Yep, dat betekent wel degelijk dat je het recht hebt om te zeggen wat je vindt of denkt.
Citaat:
De vrijheid van meningsuiting geldt als een van de belangrijkste grondrechten. 'Meningsuiting' moet ruim worden uitgelegd. Het gaat niet alleen om het verkondigen van meningen of overtuigingen. Ook bijvoorbeeld het uiten van gevoelens en het doen van mondelinge of schriftelijke mededelingen vallen onder dit begrip. Een bepaalde haar- of kledingdracht is eveneens als meningsuiting te beschouwen.
Het is dus het recht om vrijelijk je mening en ideeën te uiten!
Citaat:
Volgens art. 10 EVRM mag de vrijheid van meningsuiting alleen worden beperkt als
deze beperking voorzien is bij (kenbare) wet
deze beperking noodzakelijk is in het belang van de veiligheid
Wel een dergelijke wet ken ik niet. Maar ik hoor hem graag als ie er wel is.
En het belang van de veiligheid. Nu, ik weet niet wat er in dat profiel stond (hoor het evt. graag van Margon) maar als dit niet de veiligheid in gevaar brengt dan is er geen reden om dit te verbieden. Doe je dat wel, nou ja, dan kun je ook iets aan de bedreigingen doen lijkt mij
.
Dat je in discussies soms een beetje geleid moet worden is logisch, dat kan soms nogal uit de hand lopen. Dan heb je verkeersregelaars. Maar een profiel is toch iets anders. Er staat niet dat je dit of dat niet mag zeggen.
Goed, niet dat ik nou perse alles zou zeggen maar feit blijft dat het je goed recht is.'
Goed dat is dan een profiel. Veel ernstiger vind ik het dat er mensen via pb ECHT bedreigd en lastiggevallen worden. Als bokt dan zo graag de 'verkeersregelaar' wil spelen dan zou ze zich hier zeker als 'beschermer' moeten laten zien. En niet met een excuus komen dat een pb niet gezien kan worden of iets dergelijks. Want dat kan namelijk wel
.