[Dienstmededeling] Aanpassing regels fotofora

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: [Dienstmededeling] Aanpassing regels fotofora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:40

Ik moet nog even heel erg wennen aan het idee
Maar zal proberen me er aan te houden!

MMIDV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:19

Als er tekst staat bij een link dan ben ik toch wel zo nieuwsgierig dat ik ga kijken hoor

kyrkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:00

ik vind de regel wel wat hebben maar bij ev bijvoorbeeld zijn het er zo weinig
daar kun je beter 20 25 van maken
linken kijk ik ook nooit nou jah heeeeeeeel soms
maar zo als sommige doen 30 a 40 foto's per topic vind ik ook wat overdreven al moet ik eerlijk toegeven ligt er aan waar over als het allemaal verschillende zijn maar als daarvan bijv. 5 keer hoofdfoto 5 keer standfoto en weet ik veel bijzit dan hoeft het voor mij ook niet

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:52

Maar als je dan bijvoorbeeld 25 foto's hebt mag je er dan wel 2 topics van maken?
zoiets als deel 1 en deel 2?

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:13

IvysToeter, dat mag dus niet. Als je 25 foto's hebt, plaats je 15 foto's en zet je 10 foto's als link.

Voor het aantal 15 is gekozen omdat ze meeste modems dit nog wel aankunnen. Doordat er steeds meer gebruik wordt gemaakt van goede camera's met veel megapixels wordt de grootte van het bestand steeds groter. Wat er dus voor zorgt dat het steeds langer duurt voordat een pagina geladen is.

Ik heb zelf ook een snelle internet verbinding, maar ik merk gewoon dat het bij sommige topics erg lang duurt om te laden. Ik kan me voorstellen dat het dan voor gebruikers met een modem nog veel langer duurt.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:15

ow ok, thanks sjoert.
dus je mag wel meer als 15 dingen in een topic zetten, maar dan 15 als foto en de rest als link.

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:19

Siempie . Ja hoor dat mag wel.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:30

sorry, ik bedoelde siempie

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:39

Word het foto beleid op het gebied van profielen ook aangepast?
ik vind foto´s ontzettend leuk ..maar als er meer dan 100 in staan duurt het laden zoooo ontzettend lang!

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:45

IvysToeter schreef:
ow ok, thanks sjoert.
dus je mag wel meer als 15 dingen in een topic zetten, maar dan 15 als foto en de rest als link.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:50

2 Foto's voor BI? Dat is echt te weinig. Hoe kan je nou in 2 foto's een bestemming laten zien? Ik dacht sowieso dat BI oorspronkelijk voor vakantiefoto's bedoeld was?

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 11:51

Guinevere: BI valt gewoon onder de fotofora dus daar mogen 15 foto's per topic geplaatst worden

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 11:58

0ojannekeo0 schreef:
ik vind foto´s ontzettend leuk ..maar als er meer dan 100 in staan duurt het laden zoooo ontzettend lang!

Ik zal het eens navragen of dat überhaupt kan. Je zou dan iets in moeten bouwen dat ervoor zorgt dat iemand bijvoorbeeld niet meer dan 20 foto's in zijn profiel kan zetten, want elk profiel controleren is onbegonnen werk.

Renza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:11

0ojannekeo0 schreef:

Als je je daar zo aan ergert, zou je dan niet eerst zelfs eens zorgen dat je minder dan 100 foto's in je profiel hebt staan?

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:12

renza schreef:
0ojannekeo0 schreef:

Als je je daar zo aan ergert, zou je dan niet eerst zelfs eens zorgen dat je minder dan 100 foto's in je profiel hebt staan?

Idd, dit is 1 van de langste profielen die ik hier al heb gezien

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:13

Ik vind het erg jammer voor op ITP en HAW ..
Maargoed,aan de andere kant wel een goede regel.

Zildjian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:14

Vraagje als redelijk beginnend bokker, wat is een UN precies?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:24

Zildjian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:28

Antoinette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:34

Sylvia schreef:
Maar bv op EV en BI vind ik 't echt te weinig. 2 april bv ben ik naar Levade geweest. 3 uur lang foto's geknipt en ik ben hartstikke lang bezig geweest om uit te zoeken. In juli gaan we voor 2,5 weken naar Thailand. Daar zou ik dus uit 2 weken foto's (en mij kennende zullen dat er een stuk of 300/400 zijn) 15!! uit moeten kiezen Of mag ik daar wel per plaats een topic maken (we gaan naar 3 plaatsen)? Meer dan 20/25 foto's per topic doe ik niet, nooit gedaan. Ook ivm de internetverbindinkjes van sommige Bokkers.

Mijn ervaring is niet anders...
Tijdens Jumping Amsterdam liep ik ook tegen deze nieuwe regels aan. Ik had 2 topics geopend de eerste dag, dit mocht dus niet.
Maar toen bleek dat voor 4 dagen JA er maar 1 topic met 15 foto's geopend mocht worden. Hier was (en ben) ik het nog steeds niet mee eens.

Ten eerste kan je de foto's van zo'n evenement dus niet up-to-date houden. Je moet de foto's van meerdere dagen achterhouden (opsparen) ipv alvast een deel laten zien na de eerste dag om zo mensen die nog willen gaan alvast de sfeer te laten proeven.
Daarnaast kom je al snel aan de 15 foto's als je alleen al van de populaire dressuurruiters/amazones 1 foto plaats. Dan heb je dus nog niets laten zien van het springen en de shows.

Dat je gedwongen wordt om eerst goed naar je foto's te kijken voordat je plaatst ben ik het wel mee eens. Meer dan 25 foto's in een topic is ook onnodig.

Overigens was Sjoert het geloof ik wel met me eens dat voor een 4-daags evenement 15 foto's wel erg weinig is. En er zou dus overleg komen om of toch 1 topic per dag te mogen openen bij een meerdaags evenement of een aparte subfora komen voor evenementen foto's. Hier heb ik alleen nooit meer wat over gehoord....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:25

Citaat:

Citaat:
Idd, dit is 1 van de langste profielen die ik hier al heb gezien

Idd, ik tel zeker wel 107 foto's in haar/jou profiel...vreemd genoeg deed mijn laptop er niet lang over om ze te laden... Maar ik vind het ook wat veel...

(ik weet niet eens hoeveel foto's ikzelf heb...hihi... )

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:26

Mooi!
Soms kom je in een topic en daar duurt het laden gigantisch lang, of het zijn 10 foto's van hetzelfde enz.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:59

Voor EV kan ik het me idd voorstellen zoals Sylvia en Antoinette aangeven.
Voor BI kan ik me dan wel weer vinden in die regel. Ik vind het best leuk om iemands vakantiefoto's te zien, maar bij 15 houdt het wel op. En mocht ik het echt super mooie foto's vinden, of de bestemming geweldig vinden, dan ben ik wel nieuwsgierig genoeg om de linkjes aan te klikken en zo de foto's te bekijken.

Marjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:22

Maar waarom is deze regel er dan? Kan je dan niet op CB zeggen van, als mensen zijn/haar camera heeft uitgeprobeerd(ofzo) dat je dan wel 15 mag plaatsen??

Kunnen jullie ook niet als regel maken, dat als een topic te "oud" Is om op te reageren te locken?? Dan krijgen nieuwe topics de kans! Kun je dan niet een centraal topic openen op CB als je je camera weer eens uitprobeert? Sorry ben vandaag in een vragenbui!
Gister melige bui

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:14

Ik ben heel blij met die nieuwe regel
Ik vind het ontzettend leuk om HAW te bekijken, maar sommige foto's duren echt uren voor ze een keer geladen zijn. En uiteraard dan eerst de foto's van het instappen of 'zijn lieve kopje' (alsof ik daarvoor kijk )