Subforumaanvraag voor Overleden Paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:11

Ik had het wel verwacht heb al 2 keer een topic erover geopend en dat liep ook storm, maar de aanvraag kwam er toendertijd niet door vanwege de proef fora

Heb zelf 2 paarden verloren, waarvan 1 heel tragisch verongelukt is en haar nek brak, dus weet hoe het is

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:11

Mijn aanvraag voor de proeffora kwam er ook niet doorheen, terwijl ik toen ook al 30 medestanders had..

Ik heb zelf 4 lieverdjes verloren in een zeer korte tijd.. En allemaal geen leuk einde..

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:13

dit moet gewoon toegestaan worden

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:18

Renske_ schreef:
heel goed idee!!

en de opmerking over te lang in het verdriet blijven hangen etc vind ik echt nergens op slaan

waar beter dan op bokt kan je je verhaal kwijt over hoe moeilijk het is dat je je maatje verloren bent?! mensen in het dagelijkse leven zullen in het begin vast met je meeleven maar mensen die zelf gene paard hebben en er niet al jarenlang dagelijks mee bezig zijn kunnen niet begrijpen at een leegte een overleden paard achter kan laten

en bv ene jaar na het overlijden herinneringen ophalen of wat mooie/leuke/bijzondere foto's plaatsen van je overleden paard etc dat hoeft niets te maken te hebben met het blijven hangen in je verdriet
ook als je het prima verwerkt hebt kan het gewoon heel fijn zijn om af en toe nog eens aan je paard terug te denken, ook op bokt

Jezus! dat zeg ik toch ook niet, vat mijn commentaar toch niet zo verdomd negatief op zeg! Ik bedoel het positief benoem voor en nadelen, dus ik loop niet alleen negatief te zeiken, sterker nog! ik zeg zelfs dat ik ervoor ben!!!!

En je hoort mij ook niet zeggen dat herinneringen of foto's plaatsen in verdriet blijven hangen is, dat maak jij erzelf van niet ik! Je moet me woorden niet verdraaien want daar hou ik niet van! Dan krijgen mensen een heel ander beeld van wat je eigenlijk bedoeld...

Je moet niet alleen de voordelen maar ook de eventuele nadelen bekijken. een meisje uit me klas (zit hier op bokt, laat tenzijde wie dit is) had ook haar paard verloren en vond haar steun op bokt, heel goed allemaal, maar ik ken ook iemand die er dus niet meer uitkwam omdat mensen zeiden meid wat erg voor je etc. het is wel lief bedoeld maar zo'n opmerking helpt soms niet altijd even psoitief. Dat bedoelde ik, dat daar een beetje op gelet word, mischien dat jij alleen wil zien dat ik dit idee helemaal de hemel inprijs en geen eventuele nadelen mag noemen, nou ik vind het persoonlijk wel een goed idee, ik waarschuw alleen voor eventuele dingen die zouden kunnen gebeuren waarmee je later problemen zou kunnen krijgen, anders zou het naief zijn... een idee heeft altijd voor en nadelen, en die mogen beide genoemd worden

MAAR IK VIND HET EEN GOED IDEE, VOOR DE ZOVELSTE KEER
Laatst bijgewerkt door Justy op 30-04-06 20:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Enorme letters verkleind

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:19

Nou, Nou, rustig aan hoor Maak je niet druk. Ik heb er juist heel veel baat bij gehad bij dat praten. Eerst een jaar alles weggeduwd, en nu komt het af en toe pas los

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:22

Ik vind het een goed idee

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:24

32 mensen al

ikke17

Re: Subforumaanvraag voor Overleden Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:24

komt goed hoor!

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:25

ik ook

33 bedoel je

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 20:26

Lydian schreef:
Jezus! dat zeg ik toch ook niet, vat mijn commentaar toch niet zo verdomd negatief op zeg! Ik bedoel het positief benoem voor en nadelen, dus ik loop niet alleen negatief te zeiken, sterker nog! ik zeg zelfs dat ik ervoor ben!!!!

En je hoort mij ook niet zeggen dat herinneringen of foto's plaatsen in verdriet blijven hangen is, dat maak jij erzelf van niet ik! Je moet me woorden niet verdraaien want dara hou ik niet van!

Je moet niet alleen de voordelen maar ook de eventuele nadelen bekijken. een meisje uit me klas (zit hier op bokt, laat tenzijde wie dit is) had ook haar paard verloren en vond haar steun op bokt, heel goed allemaal, maar ik ken ook iemand die er dus niet meer uitkwam omdat mensen zeiden meid wat erg voor je etc. het is wel lief bedoeld maar zo'n opmerking helpt soms niet altijd even psoitief.

MAAR IK VIND HET EEN GOED IDEE, VOOR DE ZOVELSTE KEER!

Ik snap dat je dan je vraagtekens zet. Toch is dit maar 1 geval. Heel veel mensen hebben er baat bij dat ze er over kunnen praten.
Met alleen "wat erg voor je" enzovoort kom je inderdaad niet ver. Daar heb je ook niks aan. Medelijden mag je niet hebben, medeleven daarentegen wèl.
Ik ben er van overtuigd dat praten wel goed is als je een verlies geleden hebt. Veel mensen (waaronder ik) kroppen hun verdriet juist op waardoor het erger wordt. Door erover te praten kan je een klein stukje van dat verdriet weghalen. Het lucht op, je kan dingen beter op een rij zetten enz.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:27

Nerwen schreef:
Ik snap dat je dan je vraagtekens zet. Toch is dit maar 1 geval. Heel veel mensen hebben er baat bij dat ze er over kunnen praten.
Met alleen "wat erg voor je" enzovoort kom je inderdaad niet ver. Daar heb je ook niks aan. Medelijden mag je niet hebben, medeleven daarentegen wèl.
Ik ben er van overtuigd dat praten wel goed is als je een verlies geleden hebt.
Veel mensen (waaronder ik) kroppen hun verdriet juist op waardoor het erger wordt
. Door erover te praten kan je een klein stukje van dat verdriet weghalen. Het lucht op, je kan dingen beter op een rij zetten enz.

Idd, het heeft bij ook ruim een jaar geduurd voordat ik begon toe te geven hoe erg ik Olymp miste, nou ja, mn lichaam gaf het me aan..

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:28

Lydian, mensen kunnen letters in size 12 ook prima lezen

Laten we de discussie hier een beetje netjes houden, de aanvraag is binnen en er wordt naar gekeken

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:29

@Lydian: Kan het nog wat groter?

Even serieus, zoals Cruijff zegt: 'elk voordeel heb z'n nadeel', dus daar heb je wel gelijk in. De moderators en submoderators zijn er echter om zo'n subforum in goede banen te leiden, en ik weet zeker dat andere Bokkers ook wel kunnen beoordelen of iets teveel van het goede dreigt te worden. Ik denk dat dat wel goed zal gaan.

Gelukkig dat het benodigde aantal al zo snel is gehaald, dat zegt natuurlijk ook wel iets over het initiatief! Hopelijk wordt er snel naar gekeken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:32

Ik ben voor!

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:35

Nerwen schreef:
Lydian schreef:

En je hoort mij ook niet zeggen dat herinneringen of foto's plaatsen in verdriet blijven hangen is, dat maak jij erzelf van niet ik! Je moet me woorden niet verdraaien want dara hou ik niet van!

Je moet niet alleen de voordelen maar ook de eventuele nadelen bekijken. een meisje uit me klas (zit hier op bokt, laat tenzijde wie dit is) had ook haar paard verloren en vond haar steun op bokt, heel goed allemaal, maar ik ken ook iemand die er dus niet meer uitkwam omdat mensen zeiden meid wat erg voor je etc. het is wel lief bedoeld maar zo'n opmerking helpt soms niet altijd even psoitief.

MAAR IK VIND HET EEN GOED IDEE, VOOR DE ZOVELSTE KEER!

Ik ben er van overtuigd dat praten wel goed is als je een verlies geleden hebt. Veel mensen (waaronder ik) kroppen hun verdriet juist op waardoor het erger wordt. Door erover te praten kan je een klein stukje van dat verdriet weghalen. Het lucht op, je kan dingen beter op een rij zetten enz.

ja daar ben ik het mee ééns... maar het was btw niet één geval heb dr meerdere gezien, maar ben het wel met je ééns verder hoor!

@moddie, sorry kon me even niet beheersen

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:37

Ik heb altijd juist het gevoel dat ik er wel over WIL praten, maar dat het zo opdringerig staat, bij een in Memoriam forum hoef je daar in ieder geval niet bang voor te zijn, iedereen begrijpt je dan

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 20:41

Ja hoor, als je er niet over wil praten, mij best. Alleen als men dat zelf wil .
Toch is het wel een interessante vraag; hoe verwerk je een verlies

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:43

Ik ben voor.
Mijn 1e paard is overleden, het heeft een plaatsje gekregen, maar vergeten zal ik haar nooit.

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:45

voor!
het lijkt me prettig en belangrijk dat je je hart kan luchten over je overleden paard/pony

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:15

Gelukkig heb ik mijn paardjes nog, maar ben zeer zeker voor het idee!
Ik kan me zo goed voorstellen dat je bij veel "niet paarden mensen" nul op request krijgt, en dan is het fijn een plekje te hebben waar je begrepen wordt, ook al is het een jaar naar dato!
Dus.....een top idee!!

Polly
Moderator Algemeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:24

Ik lees dat de aanvraag al in behandeling is, maar buiten dat mag je mij zeker ook op het lijstje zetten!

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:56

Mijn naam mag op de lijst hoor...

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:04

Ook ik vind het een heel goed idee, hoop dat het subforum er komt!!!

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:12

Ik vind het echt heel gaaf dat zoveel mensen het een goed idee vinden

De mods zijn er naar aan het kijken, dus ben benieuwd, wacht rustig af..

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:55

Ik ben ook voor!
Misschien een totaal forum voor overleden dieren?