De doofpot 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Re: De doofpot 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:25

Nou weet ik dat ik een conflicttype ben dat teveel wil confronteren en uitpraten Haha! (misschien een idee voor andere bokkers, doe de 'welk conflicttype ben jij?-test) maar waarom moeten dingen verwijderd worden of op slot?
De antwoorden die ik hier vind is dat het soms kwetsend is. Nou sorry, maar we zijn toch allemaal volwassen mensen? Als iemand een kwetsende opmerking naar je toe maakt reageer je daar op en praat je dat uit. Of negeer je het. Daar heb je toch geen politieagenten voor nodig om jouw zieltje te verlichten en anderen de les te lezen?

Bovendien denk ik dat op het moment dat er meerdere mensen op een bepaalde manier op je reageren er vast wel iets niet helemaal lekker zal zitten. Dan is er of iets helemaal verkeerd overgekomen, of doe je zelf iets niet helemaal goed. Begin dan maar eerst eens met kritisch naar jezelf kijken!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:30

Laura schreef:
Nou weet ik dat ik een conflicttype ben dat teveel wil confronteren en uitpraten Haha! (

Dat type ben ik ook geloof ik Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 01:54

na alles te hebben gelezen... erover nagedacht te hebben.. etc.
Heb ik de volgende conclusie getrokken:
Ik reageer zoals ik denk als volwassen persoon met mijn levenservaring te moeten reageren.. als dan een groepje mensen die het idee hebben te moeten beslissen wat ik mag denken, voelen en te reageren heb er niet mee eens is... prima, dat is hun eigen geweten en denkvermogen.
Het "allerergste" wat me zou kunnen overkomen is een ban... en ik vraag me dan af of ik niet beter af ben met die ban.... als ik niet in mijn waarde gelaten kan worden door een team mensen dan liever vaarwel en de groeten...
kan bokt zonder mij? jazeker
kan ik zonder bokt? zeer zeker wel, ik kan zonder mensen die menen te moeten denken voor mij, ik kan zonder mensen die mij de woorden in de mond leggen en ik kan zonder mensen die ervoor zorgen dat ik steeds sorry moet zeggen...
en ieder kan doen en laten wij hij/zij wil... ik doe waar ik plezierr aan heb... stoor je je aan mij ook prima stuur me een pb ik ben voor rede vatbaar ben ik fout dan zal ik dat ook toegeven...
maar ik geef niets geen fouten meer toe waar ik geen part of deel aan heb...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 10:27

BartVB schreef:
Er is gewoon niet voldoende blijven hangen dat je onder die PB had gezet dat die PB prive was, ik heb vooral de inhoud onthouden en het feit dat er van me verwacht werd dat ik uit zou zoeken hoe het nou in elkaar zat (wat nogal lastig te doen is als je vervolgens niets met die info mag doen)......

Bij deze dus mijn oprechte excuses voor het feit dat ik je toevoeging aan de PB helemaal kwijt was Scheve mond.

Als ik jou goed begrijp Bart, meet je weer met verschillende maten, nl 1 voor jezelf en ws een select groepje mods, en een voor de rest van bokt.
Als een doorsnee bokker een pb openbaar maakt, krijgt hij een OW, met een fikse reprimande.
Als jij het doet hoef je je alleen maar te verontschuldigen omdat je een zinnetje over het hoofd hebt gezien?
Wat geeft jou het recht om wel priveberichten openbaar te maken? Ongeacht of er wel of niet bijstaat dat het vertrouwelijk is?
De schijnheiligheid druipt van het modteam af, dit heeft echt niks meer met beheer te maken maar met wanbeheer. Bah

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:31

Het openbaar maken van een PB door Bart vind ik net zo fout als dat een willekeurige andere gebruiker dat doet.
Bart zal hiervoor geen officiële waarschuwing (of zwaarder) ontvangen, dat is toch iets wat de overige bokkers dienen te accepteren. Daarnaast vraag ik me af of Mods wel een OW krijgen als zij een PB openbaar maken?

Zou bij het PBen naar Mods niet een vakje kunnen worden aangemaakt waarbij je te kennen geeft dat je wel/niet accoord gaat met je PB openbaar te maken onder de overige Mods als de betreffende Mod daar aanleiding toe ziet.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 18:14

@Billy, je moet het wel _erg_ bont maken voor je een OW krijgt voor het copy/pasten van een OW. Een OW is daar iig geen standaard maatregel voor. Verder heb ik al gezegd dat het niet bepaald mijn bedoeling was die PB openbaar te maken. Overigens wil ik met alle plezier mezelf bannen hoor, kom ik eindelijk toe aan een berg niet-Bokt dingen zoals afstuderen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:22

Heeeeeeeei ! Dat mocht ik toch doen Haha! Haha! Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:25

gijsenkim schreef:
Heeeeeeeei ! Dat mocht ik toch doen Haha! Haha! Haha!

You Go Girl! Haha! Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:46

Horselover/Billy, wat zouden jullie wel een acceptabele manier vinden om dit recht te zetten?

Ten tweede is de PB niet geheel openbaar gemaakt. En dat onderscheid wordt volgens mij ook bij gewone gebruikers gemaakt: ik ga er vanuit dat mods anders reageren op een PB die wordt geplaatst in een forum, of 1 die wordt doorgestuurd naar een paar mensen. (Dat maakt het laatste nog steeds niet goed natuurlijk!)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:56

BartVB schreef:
@Billy, je moet het wel _erg_ bont maken voor je een OW krijgt voor het copy/pasten van een OW. Een OW is daar iig geen standaard maatregel voor. Verder heb ik al gezegd dat het niet bepaald mijn bedoeling was die PB openbaar te maken. Overigens wil ik met alle plezier mezelf bannen hoor, kom ik eindelijk toe aan een berg niet-Bokt dingen zoals afstuderen.

En wie gaat de rekening dan betalen Tong uitsteken Gijsenkim? Haha!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:08

shadow0 schreef:
Horselover, wat zouden jullie wel een acceptabele manier vinden om dit recht te zetten?

Zoals ik in mijn vorige post hebt getracht te zeggen is dat je van Bart niet veel meer kan verwachten dan zijn excusses en die hebben Ilindra/we gekregen.

Daarnaast heb ik aangegeven, hoe je een accoord voor wel/niet verspreiden van een PB kan invoeren.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:19

horselover23 schreef:
shadow0 schreef:
Horselover, wat zouden jullie wel een acceptabele manier vinden om dit recht te zetten?

Zoals ik in mijn vorige post hebt getracht te zeggen is dat je van Bart niet veel meer kan verwachten dan zijn excusses en die hebben Ilindra/we gekregen.

Daarnaast heb ik aangegeven, hoe je een accoord voor wel/niet verspreiden van een PB kan invoeren.

Verder gaat het vertrouwen in iemand kwijtraken een heel stuk sneller dan vertrouwen weer terugverdienen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:38

Wat ik lees in Bart z'n post, heeft hij zich niet verontschuldigt voor het iopenbaar maken van een PB, maar voor het over het hoofd zien van een zinnetje.
Hij heeft dus nog steeds een onderscheid tusseniig beheerder en forummers, wanteen mod mag blijkbaar wel pb's op het form zetten, maar gebruikers niet.
Verder wil ik er graag dat het modteam eens ophoudt met het meten met verschillende maten.
Ook laten ze zich regelmatig voor diverse karretjes spannen zonder dat ze het hele verhaal gehoord hebben en van verschillende kanten de feiten kennen.
Bokt gaat op dit moment ten onder aan wanbeheer. Er worden willekeurig mensen geband, en dan wel vooral mondige mensen die een sterke inbreng hebben die niet strookt met het modbeleid.
Daardoor verliest Bokt diverse mensen die veel kennis hebben, een fijne inbreng hebben, en er is een aantal bij die verder nog nooit een onvertogen woord op Bokt gezegd heeft.
Daarentegen worden notoire klagers en stokers de hand boven het hoofd gehouden, en die komen overal mee weg.
Diverse mods laten zich door dit soort types gebruiken.
Dat vind ik triest. Mods horen onpartijdig te zijn, en dat zijn ze absoluut niet.
Zolang er geen onbevooroordeelde mods komen, zul je altijd tegen dit soort dingen aan blijven lopen.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 04:34

Het is natuurlijk erg lastig een onbevooroordeelde mod te vinden. Want de een vindt die wel onbevooroordeeld en de ander weer niet.

Verder geloof ik dat Bart het echt heel vervelend vind dat hij die pb openbaar heeft gemaakt. Maar dat kan hij vast beter uitleggen.

Dat er dingen beter kunnen. Vast en zeker. Bokt is erg gegroeid. en de regels zijn niet echt mee gegroeid. Als jij bijv kijkt wat er op andere grote fora aan regels zijn. Maar ook daar zijn we hard over aan het werk. Ook zodat het duidelijker wordt naar de gebruikers.

Ik wil best hand in eigen boezem steken. Maar ik weet zo een-twee- drie niet wat het bokt team op dit moment kan doen om alles ineens beter te maken. Zodat iig een deel van de onrust minder wordt.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 05:38

Billy schreef:
Wat ik lees in Bart z'n post, heeft hij zich niet verontschuldigt voor het iopenbaar maken van een PB, maar voor het over het hoofd zien van een zinnetje.
Hij heeft dus nog steeds een onderscheid tusseniig beheerder en forummers, wanteen mod mag blijkbaar wel pb's op het form zetten, maar gebruikers niet.
Verder wil ik er graag dat het modteam eens ophoudt met het meten met verschillende maten.
Ook laten ze zich regelmatig voor diverse karretjes spannen zonder dat ze het hele verhaal gehoord hebben en van verschillende kanten de feiten kennen.
Bokt gaat op dit moment ten onder aan wanbeheer. Er worden willekeurig mensen geband, en dan wel vooral mondige mensen die een sterke inbreng hebben die niet strookt met het modbeleid.
Daardoor verliest Bokt diverse mensen die veel kennis hebben, een fijne inbreng hebben, en er is een aantal bij die verder nog nooit een onvertogen woord op Bokt gezegd heeft.
Daarentegen worden notoire klagers en stokers de hand boven het hoofd gehouden, en die komen overal mee weg.
Diverse mods laten zich door dit soort types gebruiken.
Dat vind ik triest. Mods horen onpartijdig te zijn, en dat zijn ze absoluut niet.
Zolang er geen onbevooroordeelde mods komen, zul je altijd tegen dit soort dingen aan blijven lopen.

ik denk dat dit niet helemaal fair is, ik denk dat je ook moet kijken naar waar je zelf kijkt, dus de topics die jou intereseren, kan best dat juist daar meer gestreept oid word, maar er is natuurlijk nog veel meer.. ik denk niet dat het mod team iemand de hand boven het hoofd houd, dat er misschien fouten zijn gemaakt, of met verschillende maten gemeten word, dat zou kunnen, maar is dat niet logisch? zo'n enorm groot forum kan toch niet zonder fouten bestaan? modjes zijn geen pc's, nee het zijn mensen.. een forum is een leuk medium, maar er kan ook een boel mis gaan, onderling, tussen leden dan.. ten eerste door dat er een boel meningen zijn, ten tweede omdat een geschreven woord soms heel anders over kan komen als een gesproken woord... das het nadeel van typen, het is zeer jammer wanneer een forum mensen verliest met een boel inbreng, maar juist de mensen met eenboel inbreng kunnen zorgen voor conflicten, niet opgezocht of bewust, maar puur doordat ze prominent aanwezig zijn...die vallen meer op zeg maar...

ik denk niet dat er willekeurig mensen geband worden..ik denk wel dat bart en modjes soms ook de draad kwijt zijn enniet meer weten hoe ze dingen op moeten lossen, ja misschien fout, maar kom op zeg, we zijn toch allemaal mensen en vele hier volwassen, een forum moet niet gebruikt worden om vete's en persoonlijke discussies uit te vechten en welles nietus spelletjes zijn al helemaal niet handig... wees gewoon blij dat er een forum is waar een boel kennis op te vinden is, heb je ergens een andere mening over, prima... dan zeg je die, maar blijf normaal....en iets uitvechten daar is een forum niet voor... met zoveel leden kan het niet anders dat mensen het niet met elkaar eens zijn, of niet met een beleid eens zijn, tja so be it... dan zit er een aan en uit knop op je pc en ga je weer verder... ik denk dat bokt zeker niet beter word van deze topics... want ze blijven maar komen...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:58

Heike schreef:
Verder geloof ik dat Bart het echt heel vervelend vind dat hij die pb openbaar heeft gemaakt. Maar dat kan hij vast beter uitleggen.

Dat heeft hij gedaan... maar met gelijk een grote MAAR en de schuld (gedeeltelijk) afgeschoven op diegene die die PB heeft gestuurd.

Heike schreef:
Dat er dingen beter kunnen. Vast en zeker. Bokt is erg gegroeid. en de regels zijn niet echt mee gegroeid. Als jij bijv kijkt wat er op andere grote fora aan regels zijn. Maar ook daar zijn we hard over aan het werk. Ook zodat het duidelijker wordt naar de gebruikers.

De regels zijn duidelijk genoeg... mits ze consequent worden toegepast en niet zoals de wind waait waait me jasje manier. en dat lijkt dus wel te gebeuren.

Heike schreef:
Ik wil best hand in eigen boezem steken. Maar ik weet zo een-twee- drie niet wat het bokt team op dit moment kan doen om alles ineens beter te maken. Zodat iig een deel van de onrust minder wordt.

Eens luisteren naar de bokkers en wat met die tips doen. En niet ja zeggen en nee doen.

Hoe meer regels hoe groter de onduidelijkheid. Ik dacht dat het engeland was, heeft maar een heel dun boekje wat alle regels bevat van de wegenverkeerswet.
Niets geen , mits, maar tenzij en als regels.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:35

Best wel zielig dat PB's open en bloot op Bokt.nl stonden, als ik dat zou doen met een PB die wij hebben gekregen (wat de honden nog niet eens willen vreten! Ook doe je er een stuk vlees om) ...dan zouden wij geband worden...... Huilen

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:06

Citaat:
Eens luisteren naar de bokkers en wat met die tips doen. En niet ja zeggen en nee doen.

Dan doen we nu toch ook. We zijn bezig met een heel ander systeem van OW's en bans. Dat een stuk duidelijker voor de gebruikers en ook mods moet worden. Maar daar is een ander topic voor.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:15

Dat idee krijg ik anders niet als ik mijn pb's lees !!!!!!
Zeg wat wij willen hebben dat je zegt en anders lezen we overal over heen.
Als je dan al selctief leest en van dat gedeelte alleen de helft... dan steven je je doel heel hard voorbij.

Zij die streven naar perfectie zouden eerst hun spiegel moeten repareren.. Haha!

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:12

Als ik zo effe lees heeft dit topic (in mijn ogen) tot hiertoe tot weinig geleid.
Vind ik wel triest....

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:43

Ok, ok, ik snap jullie punt. Maar wat kunnen wij op dit moment doen? De regels moeten duidelijker zijn. Daar zijn we aan het werken. Zie ander topic. En daar wordt dus echt wat gedaan aan jullie inbreng.

Concreet, wat meer?

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:48

Consequent zijn, vriendjespolitiek overboord gooien en een keer echt luisteren, niet doen alsof om maar van het gezeur af te zijn en je goeie kant te laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:04

Heike schreef:
Ok, ok, ik snap jullie punt. Maar wat kunnen wij op dit moment doen? De regels moeten duidelijker zijn. Daar zijn we aan het werken. Zie ander topic. En daar wordt dus echt wat gedaan aan jullie inbreng.

Concreet, wat meer?

De regels zijn duidelijk genoeg, het consequent en gelijk toepassen op de verschillende users is het probleem. Dat los je niet op door je regels te herschrijven! Koe

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:24

Mensen in hun waarde laten...
Het is dat ik geen pb's mag publiceren maar kreten in de trant van:
Ik lees jou berichten nog maar met een half oog...
en met termen lopen gooien waarvan men de betekenis niet weet. of toevaliig ergens gelezen heeft.
Halve verontschuldigingen aanbieden en dan maar gaan maren en als enz...
dat geeft echt geen prettig gevoel.
Idem met het verwijderen van berichten in topics... Oridinaire scheldpartijen kunnen verwijderd worden. cMaar geen reacties omdat men meent dat dat of dat bedoeld zou kunnen worden...
En ouwe koeien in de sloot laten liggen...... die vergaan van zelf wel.
Worden ze wel opgevist dan is dat offtopic.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:50

Alane schreef:
Mensen in hun waarde laten...
Het is dat ik geen pb's mag publiceren maar kreten in de trant van:
Ik lees jou berichten nog maar met een half oog...
en met termen lopen gooien waarvan men de betekenis niet weet. of toevaliig ergens gelezen heeft.
Halve verontschuldigingen aanbieden en dan maar gaan maren en als enz...
dat geeft echt geen prettig gevoel.
Idem met het verwijderen van berichten in topics... Oridinaire scheldpartijen kunnen verwijderd worden. cMaar geen reacties omdat men meent dat dat of dat bedoeld zou kunnen worden...
En ouwe koeien in de sloot laten liggen...... die vergaan van zelf wel.
Worden ze wel opgevist dan is dat offtopic.

Ik ben het met jullie eens. Dus mijn vraag. Als het gebeurt druk dan meteen de TeM knop in. Zodat we het kunnen bespreken in het team.

Voor de rest kunnen jullie alleen maar wachten of het beter gaat worden. Zo nee, Gil effe