Heb zelf 2 paarden verloren, waarvan 1 heel tragisch verongelukt is en haar nek brak, dus weet hoe het is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renske_ schreef:heel goed idee!!
en de opmerking over te lang in het verdriet blijven hangen etc vind ik echt nergens op slaan
waar beter dan op bokt kan je je verhaal kwijt over hoe moeilijk het is dat je je maatje verloren bent?! mensen in het dagelijkse leven zullen in het begin vast met je meeleven maar mensen die zelf gene paard hebben en er niet al jarenlang dagelijks mee bezig zijn kunnen niet begrijpen at een leegte een overleden paard achter kan laten
en bv ene jaar na het overlijden herinneringen ophalen of wat mooie/leuke/bijzondere foto's plaatsen van je overleden paard etc dat hoeft niets te maken te hebben met het blijven hangen in je verdriet
ook als je het prima verwerkt hebt kan het gewoon heel fijn zijn om af en toe nog eens aan je paard terug te denken, ook op bokt
Lydian schreef:Jezus! dat zeg ik toch ook niet, vat mijn commentaar toch niet zo verdomd negatief op zeg! Ik bedoel het positief benoem voor en nadelen, dus ik loop niet alleen negatief te zeiken, sterker nog! ik zeg zelfs dat ik ervoor ben!!!!![]()
En je hoort mij ook niet zeggen dat herinneringen of foto's plaatsen in verdriet blijven hangen is, dat maak jij erzelf van niet ik! Je moet me woorden niet verdraaien want dara hou ik niet van!
Je moet niet alleen de voordelen maar ook de eventuele nadelen bekijken. een meisje uit me klas (zit hier op bokt, laat tenzijde wie dit is) had ook haar paard verloren en vond haar steun op bokt, heel goed allemaal, maar ik ken ook iemand die er dus niet meer uitkwam omdat mensen zeiden meid wat erg voor je etc. het is wel lief bedoeld maar zo'n opmerking helpt soms niet altijd even psoitief.
MAAR IK VIND HET EEN GOED IDEE, VOOR DE ZOVELSTE KEER!
Nerwen schreef:Ik snap dat je dan je vraagtekens zet. Toch is dit maar 1 geval. Heel veel mensen hebben er baat bij dat ze er over kunnen praten.
Met alleen "wat erg voor je" enzovoort kom je inderdaad niet ver. Daar heb je ook niks aan. Medelijden mag je niet hebben, medeleven daarentegen wèl.
Ik ben er van overtuigd dat praten wel goed is als je een verlies geleden hebt.
Veel mensen (waaronder ik) kroppen hun verdriet juist op waardoor het erger wordt. Door erover te praten kan je een klein stukje van dat verdriet weghalen. Het lucht op, je kan dingen beter op een rij zetten enz.
Nerwen schreef:Lydian schreef:Jezus! dat zeg ik toch ook niet, vat mijn commentaar toch niet zo verdomd negatief op zeg! Ik bedoel het positief benoem voor en nadelen, dus ik loop niet alleen negatief te zeiken, sterker nog! ik zeg zelfs dat ik ervoor ben!!!!![]()
En je hoort mij ook niet zeggen dat herinneringen of foto's plaatsen in verdriet blijven hangen is, dat maak jij erzelf van niet ik! Je moet me woorden niet verdraaien want dara hou ik niet van!
Je moet niet alleen de voordelen maar ook de eventuele nadelen bekijken. een meisje uit me klas (zit hier op bokt, laat tenzijde wie dit is) had ook haar paard verloren en vond haar steun op bokt, heel goed allemaal, maar ik ken ook iemand die er dus niet meer uitkwam omdat mensen zeiden meid wat erg voor je etc. het is wel lief bedoeld maar zo'n opmerking helpt soms niet altijd even psoitief.
MAAR IK VIND HET EEN GOED IDEE, VOOR DE ZOVELSTE KEER!
Ik snap dat je dan je vraagtekens zet. Toch is dit maar 1 geval. Heel veel mensen hebben er baat bij dat ze er over kunnen praten.
Met alleen "wat erg voor je" enzovoort kom je inderdaad niet ver. Daar heb je ook niks aan. Medelijden mag je niet hebben, medeleven daarentegen wèl.
Ik ben er van overtuigd dat praten wel goed is als je een verlies geleden hebt. Veel mensen (waaronder ik) kroppen hun verdriet juist op waardoor het erger wordt. Door erover te praten kan je een klein stukje van dat verdriet weghalen. Het lucht op, je kan dingen beter op een rij zetten enz.