open brief aan alle bokkers en fokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: open brief aan alle bokkers en fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 20:47

*proest* mooie beeldspraak Alane. Haha!

Het kan ook zijn dat iedereen gewoon een eigen dansje doet. Dat het allemaal apart best wel mooie dansjes zijn, maar toevallig tegelijkertijd op de dansvloer er niet zo fraai uitziet Huilen Clown

(om maar in jouw beeldspraak te blijven).

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:47

irmaz schreef:
Alle ban's die de laatste tijd zijn gedaan zijn voor mij absoluut onbegrijpelijk geweest, ik heb de topics doorgelezen maar ik kon er geen chocola van maken.

Ik doel op de mensen die van de post van Anya wél chocola kunnen maken. Pling (Om in jouw woordspeling te blijven)

irmaz schreef:
neem nu je eigen post xtwisterx, wie zijn die meerdere die je beschrijft? hoor ik daar ook bij? Wat is "alles achterbaks" maak ik me daar ook schuldig aan?

Nee, ik zie geen reden dat jij je aangesproken zou moeten voelen.

Nogmaals, het is niet mijn taak een namenlijstje te geven. Maar "het andere kamp" (zoals dat zo mooi werd geformuleerd in een ander topic) zou hier ook eens moeten proberen de zaken bij te leggen.

Wat achterbaks is? Anya (en anderen) via pb zwart maken en vervolgens niet reageren op de uitleg die gegeven wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:01

xtwisterx schreef:
Pipo, je spreekt jezelf tegen.
Pipo schreef:
Dit is namelijk weer steken onder water geven

Pipo schreef:
want ik interpeteeerde jou opmerking niet als steek onder water

Welke is nvt? Verward
Wat wil je nu met je post? Moet ik daadwerkelijk een lijstje namen geven van mensen die zich aangesproken zouden moeten voelen door de post van Anya? Kom op, ik neem aan dat de desbetreffende personen dat zelf wel kunnen bedenken.

Misschien zijn er meerderen die willen reageren? Wel Anya van vanalles beschuldigen, al dan niet via pb, maar niet ingaan op haar verklaringen die open en bloot op Bokt liggen. Waarom moet alles zo achterbaks?

Dit had geen betrekking op jou post, maar op Anya haar brief. Daarin staan wel wat steken.

Maar Twister, waarom ga je zo de aanval in richting mij? Of interpeteer ik dit verkeerd?

Verder zijn aannames heel gevaarlijk he, je moet niet denken voor een ander, of denken dat je weet wat een ander bedoeld, daar ga je 9 van de 10 keer de mist mee in.

Verder weet ik nog steeds niet waarom ik inhoudelijk zou moeten reageren, dit hele gezeur heb ik niets mee te maken gehad, en dat wil ik graag zo houden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 21:03

@Pipo. Ik heb er geen enkele steek mee bedoeld.
Als dat zo wordt geinterpreteerd, dan mijn excuus.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:11

Pipo schreef:
Dit had geen betrekking op jou post, maar op Anya haar brief. Daarin staan wel wat steken.

Dan heb ik dat verkeerd begrepen, excuses daar voor.
Pipo schreef:
Maar Twister, waarom ga je zo de aanval in richting mij? Of interpeteer ik dit verkeerd?

Jij reageerde op mijn post, waardoor ik op jou reageerde. Ik val jou niet aan, misschien vat jij dat zo op.
(Merk je het, zo kun je nog uren doorgaan. Gaaaap)

Pipo schreef:
Verder zijn aannames heel gevaarlijk he, je moet niet denken voor een ander, of denken dat je weet wat een ander bedoeld, daar ga je 9 van de 10 keer de mist mee in.

Je slaat de spijker op zn kop!!
Pipo schreef:
Verder weet ik nog steeds niet waarom ik inhoudelijk zou moeten reageren, dit hele gezeur heb ik niets mee te maken gehad, en dat wil ik graag zo houden.

Je kunt er helemaal niks over zeggen? Frusty

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:19

xtwisterx schreef:
irmaz schreef:
Alle ban's die de laatste tijd zijn gedaan zijn voor mij absoluut onbegrijpelijk geweest, ik heb de topics doorgelezen maar ik kon er geen chocola van maken.

Ik doel op de mensen die van de post van Anya wél chocola kunnen maken. Pling (Om in jouw woordspeling te blijven)

Ik kan van Anya's post wel chocola maken, ik vind de brief erg duidelijk (goed de adressering is iets ongelukkig gekozen, maar dat is reeds uitgelegd). Waar ik geen chocola van kan maken is het banbeleid van Bokt. Als iemand besluit in te grijpen bij een meningsverschil en zelfs een kant kiest, moet hij niet verbaast zijn als hij de volle lading over zich heen krijgt imo. In dit geval is de "iemand" meervoud in de vorm van beheerder en modteam en is helaas Anya de dupe geworden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:24

Anya schreef:
*proest* mooie beeldspraak Alane. Haha!

Het kan ook zijn dat iedereen gewoon een eigen dansje doet. Dat het allemaal apart best wel mooie dansjes zijn, maar toevallig tegelijkertijd op de dansvloer er niet zo fraai uitziet Huilen Clown

(om maar in jouw beeldspraak te blijven).

lach me niet uit, heb ik lang over na moeten denken hoor.... wel 4 maten lang Clown

ontopic: Ligt er ook welke muziek er gedraaid wordt...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:26

Irmaz, de discussie over bans loopt in een heel ander topic op FZ.

Verder, bedankt voor je bijdrage. Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:39

Justy schreef:
Je zou bijna denken dat je weer in de brugklas bent beland.

My thoughs... Ik moet de hele tijd aan mijn 'chatbox-periode' denken als ik dit gemiep lees, en toen was ik 15-17... Iets ouder dan de brugklas, vooruit, maar wel lekker puberaal.

Verder ga ik volledig met de rest van je bericht mee.

Pipo schreef:

En dit is dus een punt wat al vaker aangehaald is de laatste week: wanneer is iets een steek onder water? Ik zie er geen, ja, misschien 1 voor de 'gevoelige mensen' onder ons. Maar verder? Verward

Laura schreef:
je moet mij toch eens vertellen hoe je iemand 'heel erg kan kwetsen' als je die persoon bij naam noemt op een internetforum. Wat kan er in hemelsnaam geplaatst worden dat iemand zich heel erg gekwest voelt? Of gaat het hiet om lange tenen?
Jongens; dit is een forum hoor...! Rolleyes

Je kan iemand verdomd hard kwetsen, JUIST op 't internet. Allereerst is het openbaar, ten tweede wordt je er continu mee geconfronteerd, 't zal nooit weggaan. Maar goed, verder ga ik met je laatste zin mee, de keren dat ik me daadwerkelijk gekwetst heb gevoeld was het met 1 of 2 dagen vergeten. Mijn leven bestaat niet uit Bokt; mijn leven bestaat buiten Bokt. Daarom zal het me ook worst wezen wat men van me vind (zolang men zich maar enigzins netjes uitdrukt Knipoog).

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:32

OK dan! voor Anya.
Ik lees mee zowel op fokt als op bokt over dit soort perikelen. Ik ga hier geen mening neerzetten over bokt/fokt, maar ik ben het met je eens dat er eindelijk maar eens een eind aan moet komen aan al deze quatsch.
Al die danspartijtjes ten spijt, soms kun je gewoon beter niet met een bepaald persoon gaan dansen, tenzij je graag blauwe tenen wilt, of graag op iemand zijn voet gaat staan.
Maar wat gebeurt er bij een metaforisch danspartijtje in de zin van een mening geven op bep. zaken in bokt/fokt forum?
Daar wordt gewoon doorgedanst (over elkaar heen gewalst), totdat er iemand omvalt (offtopic: denk ineens aan de film "they shoot horses don't they").
En wat is dat dan voor een gevoel voor diegene die is blijven staan. Ben je dan happy? En voor hoelang?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:43

@Carien: en wie bepaalt er dan wie waar mag dansen?
en wie bepaalt er dan wanneer en/of er over elkaar heengewalst wordt ?

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:51

Alane schreef:
@Carien: en wie bepaalt er dan wie waar mag dansen?
en wie bepaalt er dan wanneer en/of er over elkaar heengewalst wordt ?

Je mag dansen waar je wil, maar als ik of jij je best doet en er wordt continu op je tenen gelopen (of een ander schuift z'n voet onder jouw voet), dan dans je toch niet meer met die persoon?
Je bepaalt dat dus helemaal zelf. Misschien is die foe/ friend functie wel een hele goede toevoeging aan Bokt.

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:53

@Alane, ik kan nu niet meer direct reageren. Ben over ong. anderhalf uur terug.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:56

dat werkt MI voor geen meter.. een beetje handige met lange tenen doet de lamp uit en dan trap je altijd raak. Dan moet ik of jij altijd maar ajuus zeggen?

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 00:32

Tja, dat geldt andersom natuurlijk ook.
Maar het gaat erom dat allebei de partijen ajuus kunnen zeggen. Men kan natuurlijk ook gewoon doorgaan omdat men niet de eerste wilt zijn die zegt: No offence, maar deze dans sla ik over?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 00:51

1 2 of 3 X ajuus zeggen is niet het probleem.
Maar als je op een forum dat je intresse heeft telkens ajuus moet zeggen.... dit zit je ook wel een keer zo hoog dat je geen ajuus meer zegt.

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 01:03

Dan zeg je toch ook niet echt ajuus, want je blijft terugkomen!?
Maw, als er op een forum waar jij geinteresseerd in bent continu gekissebist wordt, dan ga je toch niet meer terug? (ik spreek nu puur vanuit mezelf). Het zet ook geen zoden meer aan de dijk al dat gekat, het is dus ook niet meer constructief maar eerder destructief.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 01:23

Dan zou je moeten stoppen met bokken...
Want overal op bokt kom je wel iemand tegen waar je ajuus tegen zou moeten zeggen. en op ieder forum kom je wel iemand tegen...
Alleen is het bij sommigen zo dat je er wel uit komt per pb of in het topic zelf... en dus is ajuus zeggen weer voorbarig en wekt de indruk dat je niet wilt communiceren...

Ik ben echt de beroerdste niet, en ik ben ook maar een mens en mijn huisje heeft ook zijn kruisje(s) enz...

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 01:31

Hoezo zou je moeten stoppen met bokken, dit vind ik nou weer erg drastisch.
Ik kom niet vaak iemand tegen op Bokt waar ik ajuus tegen moet zeggen. En het is toch prima dat je er bij sommigen uitkomt via oa pb en zolang je er ook op het topic zelf uit kan komen is er toch niets aan de hand?
Het gaat toch ook meer om de exessieve gevallen.

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 02:26

carien schreef:
Maw, als er op een
forum

waar jij geinteresseerd in bent continu gekissebist wordt, dan ga je toch niet meer terug?

Ik bedoel topic dus.
(tja en door dit soort versprekingen kunnen al misverstanden ontstaan Haha! )

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 04:45

Toch vind ik dit topic een goed voorbeeld hoe het ook zou kunnen. Er wordt gewoon direct gevraagd "is dit een steek" En dat kan ook uitgepraat worden. Iederen blijft netjes tegen elkaar. Gaat niet bedenken hoe die ander het eventueel bedoelt heeft, maar vraag erom als iets niet duidelijk is.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:01

carien schreef:
carien schreef:
Maw, als er op een
forum

waar jij geinteresseerd in bent continu gekissebist wordt, dan ga je toch niet meer terug?

Ik bedoel topic dus.
(tja en door dit soort versprekingen kunnen al misverstanden ontstaan Haha! )

Ja en dat topic staat op een bepaald forum waar je intresse naar uit gaat en in ieder topic waar je reageert kom je weer die bokker tegen.... en dan?
Ander forum zoeken (forum binnen bokt bedoel ik dan)?
Dus je intresses maar aan gaan passen ?

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:23

Alane schreef:

Ja en dat topic staat op een bepaald forum waar je intresse naar uit gaat en in ieder topic waar je reageert kom je weer die bokker tegen.... en dan?

Of die desbetreffende bokker negeren?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:04

Alane schreef:

Daar hadden ze nou juist het knopje 'foe' voor uitgevonden... Clown

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:14

Eerlijk gezegd vind ik de aanhef ook niet geweldig. En aangezien Anya dat zelf ook al aangeeft door toe te geven dat ze het vergeten is weg te halen lijkt me daar weinig discussie over mogelijk.

Hoe dan ook, knap dat je het zo weet te verwoorden. Persoonlijk vind ik dat er van beide kanten veel dingen misgaan (gebruikers en beheer). Als ik naar bokt kijk dan lijkt het enerzijds alsof er een crusade tegen het beheer bezig is en anderzijds een crusades tegen de gebruikers. Met andere woorden, de twee partijen irriteren elkaar dusdanig dat je dit soort perikelen krijgt.