Rassenpraat: Subforums voegen niks toe aan bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:37

Ik snap het probleem niet bij hoeveelheid subfora, het wordt, zoals al eerder gezegd werd, zelfs duidelijker in mijn ogen. Als je iets zoekt over dit ras, kan je dadelijk in dat forum terecht, zonder tussen alle topics te moeten zoeken en dan nog er overheen kijken over wat je zoekt... Ik snap niet wat er zo erg is aan de subfora-aanvragen...

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:03

Ellende schreef:
Jus: 'Nu met die tinkers" vind ik dan weer een beetje overdreven Juist omdat we nog geen enkele aanvraag gekregen hebben voor een ander ras, denk ik dat het niet zo'n vaart loopt. En stel dat er een aanvraag komt voor een ras wat heel veel gelijkenis heeft met een ander kunnen we dat altijd breder trekken. Bijvoorbeeld in plaats van IJslanders een 'Gangenpaarden' forum.

haha, blijkbaar dus wel, want nu worden er ineens heel veel aanvragen ingediend hier op FZ.

Maar goed, even zonder gekheid.. Ik denk dat je de rassen best kan opsplitsen in verschillende subfora, maar dan zoals Ellende het hierboven zegt, Ijslanders bij een gangenpaarden. Alle koudbloedgevallen bij de Koudbloedsubfora en alle warmbloeden bij een Warmbloedensubfora, denk dat dat meer zin heeft als een arabierenfora, haflingerfora en ga zo maar door..

Ik gun iedereen zn plekkie op bokt hoor, daar niet van, maar zoals ik nu alle subforumaanvragen zie van een hoop rassen, denk ik dat dat beter opgeslits kan worden..

Yootha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:07

Daarom heb ik het al breder getrokken. Wij gaan voor de klassieke rassen. Daar vallen meerdere groepen onder. Dat zou meer gedaan kunnen worden. NRPS en KWPN fokken vaak hetzelfde, zijn alleen andere stamboeken en geen rassen. Daarom zou je ze samen kunnen doen. Zo zou het misschien ook kunnen dat je de OX en de XX samen doet onder de volbloeden.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:44

Aarg het regent nu subforumaanvragen voor alle rassen

Zometeen heb je RP niet meer nodig.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:46

Ach, overdrijven is ook een vak. Op dit moment lopen er 3 aanvragen: NRPS, Arabische Volbloed en Klassieke rassen. De aanvraag voor KWPN is ingetrokken.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 14:40

MoonChloe schreef:
Aarg het regent nu subforumaanvragen voor alle rassen

Zometeen heb je RP niet meer nodig.

Idd....maak dan 1 topic over 1 ras!
Het kwpn heeft ook een topic in de hk lopen.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:40

Ja he Ik kan goed overdrijven

Maar weet je, ik open de FZ, zie meteen dat aanvragen staan. Nog even en het is geen miezerregen meer maar een heuse hoosbui

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 14:43

Olympia schreef:
Ellende schreef:
Jus: 'Nu met die tinkers" vind ik dan weer een beetje overdreven Juist omdat we nog geen enkele aanvraag gekregen hebben voor een ander ras, denk ik dat het niet zo'n vaart loopt. En stel dat er een aanvraag komt voor een ras wat heel veel gelijkenis heeft met een ander kunnen we dat altijd breder trekken. Bijvoorbeeld in plaats van IJslanders een 'Gangenpaarden' forum.

haha, blijkbaar dus wel, want nu worden er ineens heel veel aanvragen ingediend hier op FZ.

Maar goed, even zonder gekheid.. Ik denk dat je de rassen best kan opsplitsen in verschillende subfora, maar dan zoals Ellende het hierboven zegt, Ijslanders bij een gangenpaarden. Alle koudbloedgevallen bij de Koudbloedsubfora en alle warmbloeden bij een Warmbloedensubfora, denk dat dat meer zin heeft als een arabierenfora, haflingerfora en ga zo maar door..

Ik gun iedereen zn plekkie op bokt hoor, daar niet van, maar zoals ik nu alle subforumaanvragen zie van een hoop rassen, denk ik dat dat beter opgeslits kan worden..

Dat vind ik dan alweer een beter idee

Even tussen door...waarom is de aanvraag van het kwpn subforum ingetrokken?

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:44

Ik snap wel wat je bedoelt, maar voorlopig valt het toch nog allemaal goed mee. We zijn bijna met 60 voorstanders voor het Arabierensubforum, dat is het dubbele van de vereiste medestanders. Dat wilt toch wel iets zeggen.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:46

Als je een hoop rassen weer bij elkaar gaat zetten, kan je even later weer beginnen hergroeperen, want daar schiet niemand iets mee op. Je kan dan evengoed een duidelijke onderverdeling maken, zodat de groepen geïnteresseerden kleiner blijven.
De Tinkers hebben nu een eigen subforum, heel goed voor hen. Waarom andere rassen dan niet? Wat is het probleem? Alles wordt alleen maar duidelijker.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 14:47

Mij zegt het niks, alleen maar wéér een subforum erbij.
nog 1 in de rij die nog zal volgen....

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:48

En wat is dan zo erg aan veel subfora als het om rassen gaat? Wie een topic zoekt op Rassenpraat moet dan al veel minder lang zoeken, je zit dadelijk in het goede forum.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 14:50

Er komen dadelijk gewoon te veel subfora!
En met heel veel subfora vind ik het niet echt overzichtelijker worden

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:51

Dan ben ik het niet met je eens Hoe meer onderverdelingen, hoe makkelijker het wordt om iets te vinden/neer te schrijven.

Orly

Re: Rassenpraat: Subforums voegen niks toe aan bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:58

Ik vind het ook heel handig scheelt heel veel zoeken naar een bepaald topic! En aangezien de zoekmachine niet optimaal werkt lijkt me dit een goed idee! (ik heb me al aangemeld voor een arabieren subforum )

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:46

Tieneke schreef:
En wat is dan zo erg aan veel subfora als het om rassen gaat? Wie een topic zoekt op Rassenpraat moet dan al veel minder lang zoeken, je zit dadelijk in het goede forum.

Omdat je dan weer zóveel fora krijg, ik vind het nog steeds een beter idee om RP onder te verdelen in verschillende types paarden i.p.v. tientallen rassen.

Ik begrijp heus wel dat half bokt ondergesneeuwd wordt door KWPNners maar om dan de helft van alle rassen die op bokt te vinden zijn een eigen subforum te geven vind ik persoonlijk overdreven.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:49

Geen enkel ras 'krijgt' zomaar een subforum, er moet een aanvraag gedaan worden en op dit moment lopen er 3. Ik vind het persoonlijk overdreven dat er geklaagd wordt om de hoeveelheid subfora. Ok, vb bij rijtechnische problemen moet je geen 100 verschillende onderverdelingen maken, dat is ook niet het geval. Bij rassen maakt het toch helemaal niet uit of je daar nu 2 onderverdelingen of 10 hebt? Als het jou niet interesseert, kom je daar toch gewoon niet?

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:15

Ik vind 60 niet zoveel op (hoeveel zijn het er?) 45000 geregistreerde gebruikers hoor! Ik vind subfora wel best, zolang het niet teveel ruimte en geheugen kost, waarom niet?

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:16

ondertussen waren het er al 70. Plots is de aanvraag verdwenen, het topic is weg...

Sylvia

Re: Rassenpraat: Subforums voegen niks toe aan bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:12

Ik zeg er op voorhand even bij dat ik alleen het eerste bericht gelezen heb...

Ik ben van mening dat er eigenlijk al te veel subfora zijn. Juryleden, Western, Fokkerij, Naturals en nog een paar van die dingen vind ik nuttige fora. Maar fora als bv Tinkers of BvT...? Overal staat wat. De ene Tinkereigenaar plaatst gewoon op RT, de ander bij Tinkers. Er zijn HK-topics die gewoon in de HK staan, etc. Maar goed, daar kan ik mee leven.

Maar als ik nu op FZ kijk... Ik word er een beetje onpasselijk van hoeveel van die subfora-aanvragen ik tegenkom. Op die manier vergaat mij het plezier in elk geval snel, ik zit hier voor mijn lol, ik vind het interessant om topics door te spitten (en het zal me worst wezen of dat over een Shet gaat of over een Clydesdale), maar op zo'n manier?

*edit: even snel over de laatste pagina gekeken, ik zie de suggestie langskomen voor 3 subfora (gangenpaarden, koudbloed en warmbloed). Dat is een onderverdeling die me wel aanspreekt, meer dan Shets,- Ijslanders-, KWPN-, Haflingers-, Fjorden-, Friezen- en ga zo maar door.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:07

vind het een goed idee, igg beter dan dat het nu is.
er lopen nu volgens mij 5 subforum aanvraag topics hier op fz. dalijk zie je hiet op fz de bomen door het bos niet meer en word er een sub forum gemaakt vóór subforum aanvragen

maar die onderverdeling zoals hier boven word genoemd vind ik veeeel beter!

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 22:39

0ojannekeo0 schreef:
vind het een goed idee, igg beter dan dat het nu is.
er lopen nu volgens mij 5 subforum aanvraag topics hier op fz. dalijk zie je hiet op fz de bomen door het bos niet meer en word er een sub forum gemaakt vóór subforum aanvragen

maar die onderverdeling zoals hier boven word genoemd vind ik veeeel beter!

Idd, en eerst maar roepen dat er toch bijna geen aanvragen waren....
Maar nou zijn er behoolijk wat aanvragen

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:41

Ik vraag me trouwens wel af waarom die van de kwpn paarden is terug getrokken..

Zag wel dat de aanvrager een ban heeft van een maand..

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:41

Die van de KWPN is ingetrokken, denk ik, omdat er teveel discussie was omdat dan zogezegd half Bokt naar een subforum zou trekken, wat ook niet de bedoeling was...

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:44

Ondertussen zijn er 106 voorstanders voor het Arabierensubforum. Dat wilt toch iets zeggen? En om vb. een subforum 'Volbloeden' te maken, vind ik belachelijk, de Arabische en Engelse Volbloed zijn tegenwoordig totaal verschillende rassen en dan kan je evengoed alle rassen die afstammen van de Arabier erbij zetten (wat er oneindig veel zijn)