Stalechwel en Cadisch hebben beiden een sterk punt: op HAW zijn het vaak dezelfden waar een topic van "uit de hand" loopt. Of men wil alleen maar horen dat ze geweldig rijden, of men weet alles beter, etc.
Daarbij denk ik dat een hele hoop dingen onterecht als ' de grond in trappen' worden gezien. Wat in het eerste bericht staat over die manege, dat vind ik gewoon slecht lezen en niet afzeiken. "Ik hou niet zo van mensen die hun pony in de krul trekken". Ja, en? Dan kun je toch tekst en uitleg geven? Verder vind ik het nog een nette opmerking, ze had ook kunnen zeggen dat je je pony mishandeld want je trekt het arme beestje heeeeelemaal in de krul. Zoals al gezegt: het is een momentopname en niet alle berichten moet je even serieus nemen. De opmerking over achterlijk westerngedoe vind ik overigens weer wel te ver gaan.
Een hoop - goedbedoelde - reacties van Bokkers worden ook te snel zo gezien. Als iemand kritiek heeft op mij, dan probeer ik dat mee te nemen in bv mijn training. Als iemand mij persoonlijk aanvalt, dan ga ik er soms eerst tegenin, maar over het algemeen denk ik 'mens, je kent me niet eens...'. Ik kan ook meteen agressief reageren als ik kritiek krijg, omdat ze me mss wel de grond in willen trappen... Het hangt er trouwens wel een beetje vanaf wie er kritiek heeft. Van de mensen waarvan ik weet dat ze er veel vanaf weten zal ik het zonder meer aannemen. Maar mensen die in MSNtaal tikken, 3 berichten hebben, 7 dagen aangemeld zijn etc zal ik veel eerder negeren.
Kijk hoeveel users Bokt heeft en tel daar de echt negatieve reacties eens op na...
Wat kylah schrijft over jonge meiden... Prima. Ik ben op zich best netjes in mijn commentaar vind ik. Soms - afhankelijk van hoe men een bericht schrijft - kijk ik even in het profiel hoe oud ze zijn. Maar er staat lang niet altijd een leeftijd in en om elk profiel te checken?

Op het moment dat er na een hoop goedbedoeld advies gereageerd wordt alsof degene die het advies geeft de TS persoonlijk en volledig ten onrechte afmaakt... Sja, dan worden de reacties begrijpelijk harder...
Op cavaletti kom je dat idd niet tegen. Ik ben daar begonnen, ben hier eigenlijk uit verveling terecht gekomen. Maar wat runningkawa al zegt: er wordt weinig gepost. Daarbij is cavaletti veel kleiner, iedereen kent mekaar (of iig beter). Daar weet je met wie je te maken hebt, hier niet. Je weet hoe de persoon in kwestie 'normaal' met zijn paard om gaat...