De doofpot het origineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

Re: De doofpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:59

stef schreef:
Bokt is bokt, fokt is fokt.
Lijkt wel een strijd te gaan worden tussen die 2 fora. Met name hoe er op fokt negatief over bokt gepraat wordt....

Nouja, ik zeg maar niks meer, anders val ik in herhaling

Waar wordt er op fokt negatief over Bokt gepraat ?

Volgens mij begrijpen, een hoop fokkers de kleuterschool achtige regels niet, die er op bokt gehanteerd worden .temmen ,doofpot,verwijderen slotjes, en dit gebeurd vaak niet direkt door de moddies, maar vaak nadat ze eerst plat gemaild worden door een aantal ons bekende dames, die w.p.ners fokken met te veel volbloed er in, en niet tegen kritiek kunnen.
Het vreemde is, dat de leiding van bokt altijd kiest voor deze dames, en posters, als b.v. Anna42 bannen, wat volgens mij jammer is, want anna 42, had altijd een originele inbreng.
Dus mensen, weg met de boktregels, kan er ook geen misbruik van worden gemaakt .
Dat het goed kan zonder regels, kan je zien op fokt, daar kan een probleem, tenminste uigepraat worden. !!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:04

Arie, ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je er nog op in gaat.
Haha!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:06

faye schreef:
Arie, ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je er nog op in gaat.
Haha!

Ik zelf eigenlijk ook niet Clown Clown

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:08

Weet je wat het schandalige is. Dat sommige mensen zich zo aangesproken voelen dat ze het nodig vinden om mensen in het daadwerkelijke leven, op een groot evenement voor schut trachten te zetten. In eerste instantie had ik niet door over wie het ging. Voor bepaalde personen vond ik zelf zo'n akkefietje te ver gaan. Maar niet was hier van waar. Toen ik verder las had ik het door en wist eigenlijk niet wat ik zag en dan dat ook nog tegen 2 mensen waar je op bokt of andere fora's nooit last van hebt.
Volgens mij stopt het nooit. En het vreemde is dat het altijd rond bepaalde personen draait. Nu gaan ook nog de priveberichten in omloop het is maar goed dat niet iedereen dat doet. Anders zou het een erg vuile bedoeling worden.
Ik zou zeggen, Bokt doe je ogen eens open. Zulke zaken kunnen echt niet.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:11

chantal1 schreef:
Weet je wat het schandalige is. Dat sommige mensen zich zo aangesproken voelen dat ze het nodig vinden om mensen in het daadwerkelijke leven, op een groot evenement voor schut trachten te zetten. In eerste instantie had ik niet door over wie het ging. Voor bepaalde personen vond ik zelf zo'n akkefietje te ver gaan. Maar niet was hier van waar. Toen ik verder las had ik het door en wist eigenlijk niet wat ik zag en dan dat ook nog tegen 2 mensen waar je op bokt of andere fora's nooit last van hebt.
Volgens mij stopt het nooit. En het vreemde is dat het altijd rond bepaalde personen draait. Nu gaan ook nog de priveberichten in omloop het is maar goed dat niet iedereen dat doet. Anders zou het een erg vuile bedoeling worden.

Wanneer zal er een slotje komen ??? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:16

Arie ik denk eerder dat het hele topic zum cyberspace gaat! Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:20

chantal1 schreef:

alleen maar een Peebee???? vergeet mailtjes en msn berichten niet, die komen ook bij het modteam terecht en worden uitvoerig besproken. Zou er niet raar van staan te kijken dat een mailtje met een bepaalde inhoud ervoor zorg kan dragen dat iemand (on)terecht een OW zou kunnen krijgen....
Je kunt je ook afvragen wie er "lekt" in het modteam en dat een PB bij bepaalde personen terecht kan komen..... *denkt diep na en Pling )

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:29

Ik geef de voorkeur aan de vraag wie er 'lekt'.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:51

arie53 schreef:

Wanneer zal er een slotje komen ??? Haha!

Wie weet niet en ziet men het nu toch eens in. You never know! Clown

@Alane, jammer genoeg weet ik hoe het werkt. Ik vind het erg onvolwassen dat sommige personen niet onder het motto leven en laten leven, leven.

Als iemand rond me zo'n scene zou maken zou ik me werkelijk waar te pletter schamen. Huilen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:58

eigenlijk zou het boktteam moeten leren... want stilstand is achteruitgang.

en sjee het klopt ook nog... zwerende vinger Haha!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:03

Romkabouter schreef:
Dat zegt dan weer meer over fokt dan over bokt Cool

Euhm? Scheve mond

Op bokt gaat het ook wel aan toe over fokt.nl maar die topics lijken allemaal in de "doofpot" tegaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:38

Sundancer schreef:
Romkabouter schreef:
Dat zegt dan weer meer over fokt dan over bokt Cool

Euhm? Scheve mond

Op bokt gaat het ook wel aan toe over fokt.nl maar die topics lijken allemaal in de "doofpot" tegaan...

De toon op bokt over fokt is ook over het algmeen negatief! Pling

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:46

True...True.....

Wat mij ook opvalt, is dat moderators van bokt.nl zich onder een andere naam aanmelden op Fokt.nl, daar commentaar opzetten, en dan ineens hun email adres veranderen....zwak IMO......

Als je iets te zeggen hebt, zeg het dan eerlijk onder je eigen bekende naam......Scheve mond

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 23:19

Sundancer schreef:
True...True.....

Wat mij ook opvalt, is dat moderators van bokt.nl zich onder een andere naam aanmelden op Fokt.nl, daar commentaar opzetten, en dan ineens hun email adres veranderen....zwak IMO......

Als je iets te zeggen hebt, zeg het dan eerlijk onder je eigen bekende naam......Scheve mond

Mee eens,
Er zijn wel moderators die wel met eigen naam op fokt komen zelfs Bart.

Als een PB de rond gaat van Ilindra vind ik dat een grove zaak en niet kunnen in mijn optiek.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 00:57

Sundancer schreef:
Op bokt gaat het ook wel aan toe over fokt.nl

Ja, als de fokkers (hahaha, vooral niet hardop uitspreken *LOL* ) op bokt een topic starten op bokt over hoe geweldig fokt wel niet is Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 01:10

Romkabouter schreef:
Ja, als de fokkers (hahaha, vooral niet hardop uitspreken *LOL* ) op bokt een topic starten op bokt over hoe geweldig fokt wel niet is Haha!

Verward

heb je niet lang over na hoeven denken of wel? Tong uitsteken

maar dat is volkomen off-topic... Doet de TeM knop het al weer?

ik ben trouwens ook aangemeld bij een hamster forum... wordt dat forum dadelijk ook over al bij betrokken cq vergeleken als er vragen worden gesteld op bokt?
ben verder volgens mij nog lid op een hondenforum, autoforum, RFID forum...
Zou het handig zijn als we een lijst zouden maken waar welke bokkers lid zijn? Dan is het handiger voor de bokkers, modteam en beheer om te kijken wat waar aan de hand is om zo een ander forum erbij te betrekken cq als vergelijk te gebruiken...

Als ik iets absoluut niet uit kan staan is het met je functie te koop lopen en te vergelijken met iets. (in dit geval met een ander forum en dan vooral "vallen" over de manier van beheren....
nogmaals leer van de fouten van anderen en maak ze niet nogmaals....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:52

Goed. Het hele topic doorgelezen en langzamerhand voel ik ook de behoefte iets te zeggen.

Ergens binnen een jaar nadat ik mij voor het eerst op bokt had begeven, kwam ik er achter dat met name op het forum Fokkerij en afstamming een aantal volwassen mensen niet zo volwassen met elkaar omgingen. Steken onder water, heen en weer katten, onplezierige opmerkingen over elkaars paarden, fokstammen, stamboeken maakten F&A een onplezierig forum. Er bleken kampen te bestaan. Die elkaar dan weer 'onder water' dan weer met naam een toenaam bestreden. Een gewoon elkaar negeren en verder gaan bleek niet mogelijk.

Opvallend was dat ik in die tijd op een ander forum ook een zeer uitgebreid topic tegenkwam over de persoon waar nu weer een topic over gestart is. Ik vond dat toen al niet zo heel netjes: een aantal pagina's lekker bashen, maar ik kende de persoon niet.

Inmiddels ben ik mod geworden en heb ik meer informatie over beide kanten. Er blijkt sprake te zijn van een wederzijds negatief gevoel tussen de 'kampen'. De reden daartoe stamt kennelijk uit een ver verleden en suddert op bokt, op fokt, op andere fora en irl al jaren door om af en toe op te laaien.

Waar twee vechten hebben twee schuld. Waar twee groepen vechten hebben twee groepen schuld. Toch kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat éen van beide groepen er meer aan gelegen is de ander zwart te maken dan andersom. Inderdaad de persoon (en groep) waarover met regelmaat topics verschijnen reageert niet altijd slim, hapt, zet zichzelf soms neer als 'enige fokker met een gefundeerde mening', maar ik heb die persoon er nog nooit op kunnen betrappen en topic te starten met de melding: "bokker x van F&A" was zo vreselijk irritant vandaag. Dit gebeurt wel regelmatig andersom. Ik kan mij voorstellen dat dat pijn doet als je dat overkomt. Ik kan mij voorstellen dat je er een vorm van 'achtervolgingsgevoelens' aan over houdt. Want In Real Live is het fokkersclubje ook niet zo groot en kent iedereen iedereen.

Dit kinderachtige gedrag van beide kanten heeft o.a. geleid tot het 'kampentopic' op F&A. Met de bedoeling om zaken te kunnen uitspreken. Dat is niet gelukt.

Sterker nog: beide kampen verwijten mods van bokt dat ze "in het andere kamp zitten". Dat ze aan vriendjespolitiek doen. Er gaan ook met regelmaat geruchten dat mods info van moderatorpraat zouden doorgeven aan een van de kampen. Dat gerucht gaat over mij. Laat duidelijk zijn dat ik dat niet doe. Maar inderdaad betreffende bokker post ook in een topic waar ik veel post. En is daar overigens een bokker met normaal postgedrag. Ken ik die bokker? Nee. Ik heb deze bokker zelfs nog nooit ontmoet.

Wel heb ik inderdaad wel eens betreffende bokker verdedigd. Bijvoorbeeld op de momenten dat het begint te voelen als een hetze. Daarbij altijd benadrukkend dat betreffende bokker zelf ook niet altijd lief is. Als iemand al op zoek zou gaan naar een zeer partijdige mod in deze, dan zou ik de blik eerder op fokt.nl richten. Waarvan aktie.

In een dergelijke lang slepende situatie van jaren, waarbij oplossingen niet voorhanden zijn en veel mensen 'van beide kampen' betrokken zijn en onnodig worden gekwetst heeft het modteam ervoor gekozen dit topic te verwijderen i.p.v. op slot te zetten. Arbitraire actie inderdaad aangezien een dergelijk topic op fokt wel mag. Ik vraag me zelf af waar de grens ligt tussen een fijne uitlaatklep bieden en het kwetsen van een ander. Volgens de wet mag het, dan blijft moraal over. Die ligt bij mij dus anders. Dat is vaker zo in Nederland.

Alle betrokken partijen weten best hoe de zaak ligt, weten best dat dit al jaren speelt en zijn kennelijk te onvolwassen om het zelf of op te lossen of te negeren.

Dat maakt m.i. dit topic anders dan andere topics.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:57

lang verhaal Anya, ga ik even over denken maar dit viel me op:

Citaat:
Arbitraire actie inderdaad aangezien een dergelijk topic op fokt wel mag.

nee, arbitrair omdat veel andere van dergelijke topics op BOKT wel mogen. Dit onderwerp is wat mij betreft niet een bokt vs fokt issue, maar wat is er zo bijzonder aan dit topic dat er speciale regels op van toepassing zijn. En nee, ik herken jouw versie van dit verhaal niet volledig in dit geval. Wel de twee kampen, maar dat mag duidelijk zijn.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:58

Sundancer schreef:
True...True.....

Sundancer ik heet Remmie op fokt. Ik heb nooit de behoefte gehad om te posten. Niet onder mijn eigen naam, niet onder een andere naam. Dat komt omdat ik niet fok Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:02

Anya, als je het hele topic hebt doorgelezen, en ik bekijk je antwoord heb je toch de essentie gemist. De grote vraag is waarom dit topic anders behandeld wordt dan vergelijkbare topics. Daar hebben we namelijk nog steeds geen antwoord op!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:09

Anja bedankt voor je uitleg, van dat hele kampen verhaal weet ik niets (ik fok ook niet Clown) ik snap het niet en wil het ook niet snappen .

Ik reageerde op de PB van Illindra die doorgestuurd is dat vind ik in ieder geval niet oke.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:16

faye schreef:
Anya, als je het hele topic hebt doorgelezen, en ik bekijk je antwoord heb je toch de essentie gemist. De grote vraag is waarom dit topic anders behandeld wordt dan vergelijkbare topics. Daar hebben we namelijk nog steeds geen antwoord op!

Dat antwoord heb ik wel degelijk gegeven. Dit topic wordt anders behandeld omdat hier sprake is van een al jaren durende vete. Daarin spelen soms mensen een onvermoede rol, worden (soms buiten hun weten om en ook tegen hun zin in) in een kamp gedrukt o.i.d.

Het is een zeer onplezierige langdurige vete. Thats why.

En dat is m.i. iets anders dan een topic over een zadelmaker waarover iemand niet tevreden is, of een ontevreden pensionklant o.i.d. Dat is geen jaren slepende ruzie, is niet bedoeld om over en weer persoonlijk te kwetsen. In de gevallen waar dat wel zo is, wordt ook een slotje gezet of soms tot verwijdering overgegaan. En die afweging is iedere keer opnieuw mensenwerk. Er is echt geen werkprocesbeschrijving te maken met een soort stroomschema waar staat... als dit, dan dat, als dan dit, doe dan dat en slotje... Nee. Het wordt besproken en er wordt een zo goed mogelijk, zo overwogen mogelijk besluit genomen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:23

Alane schreef:
heb je niet lang over na hoeven denken of wel? Tong uitsteken

Het deed er pijn van Haha!
Tuurlijk is het offtopic, net zoals aardig wat andere posts hier Knipoog

Citaat:
ik ben trouwens ook aangemeld bij een hamster forum... wordt dat forum dadelijk ook over al bij betrokken cq vergeleken als er vragen worden gesteld op bokt?

Geen idee, ik hoop het niet. Waarom wordt fokt er dan wel steeds bijgehaald?
Als daar alles wel mag, dat post je de dingen die hier niet mogen daar toch Haha!
what's the problem? Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:24

Anya schreef:
En dat is m.i. iets anders dan een topic over een zadelmaker waarover iemand niet tevreden is, of een ontevreden pensionklant o.i.d. Dat is geen jaren slepende ruzie, is niet bedoeld om over en weer persoonlijk te kwetsen. In de gevallen waar dat wel zo is, wordt ook een slotje gezet of soms tot verwijdering overgegaan.

dat kan het MT helemaal niet beoordelen als het over niet-bokkers gaat Pling

Citaat:
En die afweging is iedere keer opnieuw mensenwerk. Er is echt geen werkprocesbeschrijving te maken met een soort stroomschema waar staat... als dit, dan dat, als dan dit, doe dan dat en slotje... Nee. Het wordt besproken en er wordt een zo goed mogelijk, zo overwogen mogelijk besluit genomen.

wel jammer dat dit soort argumenten dan pas na een paar dagen en lang aandringen van een aantal bokkers boven water komen. Dat zit mij vooral dwars, het matig communiceren.

En kunnen we fokt er idd buiten houden? Het gaat mij om waarom het hier op bokt zo loopt, fokt was alleen interessant omdat ik het daar het omstreden bericht kon terug lezen.
Laatst bijgewerkt door Jantien op 10-02-05 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:27

Lielle schreef:
dat kan het MT helemaal niet beoordelen als het over niet-bokkers gaat Pling

En daarom kun je het ook niet weghalen dus Pling