[Dienstmededeling] Database server geupdate

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: [Dienstmededeling] Database server geupdate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:48

PP en RP?

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:59

Ooh jaa
Slim hahaha

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:54

En laat mensen zoals mij op RP niets kwijt zijn en op PP alleen maar nuttige info lezen en heel af en toe iets posten als ik mij kundig genoeg voel om te antwoorden .

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 23:00

Het interesseert mij in principe niets dat de posts op die fora niet meer meetellen, maar dan kan je toch overal wel niets meer laten meetellen? Op [EA] staan ook ontzettend veel oneliners, maar in topics op Jeugdhonk, Jeugdvraagmaarraak e.d. ook. En zeker in het kippenhok...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:03

Dat klopt, Tamaraatjuh.
Het verschil is dat ITP en HAW meetellen voor bijv. het behalen van de kudde-status (toegang tot HK) en de fora die jij genoemd hebt (m.u.v. JVMR) niet.
Dat maakt deze fora minder interessant om er maar op los te posten om zodoende in een uurtje tijd de kudde-status te krijgen
Het komt nog vrij vaak voor dat gebruikers in een korte tijd 50 berichten op de fotofora plaatsen met alleen "leuk paardje" om toegang te krijgen. Deze berichten worden meestal verwijderd, vandaar dat het niet zo op zal vallen. Maar het gebeurt wel en hopelijk komt daar door deze maatregel verandering in.
Ik denk dat we er goed aan doen om eens te kijken of het verbetert, en evt. later ook eens naar de andere post-er-maar-op-los-fora moeten kijken

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:30

Oscar schreef:
Ik denk dat het aantal reacties op topics wel iets terug gaan lopen, maar dat de reacties die geplaatst worden wel goedgemeend zijn en
wars van "dubbele agenda's"

ben ik erg dom als ik die laatste zin niet snap

@corine:
brichtaantal maakt idd ook niets uit, maar mij geeft het wel een redelijk beeld van hoe iemand, ja hoe zeg je dat, *denkt* ik weet echt niet hoe ik het moet zeggen
tis gewoon zegmaar je kan aan iemand zien hoe "serieus" hij bezig is op bokt, ja klopt niet natuurlijk maar weet even niet hoe ik het anders moet zeggen,
als ik een reactie krijg in een topic over mijn rijgedrag van iemand met 3 berichten dan neem ik het nooit zo heel serieus, al kan die persoon het wel beter weten dan iemand met 1000 berichten.
Heel vreemd, maar idd, soort status heeft het mee te maken denk ik.
*kan het niet zo goed uitleggen*

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:51

Maar ik begrijp geloof ik wel wat je bedoelt . Denk ik .

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:05

Ik denk dat iedereen dat onbewust wel doet, iemand met meer berichten iets serieuzer nemen
Hoewel het eigenlijk helemaal niet zou mogen uitmaken.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:59

Ilkkah schreef:
Oscar schreef:
Ik denk dat het aantal reacties op topics wel iets terug gaan lopen, maar dat de reacties die geplaatst worden wel goedgemeend zijn en
wars van "dubbele agenda's"

ben ik erg dom als ik die laatste zin niet snap

Nee hoor, is helemaal niet dom
Ik zal uitleggen wat ik ermee bedoel:
Met die "dubbele agenda" doelde ik op gebruikers die in een topic reageren en die niet alleen geinteresseerd zijn in bijv. de foto's van de topicstarter, maar ook (of misschien wel: vooral) in het scoren van veel berichten.

Als er nu iemand reageert in de trant van "je hebt een mooi paard en jullie zijn een leuke combinatie. Mooi dekje trouwens." (of zoiets) dan mag je er vanuit gaan dat dit gemeend en oprecht is.
Tot voor kort werden dit soort berichten heel vaak geplaatst om maar zo snel mogelijk aan heel veel posts te komen.
Als je dan terugleest in de berichten van zo'n gebruiker en ziet dat dit zelfde stukje tekst op 1 dag 50 keer geplaatst is, dan daalt de waarde van zo'n leuk compliment natuurlijk wel
Je kunt dan op je vingers natellen dat het niet te doen is om een leuke reactie op foto's te geven maar om het berichtenaantal op te schroeven.

Dat was wat ik bedoelde

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:49

Mijn berichten aantal gaat ook niet omhoog.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:51

Ow hier weer wel

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:52

Oscar schreef:

Nee hoor, is helemaal niet dom
Ik zal uitleggen wat ik ermee bedoel:
Met die "dubbele agenda" doelde ik op gebruikers die in een topic reageren en die niet alleen geinteresseerd zijn in bijv. de foto's van de topicstarter, maar ook (of misschien wel: vooral) in het scoren van veel berichten.

Als er nu iemand reageert in de trant van "je hebt een mooi paard en jullie zijn een leuke combinatie. Mooi dekje trouwens." (of zoiets) dan mag je er vanuit gaan dat dit gemeend en oprecht is.
Tot voor kort werden dit soort berichten heel vaak geplaatst om maar zo snel mogelijk aan heel veel posts te komen.
Als je dan terugleest in de berichten van zo'n gebruiker en ziet dat dit zelfde stukje tekst op 1 dag 50 keer geplaatst is, dan daalt de waarde van zo'n leuk compliment natuurlijk wel
Je kunt dan op je vingers natellen dat het niet te doen is om een leuke reactie op foto's te geven maar om het berichtenaantal op te schroeven.

Dat was wat ik bedoelde

aha
*snapt*

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:01

Heee heee...

Fijn dat alles weer is opgelost met het databeest

Overigens ben ik het met de bokkers eens dat KH meer oneliners en nutteloze posts bevat dan HAW.

Daarbij is HAw ook nog eens een echt paardenforum.

De postcount vind ik juist handig, zeker voor EA. Illkah benadrukte dit ook al

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:27

liza van loon schreef:

Lees jij wel goed?

Foei liza.. Tsss..

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:14

Nu ja, ik vind dat het twee kanten blijft hebben .

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:59

Marwszjeuh schreef:
liza van loon schreef:

Lees jij wel goed?

Foei liza.. Tsss..

Whahaha lees het nu.

Vind dit wel beetje ver gaan hoor.. Kank net zo goed niet meer daar posten, terwijl ik toch meestal aardig zinvolle berichten daar plaats. Tjaa Bart keuze.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:59

Sylleke schreef:
:=

Nu ja, ik vind dat het twee kanten blijft hebben .

Ja, ik ook. Aan de ene kant ben ik het ermee eens, maar aan de andere kant...

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 23:05

liza van loon schreef:
Whahaha lees het nu.

Vind dit wel beetje ver gaan hoor.. Kank net zo goed niet meer daar posten, terwijl ik toch meestal aardig zinvolle berichten daar plaats. Tjaa Bart keuze.

Dus jij post puur voor de posts..
En niet voor de topicstarter ?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:52

liza van loon schreef:
Whahaha lees het nu.

Postmaniak
Whahaha

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 09:35

Amethyst schreef:
BartVB schreef:
Klopt. Sinds gisteren (voor de upgrade al) is het zo dat berichten op ITP, HAW en FF niet meer meetellen. Voornaamste reden hiervoor is de ENORME hoeveelheid oneliners die mensen massaal plaatsen met als enige doel het verhogen van de postcount. Dit is dus geen probleem van de database

Ik had eerder voor KH gekozen dan voor HAW... Vooral omdat op HAW ook vaak genoeg wel goed onderbouwde reacties worden geplaatst. Die oneliners kunnen dan misschien beter met strenger modden (en/of meer mods aannemen?) aangepakt worden.

Niet dat het me wat uitmaakt van die postcount, maar dit viel me op

jah precies
stel neiuwe mods aan eventueel voor HAW die daarop streng controleren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:46

Ik ben het er ook niet helemaal mee eens.
Er zijn idd genoeg mensen die wel serieus reageren.
En natuurlijk, ook ik zie steeds meer one-liners, maar voor mijn part gaan de moddies super streng te werk en krijgen de mensen die one-liners posten eerst een waarschuwing en dan een ban o.i.d. Dan is het probleem daadwerkelijk uitgeroeit.

Dit topic houd ik even in de gaten

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:04

Horses4_Ever, het klopt dat er inderdaad genoeg mensen zijn die serieus reageren.
Maar die zullen dat ook wel blijven doen als de berichten niet meetellen, dat maakt dan allemaal toch niets uit?
Op ITP/HAW/FF is het officieel 'verboden' om reacties te plaatsen zoals "wat een leuke foto's en je hebt een mooi paard".
Toch zijn er genoeg gebruikers (waaronder jijzelf, ik zie deze reactie nl. van jou ook heel erg vaak ) die dit toch even willen laten weten.
Het gaat er ons om dat de fotofora minder aantrekkelijk worden om maar lukraak te posten en zo berichten te vergaren.
Voor de serieuze gebruikers maakt het allemaal weinig of niets uit, voor de 'postverzamelaars' is het vervelend........ en dat is nu juist wat we hebben willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:57

Oscar schreef:
Het gaat er ons om dat de fotofora minder aantrekkelijk worden om maar lukraak te posten en zo berichten te vergaren.
Voor de serieuze gebruikers maakt het allemaal weinig of niets uit, voor de 'postverzamelaars' is het vervelend........ en dat is nu juist wat we hebben willen

Ik viind het wel een slimme actie. Het is natuurlijk altijd een compliment als 10 mensen reageren met 'leuk paard', maar het is veel leuker als je weet dat die reacties ook echt gemeend zijn, en niet enkel bedoeld om het berichtenaantal omhoog te werken.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 11:33

CCCCorine schreef:
Oscar schreef:

Ik viind het wel een slimme actie. Het is natuurlijk altijd een compliment als 10 mensen reageren met 'leuk paard', maar het is veel leuker als je weet dat die reacties ook echt gemeend zijn, en niet enkel bedoeld om het berichtenaantal omhoog te werken.

_/-o_ idd!
Dat zie je namelijk heel erg veel.
Misschien is het dus zo wel een goede oplossing,door HAW,ITP en FF niet meer mee te laten tellen qua posts