Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjimmy schreef:Ik denk dat VQ wel erg kort door de bocht reageert met 'ach we bedoelen er niks mee dus ze moeten zich er niks van aan trekken'
Je kan ook zeggen als je er niks mee bedoelt, zeg het dan niet....
Kimberley77 schreef:Hoewel ik dan weer niet snap ik dat er voor het woord sh*t wel weer ships is ingevoerd door de mensen, en voor godverdom-me niet gut oid.
Danielle_1 schreef:Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er vlijtig op los vloek hoor.
Maar als iemand zich hierdoor gekwetst zou voelen,zou ik zeker op mijn woorden letten.
Debo schreef:klootzak werkt ook nog![]()
vind t een beetje nutteloos toppic trouwens
findira schreef:@leentje, maar jezus mag wel, en dat vind ik ook niet kunnen.
lies schreef:Wat heeft dit in godsnaam met moslims te maken?
De reden dat je wel gewoon Jezus! of God! als krachtterm kan gebruiken is omdat je anders niet over die onderwerpen zou kunnen discussieren zonder dat het gecensureerd wordt. Dat zou pas oneerbiedig zijn
wolliewollie schreef:ja en nee: inderdaad toen ik het bericht definitief zag staan vond ik de vergelijking met Moslims overbodig, hoewel ik erbij blijf dat zij in onze cultuur veel meer met respect behandeld (dienen te) worden.
en ik ben het er ook mee eens dat het voor erge ziektes ook geldt!
VanillaQueen schreef:Sjimmy schreef:Ik denk dat VQ wel erg kort door de bocht reageert met 'ach we bedoelen er niks mee dus ze moeten zich er niks van aan trekken'
Je kan ook zeggen als je er niks mee bedoelt, zeg het dan niet....
Nou nee. Ik zie dan gewoon niet meer waar je de grens moet trekken. Zometeen kan je niets meer roepen zonder dat mensen zich op hun tenen getrapt voelen. Ik snap dat het geloof erg belangrijk is voor sommige mensen, maar kunnen die zich dan ook niet een beetje aanpassen? Zich inleven in de niet-gelovigen die zich eigenlijk van geen kwaad bewust zijn? Mensen denken gewoon veel te veel na, waardoor ze zich vaker gekwetst voelen dan nodig zijn. Laat het gewoon waaien, maar ga nie tzo enorm moeilijk doen over iemand die "Jezus" zonder enige bijbedoelingen mompelt als er iets mis gaat.