruisje had gevonden bij het openen van die link van het profiel van arabiandevil Knipoog
Daarvoor was hij gewoon ontzettend traag Boos!

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:08

Misschien ligt het probleem idd bij mij, Tieneke, sorry. Wordt gewoon een beetje moe van de manier van zijn praten, te herkenbaar.

@Griebels: dat je die foto's gewoon in de verkleinmachine zet en de verkleinde KOPIES van de originele op je computer kunt terughalen. Vervolgens kun je de kleine kopietjes bij bijv Mijnalbum uploaden en op Bokt zetten. Er gebeurt dan dus niets met je originele foto's.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:09

Mijn windoos en Mac hebben beide ontzettend veel moeite met het profiel die Odetteke aangaf. Ik kan niet terug, stoppen of scrollen terwijl hij laadt, het enige wat ik met mijn mac kan doen is een stop forceren, maar dat lijkt me niet de ideale oplossing..

Als er dan toch beperkingen moeten zijn op de hoeveelheid foto's in topics, kan je dat net zo goed doen in de profielen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:13

griebels schreef:
Uhmmm kun je het ook in jip en janneke taal uitleggen Schijnheilig
Ik heb dus echt geen verstand van computers... Ik kan op mijn werk de programma's vinden die ik nodig heb en thuis internet e.d. maar als er eens iets is met de pc dan moet ik altijd hulp bijroepen Bloos!

Je kunt bv op imageshack.us uploaden. Dan moet de foto die je upload wel al minder dan 1 MB zijn, anders lukt het niet. Maar als dat zo is, dan maakt imageshack hem net zo klein als je aanklikt. Er gebeurt dan niets met je origineel.

Edit: die 2 grote foto's in je profiel zijn maar 200 kB, dus die zou je zo op imageshack kunnen verkleinen.

Wat veel handiger is, is dat je de foto's gewoon zelf verkleint met een fotoprogramma, of gewoon met Paint (wat bijgeleverd wordt bij Windows). Bij Paint zet je rekken bv op 30% en dan wordt je foto een derde kleiner dan-ie was. Je slaat hem op onder een andere naam, en je hebt zowel het origineel als een kleine kopie. Als je heel zeker wilt zijn, sla je eerst een identieke kopie op onder een andere naam, en die verklein je. Dan ben je dubbel zeker dat je niet per ongeluk het origineel verkleind opslaat. Die verkleinde kopie kan je dan ergens uploaden om hem in je profiel te zetten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:15

Bas, heb adaware en cc doorlopen, ook dat wat je daaronder had opgegeven via Uitvoeren, profiel loopt niet meer vast, uiteraard wel zeer trage laadtijd. Spyware/cookies dus?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:18

Ibbel, ik ga even puzzelen Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:24

Van 2.80 GB naar 3.11 GB vrije ruimte, lijkt me duidelijk dat er flink wat foute boel op mijn pc stond, niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:24

Maar Lies, als iemand geweldig trots is op haar/zijn pony en die wil daar +200 foto's van plaatsen waarom zou je die beperken in haar/zijn profiel?
Een profiel is een stukje 'privé' op Bokt en hoe je dat invult moet je zelf weten. Aan de bekijker is het om te beslissen of die de +200 foto's net zo belangrijk/interresant/bekijkenswaardig vindt. Het probleem is volgens mij dat sommige PC's dit soort profielen niet leuk vindt.
Dan moet je gaan afwegen of 'de kijker' of 'degene die bekeken wordt' belangrijker is.
Kan degene die wil kijken aanpassingen doen zodat de profielen niet aangepast hoeven worden? Prima toch! Dan kan een overijverige fotoplaats(t)er ook zijn gang gaan.

Overigens duw ik lekker op Esc als er +200 foto's in een profiel staan. Dan stopt het laden van de foto's, maar heb ik de tekst Pling

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:27

Thanx Ibbel, met behulp van jouw uitleg, Paint en Tinypic heb ik nu ook kleine foto's in mijn profiel...

Mensen check mijn profiel en je pc loopt niet vast Tong uitsteken

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:33

Graag gedaan Monique!

@Marreke: je profiel mag dan wel prive zijn, maar ook je provider stelt geheugenbeperkingen aan je gratis eigen webspace die je (meestal) krijgt bij je ADSL abonnement of whatever. Dus zó gek is het niet er beperkingen aan te stellen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:43

Ik maak nooit ergens problemen van maar het profiel van ArabianDevil vind ik niet leuk meer.. Het laden duurt te lang om alleen even een indruk te krijgen over wie het nu gaat. En als ik hem dan weg wil klikken loopt mijn pc vast, of eigenlijk alle internetsites die op dat moment open staan...
Met een paar foto's zeg je genoeg, regelmatig je profiel aanpassen kan natuurlijk ook. Of gebruik links in je profiel naar je foto-topics!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:49

@griebels: tot zojuist liep mijn pc ook vast daarop. Misschien moet je dezelfde stappen maar eens doorlopen die Bas op p.2 aangeeft. Ik heb CrapCleaner en AdAware gebruikt en ook wat daaronder stond dat je via Uitvoeren kan doen. Ookal hangt je pc dan misschien nog vast, er zal in ieder geval een hoop rommel verwijderd zijn van je computer...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:56

vb 1 gaat snel
vb 2 gaat iets langzamer

mijn profgiel staat vól foto's(van normale grootte) en krijg juist geregeld pb's dat bokkers mn profiel zo leuk vinden met al die (100?) foto's er in Haha!