Geloven in de goedheid van de mens?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Geloven in de goedheid van de mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:37

Achteraf gezien gingen er wel lampjes branden. Ik heb idd dat topic gelezen toen ze nog pas dit bericht er op plaatste. Toen had ik al zo iets van, ???

Ik had al zoiets dat een hersentumor niet kan uitzaaien. En als het zo ernstig is ben je ook niet zo vrolijk aan het bokken. Ken iemand met een hersentumor maar die ligt aan bed gekluisterd en zijn dagen zijn geteld, deze man heeft hele zware pijnstillers en kan niet echt meer functioneren, dus laat staat zoals dat meisje 2 dagen naar school. Hij is niet operabel omdat het een te groot risico is, ik geloof dat ze wel van alles hebben geprobeerd, maar geloof me maar die man praat niet zo als dit meisje, echt zo pennyachtig

Jammer he? Maar doordat je soms ook wel eens de plank mis slaat en doordoor misschien iets te hard door de bocht komt, durf je al niet meer kritisch te reageren, laat staan vragen te stellen. Zouden we toch wel moeten doen om dit soort zaken te voorkomen.

Als ik pennyachtige bokt namen zie met weinig posts heb ik al zoiets van, och laat maar,genoeg leeftijdgenootjes voor deze fantasie. Zo ver heb ik het al met bokt.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:43

Waarom kan een hersentumor niet uitzaaien russel? En er zijn best mensen die nog een hele tijd goed blijven als ze kanker hebben, kijk naar Karel Glastra-Van Loon , die schreef tot vlak voor zijn dood nog een colum in de Margriet geloof ik. Hij had ook een hersentumor.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:01

Ja inderdaad niet iederen is vergelijkbaar.......

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:03

Er zijn verschillende soorten hersentumoren. Je hebt hele agressieve endat zijn vaak ook de snel groeiende. Er zijn ook wat minder agressieve en daar zijn ze soms al eerder bij, vaak vanwege ook wat "vage "klachten die ontstaan.
Er zijn ook medicijnen die een poos verlichting kunnen geven. Soms wordt er ook bestraald (curatief en palliatief ook), en in sommige gevallen kan er geopereerd worden. Soms is er een combinatie van behandelingen nodig.

Hoe ziek iemand is hangt dus af van de plaats, grootte en type carcinoom (kanker).

Zeker in de hersenen is het van belang waar het zit, omdat vanuit daar alle functies van het lichaam geregeld worden. Denk aan oa spraak en beweging van ledematen.

Ook is het bekend hoe uitzaaiingen verlopen, naar welke organen zeg maar.
Ik a dit niet melden om problemen in de toekomst te voorkomen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:04

Ja maar een leek weet toch niet hoe uitzaaiingen verlopen?? Ik bedoel een vriend van me heeft zaadbalkanker en heeft mega uitzaaiingen in de buik en het had ook nog op andere plaatsen kunnen zitten waar ze nl bang voor waren.

Dus wat dat betreft geloof ik alles......

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:17

Doordat mensen iets gaan verzinnen waar ze geen verstand van hebben vallen ze door de mand....

Vind het dus heel erg vervelend voor de mensen die nu achterdochtig worden gelezen, terwijl ze wel wat steun kunnen gebruiken.

Gelukkig is er op bokt heel veel kennis aanwezig op heel veel vlakken, dus als iemand het nodig vind om te liegen wordt dit wel ontdekt.

Het blijft jammer dat het gebeurt.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:19

ik vind het werkelijk belachelijk!
zo iemand is niet helemaal in orde (om het netjes uit te drukken)
inderdaad is weer het vertrouwen van menigeen bokker geschaad nu!
ik heb het miep verhaal wel meegemaakt, maar ondanks dat wilde ik nu toch weer in de goedheid van de mens geloven.
Zo ook bij dit verhaal, en weer blijkt er niets van waar

Het is ziek om op deze manier aandacht te vragen!
echt ziek...

Ik zou ook wel willen weten wie het is, helaas zullen we dat niet te weten komen!
alleen het idee dat dit 'zielige' persoontje weer vrolijk verder bokt is een zeer vervelende gedachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:45

Voor zo een ziekelijke vorm van aandacht trekkerij hebben zo ook weer een naam. Dus haar aandacht heeft ze wel gekregen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:46

Ik had wel gereageerd op de TS maar had wel wat argwaan en het Miep verhaal stond bij mij nog vers in het geheugen.

Ik vind dat dit soort mensen echt over lijken gaat en ik zou zeggen.... be careful what you wish for! Mijn neef, stiefvader en oma zijn overleden aan kanker en ik kan je zeggen.. dat wens je echt niemand toe Ik moet ook meteen aan Dorine denken en hoe sterk zij tot het einde aan toe was en hoe zij met haar ziekte omging.

De mensen die op deze manier aandacht trekken zoals TS en Miep die zijn ook eigenlijk echt ziek maar dan in hun hoofd, die hebben gewoon psychische problemen want als je ze allemaal op een rijtje hebt dan doe je zoiets niet.

Jammer dat het vertrouwen van de bokkers op deze manier weer is beschadigd. Ik wil wel blijven proberen om in het goede van de mens te blijven geloven en de mensen die echt hun eerlijk verhaal kwijt willen een hart onder de riem te blijven steken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:54

Ik ben ook iemand die door het Miep verhaal bezeerd is, en bij ieder verhaal toch wel mijn vraagtekens zette. Maar wat bij mij in het geval van Miep ook heeft meegespeeld is dat we kort daarvoor ons aller Dorine hadden verloren, waar ik en een heleboel mensen met mij gewoon hartstikke verdrietig om waren.
Het geval van nu heb ik niet meegemaakt, ook niet gezien. Ik weet dat Miep een permanente ban heeft gekregen, en in mijn ogen verdient degene die deze schaduw heeft gehad op al zijn accounts een permanente ban.

Overigens: voor degenen die zich afvragen hoe schaduwaccounts herkend worden: de moddies hebben de mogelijkheid om te IP adressen te bekijken, en als er berichten van dezelfde IP adressen komen, gaat er bij hen ook een alarmbelletje rinkelen.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:54

Ik geloofde het verhaal ook en was zo goed om een pb te sturen met de mededeling dat je ook aan expirimenten kan meedoen wat ook voor de patient baat kan bieden als je al bent 'afgeschreven' door de artsen.

Dit is best wel onbekend bij mensen en ik kreeg als reactie iets terug in de trant van: dankje voor de tip ik zal het er met mijn ouders over hebben. Toen had ik pas zoiets van: klopt dit wel, wil ze niet meer info?

Zeer sneu dat mensen dergelijke verhalen verzinnen. Ik vind dat je dan ziek in je hoofd bent en je miss maar profesionele hulp moet gaan zoeken....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:02

@Cassidy: Maar miep was ook een SA maar gedoogd omdat ze zich tegenwoordig gedroeg. Zij is dus niet voor ALLEEN dat voorval geband, maar haar verhaal speelde al weken en ook de hoeveelheid topics is niet normaal!!! Het faken van berichtjes van haar moeder en ga zo nog mar door, het regelen van haar eigen ziektemeeting BAH BAH EN NOG EENS BAHHHHHHHHH.

Ze scheen ook al eerder bokkers te hebben gemeet en daar verhalen opgehangen hebben over dat ze een busongeluk gehad had en niet meer in de bus durfde waardoor de ouders haar op moesten halen enzo. Dus Miep leefde al jaren in een fantasiewereldje.

Devilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:05

Cassidy schreef:
Overigens: voor degenen die zich afvragen hoe schaduwaccounts herkend worden: de moddies hebben de mogelijkheid om te IP adressen te bekijken, en als er berichten van dezelfde IP adressen komen, gaat er bij hen ook een alarmbelletje rinkelen.

Ja, maar wat doe je als het IP-adres per dag veranderd zoals bij mij, dit gaat automatisch voor zover ik weet? Ik zou het overigens nooit in mn hoofd halen er misbruik van te maken, maar vroeg me dit gewoon af. Ik heb het topic ook gelezen, en de reacties erop ook. Het vertrouwen van veel lieve bokkers wordt geschaad en hierdoor zijn er minder bokkers die over zoiets hun hart durven te luchten op bokt alleen door zo'n zielig persoon. Ik heb ook al in een ander topic gezegd dat ik gewoon blijf geloven in de goedheid van bokkers totdat er serieus aangetoond wordt dat het onzin is. Ik kan me trouwens wel goed voorstellen dat veel bokkers het goed zat zijn! Zoals Juco (geloof ik) al zei; er zijn genoeg mensen op bokt die verstand hebben van zulke zaken en die de idioten die dit soort dingen verzinnen er snel genoeg uithalen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:11

Ik weet niet of ik nog eens op zo'n topic van een verdacht persoon zal reageren............ Ik twijfelde vd week ook maar dacht ach stel je niet zo aan dit gebeurd toch niet elke dag!!!

Maar WEL DUS............. Alleen voor mij bekende bokkers met een langere registratiedatum, genoeg posts en dergelijke, daar zal ik wel op reageren.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:13

orionneke schreef:
Ja maar een leek weet toch niet hoe uitzaaiingen verlopen?? Ik bedoel een vriend van me heeft zaadbalkanker en heeft mega uitzaaiingen in de buik en het had ook nog op andere plaatsen kunnen zitten waar ze nl bang voor waren.

Dus wat dat betreft geloof ik alles......

Iedere kankersoort heeft bepaalde voorkeuren om ergens uit te zaaien. De mensen die er dagelijks mee werken( zoals ik) weten dat. Van bepaalde soorten weet je gewoon hoe bekend is waar ze naar uitzaaien. Vandaar.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:17

Ja maar ik ben geen verpleegkundige dus ik bedoel dat IK niet kan weten wat wel of niet waar is..........

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:48

Nee dat klopt, maar lees haar eerst bericht nog maar eens. Daar schrijft ze dat het uitgezaaid was naar haar hersenen. Het was gewoon zo'n raar verhaal. Eerst met de leukemie ... dat is net zoiets dat ik bijv. MS heb en het maar suikerziekte noem. Toen dacht ik al ... die denkt dat het hetzelfde is. Bij vraag wat het dan wel is zegt ze hersentumor ... veel meer soorten kunnen mensen meestal niet opnoemen dus toen gingen er nog meer alarm belletjes rinkelen, vooral omdat ze zei dat het naar haar hersenen uitgezaaid was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:38

Maar ons aller Miep is eigenlijk een gestoord persoon. Dat hele in scene zetten is toch totaal gestoord gedrag? Dat mensen met haar begaan waren, is eigenlijk niet zo erg, want normaal gedrag is het niet.

Haar wordt feitelijk kwalijk genomen dat ze leugenaar is, maar is ze dat wel? a twisted mind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:50

Miep is volgens mij zwaar ziek. Helaas kunnen wij op Bokt haar niet voldoende helpen en is haar ban daarom imo terecht. (Al is het maar ter "bescherming" van andere Bokkers waarbij veel moeilijke herinneringen opgerakeld werden)
De Bokker die het kanker/leukemieverhaal verzonnen heeft is misschien wel net zo ziek als Miep, daar ga ik geen oordeel over geven, maar ook zij/hij haalde bij veel mensen moeilijke herinneringen en veel herkenning omhoog.
Mijn enige vraag is dan ook: waarom mag zij/hij op het hoofdaccount wèl verder Bokken?

Ondertussen blijf ik geloven in de goedheid van de mens, maar helaas toch met iets meer achterdocht dan vroeger.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 20:34

Marreke: omdat miep zoals ik hierboven schreef al onder een gedoogde SA aan het schrijven was....... Zij was al eerder in de fout gegaan.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 22:27

Ook ik heb het betreffende topic gevolgd en niet gereageerd. Ik had er een beetje een naar gevoel bij, maar als het nog langer open was geweest, had ik wel gereageerd. Het klonk wel vreselijk, maar toch zat er een vreemd smaakje aan.
Maar het bansysteem hier op bokt klopt dan naar mijn mening ook niet!! Met de persoon die het topic heeft gestart zou ik en meerdere bokkers met mij (waarschijnlijk) niks meer te maken willen hebben! En nu weten we niet wie het werkelijk is en bokt deze persoon vrolijk door. Vind ik niet kunnen. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 23:09

Ik kan niet geloven dat iemand zoiets verzint.
Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe vreselijk de ziekte is en wat er allemaal bij komt kijken en snel het allemaal ineens kan gaan. Daar wordt je niet blij van en als dan iemand zo'n verhaal verzint, kan ik daar echt woendend over worden.
Miep zal ik nooit vergeten, hoe heel bokt met haar meeleefde, hoe je de updates trouw las, hoe je eraan dacht..

Ik denk soms wel eens 2x na als ik een verhaal lees, maar probeer meestal wel te denken aan de goedheid van de mens en het te geloven. Maar als er soms weer een verhaal als dit opduikt.. dan weet ik het soms niet meer...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 23:48

In eerste instantie geloofde ik die meid.
Echt waar. Maar na een aantal posts zag ik iets misgaan!

Toen reageerde ik met dit:
Citaat:
Zeg Topicstarter, heb je nou leukemie of een hersentumor?

Kun je mij daar het verschil tussen uitleggen dan?

En kreeg ik van alle kanten commentaar.

Ik vind dit zó ziek.
Als ik wist wie dat was, óh dan zou ik kwaad worden.

Wij zitten zelf in een strijd met kanker..
Ik ben zo kwaad geworden op dat geval..

Ik heb gelukkig wel snel door of iemand liegt of niet.
Maar dat iemand zó ziek kon zijn, dat wist ik niet..

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 01:02

Quote schreef:
In eerste instantie geloofde ik die meid.
Echt waar. Maar na een aantal posts zag ik iets misgaan!

Toen reageerde ik met dit:
Citaat:
Zeg Topicstarter, heb je nou leukemie of een hersentumor?

Kun je mij daar het verschil tussen uitleggen dan?

En kreeg ik van alle kanten commentaar.

Ik vind dit zó ziek.
Als ik wist wie dat was, óh dan zou ik kwaad worden.

Wij zitten zelf in een strijd met kanker..
Ik ben zo kwaad geworden op dat geval..

Ik heb gelukkig wel snel door of iemand liegt of niet.
Maar dat iemand zó ziek kon zijn, dat wist ik niet..

Tja ik ben er ook helemaal verbaast van! Hoe verzin je het. Ik zou zeggen kom een keer in ons ziekenhuis kijken dan piepen de meesten wel anders. Ik vind dat deze ziekte niet belachelijk gemaakt moet worden!!!Gelukkig hebben we ook de positieve verhalen binnen ons ziekenhuis. mensen genezen ook.
Maar ik geef het je te doen met mensen die deze ziekte hebben ongeacht of ze het nu net weten of al jaren ziek zijn ze zijn allemaal met een persoonlijke strijd bezig en die ligt voor iedereen anders.
Het klinkt vaak voor veel mensen raar dat ik dit dankbaar maar ook heerlijk werk vind. Tuurlijk soms ook confronterend maar wat is nou mooier dan ik als pleeg een verschil kan maken voor die ene patient?
Daarom snap ik ook niet dat hier een grote grap van is gemaakt!

Sorry mensen moest dit ff kwijt

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:01

Jullie bedoelen dus eigenlijk als ik het goed begrijp hoor, dat een kankersoort niet gauw uitzaaid naar de hersenen, of dat een hersentumor zelf niet uitzaaid naar andere plaatsen in het lichaam?