kan het wat aardiger????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: kan het wat aardiger????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 14:28

Linbrug schreef:
Hoi!
Ik ben nog niet zo héél lang aangemeld op Bokt.
Vindt het leuk om allerlei topics te volgen....en dan bedoel ik ook alleen volgen.
Want ik ben heel voorzichtig met het plaatsen op Bokt, omdat ik de reacties af en toe echt ver vindt gaan.

Als je wat langer met bokt mee loopt zul je merken dat dat ook wel weer meevalt. Sommige bokkers kennen elkaar al heel lang en zijn elkaar in topics al zo vaak tegen gekomen en wordt een discussie wel eens wat harder. Zo is dat in real life ook. Als blijkt dat er een reaktie komt die jij niet vind kunnen, vind ik dat jij dat ook moet zeggen en als het dan echt helemaal de spuigaten uitloopt, tem je toch? Daar is het ooit voor in het leven geroepen. Ik persoonlijk zit niet te wachte op een zoetsappig forum en idd ik kan ook wel eens scherp om de bocht komen en vind het in discussies ook goed dat anderen dat ook doen, blijft het smeuig. Daarbij hoef je nog niet te schelden, anderen voor rotte vis uit te maken of persoonlijk op een gemene manier de grond in te trappen. Daar is de tem voor en die wordt vaak, lees vaak en soms te vaak gebruikt.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 15:30

Precies! Iedereen gewoon in zijn waarde laten. Een mening van iemand is geen feit en val iemand niet aan op zijn mening ookal ben je er niet mee eens, je kan je mening wel zeggen maar ga niet uit je dak omdat je er niet mee eens bent.
Bij HAW weet je dat er mensen negatieve dingen gaan zeggen, maar dat mag ook vind ik, mits het onderbouwd is!
Als iedereen alleen maar positief gaat doen, denk ik dat bokt best wel saai gaat worden. Maar het gaat vaak te ver. Je kan iemand niet aankijken omdat hij/zij niet rijd zoals Anky of niet zoveel verstand heeft van paarden als bv. Monty Roberts. Iedereen leert met vallen en opstaan.

En dan nog een groot probleem: niet goed lezen. (maar een foutje kan iedereen overkomen)

BOKT PEACE

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:28

Ik vind het steeds erger worden dat onaardige gedrag op bokt.
Zo is de vorige keer ook een héél verkooptopic van mij verpest!
Echt zo balen dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:02

Kreeg net ook een mailtje van iemand die in no-time als nieuweling van bokt is weggetreiterd.

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:31

Ik ben het wel met de TS eens, al kan ik natuurlijk begrijpen dat iedereen eens een slechte dag heeft. Maar, slechte dag of niet, het zou nóóit zo mogen zijn dat er zoiets gebeurd als russel zegt. Vind ik toch wel ver gaan.

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:35

geeek schreef:
eu.. het moet toch even van mijn hart..
maar ik vind dat iedereen hier op bokt niet bepaald aardig tegen elkaar doen, vooral in de horses@work komen er soms reacties dat ik denk van kan het niet minder....
ook mensen die half lezen zoals in dit topic meisje komt op naar val van het paard hoe vaak word daar niet verteld dat het niet in de manege is gebeurd en toch komen elke keer de reacities terug van b.v dat ze de manege slecht vinden
zo vaak valt mij dit op en ik vind het er zo niet gezzeliger op worden, misschien kunnen we wat aardiger tegen elkaar doen er is al genoeg ellende op de wereld en elkaar in de grond trappen is niet bepaald leuk.. natuurlijk mag je je mening geven als dat gevraagd word maar soms komen er reacties waar je bij denkt van ....

valt het jullie nou ook op of ben ik nou echt de enige??

Nee ik erger me er ook aan. Ik bedoel als je niks leuks of opbouwende kritiek te melden heb post dan gewoon niets.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:37

Dat slecht lezen vind ik ook erg irritant
Oké 1 keer dat kan, maar zoveel berichten.
Ook de hele discussie omtrent wat ze gedaan heeft vind ik erg grof in dat topic
dat had van mij ook allemaal verwijderd mogen worden.

Maar dat vind ik dan ook heel wat anders als grof trekkende mens-jes op HAW, die denken dat hun pony zijn mond open doet omdat hij dat grappig vind

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 00:34

het stomme is dat dit meestal wordt uitgelokt doordat 1 iemand een bericht verkeerd heeft begrepen

ikzelf heb smilys nodig om te laten zien in wat voor stemming ik reageer maar als ik ergens een bericht lees dan denk ik meteen aan sarcasme ofzo...

er zijn denk ik heel veel mensen die zo doen en daardoor onstaan vaak ruzies

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 09:41

runningkawa schreef:
Dat slecht lezen vind ik ook erg irritant
Oké 1 keer dat kan, maar zoveel berichten.
Ook de hele discussie omtrent wat ze gedaan heeft vind ik erg grof in dat topic
dat had van mij ook allemaal verwijderd mogen worden.

Maar dat vind ik dan ook heel wat anders als grof trekkende mens-jes op HAW, die denken dat hun pony zijn mond open doet omdat hij dat grappig vind

Ja, hij lacht, snap dat dan ook!!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:40

Stalechwel en Cadisch hebben beiden een sterk punt: op HAW zijn het vaak dezelfden waar een topic van "uit de hand" loopt. Of men wil alleen maar horen dat ze geweldig rijden, of men weet alles beter, etc.

Daarbij denk ik dat een hele hoop dingen onterecht als ' de grond in trappen' worden gezien. Wat in het eerste bericht staat over die manege, dat vind ik gewoon slecht lezen en niet afzeiken. "Ik hou niet zo van mensen die hun pony in de krul trekken". Ja, en? Dan kun je toch tekst en uitleg geven? Verder vind ik het nog een nette opmerking, ze had ook kunnen zeggen dat je je pony mishandeld want je trekt het arme beestje heeeeelemaal in de krul. Zoals al gezegt: het is een momentopname en niet alle berichten moet je even serieus nemen. De opmerking over achterlijk westerngedoe vind ik overigens weer wel te ver gaan.

Een hoop - goedbedoelde - reacties van Bokkers worden ook te snel zo gezien. Als iemand kritiek heeft op mij, dan probeer ik dat mee te nemen in bv mijn training. Als iemand mij persoonlijk aanvalt, dan ga ik er soms eerst tegenin, maar over het algemeen denk ik 'mens, je kent me niet eens...'. Ik kan ook meteen agressief reageren als ik kritiek krijg, omdat ze me mss wel de grond in willen trappen... Het hangt er trouwens wel een beetje vanaf wie er kritiek heeft. Van de mensen waarvan ik weet dat ze er veel vanaf weten zal ik het zonder meer aannemen. Maar mensen die in MSNtaal tikken, 3 berichten hebben, 7 dagen aangemeld zijn etc zal ik veel eerder negeren.

Kijk hoeveel users Bokt heeft en tel daar de echt negatieve reacties eens op na...

Wat kylah schrijft over jonge meiden... Prima. Ik ben op zich best netjes in mijn commentaar vind ik. Soms - afhankelijk van hoe men een bericht schrijft - kijk ik even in het profiel hoe oud ze zijn. Maar er staat lang niet altijd een leeftijd in en om elk profiel te checken? Op het moment dat er na een hoop goedbedoeld advies gereageerd wordt alsof degene die het advies geeft de TS persoonlijk en volledig ten onrechte afmaakt... Sja, dan worden de reacties begrijpelijk harder...

Op cavaletti kom je dat idd niet tegen. Ik ben daar begonnen, ben hier eigenlijk uit verveling terecht gekomen. Maar wat runningkawa al zegt: er wordt weinig gepost. Daarbij is cavaletti veel kleiner, iedereen kent mekaar (of iig beter). Daar weet je met wie je te maken hebt, hier niet. Je weet hoe de persoon in kwestie 'normaal' met zijn paard om gaat...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:57

Sylvia schreef:
Stalechwel en Cadisch hebben beiden een sterk punt: op HAW zijn het vaak dezelfden waar een topic van "uit de hand" loopt. Of men wil alleen maar horen dat ze geweldig rijden, of men weet alles beter, etc.

Daarbij denk ik dat een hele hoop dingen onterecht als ' de grond in trappen' worden gezien. Wat in het eerste bericht staat over die manege, dat vind ik gewoon slecht lezen en niet afzeiken. "Ik hou niet zo van mensen die hun pony in de krul trekken". Ja, en? Dan kun je toch tekst en uitleg geven? Verder vind ik het nog een nette opmerking, ze had ook kunnen zeggen dat je je pony mishandeld want je trekt het arme beestje heeeeelemaal in de krul. Zoals al gezegt: het is een momentopname en niet alle berichten moet je even serieus nemen. De opmerking over achterlijk westerngedoe vind ik overigens weer wel te ver gaan.

Een hoop - goedbedoelde - reacties van Bokkers worden ook te snel zo gezien. Als iemand kritiek heeft op mij, dan probeer ik dat mee te nemen in bv mijn training. Als iemand mij persoonlijk aanvalt, dan ga ik er soms eerst tegenin, maar over het algemeen denk ik 'mens, je kent me niet eens...'. Ik kan ook meteen agressief reageren als ik kritiek krijg, omdat ze me mss wel de grond in willen trappen... Het hangt er trouwens wel een beetje vanaf wie er kritiek heeft. Van de mensen waarvan ik weet dat ze er veel vanaf weten zal ik het zonder meer aannemen. Maar mensen die in MSNtaal tikken, 3 berichten hebben, 7 dagen aangemeld zijn etc zal ik veel eerder negeren.

Kijk hoeveel users Bokt heeft en tel daar de echt negatieve reacties eens op na...

Wat kylah schrijft over jonge meiden... Prima. Ik ben op zich best netjes in mijn commentaar vind ik. Soms - afhankelijk van hoe men een bericht schrijft - kijk ik even in het profiel hoe oud ze zijn. Maar er staat lang niet altijd een leeftijd in en om elk profiel te checken? Op het moment dat er na een hoop goedbedoeld advies gereageerd wordt alsof degene die het advies geeft de TS persoonlijk en volledig ten onrechte afmaakt... Sja, dan worden de reacties begrijpelijk harder...

Op cavaletti kom je dat idd niet tegen. Ik ben daar begonnen, ben hier eigenlijk uit verveling terecht gekomen. Maar wat runningkawa al zegt: er wordt weinig gepost. Daarbij is cavaletti veel kleiner, iedereen kent mekaar (of iig beter). Daar weet je met wie je te maken hebt, hier niet. Je weet hoe de persoon in kwestie 'normaal' met zijn paard om gaat...

Je haalt de woorden uit mijn mond.. *amen*

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:03

Ik vind het wel meevallen, en ik denk zeker dat de houding van een TS er voor een groot gedeelte bijdraagt aan de reacties die ze krijgt.

Mensen mogen best becritiseren, helemaal niks mis mee......... maar als je dan gelijk met grof geweld de verdediging inschiet.... tjsa dan heb je snel de poppen aan het dansen.

Ik heb ook wel eens hevige discussies, heb ik ook irl met mijn vriendinnen onder het genot van een wijntje

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:34

Onder het genot van wijntjes krijg je wel de beste discussies Afbeelding

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:40

Ja, hier ben ik het helemaal mee eens!
Er was ook iemand in het ''gratis paardencatalogus topic'' die daar fel tegen was dat mensen die bestelden, ik heb haar toen (niet boos) gevraagt of ze haar mening voor zich wou houden. Dat doet ze nu, maar ik vond het heel irritant