wanneer doet ALLES het nou weer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Re: wanneer doet ALLES het nou weer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:30

BartVB schreef:
Zoek functie wordt getest as we type... Wat het helaas nog niet doet is het zoeken op bepaalde woorden, er is wat meer voor nodig om met een acceptabele snelheid te kunnen zoeken in 7 miljoen berichten Scheve mond Zoeken via Google kan iig wel via de zoekfunctie, zoeken op berichten van bepaalde personen ook. Berichten sinds je laatste bezoek werkt nu ook weer.

Als we geen rare problemen tegen komen werkt de zoekfunctie vanaf vanavond weer.

Het is nu 26 februari en nog steeds geen veranderingen.
Beloof niks als je het niet voor elkaar kan krijgen of waar kan maken. Dit veroorzaakt alleen maar scheve gezichten en een hoop gemopper.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:36

PhiaBink schreef:
BartVB schreef:
Zoek functie wordt getest as we type... Wat het helaas nog niet doet is het zoeken op bepaalde woorden, er is wat meer voor nodig om met een acceptabele snelheid te kunnen zoeken in 7 miljoen berichten Scheve mond Zoeken via Google kan iig wel via de zoekfunctie, zoeken op berichten van bepaalde personen ook. Berichten sinds je laatste bezoek werkt nu ook weer.

Als we geen rare problemen tegen komen werkt de zoekfunctie vanaf vanavond weer.

Het is nu 26 februari en nog steeds geen veranderingen.
Beloof niks als je het niet voor elkaar kan krijgen of waar kan maken. Dit veroorzaakt alleen maar scheve gezichten en een hoop gemopper.

Phia,

in plaats van hier te mopperen kun je ook even in het andere topic kijken Pling

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:43

Misschien kan Bart ook even uitleggen waarom het niet werkt nog? Is het alleen een foute planning? Wat dus idd betekend; geen zin en tijd gehad om er aan te werken? Veel is er in het andere topic ook niet te vinden, hoor. De zoekfunctie werkend in grote lijnen? Nou bij mij niet!

Als Bart en geen zin en of tijd voor heeft, prima. Zoiets las ik ook al in een ander topic geschreven door hem zelf ('heb het even gehad met bokt'). Maar doe dan geen beloftes, of maak het waar. Bokt functioneerd nu al weken niet meer zoals het wel zou moeten. Het begint gewoon vervelend te worden en vooral als er dan dingen naar voren komen als; geen zin in bokt gehad.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:55

Joyce, in het andere topic (link hierboven) staat idd dat de zoekfunctie grotendeels werkt. Die is dan dus nog alleen maar in een testomgeving beschikbaar en helaas zijn er tijdens het testen gisteren nog een paar bugs naar boven gekomen, die nog moeten worden opgelost. Vandaar dat de zoekfunctie nog niet operationeel is.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:52

We wachten weer af dan he Haha! Ik dacht dat er daar bedoeld werd dat hij het in grote lijnen weer deed op bokt zelf.. Kon het al niet uitstaan dat het mij niet lukte Clown

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 23:52

Ik denk dat het vervelendst idd is dat er steeds van alles beloofd wordt wat niet waar gemaakt kan worden. Ik kan me ook voorstellen dat Bart van een niet zo goed functionerend bokt + een hoop zeurende bokkers wel eens een punthoofd krijgt. Feit blijft dat voor de meeste bokkers er meer nadelen dan voordelen zijn aan het nieuwe bokt. Weet niet of dit zo blijft, maar de kleuren en friends kunnen míj persoonlijk weinig schelen. Het zou een hoop schelen als werd gezegd: Ja, sorry jongens, het was misschien toch niet zó slim om dit te doen, maar we moeten er maar het beste van maken Lachen . Want zo is het naar mijn idee, en ik wil dan ook best mn mond dichthouden en niet meer zeuren. Ik vraag dus alleen een beetje begrip van Bart en mods voor zeurende bokkers, ipv dat eeuwige optimisme (zeker van bokkers)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 12:22

Het omzetten naar phpBB 3 een paar weken geleden was ook niet super handig maar dat wist ik van te voren. Het probleem was voornamelijk dat ik door andere verplichtingen geen keuze had. phpBB 3 was voor Bokt nog nooit geinstalleerd op een groot forum, al met al viel het me 100% mee, ik had veel erger verwacht Knipoog

Een van de probleem onderdelen is echter de zoekfunctie. Voor het zoeken maakt het nogal wat uit of je aan het testen bent op een forum met 30.000 berichten of met 7 miljoen berichten. Een van de andere developers is verantwoordelijk voor de zoekfunctie maar ook hij doet dit in zijn vrije tijd, is ook verantwoordelijk voor andere delen van phpBB en heeft vooral geen tijd gehad de afgelopen weken. Dat zijn gewoon dingen waar je niet op kan plannen. Als hij geen tijd heeft dan houdt het gewoon op, hij is en blijft een vrijwilliger, ik kan hem dus onmogelijk tot meer actie dwingen Haha!

Anyway. De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het aanpassen van de zoekfunctie zodat deze het weer in grote lijnen zou moeten doen. Iig het zoeken naar berichten van andere gebruikers zou prima moeten gaan. Dit duurt allemaal even omdat ik ook dit in mijn vrije tijd moet doen, vrije tijd die op het moment nogal schaars is. Als Bokt voor mij een belangrijke inkomstenbron was dan was het allemaal heel anders gelopen. Feit blijft dat Bokt op het moment vooral veel geld kost en andere projecten wel zorgen dat ik m'n huur kan betalen en eten kan kopen (en stoere Apple laptops Knipoog). Die commerciele projecten die hebben dus voorrang waardoor een aantal features van Bokt idd al een tijdje zijn blijven liggen...

Maar goed, ik ga weer even verder met de zoekfunctie zodat we dat iig opgelost hebben Lachen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 17:38

Ha Bart! Het is een echte MEGA klus dus! Nou, hopelijk komt het op een dag allemaal in orde. Het is goed om weer eens met de neus op de feiten gedrukt te worden: jij doet dit vrijwillig in je vrije tijd. Maar hopelijk neem je het ons niet kwalijk dat we er een beetje ziek van zijn dat Bokt niet meer zo fijn Bokt! Zie het als een compliment; we zijn blij met deze site.
Nou, bedankt voor al je moeite en succes met testen!!

fast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:56

BartVB schreef:
(en stoere Apple laptops Knipoog).

Apple?? Stoer??? ik ken geen grotere elende als een Apple! }> Je moet eens proberen om een cdrom speler van een g4 powerbook te vervangen! Die hebben bij Apple zitten slapen Slapen al heb ik begrepen dat de nieuwste modellen wel weer wat beter zijn te repareren Haha!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:54

Ik zat me af te vragen wanneer de uitgebreide profielen weer terug komen. Er staat wel binnenkort, maar dat staat er nu ook al een paar maanden. Zeg dan gewoon meteen dat ze er het komende half jaar nog niet zien.

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:59

dat vraag ik me ook af... :/ nu duurt het toch wel érg lang...

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:28

MeiaLuna schreef:
dat vraag ik me ook af... :/ nu duurt het toch wel érg lang...

idd, en ik zie bijna geen (zichtbare) veranderingen meer...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:41

Volgens mij is er al weken niks meer gedaan. Sorry, maar dat vind ik en vele met mij dat het allemaal te lang duurt. Zo langzamerhand al 5 maanden nieuwe bokt en nog steeds vol fouten, zonder een werkende zoekfunktie, profilen, witte bokt enz.
5 maanden is in mijn ogen niet tijdelijk, maar gewoon voor altijd nu zo langzamerhand.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:02

PhiaBink: ik weet dat je vind dat het te lang duurt en dat er meerdere mensen zijn die precies hetzelfde vinden. Het heeft alleen absoluut geen enkele zin om dat tig keer te uiten. Ik kan er niets aan doen, de rest van de mods kan er niets aan doen, en de enige die er wel wat aan kan doen heeft er op dit moment geen tijd voor.

Het klopt dat er al heel lang binnenkort staat, maar bart zit met een commercieel project dat ontzettend uitloopt, en dat er al vrij lang vrij weinig meer aangepast is (op kleine dingen na dan, BB als permanent forum bijvoorbeeld).

Kijk, het is absoluut niet de bedoeling geweest dat het zo lang zou duren, én de overgang niet, én bart z'n commerciële ding niet, en ik baal er zelf ook ontzettend van dat een aantal dingen niet werken. Ik heb dat alleen al een aantal keer gezegd, en als andere mensen het vragen wil ik het nog wel een keer uitleggen (zie hierboven Knipoog ) maar het heeft absoluut geen zin om dingen te eisen.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:05

Dan ga je toch lekker naar een ander forum als het je niet bevalt??
Wat moet je nou met een uitgebreid profiel??
En bij mij werkt de zoekfunctie netjes hoor Ja

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:07

off-topic: ik ben blij dat ik nog niet zo lang geregistreerd ben,dus ook niet weet wat er allemaal anders is ten opzichte van 'eerst'. maar ik bekijk het zo: het is nu al leuk,en het kan dus alleen nog maar veel leuker worden als alles weer naar behoren werkt!!! GO MODS... ik ben blij met bokt!! OK dan! (en bij mij werkt de zoekfunctie ook!! Nagelbijten / Gniffelen)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:44

Ik heb dus wel problemen dat de zoekfunctie het niet doet, maar ik ben nog blijer dat ik bokt iig heb zoals het op dit moment is. Jongens even niet vergeten dat het ook heel makkelijk is om de stekker uit bokt te trekken.
Of een aantal berichten te wissen (zo kom je ook onder de 7 Miljoen uit...Haha!)

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 22:05

Frank schreef:
Dan ga je toch lekker naar een ander forum als het je niet bevalt??
Wat moet je nou met een uitgebreid profiel??
En bij mij werkt de zoekfunctie netjes hoor Ja

Hier wil ik nog even op reageren,
ik begrijp Ellende en de andere mods wel, hun (zij?!) kunnen er niets aan doen maar krijgen wel het "gezeik" ervan.
En oke, het is gratis, maar ik vind wel dat wij mogen weten waar we aan toe zijn, en als ze niet weten hoelang het nog gaat duren zou dat vermeld "moeten" worden, ipv zo'n tijdbegrip als "binnenkort" want dat klopt niet.

en, misschien is voor jou het profiel niet belangrijk, maar voor 3kwart bokt wel Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 22:26

zij Knipoog

Kijk: het was eerst binnenkort, maar daar was Bart z'n opdrachtgever het dus niet mee eens. Op dit moment kán ik nog niet vermelden hoe/waar/wanneer wat aangepast gaat worden. Dan kan ik wel 'over een half jaar' roepen, maar daar schiet ook niemand iets mee op.