gezellig hier op bokt niet dus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:16

En een ts'er die serieus vraagt of haar pony tegen een andere pony een goede ruil is?

Of een ts'er die zich af vraagt wat die schim achter hun is?

IK, en het is dan ook echt MIJN mening voordat ik daar weer gezeik mee krijg, vind dat er wel iets vaker begrip kan worden getoond voor dingen. Er zijn namelijk zat mensen die met respect met hun paard omgaan, best wel goed kunnen rijden, er veel van afweten en met slof rijden. Of in ieder geval op de foto's. Die worden ook vaak genoeg beoordeelt op momentopnamens. En er zijn ook zat, misschien wel penny's, die eerst dingen vragen om iets te weten te komen voor ze ergens aan beginnen. En zij worden netzo goed verselijk aangepakt door bokkers die het beter denken te weten.

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:25

Slofteugels.. Het probleem is alleen dat mensen die er wél mee weten te rijden, óók gruwelijk commentaar krijgen...
Dat het paard veel ontspannender loopt, dat wordt dan terzijde gelegd. Want ja, mensen zien een slofteugel en duiken er direct bovenop, wat stel je vóór...

Natuurlijk wordt een slof ook (te?) vaak verkeerd gebruikt, maar dat betekent niet direct dat het altijd verkeerd wordt gebruikt..
Dan kan ik me er aan ergeren, aan iedereen die met elkaar daarover meeloopt en de grootste mond heeft, terwijl het merendeel er zelf misschien wel weinig toch niets vanaf weet.
En dan is de slofteugel een voorbeeld, maar zo zijn er nog veel meer dingen waar vreselijk op afgegeven wordt en de helft erop meepraat zonder er verstand van te hebben...

Ook wordt er vaak op iets doorgegaan wat na een of twee keer ook wel duidelijk is.

Verder geen problemen op Bokt hoor. Zie niet waar jij in een maand tijd zoveel ongezelligheid ziet, die ik in jaren nog niet gevonden heb.

Karl66

Re: gezellig hier op bokt niet dus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:43

Iedereen krijgt wel eens een vervelende reactie. Maar als je ze regelmatig krijgt en bokt niet meer gezellig vindt, dan moet je denk ik eerst eens naar je eigen manier van reageren kijken en je afvragen of je het zelf niet uitlokt

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:45

Mensen krijgen gewoon een steeds korter lontje in Nederland

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:02

Hmm lekkere nuttige toevoeging trouwens van mij
Liet me iets meeslepen geloof ik..

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:04

Sommige mensen kunnen overal een ramp van maken.
Als eentje iets vindt, gaat het hele topic mee en ben jij zo gezegd slecht bezig.
Best wel irri af en toe.

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:06

ik vind dat je iedereen moet accepteren hoe zij/hij is en zijn manier van rijden. op maneges waar ik soms kom, wordt ik raar aangekeken en mag zelf sommige paarden niet aaien want ik ben anders. mijn manier van met paarden omgaan wordt soms echt niet geaccepteert. ik vind dat echt raar. ik ben van mening dat je echt moet accepteren hoe zij/hij rijden enz. anders kan je niet samenwerken. ik vind het altijd raar dat mensen soms niet mijn manier van rijden accepteren terwijl ik dat wel doe. maar dat is hun keus. ik laat ze maar. ik mijn manier van omgaan met paarden. zij hun manier!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:44

geluksvogel schreef:
en mag zelf sommige paarden niet aaien want ik ben anders.

Ik weet niet wat dit met Bokt te maken heeft maar toch even een reactie

Ik denk dat je dat te persoonlijk oppakt. Ik wil ook dat iedereen, behalve het stalpersoneel van mijn paard afblijft.
a) ik heb geen zin in schimmelinfecties, schurft of overgedragen infecties.
b) als iemand mijn paard aait en hij bijt ben ik (financieel) verantwoordelijk

Als ik jou dus mijn paard zie aaien dan zeg ik daar wat van, maar dat hoef je niet persoonlijk op te vatten hoor

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:45

Aan de TS: volgens mij valt het allemaal nog wel mee.

Als jij de openingsposts van bepaalde topics goed leest, dan was je al een hoop commentaar bespaard gebleven.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:46

Het is wel zo, en als je niet in het topic zelf onderuit gehaald word dan is het wel in Pmmetjes....
Vind het ook erg jammer dat er rotte appels tussen zitten

bontekeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:49

Kimmie_Paard schreef:
laatste tijd is er egt veel ruzie op bokt zeg.. !! je hoeft maar een ding verkeert te zeggen of je hebt een heel topic op je nek.. !! meeste topic zijn bedoelt om je mening te geven!! en als je dan een andere mening hebt als andere is iedereen meteen boos..
nou ja dat wou ik even kwijt

vind ik ook hoor en als je je even verdedigt is het ook dat of niemen ze jou een penny

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:15

Niet waar: een penny heeft haar profiel vol staan met ponytjuhs, sgattjhus, me liefurtjus etc.. Typt slechter dan de gemiddelde leerling van groep 5.
Geeft dan de schuld van dat slechte typen aan de snelheid....
Terwijl de meeste woorden veel langer zijn dan irl. En oh ja, ze zetten geen leestekens neer.

Verder weten ze alles beter, ze kunnen uitstekend met slof rijden en na 1 springles kunnen ze Jos Lansink al vertellen wat hij verkeerd doet.
Als je je dan aangesproken voelt......

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 13:48

wat word er nou gezeurt over dat ik pas 1 maand op bokt zit.. :S ik had eerst een andere naam op een ander e-mail adres enz.. en ik hier een tijd maar een beetje meegelezen zonder lid te zijn .. waarom oordeel je als je het niet eens zeker weet

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:49

Wie was je dan eerst? En waarom een nieuw account? Dat is volgens mij niet eens toegestaan, tenzij je toestemming had van een moddie.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 13:53

Omdat ik heel lang niks meer op bokt gedaan heb en mijn wacht woord niet meer wist en mijn msn was gehackt dus heb ik een nieuwe aan gemaakt en vond het handiger om mijn bokt ook op dat email adres te hebben staan..

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:57

Tja.... ik ben een voorstander van vrije meningsuiting, dus gooi dr maar uit wat je dwars zit!

En dat kan af en toe hard aankomen ja, vooral als mensen een topic openen en graag alleen leuke reacties zien, en dingen horen die ze graag willen horen, maar helaas, zo werkt het leven niet!

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:07

Kimmie_Paard schreef:
Omdat ik heel lang niks meer op bokt gedaan heb en mijn wacht woord niet meer wist en mijn msn was gehackt dus heb ik een nieuwe aan gemaakt en vond het handiger om mijn bokt ook op dat email adres te hebben staan..

Oh op die manier

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:29

Cayenne schreef:
Kimmie_Paard schreef:

Oh op die manier

Ik kan Kimmie_paard anders niet zo snel terugvinden op de lijst van Heike... dus getemt, SA zijn niet toegestaan op Bokt en de manier van reageren in andermans topics zou erop kunnen wijzen dat je eerdere account gewoon gebant is.

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:31

Is er dan eigenlijk ook een lijst van schaduwaccounts die worden toegestaan? Of begrijp ik je nu verkeerd Sorry voor de offtopicness.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:32

Ja, naamswijzigingen. Zie forumzaken bij algemeen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:36

Ik vind het nog wel meevallen hoor..
Soms zijn er wel eens reacties dat ik denk van.. jeee kon dat niet wat minder, maar over het algemeen is het hier best gezellig hoor.

Mijn mening.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 17:42

ik gebant? dat is dus egt niet waar.. ik was toen een jaar of 11 ben nou 14 is best lang geleden dus eigelijk

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:45

Urielle schreef:
ikke24 schreef:
Ik vind dat ook erg jammer, vooral als mensen kosten wat kost gelijk willen hebben. Waar is die tijd dat men lekker kon discusiëren en elkaar daarna de hand kon schudden?

Waar leid je dat bijvoorbeeld uit af?
Als ik voor mezelf spreek: ik kan heel fel discussieren over iets dat me interesseert maar in een ander topic weer helemaal eens zijn met de persoon waar ik in het andere topic fel op in ging. Ik hoop althans niet dat mensen mijn niet altijd even gematigde (maar wel onderbouwde) manier van reageren in een discussie persoonlijk opvatten. Dat je het niet eens bent met iemand zijn ideeen wil niet zeggen dat je die persoon irl ook een zou vinden tenslotte.

Meestal kijk ik in een profiel van degene en daar staat dan de leeftijd. Ik zeg ook niet dat iedereen jonger dan 17 jaar is, maar de meeste wel

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:58

Urielle schreef:
Ach, als iemand reageert op zo'n manier als 'Hou je bek!' zit er aan de rechterkant een lief wit knopje met een mooi rood uitroeptekentje.

We vinden het echt heel fijn als dit gedaan wordt, soms is het dan ook mogelijk om al eerder even te reageren en zo te voorkomen dat het vervelend gaat lopen.

Citaat:
En dan nog een oplossing: in sommige topics merk ik dat de toon van de discussie me gaat irriteren en die skip ik even. Een dag later ga ik dan eens terugkijken of ik het inmiddels wat gezelliger vind worden. Je bent niet verplicht om te reageren, gewoon wegklikken mag altijd

Dit is een hele verstandige opmerking, je hoeft niet te reageren. Want nog liever dan TeM's hebben we natuurlijk een Bokt dat zelf zo volwassen is dat ze de discussie netjes houden

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:02

Bokt is een Forum en een Forum is om te discuseren. Om je mening te geven dus. Als jij je mening geeft kunnen mensen een andere mening hebben. Dan krijg je dus een discussie, ruzie wat jij wilt. Daar kan jij toch ook weer je eigen mening tegen over zeggen.
Dat op bokt veel mensen het snel met elkaar eens zijn dat komt omdat sommige niet hun eigen mening hebben, maar meelopen met de meute. Dat de meute soms opmerkingen kan maken die bij een ander in het verkeerde keelgat schieten. Tja dat is maar net hoe je het leest en het opvat. Bokt blijft internet dus kan iedereen alles opvatten hoe die dat wilt.
Je hoeft je niet direkt aangevallen te voelen door iemand die wat anders vind dan jij.