Waarom moet alles gereguleerd worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 15:52

Als afsluitertje (wanty er veranderd toch geen fuc): Daarom zei ik:
maa k hier geen regeltje over. Het voegt niets toe. Het genereert alleen irritatie en een hoop werk als je regelgeving wil toepassen (helemaal als je het wil toepassen zoals het hoort).
Dit soort dingen zijn zelfregulerend. De Bokt maatschappij wordt er niet beter van.

_Spooky_

Re: Waarom moet alles gereguleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:53

@ Prima: En daar (je voorlaatste post) heb je dan weer iets waar ik het wel mee eens kan worden, namelijk het feit dat je nu, als je topic gesloten wordt )ook al is dit door andere stoorzenders of omdat lezers offtopic gaan) wordt gedwongen om of een ander topic te starten, terwijl je met een beetje hoor en wederhoor (en misschien wat aanpassingen in het topic) denk ik gewoon weer verder kunt met hetzelfde topic....

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:56

Als je echt wilt dat er iets veranderd, moet je misschien maar beginnen met een beetje normaal te praten...

Bokt is nog geen maatschappij, denk ook niet dat het dat ooit zal worden. Irritaties/Problemen moet je niet opblazen, de overgrote meerderheid zit hier nog steeds voor een gezellige babbel met medebokkers of om informatie rond paarden te vergaren.
De regels hier naleven en respecteren kosten geen stukken van mensen. De huidige regelgeving zal zichzelf wel uitwijzen, als er iets echt niet werkt en dit wordt door vele meningen gedeeld, zal er wel een aanpassing komen.

Prima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 15:58

Precies. Dit heet: interpreteren van de regelgeving. Nee, maar wat gebeurd er nu: niet nadenken, verschuilen achter drogredenen (anders meten we met twee maten we hebben geen tijd om op een correcte manier onze regelgeving toe te passen enz enz enz). Rucksichloss sanctie toepassen plus al het andere wat ik heb bepleit, maar toch voor dovemansoren is.

Ik pleit voor een cursus bestuurskunde voor een moderator voordat hij begint!!
Laatst bijgewerkt door Prima op 21-06-06 16:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:01

Prima, betaal jij dat?
We werken hier nog steeds op basis van vrijwilligheid hoor....

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:02

Ik vind het allemaal nogal uit de context getrokken: het is geen land dat hier bestuurd wordt, maar een internetforum... Ik bedoel, neel het niet te serieus op allemaal...

Prima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 16:03

Tieneke: wat bedoel je met normaal te praten? In Belgie praten ze ook anders als hier hoor.

Idd, het is geen land, dus waarom al dat betuttel en getuttel en mensen vervelen met allerhande regeltjes?

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:03

Ik vind het ook een suffe regel, die meestal erg kinderachtig wordt toegepast. Het gaat dan om 16 ipv 15 foto's bv.

Een betere regel zou imo zijn; zet in je topictitel tussen haakjes het aantal foto's. Zo kan iedereen zelf bepalen of hij/zij het topic wil/kan openen.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:06

Waarom is het voor TS'ers moeilijk om ipv 16, 15 foto's te plaatsen en de rest als link?

Prima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 16:06

Het is niet een suffe regel, het is een betuttelende regel, die belachelijk wordt toegepast.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:06

Citaat:
Prima schreef:Tieneke: wat bedoel je met normaal te praten? In Belgie praten ze ook anders
als
hier hoor.

Idd, het is geen land, dus waarom al dat betuttel en getuttel en mensen vervelen met allerhande regeltjes?

Anders dan hier, Prima....

Ik denk, maar dat heb ik al eerder gezegd dat deze regels alleen maar nodig zijn omdat er hier enorm veel gebruikers zijn, en je dingen alleen netjes kunt laten verlopen, en voor iedereen prettig kunt houden als er regels zijn....

Worden deze af en toe door de vingers gezien, dan krijgen mods al snel het verwijt dat ze met twee maten meten....

SuperPepeijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:09

Eigenlijk zou er niet bepaald moeten worden op basis van aantal foto's maar op basis van laadtijd, maar dat wordt technisch wel lastig natuurlijk.

Wat de moddies in het vervolg gewoon kunnen doen is de topicstarter netjes even een pbtje sturen met het verzoek wat aan te passen, wel zo sociaal denk ik.

Slotje slaat natuurlijk nergens op want de foto's kunnen nog gewoon worden bekeken.

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:10

Elaine schreef:
Man of vrouw, ik ben het met je eens dat er een soepeler beleid mag komen.

Het is voor de fun? En anders moet er een hier-kan-je-je-drollenscheppende-fotos-en-andere-nutteloze-dingen-zoals-paard-uitladen-topic komen

Daar was FotoFun voor.
Vond ook het allemaal veeeel overzichtelijker toen FotoFun er nog was.
(zowel ITP als HAW)

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:11

Of kijken naar wat de fotos toevoegen aan het topic.

Goede rijfotos mogen er van mij best wat langer overdoen en mogen er best wat meer zijn.

In/uitstap fotos scroll ik toch door

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:13

Nu ja, het gaat hier volgens mij niet alleen om de fotofora-regels, want voor die discussie moet je denk ik zijn in de dienstmededeling zelf...

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:52

Prima schreef:
Dat is dan meer een managerial issue. Dienen jullie beter aan verwachtingsmanagement te doen. Communiceren! Uitleggen waarom. Als ze het dan nog niet begrijpen, dan moet je niet aan jezelf of je regelgeving twijfelen. Niet deze tekortkomingen compenseren door rucksichloss regels te verzinnen en toe te passen. Vrouwe Justitia is blind, maar zo was het niet bedoeld

Topic van 4 juni met de aankondiging
viewtopic.php?f=10&t=601748 (en ook in de dienstmededeling van 31 )

Charter van HAW met de coulance regeling en datum van de update
viewtopic.php?f=10&t=564075

Overgangsregeling
Citaat:
Deze regels en richtlijnen gelden vanaf 1 april 2006. Er zal de eerste twee weken coulant mee omgesprongen worden, door middel van een PB of opmerking in het topic; daarna zullen topics of reacties die niet aan de regels voldoen zonder bericht verwijderd of gesloten worden. Een dergelijke overgangsregeling zal ook bij wijzigingen van deze regels gehanteerd worden.

Ik had idd even in het topic kunnen vermelden dat er een nieuw topic mocht worden geopend dat wel aan de eisen voldeed, dat heb ik naderhand per PB aan TS gemeld die overigens best begrip had voor de hele situatie.

Prima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 18:46

Over dat communiceren bedoelde ik dat je met de mens moet communiceren over de verwachtingen scanties ed, als daar allerlei verwijten van meten met dubbele maten ed. naarvoren komt. Communiceren is niet alleen dingen zeggen en aankondigen. Communiceren is matchen, verwachtingen afstemmen inzichten uitwisselen enz enz. Niet zozeer over de regelgeving zelf; dat zal wel goed zitten.

Ik merk iig wel dat er geen enkele onderbouwing over het beleid, de gevolgen en mijn redenen gegeven kan worden. Dan is er maar 1 conclusie te trekken: er word niet nagedacht over wat men wil bereiken en hoe je het wil bereiken.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:48

Ik denk dat na een stuk of 10 +- dezelfde topics, het wel onnodig is om nog te onderbouwen, misschien moet je even de topics op-/doorzoeken...

Milly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:24

Ik denk dat het zonder regels een hutsepot zou worden op bokt! Het is nu al zo moeilijk om topics enzovoort terug te vinden (omdat er dikwijls 50topics over hetzelfde gaan) Dit komt omdat bokt zo groot is en zooveeeel gebruikers heeft. Er zouden vast veeel minder regels zijn als bokt maar 100 gebruikers ofzo had!
Zou bokt een week alle regels laten vallen, wees dan maar zeker dat je zou smeken dat ze er zijn!

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:39

De meeste regels omdat na een tijdje blijkt dat er teveel mensen zijn die geen maat kunnen houden. Geldt voor de maatschappij en geldt voor forums. Wat jammer is, trouwens, maar in zekere zin maken we het er als groep toch zelf naar.

Btw, Prima, wat is het probleem? Een slotje op een topic lijkt me niet zo'n ramp, toch? Ik snap wel dat het wat jammer is van de tijd die je erin hebt gestoken (hoewel het ook weer niet zo vreselijk moeilijk is om 15 foto's te plaatsen, en een pbtje had het binnen no-time opgelost) maar ik vind het een beetje wonderlijk om te *eisen* dat andere mensen je eigen nalatigheid op gaan lossen.

(In studentenhuizen heb ik heel wat minder subtiele methoden meegemaakt om mensen te verzoeken de afspraken na te komen. )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 20:45

Mijn verbinding kan het redelijk aan, maar ik kan me wel vinden in deze regel.

Desalniettemin vind ik wel dat mods wel wat beter hierop mogen letten, want als je even een topic bij ITP of HAW induikt, dan kom je negen van de tien keer toch meer foto's tegen, of de TS doet gewoon een aanvulling later in het topic (wat ik steeds vaker tegenkom Haha!) en ik zie dan notabene mods ook nog eens in hetzelfde topic posten maar niets met het overmatig aantal foto's doen Verward

Dat is dan wel weer een beetje vaag Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:18

Toch ben ik het wel met Prima eens. Er wordt veel te veel gereguleerd. En dat in een land waar we zoveel mogelijk proberen te dereguleren Verward

Mij irriteert het ook mateloos. Om het minste geringste wordt iemand geband vanwege bv. een reactie. Nog mooier is het feit dat iemand een ban krijgt omdat een pb wordt openbaar gemaakt terwijl men wel vrolijk via pb mensen kan bedreigen en uitschelden zonder dat daar iets aan gebeurt. Dat is in mijn ogen behoorlijk meten met twee maten. Mij is het ontgaan waarom er een verbod is op het openbaar maken van pb. Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.

Groot of niet groot, ik denk dat teveel regels nooit goed is. Tuurlijk moet je de extremen eruit halen maar je kan daarentegen ook weer extreem willen zijn in het politietje spelen. Dit mag daar niet, zus mag hier niet, enz. enz.

Maar da's mijn mening.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:28

tja op bokt zijn er regels nodig. maarja, ik ben het ook wel met prima eens ( een van de enigste als ik zo lees) dat er direct een topic moet worden dicht gegooid waar iemand tijd in heeft gestopt om em aan te maken, dat vind ik wel kansloos

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:35

Faas: in alle gevallen waarin je regels maakt, gaan mensen net tegen de grenzen aanzitten - of er net overheen.

Men propt 1000 mensen in een zaal waar er 500 in mogen, er gaat iets mis en de branduitgangen kunnen geen 1000 mensen aan. Dus wordt de regel van 500 mensen voortaan strenger gehandhaafd: 500 = 500 en niet 501. Kinderachtig? Tuurlijk kan er nog iemand bij. 1 persoon maakt niet zoveel uit. Maar een tweede? Altijd is er 1 persoon die net buiten de grens valt, en altijd is dat vervelend voor die persoon. En ook altijd vindt die persoon dat ze best nog wel 1 keer...

Juist de reacties hier geven aan waarom de regels er zijn: omdat veel mensen zelf niet de moeite nemen om een beetje aan de veilige kant te gaan zitten. Juist het constant wijzen op 'meten met 2 maten' maakt dat er ook nevernooit een keer soepel omgesprongen kan worden met de regels: want dat wordt meteen gebruikt als excuus om het voortaan altijd zo te doen.

Waarom bepaalde regels kinderachtig zijn (of dat nou op Bokt is, of in het 'dagelijks leven' met de politie etc) - simpel: te veel mensen zijn zelf precies zo kinderachtig. Op zoek naar gaten in de letter van de regels, zonder hun best te doen om zich naar de geest van de regels te gedragen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:34

En als er nou iemand is die heeft net 1 foto meer wordt het topic dan ook al opslot gezet?