Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
friemel schreef:Lieve mensen,
Citaat:Jullie hebben met z'n allen veel eerder van Aqua en haar systeem gehoord dan Friemel. Ik kwam Aqua recentelijk hier op Bokt pas tegen in een topic over extreem diep rijden - als ik me goed herinner.
Citaat:Vanuit mijn eigen achtergrond en ervaringen ben ik het volledig eens met de stellingen van Aqua en haar waarnemingen over correct versus incorrect bewegen, zoals ieder weldenkend mens het met haar eens zal kunnen zijn.
Citaat:Omdat Aqua verder gaat dan de publicerende deskundigen waartoe ik toegang heb, ben ik haar bijdragen over balans met aandacht en belangstelling gaan lezen.
Citaat:Op Bokt werd (en wordt) steevast een dialoog in de diepgang zoals Friemel dat boeien kan onmogelijk gemaakt dus heb ik een ander kanaal opgezocht om rustig met haar van gedachten te kunnen wisselen zonder door jullie geruis gestoord of afgeleid te worden. Op die vrije frequentie heb ik Aqua leren kennen als een bijzonder, liefdevol en deskundig (paard)mens die voor mij essentiële inzichten toevoegt aan de bekende klassieke theorie.
Citaat:Wat is jullie probleem nou eigenlijk?
Citaat:Hebben jullie nog steeds niet in de gaten dat jullie je zelf schuldig maken aan al je eigen hierboven genoemde verwijten aan het adres van Aqua, Friemel en anderen die haar begrijpen willen of gewoon aardig vinden?
Citaat:Is het eigenlijk wel conform algemene fatsoensnormen of de Bokt-regels wat jullie zelf allemaal uitkramen aan persoonlijke meningen en lasterlijke insinuaties over betrokkenen?
Citaat:Vraagt ook niemand van jullie zich af waarom 'wij' jullie zo boos kunnen maken? Wij zijn toch de moeite van het bekijken niet waard? Een Foei is zo toegevoegd, waarom heb je al die drukte nodig?
Citaat:Enig idee waarom jullie zo'n sterke behoefte hebben om aan onze integriteit en oprechtheid twijfelen?
Citaat:Waarom stellen jullie eigenlijk nooit vragen? Waarom kom je alleen met je zelfverzonnen realiteitje en blijf je dit tot het oneindige herhalen?
Citaat:Meer dan 5000 views voor een topic waar naar jullie eigen zeggen niemand in geïnteresseerd is, is dat wel zo logisch?
Citaat:Je wilt niets te maken hebben met de "Aqua-sekte" maar toch melden jullie je massaal bij het Aqua-forum aan?
Hoe zit dat dan?
russel schreef:@Friemel schrijf jij dit bericht zelf? Je post als friemel en praat over friemel in de derde persoon?
russel schreef:me, myself and I? Is dat wat er gebeurd als je in ingestraalde zwembaden met je paard gaat zwingen?.
friemel schreef:russel schreef:@Friemel schrijf jij dit bericht zelf? Je post als friemel en praat over friemel in de derde persoon?
Ja. Mag dat niet? Er zit geen boodschap achter. Is mijn persoonlijke schrijfstijl. Ik vind het wel vrolijk, jij niet?russel schreef:me, myself and I? Is dat wat er gebeurd als je in ingestraalde zwembaden met je paard gaat zwingen?.
De Me, Myself and I van Friemel zijn hier hetzelfde als IRL. Een aardig mens dat het goede nastreeft in het leven. Wat ik hier zeg, zou ik irl hetzelfde zeggen. Jij ook? Als wij elkaar ontmoeten, zou je dan jezelf durven herhalen?
Zwembaden? Instralen?Wil je dat uitleggen?
russel schreef:Jij mag jezelf best aardig vinden, maar of ik dat vind bepaal ik zelf en eerlijk gezegd vind ik je dus niet zo aardig. Hoe jij op mij overkomt door je aparte schrijfstijl, geeft mij geen aardige vriendelijke gevoelens.
Als je idd het goede nastreeft, had je luid en duidelijk gemaakt dat je aqua al kende voordat je dat topic opende en iedereen opgeroepen had een kijkje te nemen op jullie forum en welkom te zijn. Nee dus, dat ging in het geniep. Ik vind per definitie mensen die geniepig zijn, stiekum niet aardig en die streven in mijn ogen alleen hun eigen belangen na en daardoor kunnen ze al niet het goede nastreven zoals ik dat zie, jawel het goede voor HUN, dus HUN EIGENbelang.
Dat zwembad, tjaaaa, loop dus kennelijk iets langer mee, voor de insiders.
friemel schreef:[Ik zou niet weten waarom ik moest liegen over het moment waarop ik Aqua voor het eerst heb ontmoet.
Er staat ook niets geheims. Het is alleen niet toegankelijk voor mensen die respectloos met hun medemens en -dier omgaan. Ik hou wel van dat soort plekken. Zouden er veel meer van moeten komen!
friemel schreef:
Gelukkig ben ik niet opgevoed vanuit het geloof dat je anderen moet pleasen voor hun gemoedsrust![]()
Ik zou niet weten waarom ik moest liegen over het moment waarop ik Aqua voor het eerst heb ontmoet. Dat je mij niet wilt geloven zegt vooral iets voor jou, Russel.
Ik heb ook nog nooit een forum geopend. Zou niet eens weten hoe dat moest. Voor zover ik weet is het Aqua-forum ook niet gemaakt als een tegen-Bokt platform van sekteleden maar als een prive message board voor bekenden van Aqua om ervaringen uit te wisselen, van en voor haar studenten. Er staat ook niets geheims. H
et is alleen niet toegankelijk voor mensen die respectloos met hun medemens en -dier omgaan. Ik hou wel van dat soort plekken. Zouden er veel meer van moeten komen!Maar vertel eens, hoe kom je aan al die hier boven genoemde waanideeën?
En als jouw hersenspinsels over mij al zouden overeenkomen met mijn werkelijkheid, wie bepaalt dan wat ik ermee moet doen? En in wiens BELANG zou dat dan zijn?
Die insinuerende opmerking over het zwembad ga je verder niet af maken?
KiWiKo schreef:ben het helemaal met je eens, alleen is het zo verrot moeilijk als je zo respectloos behandeld wordt
friemel schreef:Even on topic:Maken jullie van deze thread nou een faire discussie over Bokt-regels?
Of komt het weer neer op een poging om je anti-Aqua (en inmiddels ook anti-pro-Aqua
) reclame uit te breiden?
Karl66 schreef:KiWiKo schreef:ben het helemaal met je eens, alleen is het zo verrot moeilijk als je zo respectloos behandeld wordt
Dat is het ook en daar speculeren ze juist op, maar door te reageren speel je alleen maar in hun straatje.
Karl66 schreef:En zo hebben onze sekteleden weer een topic naar hun hand gezet, iedereen is weer met hun in discussie.
Karl66 schreef:Waarschijnlijk zitten ze op hun eigen forumpje weer op te scheppen hoe goed dat gelukt is en hoe geweldig ze wel niet zijn door normale en werkelijk in paarden en paardenwelzijn geinteresseerde bokkers te frustreren.
Karl66 schreef:Er is echt maar 1 oplossing en dat is dit soort mensen negeren en blijven negeren en blijven negeren en blijven negeren, net zolang tot ze de boodschap begrepen hebben: "Wij zijn niet in hun en hun ideeën geinteresseerd".
Ellende schreef:Wij zijn hier inderdaad ook over in discussie gegaan. Het is een experiment geweest omdat A8h topics in het algemeen op gekissebis uitliepen en er toch een hoop mensen waren die echt geïnteresseerd waren in haar methode. Helaas liep het topic niet zoals gepland. Het is nooit onze bedoeling geweest om kritische vragen niet toe te staan, als ze maar op een neutrale manier zonder tig steken onder water gesteld werden.
Dat ze niet beantwoord werden en het topic inderdaad op een monoloog uitliep is voor ons de reden geweest het te sluiten. Vanaf nu zullen we er strenger op toezien dat dit soort topics niet meer op RT, maar op CO geplaatst worden.