Ligt het aan mij of zijn alle oude Bokkers weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Ligt het aan mij of zijn alle oude Bokkers weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:00

Gunufje schreef:
Sammie schreef:
Wat ik trouwens ook niet helemaal snap, want je moet min. 13 zijn mag je je op een forum aanmelden. En dan zie je een hoop berichten van 11 of 12 jarigen. Rolleyes . En die worden dan ook nog in bescherming genomen door de mod's, want we moeten in begrijpelijke en normale taal tegen ze spreken. Ze mogen hier nog niet eens op, dus waarom niet blokkeren ofzo.
Waar ik mij wel aan erger is de hoeveelheid msn, breezah en dyslectie taal die steeds mee voorbij komt zeilen. En waar niks van gezegd mag worden, want zo typen ze altijd en als je het bevalt dan ga je toch ergens anders heen Rolleyes

Dit vat ik dus erg persoonlijk op.
Ik ben 11 jaar en wat ik uit jouw bericht op kan maken is dat alle 11&12-jarigen irritant en vervelend zijn en je er toch niets aan hebt.
Eehm... Je kent me niet eens! Ik bedoel, dit is echt een vooroordeel, ik heb nog nergens gemerkt dat mensen mij liever weg wilden.
Moet jij me toch eens uitleggen waarom ik zo vervelend ben en waarom jij mij graag wilt geblokkeerd? (en anderen)

Meid, je hele manier van praten zegt al genoeg, de arrogantie die ervan uitgaat.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 14:10

Volgens mij ben ik een behoorlijk oude Bokker,
en dat ik weinig post ligt niet aan het beheer, ook niet aan het nieuwe Bokt. Maar meer aan het feit dat ik alles al wel een keertje gezien heb (of twee keer, of drie en meer keer Koe )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 15:29

Het valt mij wel op dat normaal discussieren bijna niet meer gaat. Er wordt te snel gegeneraliseerd als iemand een mening geeft. Meteen wordt er met grof geschut over heengeschreeuwd.

Dus als je je mening geeft moet je meteen beginnen met: sorry als ik iemand beledig, ik bedoel het in zijn algemeen, uitzonderingen daargelaten, enz enz. Een soort pim fortuyn/theo van gogh syndroom of zo?? Is dit de afspiegeling van onze huidige maatschappij?

Dan idd vind ik bokt langzamerhand een tinaclubje geworden. Dagelijks allerlei levensverhalen, die mij sorry hoor ( Knipoog Clown ) niet interesseren.

Nu de zoekfunktie het niet doet, kun je niet meer gericht bokken en ben ik snel uitgebokt, ook met alleen lezen, wat ik voornamelijk doe. Vanwege die zoekfunktie krijg je nu ook alles weer opnieuw besproken.

Ik mis de discussies waarbij de wetenschappelijke artikelen je de oren om vloog, je welles en nietes groep die dan weer een ander artikel of statement naar voren haalde. Dat vond ik leerzaam. Zie die bokkers niet meer online. Kan iig niet meer zoeken naar dit soort items.

Bokt is al een beetje voor mij aan het vervagen. Ben op zoek naar een leuk alternatief, jammer, maar het is meer de Penny of de Yes geworden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 15:42

Citaat:
Ik mis de discussies waarbij de wetenschappelijke artikelen je de oren om vloog, je welles en nietes groep die dan weer een ander artikel of statement naar voren haalde. Dat vond ik leerzaam. Zie die bokkers niet meer online. Kan iig niet meer zoeken naar dit soort items.
Hmm Gek. Ten eerste werd hier een tijd geleden zo moeilijk overgedaan. Dat het groepje tegen groepje was. Dat men elkaar bewust ging aanvallen.
Ten tweede werd dit ook van uit het mod team niet gewaardeerd
Ten derde zijn de bokkers die dit deden, nog al erm al dan niet permanent geband of komen zelf niet meer.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:00

Jurga schreef:
*leeft nog, hetzij op de achtergrond*

Aapt Jurga na Clown

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:14

Ik ben vanaf de 1e dag op bokt, en toen was het een groep(je) van 50 Verward ofzo die het gewoon gezellig met elkaar hadden.
Bokt is het doel (vervangen van horses) totaal voorbij gestreeft. Ik heb verder geen problemen met mods/beheerders, maar het is groot, TE groot.

Vroeger (4 jaar terug) wist iedereen wie welk paard had/reed, als Bokker A een paard ziek had staan, stond er de volgende dag een bericht van bokker B, hoe is het met het paard van bokker A?
Je wist wanneer wie op wedstrijd ging en wenstte elkaar succes, je leefde mee als er een paardje overleed, en je was blij als iemand een nieuwe aanwinst had.

Je kon je vragen normaal stellen, en kreeg daar normaal antwoord op. Echter, als je dom bezig was (op een 2.5 jarige te gaan zitten) kreeg je dat ook te horen, en hard ook. Op dat moment niet leuk, maar als ik nu terug kijk hadden ze stuk voor stuk gelijk!

Maar ook al zou je nou alle "jongeren" blokken ofzo, dan nog krijg je het oude bokt nooit meer terug

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:38

Ik zie in dit topic mensen zich "oude Bokker" noemen die me echt totaal niet bekend voorkomen... Bloos!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:49

Oud is denk ik ook iets andes dan bekend (=veel berichten, of op een aparte manier posten)

Oude bokkers vind ik de bokkers die vanaf het beginjaar 2001 meedoen Lachen
Laatst bijgewerkt door assie op 24-02-05 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:50

dat viel mij ook op margreet.

Je bent IMO een oude bokker als je op zijn minst in 2001 geregistreerd bent

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:47

Nou ik zie soms wel eens onbekende namen en die blijken dan al i n2001 geregistreerd en hebben dan 'maar' 500 berichten Clown.

Ik denk dat oud en bekend door elkaar wordt gehaald.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:10

russel schreef:

Bokt is al een beetje voor mij aan het vervagen. Ben op zoek naar een leuk alternatief, jammer, maar het is meer de Penny of de Yes geworden.

Kijk eens op fokt, genoeg discussie op fokkerij algemeen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Apple op 25-02-05 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spam verwijderd

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:44

sorry hoor, maar valt dit niet onder spam?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 23:03

Ben ik ook oud en bekend? Nou, ik ben er nog, maar niet veel meer. Alleen in de huiskamer en algemeen.
Voor de inhoudelijke discussies zit ik op fokt. Daar heb je niet tig keer de vragen 'hoe krijg ik mijn pony aan de teugel' en slof-discussies... Haha!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 01:16

Ik denk dat ik ook wel een redelijk oude bokker ben, geregistreerd in 2001 en toch redelijk wat berichten.
Maar het is natuurlijk vrij logisch dat op een gegeven moment onderwerpen zich beginnen te herhalen en te herhalen en te herhalen Knipoog

Daardoor heb ik vaak wat minder behoefte om te reageren. Daarnaast is er een enorme lichting jongeren, niets mis mee maar ik word steeds ouder en ik heb er gewoon wat minder binding mee.

Ik lees nog wel regelmatig maar post voornamelijk in de huiskamer waar ik mensen van bepaalde topics ken, sommigen al jaren via bokt. Dat is vertrouwd en leuk. Verder reageer ik alleen als ik denk dat ik iets zou kunnen toevoegen of als het onderwerp me aanspreekt maar vooral dat laatste komt steeds minder voor omdat het al de zoveelste keer is.
Dat ligt natuurlijk niet aan bokt, dat heb je nu eenmaal als je al zoveel jaar op hetzelfde forum rondhangt.

Verder vind ik bokt nog best een leuk forum, anders was ik allang afgehaakt. En het is nu misschien af en toe behelpen maar des te fijner is het als straks alles het weer doet Knipoog

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 06:41

Ik ben er tegenwoordig ook veel minder (komt ook omdat ik in t buitenland zit), maar kom nog wel op de fora's die ik leuk vind. Op fokt kom ik ook, na in t begin een beetje t idee te hebben dat ze veels te veel op bokt afgaven valt dat nu wel weer mee. Het is daar ook nietz od ruk dus makkelijker bij te houden.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 10:58

Een aantal oude bokkers hebben zich al gemeld, vind het vooral héééél irritant dat ik niet op Bokker kan zoeken. Denk dat dat het grootste probleem is, als de ouder bokkers er nog zijn dan kan ik ze neit vinden. Kom ze hooguit per toeval tegen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:51

stef schreef:
Ik ben vanaf de 1e dag op bokt, en toen was het een groep(je) van 50 Verward ofzo die het gewoon gezellig met elkaar hadden.
Bokt is het doel (vervangen van horses) totaal voorbij gestreeft. Ik heb verder geen problemen met mods/beheerders, maar het is groot, TE groot.

Vroeger (4 jaar terug) wist iedereen wie welk paard had/reed, als Bokker A een paard ziek had staan, stond er de volgende dag een bericht van bokker B, hoe is het met het paard van bokker A?
Je wist wanneer wie op wedstrijd ging en wenstte elkaar succes, je leefde mee als er een paardje overleed, en je was blij als iemand een nieuwe aanwinst had.

Je kon je vragen normaal stellen, en kreeg daar normaal antwoord op. Echter, als je dom bezig was (op een 2.5 jarige te gaan zitten) kreeg je dat ook te horen, en hard ook. Op dat moment niet leuk, maar als ik nu terug kijk hadden ze stuk voor stuk gelijk!

Maar ook al zou je nou alle "jongeren" blokken ofzo, dan nog krijg je het oude bokt nooit meer terug

Hier kan ik me heel goed in vinden!

Zoals ik al zei ik ben van oktober 2001 hier maar onder een ander account password verloren etc. Voorheen was ik toen Vasco... dus ook al vanaf 2001.

Het is erg groots geworden en de oudere bokkers verdwijnen ook tussen alle reacties (je ziet ze niet snel er zijn zoveel bokkers)

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:58

ik ben er ook nog wel, helemaal niet weg te slaan uit bokt! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:24

Ik voelde me eigenlijk altijd een jonkie op dit forum en had het gevoel dat de oude garde er al veeeel langer zat - totdat ik een maandje geleden zag dat ik er echt ook al vanaf 2001 op zit. Da's al best lang... Haha!

Ik ben nog steeds wel dagelijks op Bokt te vinden, maar ik merk ook dat ik duidelijk mijn Bokt-periodes heb en dat dat soms minder is. Bovendien, als je al zo lang op een forum zit, dan heb je bepaalde discussie ook al gewoon heel vaak gevoerd. Ik weet bijvoorbeeld dat ik mijn eerste Boktjaren vooral op RT zat, waar we de ene na de andere inhoudelijke discussie over ldr versus vwnw rijden hadden. Ontzettend leuk en leerzaam, en rond de kerst heb ik nog eens zoiets gestart over de video van Anky. Dat was erg leuk, maar ik heb het daar eigenlijk allemaal wel eens gezien... Nu zit ik dan veel meer op UhZ en soms heb ik een CB-periode.

Dat oude Bokkers er niet meer zijn betekent dus niet dat ze weg zijn. Ze kunnen ook gewoon ergens anders zitten. Daarnaast vind ik de steken naar het Bokt beleid en de Moddies ook niet terecht. In mijn ogen zijn zij juist degenen die de hele boel in goede banen leiden. Ik ken persoonlijk geen enkele Moddie, heb ook aan de erg felle discussies meegedaan op RT en FT en heb nog nooit een waarschuwing, ban of wat dan ook gehad. Ik verdiep me ook niet zo in dat ban-gedoe, maar van de mensen waarvan ik het weet ben ik er ook zeker van dat het een juiste beslissing was. Ookal ben je een echte Bokt-dino, dan kun je je nog wel gedragen. Als ik dan kijk naar Fokt, waar ik het ook een paar maand geprobeerd heb, dan mis ik toch de Moderators die off-topic, zinloze en beledigende berichten verwijderen. Met andere woorden, Bokt is voor mij nog steeds het beste paardenforum, maar ik weet ook wel dat ik het nu op een andere manier gebruik, gewoon omdat ik zelf veranderd ben.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 13:47

Ik voel me op het moment erg oud.
Maakt dat mij een 'oude' bokker??

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 14:10

russel schreef:
Nu de zoekfunktie het niet doet, kun je niet meer gericht bokken en ben ik snel uitgebokt, ook met alleen lezen, wat ik voornamelijk doe. Vanwege die zoekfunktie krijg je nu ook alles weer opnieuw besproken.

Dat punt is inmiddels achterhaald Knipoog

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 14:13

BartVB schreef:

Dat punt is inmiddels achterhaald Knipoog

Hij werkt perfect Bart!!
Dank je wel!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:27

ach, ik ben ook een beetje boktmoe Haha! Haha! Haha!

Net zoals Sjuim, op een gegeven moment heb je het allemaal wel gezien en gehoord, en gezien en gehoord, en gezien en gehoord Haha! Haha! Haha!

Ook weet je ondertussen al dat als je een tjuh of xx....xx wijst op dingen die ze beter niet kan doen, dat je dan een grote bek van hier tot tokio krijgt........

Ach als straks de nieuwspagina het weer doet dan wordt het vanzelf weer leuker denk ik Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 02:13

Ik vind er ook niet veel meer aan, aan Bokt tegenwoordig.
Alleen aan alle nieuwe usernamen irriteer ik me al mateloos. Boos!
Bokt is imo een pennyforum aan het worden cq al geworden.

Ik mis ook de oude Bokkers.
Kan er niet een apart forum komen van alle Bokkers die in 2001 geregistreerd zijn Clown Haha!
Dat zou het al weer een stuk gezelliger en kleiner maken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 02:20

Even een fris idee op de late avond. Probeer alle nieuwe bokkers een kans te geven. Zodat zij ook ´oude´bokkers kunnen worden?

Zonder msntaal overigens!!