Reaktie op sluiting topic Hypofocus.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josfoto

Re: Reaktie op sluiting topic Hypofocus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:03

Ik ben reuze benieuwd hoe ze dit oppakt;
Alle bewijzen zijn tegen haar.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:06

Kokomo schreef:
Een versleten sluiter repareren heeft geen zin en is ook niet mogelijk. Als een sluiter versleten is door veel gebruik zal het gehele sluiter-mechanisme vervangen moeten worden.

Dat suggereer ik ook niet. Ik bedoel alleen te zeggen dat er voldoende waarschuwing in het bewuste topic staat voor de goed verstaander om hiernaar te vragen. En bij Inca moeten ze weten wat de actuele tellerstand is/was op dat moment.

Overigens kost vervangen van een sluiter 300,-. Als HF bereidt zou zijn de camera voor 350 euro te verkopen zou dat dus nog best een redelijke deal zijn. Moet ze wel d'r prijs halveren.

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:07

Klinkt niet goed..
Ben benieuwt wat ze zelf zegt..
Zo te horen zit ze érg fout!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:47

Ik word zo langzamerhand erg nieuwsgierig wat ze hier en het liefste eens een keer op een professionele wijze in te brengen heeft?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:59

Ik heb een antwoord gehad dat ze dit topic ging doorlezen, dat was ruim een uur geleden.

Een verhaal heeft wel altijd 2 kanten natuurlijk..

jaantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:08

Om feiten kun je niet heen.

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:22

zeg maar dag dag met je reputatie

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:23

Ik denk dat we even rustig moeten afwachten wat HF te zeggen heeft en niet te voorbarig zijn.

Wie weet is er een logische verklaring voor.

(en nu niet mij gaan zitten aanvallen met ze allen , ik denk alleen dat we HF de kans moeten geven het e.a te verduidelijken)

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:25

Dat is wat ik dus ook bedoel Alles is momenteel tegen haar, maar ik ga er vanuit dat ze wel zo volwassen is om hier een reactie te durven geven.

Als ze nu opeens negeerd en van Bokt verdwijnt zegt dat mijn inziens genoeg.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:38

Ik laat me niet uit over de actie van een 'praktisch nieuwe camera' die te koop werd gezet. Ik ben benieuwd naar HF's verhaal en oordeel tot die tijd ook niet.

Maar wat ik me af vraag, een reputatie die eraan gaat, mensen die geen fotoshoots willen van HF? Zegt het TK verhaal dan zoveel over HF's kwaliteiten als fotograve? Nee toch? Ik vind haar fotos nog steeds schitterend, of ze nou heeft gelogen of niet. En als ik ooit een fotoshoot zou willen, weerhoudt het verhaal mij er niet van om aan HF te denken.

Ik zou hoogstens twijfelen om iets van haar over te kopen, maar ik ga ook geen tweedehandsdingen kopen van meer dan 700,-. En buiten dat is het bij IEDEREEN maar afwachten of er iets mankeert of achtergehouden wordt. Of het nou om een dekje gaat (scheur aan de binnenkant da niet wordt vermeld?) of een camera, van wie dan ook en van welke prijs dan ook.

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:42

Tja dat zullen mijn principes dan wel zijn

Overigens vind ik haar foto's erg mooi, dat wel. Daar zal je mij ook niet over horen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-03-06 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:46

Tja, ik snap wat je bedoelt Pam.... want iemands kwaliteiten veranderen niet. Wel zou ik gaan twijfelen of ik dan bijv. ook wel een eerlijke prijs voor zo'n shoot betaal. Net als dat vage verhaal van die reiskosten voor een shoot die ze voor opdrachtgever maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:54

@Cayenne: bedankt voor je berichtje! Anders was ik er nooit achter gekomen dat dit topic bestond.

@Iedereen:
Mijn reactie komt eraan... ik zal eerst dit topic zorgvuldig doorlezen.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:57

manzano schreef:
Tja, ik snap wat je bedoelt Pam.... want iemands kwaliteiten veranderen niet. Wel zou ik gaan twijfelen of ik dan bijv. ook wel een eerlijke prijs voor zo'n shoot betaal. Net als dat vage verhaal van die reiskosten voor een shoot die ze voor opdrachtgever maakt.

Maar Manzano, dit is toch ieders persoonlijke mening/research?

Voor ik een fotoshoot zou boeken, kijk ik eerst wie er fotoshoots doen, wat hun kwaliteiten zijn en wat de prijs is. Zo kom ik er toch wel achter wat een eerlijke prijs is.

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:13

Pam schreef:
Maar wat ik me af vraag, een reputatie die eraan gaat, mensen die geen fotoshoots willen van HF? Zegt het TK verhaal dan zoveel over HF's kwaliteiten als fotograve? Nee toch? Ik vind haar fotos nog steeds schitterend, of ze nou heeft gelogen of niet. En als ik ooit een fotoshoot zou willen, weerhoudt het verhaal mij er niet van om aan HF te denken.

Geheel mee eens. Natuurlijk, als er gelogen is, is het niet zo'n slimme zet geweest. Maar haar foto's blijven schitterend, ze is een erg goede fotografe met klanten genoeg, dacht ik zo.

ilonabax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:28

Dit is absoluut brutaal!
Mijn persoonlijke ervaring met Hypofocus is ook niet al te best....
Al met al was het een vieze domper, want ze heeft menigmaal het woord proffesioneel die dag laten vallen. Helaas is ze bij mij absoluut niet zo overgekomen want hoewel er mooie foto's bij zaten vond ik haar om verschillende redenen niet profi overkomen.
De prijzen voor de foto's zijn enorm in verhouding wat je ermee kunt, namelijk niets behalve ze in een mapje te stoppen. Je mag ze zelfs niet met levensgroot Hypofocus op je eigen site plaatsen!!!

Ben benieuwd wat ze nu te vertellen heeft over de camera.
Maar waarom zou je daar eerst een half uur na moeten denken(smoesje verzinnen misschien????) als ze hier een direct antwoord op had zou ze het toch ook direct kunnen plaatsen >;)
Laatst bijgewerkt door ilonabax op 27-03-06 22:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:31

Laten we nou eerst de reactie van Hypofocus afwachten.
Haar hier nou compleet gaan af gaan branden en er andere dingen bij gaan halen, lijkt mij persoonlijk eigenlijk helemaal niet van toepassing.

Prima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:16

Ze schijnt zich sowieso erg populair te maken..

Ashleey_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:18

Ze zal nu het topic toch wel doorgelezen hebben?

Ben nogal benieuwd op haar reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:45

Ten eerste: Ik kan me voorstellen dat jullie graag per direct een reactie van me verwachten, maar helaas heb ik het erg druk, en krijg ik het niet altijd voor elkaar om op alle websites alle mogelijke berichten over mij in de gaten te houden. Daar zou ik een fulltime baan aan over houden.
Gelukkig was Cayenne zo vriendelijk om me even op de hoogte te stellen van dit topic.

Natuurlijk had ik direct een heel verhaal kunnen typen in alle emotie die los komt als er 3 pagina's over je geschreven wordt. Maar los van het feit dat ik vanavond geen vrije avond had, is dat gewoon niet verstandig, vandaar dat ik toch even gewacht heb met mijn reactie, zodat ik mijn woorden redelijk zorgvuldig kon formuleren, wetende dat de discussie ook na mijn reactie nog voort zal duren.

Voor diegenen die nu al losse opmerkingen hebben gemaakt (en nog willen gaan maken) met in het verleden gebeurde dingen; lees de bokt.nl regels even door voor je een post maakt:
Citaat:
4. Reacties moeten rechtstreeks te maken hebben met het bericht waarop je reageert. Off topic-reacties kunnen worden verwijderd. Zie voor uitzonderingen de forumspecifieke regels.

Citaat:
7) Het bespreken van advertenties van bokt of andere sites is niet toegestaan.

Goed, dan hier mijn reactie op de drie voorafgaande pagina's:

Ieder verhaal heeft 2 kanten, altijd.
In dit geval zal ik me beperken tot alleen feiten. En alle meningen buiten beschouwing laten.

Bewering 1.
Er is vanuit gegaan dat ik met valse voorwendselen mijn Nikon D70 camera via bokt.nl wilde verkopen (Kokomo start dit topic als zijnde een waarschuwing voor iedereen).
Feit 1.
Ik ben niet duidelijk geweest in mijn topic, en dat was dom van me. Het levert me niets op om mensen op te lichten, behalve een slechte naam. Ik had duidelijker moeten zijn. En ik had direct moeten vertellen dat het om mijn Nikon D70 ging die ik in 2004 af en toe, en in 2005 regelmatig voor mijn werk als paardenfotografe heb gebruikt. De body is op dit moment mijn back-up body, tot hij verkocht is.

Bewering 2.
Hypo Focus liegt opzettelijk over het aantal shutter releases dat deze camera op de teller heeft staan.
Feit 2.
Neen. Via DutchPhotoZone forum kwam ik op een programma dat in de exif van een foto het aantal shutter releases van je camera kon uitlezen. Ik heb Kokomo bij zijn interesse daarom de laatst met deze body gemaakte foto ter beschikking gesteld, waaruit bleek dat de camera 12.769 foto's op de teller had staan. Op dat moment was dat het enige dat ik over het uitlezen van shutters wist.
Ja, ik heb op DutchPhotoZone ooit verteld dat ik er 35.000 duizend op had staan. Echter, dit was een ruwe schatting na het selecteren en optellen van alle fotobestanden in mijn hele computer. Mij niet realiserende dat hier ook alle back-up bestanden, nabestellingen en alle dubbele bestanden voor de verkleinde foto's voor de website bij geteld zouden zijn. Daar kwam ik pas later dan 48 uur na plaatsing van het topic achter, en dan kun je je post niet meer veranderen.
Ja, ik heb een topic geopend over het resetten van dit sluitergetal, omdat ik 12.769 een laag getal vond voor een jaar professioneel gebruik. Ik wilde weten of het theoretisch gezien mogelijk is om een sluiter te (laten) resetten. Zover ik nu weet blijkt dit niet mogelijk te zijn, maar dit heb ik niet bij Nikon nagevraagd. Wellicht dat zij deze teller wel op 0 kunnen zetten door het complete sluitergordijn te vervangen. De camera is dus NIET door mij op 0 gezet.

Nu is mij vorige week (reeds na sluiting van het topic) ter ore gekomen dat er een wiskundig getal bestaat dat in veel computers en randapparatuur voorkomt. Dit getal is 65536.
Nogmaals, ik ben een leek op het gebied van wiskunde, maar dit werd mij verteld. Dit getal staat voor 64kb en wordt veel gebruikt in de computer wereld. Zo heeft excel ook dat aantal velden. EN heeft Nikon ervoor gezorgd dat de shutter teller van de Nikon D70 bij dit aantal shutter releases zichzelf reset en op 0 springt.
De camera heeft dus ergens vorig jaar 65536 opnames gemaakt, en is daarna weer bij 0 begonnen. Vandaar dat hij op dit moment op 12.769 staat.
Ik heb dit verder opgezocht en ben erachter bij welke foto's dit is gebeurd. Dat was in een reeks die ik in het Duitse Alpenrod heb gemaakt, kilometers van de bewoonde wereld af. Op foto 391 van die dag is de counter blijkbaar automatisch en zonder waarschuwing op 0 gesprongen.

Vandaar dat de aantallen zo raar waren.
Maar nogmaals: ik heb er niet over gelogen. Ik wist niet anders dan dat je met het Exif programma het juiste aantal kon uitlezen, en de camera niet reset kon worden. En dus bleef ik bij die 12.769 shutter releases.

Bewering 3.
Er is door Hypo Focus verteld dat er problemen met de sluiter waren.
Feit 3.
Ja, dat heb ik inderdaad beweerd als leek op het gebied van camera mechaniek. Ik heb behalve de spiegel van een spiegelreflex camera nog nooit de technische binnenkant van een camera onderzocht, en deze bewering maakte ik, omdat ik toen inderdaad een probleempje had met deze camera. Achteraf bleek na contact met Inca (Nikon Importeur van Nederland) dat het probleem niet de sluiter was zoals ik dacht, maar de spiegel die bleef hangen, onder omstandigheden van kou i.c.m. een laag batterij niveau. Sinds de firmwareupdate die mij toen is aangeraden is dit probleem niet meer voorgekomen, en werkt de camera dus 100% in orde.

Bewering 4.
Hypo Focus heeft tijdens de workshops verteld dat ze snel een nieuwe camera ging kopen omdat de body slijtage begon te vertonen.
Feit 4.
Ik heb verteld dat ik binnenkort de nieuwe Nikon D200 zou gaan aanschaffen, omdat deze beter van kwaliteit is. Niet omdat de D70 versleten zou zijn. De camera werkt nog 100% ondanks het aantal shutter releases. De camera is niet kapot, alleen flink gebruikt.
Als ik de D200 nu nog niet in mijn bezit zou hebben, zou de D70 die in de verkoop staat, nu nog steeds door mij gebruikt worden.

Bewering 5.
Een sluiter kan niet gerepareerd worden
Feit 5.
Er wordt nergens het feit gegeven dat het probleem ook inderdaad de sluiter bleek te zijn. Ik dacht dat het de sluiter was, heb het door Inca laten nakijken, en het bleek loos alarm. Het was niet de sluiter, het was de spiegel die 2 of 3x is blijven hangen. Volgens inca vanwege de koude weersomstandigheden in combinatie met laag accu niveau.

Tot slot:
Ik heb nog een hoop te leren.
Ik ben jong, en heb wellicht nog niet zoveel levenservaring als enkele anderen hier op het forum.
Internet is een nieuw medium, waarbij intonatie niet bestaat en woorden gemakkelijk anders begrepen kunnen worden door degene die het leest.
Zo nu en dan stoot ik mijn neus en wordt ik wijzer. Zo nu en dan ben ik onhandig of niet voorzichtig genoeg in het formuleren van mijn woorden. Zo nu en dan maak ik gebruik van een gezonde fantasie in schrijven, waarbij een verhaal mooier of spectaculairder wordt dan het in werkelijkheid is/was.
En ik heb geleert dat juist dat soort dingen op internet niet altijd op de bedoelde manier begrepen worden.
Het is niet mijn intentie om mensen op te lichten, of pijn te doen, of zwart te maken, in welke zin dan ook. Ik probeer vrede en vreugd te hebben en te houden. En ik probeer te leren van de fouten die ik gemaakt heb.

Dan nog deze levenslessen:
Meelopen met de kudde is het gemakkelijkste en het veiligst.
Negatief spreken is gemakkelijker dan positief spreken.
Het kost slechts 1 negatieve ervaring of zelfs al een gerucht om een vijand/tegenhanger te maken, terwijl het tientallen positieve ervaringen kost om er een vriendschap/voorstander bij te krijgen.

Ik ga verder niet meer in discussie over dit topic.

Vriendelijke groeten,

Femke

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 00:12

Femke bravo voor wijze woorden! Ik ken je natuurlijk persoonlijk, maar ik was stiekem toch wel heel benieuwd naar hoe jouw kant van het verhaal eruit zag. En ik bewonder je eerlijkheid dat je uit komt voor gemaakte fouten! Je bent tenslotte ook maar een mens he

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 00:18

Goed geformuleerd Femke, niet iedereen is perfect en niemand kan zichzelf op de borst slaan nooit fouten te hebben gemaakt.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 00:26

Ten eerste vind ik het zeer ongeloofwaardig dat Femke zich vergist in het aantal opnamen. 12.769 of 78305 is een verschil in aantal die je echt zou moeten weten. Je hebt toch je Havo, dan had je dit op je vingers kunnen natellen, zeker als mensen daar vraagtekens bij zetten. Het verhaal van die reset is een heel mooi en op dit moment niet te controleren verhaal, maar dan klopt er weer iets niet. Ik ben bang dat je nu een prachtig verhaal hebt verzonnen.

Je zegt dat de teller is terug gesprongen in Duitsland op een meerdaags evenement toen je volgens jouw 391 foto's had gemaakt. Op het shire evenement heb je op 1 dag 1467 foto's gemaakt. Je bent daar begonnen met no. 163 of lager. Dus zou jij op dat evenement, de Europese Kampioenschappen van de Tennesee Walking Horses, waar je 2 volledige dagen + een avond was, slechts 554 foto's hebben gemaakt. Als je iets nieuws verzint, doe het dan wel geloofwaardig.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 00:30

Bij alles wat je tweedehands koopt geld in principe: buyer beware.

Voor de rest: petje af voor Hypofocus, die haar kant van het verhaal heeft durven belichten. Of ik haar nu geloof of niet doet niet terzake.

Voor de rest geldt (en dat geldt voor iedereen): kijk uit wat je op het internet zet...het kan je altijd achtervolgen....:X

supertygetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 00:37

Eerlijk gezegd heeft ze mij ook nog niet helemaal overtuigd.