Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shetlandlove schreef:@ Cassidy => Iemand wijzen op zijn rijgedrag in de auto is iets heel anders dan iemand wijzen op de omgang met zijn paard. Je bereikt vaak meer als je iets vriendelijk vraagt...Als ik tegen jou schreeuw dat je harder moet werken, zou je dat dan doen? Als ik je vriendelijk vraag om door te werken omdat het werk voor 4 uur af mnoet zijn komt het al heel anders over en ben je waarschijnlijk ook meer bereid het te doen![]()
Shadow0 schreef:Missy, ik vind het wel jammer dat je (en juist in dit topic) dan op deze manier reageert. Want het vriendelijk reageren geldt uiteraard beide kanten op.
Cassidy schreef:Soms worden er toch dingen door elkaar gehaald: dingen die echt niet kunnen, en dingen die wel kunnen maar waar de persoon die reageert niet zo achter staat. Enhet verschil in reacties op die dingen komt niet altijd even duidelijk naar voren.
Als een meisje van 12 op een Shet rijdt, en dat kan qua gewicht enz, ben ik het er mee eens dat je de reacties die je krijgt naast je neer moet kunnen leggen. Of, als je dat niet kunt, al helemaal geen topics hier moet plaatsen.
Maar ik heb hier ook topics langs zien komen waar mensen dus echt serieus verkeerd bezig waren, daar terecht kritiek op kregen en deze kritiek naast zich neer leggen of meteen beginnen te piepen dat bokt zo negatief doet, dat ze zich onterecht behandelt voelen, en toch lekker doen waar ze zelf zin in hebben.
Bokt heeft voor mij, behalve een entertainende functie, ook een educatieve functie. Als degenen die van bokt kunnen leren dat als negativiteit ervaren is dat toch echt hun eigen probleem.
You may lead a horse to water, but you cannot make him drink....
Voorbeeld:
viewtopic.php?f=21&t=514461
viewtopic.php?f=53&t=519470&p=12190051#12190051
Frouk schreef:
mijn mening is dus, gewoon beter nadenken voor je iets typt, dan wordt bokt al veel vriendelijker!
Jus_dOrange schreef:Bokt is geen grote hoop met 1 mening, maar bokt bestaat uit allemaal verschillende mensen met verschillende meningen.
MSQuincyTE schreef:Bokt is niet altijd negatief het ligt er denk ik ook aan hoe je een topic begint
Cadish schreef:Het hoeft er met bv. slof nog niet eens slecht uit te zien, dan krijg je net de vraag; maar waarom gebruik je hem dan als ie toch goed loopt? Hulpteugels zijn altijd not done...Ik denk dat de personen die het meeste commentaar krijgen mensen zijn die té graag willen laten zien wat ze kunnen.
Mensen die voor de foto hun paard in de krul trekken of sporen aandoen terwijl ze er niet mee om kunnen gaan. Mensen die hulpteugels erop gooien voor het plaatje zodat het paard aan de teugel gaat.
Dat is dus wat je op bokt níet moet doen. Er zitten hier een hele hoop mensen die gevoel hebben voor gerechtigheid, en niet alleen voor mens maar ook voor dier.