Vraag aan de gebruikers: scheldpb's naar moderators

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaantsje

Re: Vraag aan de gebruikers: scheldpb's naar moderators

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 23:58

Nogmaals, ik vind het niet kunnen een scheld pb.
Het maakt mij niet uit wat de voorgeschiedenis is.
Als er een probleem is kunnen ze dat kenbaar maken bij een mod.
Als je het zelf op wilt lossen geeft je dat niet het recht een ander voor alles en nog wat uit te maken, dat gaat veel te ver.
Kun je in een pb niet zien dat deze is verandert?
Ben zelf niet zo technies.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 04:03

jaantsje schreef:

Kun je in een pb niet zien of die is veranderd?
Ben zelf niet zo technisch.

Geen idee eigenlijk ......... Schijnheilig

Haha!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:41

Wat mij betreft maak je scheld pb gewoon openbaar , dat onderhuidse gedoe via pb erger ik mij kapot aan.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 23:34

Dat meen je niet... dat jullie uitgescholden word doordat iemand simpelweg de regels niet na komt?
Dat is toch te gek voor woorden.

De bokkers die dit doen vind ik dan ook zeer triest. Dit forum kost Bart gigantisch veel geld en de mods gigantisch veel tijd en dan krijgen ze dit als dank

Van mij mogen scheldpb's ook openbaar en ook scheldpb's van normale gebruiker naar normale gebruiker vind ik dat een ban mag opleveren, maar dan moet het niet zo zijn dat het over en weer is. Is zeg maar persoon 1 netjes tegen persoon 2, maar die begint meteen met schelden etc. ok. Zijn ze beiden tegenelkaar hetzelfde dan moeten ze het zelf onderling oplossen o.d.

Ik heb trouwens een vraag nu we het toch over UN's hebben. Tijdje terug (heb het verder niet doorgehad omdat ik het niet vatte maar nu wel) vervalt die na een tijdje o.d.? Want er was een bokker bij mij slapen die op mijn pc zat en vervolgens onder mijn naam in een topic gedoe heeft gekregen met iets met een avater. Even later kreeg ik een UN ik snapte het niet, maar na uitleg van de bokker snapte ik het. Dus mijn vraag vervalt het? En anders zie ik het niet als een wereldramp hoor

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:44

Je blijft verantwoordelijk voor je eigen account.

Mega sorbet als compensatie aan die bokker vragen
volgende keer uitloggen als die in de buurt is en zelf
het braafste usertje van bokt blijven , dan komt het
allemaal goed.
Die UN blijft staan, maar daar valt heus mee te leven, hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:14

Is het echt niet mogelijk om ook wat te veranderen aan het feit dat er ook bokkers scheld pbs krijgen? Zoals jullie zelf al aangeven gaat het vaak nergens over, maar als brave bokker is het toch heel vervelend als er niets aan gedaan word. Maargoed, daar ging het niet echt om. Ik vind blokkeren een goede optie!
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:15

Ik ook Blokkeren lijkt me ook een goede oplossing, of bannen!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:21

Blokkeren wérkt dus niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:30

Wat de foeis betreft, een pb van een foei zie je toch ook nog gewoon, alleen is hij rood gekleurd oid?
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:36

Dat bedoel ik dus idd met blokkeren: je krijgt de pb's van je foeis gewoon binnen. Dat hoeft echt niet rood te wezen hoor, ik zie zo wel dat het van iemand is die ik niet moet. En als ik 't binnenkrijg lees ik 't ook...

Dat blokkeerverhaal werkt leuk in topics, maar voor pb's maakt het geen bal uit.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:59

Botervlieg schreef:
Je blijft verantwoordelijk voor je eigen account.

Mega sorbet als compensatie aan die bokker vragen
volgende keer uitloggen als die in de buurt is en zelf
het braafste usertje van bokt blijven , dan komt het
allemaal goed.
Die UN blijft staan, maar daar valt heus mee te leven, hoor.

Haha strak plan

Maar dat meisje zit haast nooit op bokt alleen als ze bij mij is (ze verzorgt mijn pony en dan moet ze uitgerekend bij mij gaan rellen ) en dan vergeet ze op haar account te gaan en tjah dom dom. Dan blijft het UNetje maar staan ga er vast niet dood aan is al zo'n tijd terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 19:25

Sylvia schreef:
Dat bedoel ik dus idd met blokkeren: je krijgt de pb's van je foeis gewoon binnen. Dat hoeft echt niet rood te wezen hoor, ik zie zo wel dat het van iemand is die ik niet moet. En als ik 't binnenkrijg lees ik 't ook...

Dat blokkeerverhaal werkt leuk in topics, maar voor pb's maakt het geen bal uit.

Dat is waar. Maar als je een scheldpb meld bij een mod, word er ook niet zeer veel aan gedaan, omdat een mod het verhaal erachter niet weet. Wat voor keuzes heb je dan nog over? Negeren werkt meestal goed, maar vijf maanden negeren word je ook wel zat..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 19:27

Er wordt helemaal niks aan gedaan, niet eens 'niet zeer veel'

Maar dan nog... Het achterliggende verhaal is niet bekend. Wat maakt dat nou uit? Als ik boos ben op de buurman omdat hij een groter huis heeft dan mij, of als hij een keer de auto voor mijn deur gezet heeft... Dan ben IK fout als ik een scheldbrief stuur; ook al is hijzelf de aanleiding... Kwestie van fatsoen houden. Ik snap niet waarom er in dat opzicht niks aan gedaan kan worden...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:52

Het is heel simpel.
Als je als user een scheldpb krijgt van een andere user dan kun je 2 dingen doen:

1. Je pikt het niet en stuurt een pb terug met daarin iets in de zelfde strekking. Als jij je daar prettig bij voelt dan moet je dat zeker niet laten.

2. Je haalt je schouders op en verwijdert 'm.

Waarom zou je in godsnaam bij een Moderator aan de bel gaan trekken omdat je je aangevallen voelt? Het is maar een stukje tekst hoor, ze komen je niet opzoeken met knuppels!!!

Het wordt een ander verhaal als mensen je constant openbaar op het forum blijven aanvallen en zich duidelijk niet kunnen gedragen. Dat kan iedereen meelezen, en dan zou je een Moderator of Sterre in kunnen schakelen. Dat kan namelijk wel heel vervelend zijn.

De rest kun je gewoon als niet ontvangen beschouwen, ik snap niet waarom je zo'n ophef zou moeten maken om een scheldkanon van iemand die je alleen van naam kent.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:55

Tekst kan ook pijn doen.
Maar idd, je hebt drie opties.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:56

Twister, imo kun je ook nog een derde ding doen, nl wat ik ook doe: reageren op een normale manier.

Maar waarom zouden die opties van jou voor een mod niet opgaan? Waarom alleen voor wij simpele users?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:03

Sylvia schreef:
Maar waarom zouden die opties van jou voor een mod niet opgaan? Waarom alleen voor wij simpele users?

Al eerder in dit topic heb ik gezegd dat het voor mij geen verschil maakt wie de betreffende scheldpb ontvangt. Bart was het daar alleen niet mee eens, hij vindt dat ze dit als Boktteam niet kunnen accepteren.

Maar er zijn er een aantal die blijven zeuren of er echt niet iets gedaan kan worden aan ontvangen scheldpbs. Natuurlijk kun je ook op een normale manier antwoorden als je daar nog zin in hebt.

Feit blijft dat het maar een stukje tekst is.
Iemand die jou niet kent kan jou ook niet raken, of je moet wel heel snel op je tenen getrapt zijn.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:24

maar wat zouden de moderaters daar aankunnen doen?
Ik heb ooit ook wel eens een scheld pm gekregen, ik had mijn eigen mening gegeven en die stond haar niet aan.
Ik heb terug gestuurd dat dit een beetje kinderachtig was en toen dat berichtje verwijderd, en nooit meer wat gehoord

Maar ik vraag me af wie een van de moderaters zo'n pm DURFT te sturen.. Je weet toch dat die het meetse recht hebben op bokt?

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:15

Ik vind een mod-in-functie uitschelden toch iets anders dan een mede-bokker uitschelden. Zij proberen de regels te handhaven.

Ik vind sancties ook een goed idee.
Bovendien, is als ik het goed begrijp, na een scheld-pb aan een mod-in-functie WEL de voorgeschiedenis te controleren. (want betreffende user heeft een UN of OW gehad, of is door de mod op zijn vingers getikt)

Van scheld-pb's onderling is onbekend waar de oorsprong ligt.
Maar, het melden van zulke pb's bij de mods lijkt me wel zinvol, zo komen de 'rotte appels' vanzelf bovendrijven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:24

Ik hoop dat de blokkeeropties toch beter worden, want dat kan echt veel schelen. Je weet wel dat je dergelijke dingen niet moet aantrekken, maar vervelend is het toch. Als je ze gewoon niet ziet, scheelt dat veel - heb ik ook op andere plekken gemerkt.

Het lijkt me niet makkelijk om pb's strafbaar te maken, vooral omdat er veel manieren zijn om mensen te kwetsen zonder dat dat voor een buitenstaander (mods) duidelijk is.

Ik sluit me aan bij Gemske

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:43

Ik blijf erbij dat de voorgeschiedenis helemaal niets uit mag maken...

Overigens vind ik het verhaal van Oscar weer net iets te ver gaan... Ik kreeg ooit de mededeling - min of meer: Wacht maar, ik kom jou nog wel eens tegen. Nou moet ik zeggen dat ik er bijna in bleef van het lachen, maar ik kan me goed voorstellen dat een andere Bokker het zich wél aantrekt. Politie waarschuwen? Nah... Die zal wsn hetzelfde reageren als dat ik gedaan heb.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:48

Ben ik helemaal met je eens Sylvia, maar hoe weten de Mods dat jij dat bericht niet zelf verzonnen hebt? Dan wordt het wel erg makkelijk iemand anders de zwarte piet toe te schuiven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:56

Als ik een scheldpeebee krijg, dan ga ik lachen en denk ik SUKKEL mij raakt het in iedergeval niet.

Als een Mod een scheldpeebee krijgt terwijl ze gewoon haar modtaken uitvoert vind ik wel dat er een ban mag komen. Zeker als het om dat soort simpele dingen gaat. Als een mod een scheldpeebee krijgt omdat ze in een uit de klauwen gelopen discussie misschien een beslissing moet maken, daar kan ik dan misschien iets meer begrip voor opbrengen. Maar scheldpeebees tgv het simpele verplaatsen van een topic......... is NOT DONE en zulke mensen wil je ook niet op je forum, want als ze hier al over de zeik van raken moeten ze maar zeker niet voor mijn voeten gaan lopen op RT ofzo

Gewoon bannen die handel, je hebt er niks aan en de sfeer wordt zeker niet beter van dat soort types

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:00

Ik ga ook mt Gemske mee
Als er dan steeds dezelfde personen voorbij komen (wat denk ik ook in de gewone berichten wel terug te vinden is) kan er wat aan gedaan worden.
Anders lijkt het me vrij moeilijk.
Want vervalsen of delen weg laten kan erg makkelijk.

Aan de mods, dan ga ik er vanuit, dat de mods er niet mee gaan klooien en dat ze ook niet als eerste gescholden hebben kunnen er wel flinke maatregelen genomen worden.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:37

Stukje persoonlijke vete gesplit.