Schaduwaccounts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Schaduwaccounts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:53

Hoe komt het toch dat mensen die zich aan de regels houden geen problemen hebben?

Als je een ban hebt, mag je niet op bokt, als je dan onder een schaduw komt, is het je eigen stomme schuld.

Ben het eens dat er meerdere met een schaduw zijn, misschien is het mogelijk om eens een scan op IP te maken ofzo?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:58

stef schreef:
Als je een ban hebt, mag je niet op bokt, als je dan onder een schaduw komt, is het je eigen stomme schuld.

Dat zou ik helemaal met je eens zijn als er geen uitzonderingen op deze regel bestonden. Nu is het zo dat gebande mensen wel terug kunnen komen onder een schaduw zolang ze zich maar goed gedragen.
Die hele ban en zeker de zogenaamde permanente ban is dus een wassen neus in mijn beleving.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:03

runningkawa schreef:
Was er altijd 1 lijn, dan werd er ook niet gemekkerd.

Er word gemekkerd door het steeds anders uitvoeren van de regels.

Dit is grote onzin.
Bij het voetbal is buitenspel toch wel een behoorlijk rechte lijn. Toch wordt er in onduidelijke gevallen altijd over gesteggeld. Net wel of net niet?

En DAT is nu juist waarom scherpere regels invoeren geen donder uitmaakt.
Grensgevallen blijven door een grote groep de ene kant op beoordeeld worden en door een andere groep de andere kant op.

En uiteindelijk winnen de duitsers, ik bedoel, beslist het scheidsrechtersteam Tong uitsteken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:06

toch vind ik het opvallend... het is een bepaalde groep die continu tegen het mod/beheerder systeem van bokt aan zitten te schoppen.

Ik ben niet bewust braaf, maar hou me gewoon aan regels. Een enkele keer ga ik ook weleens over de schreef in een persoonlijke vete ofzo, maar dan krijg ik een tik op mijn vingers en dan is het ook klaar.

Ik ben vanaf het begin bij bokt, ben zelfs Mod geweest, en ik heb geen OW, geen UN, niks.

Maar het "gezeur" is altijd bij eenzelfde groep. Ook altijd dezelfde die dan weer reageren dat ze het er niet mee eens zijn. Met het hele boktbeleid niet.

Tja, en dan ben ik dus simpel. Als het je niet zint, ga je toch? Je bent niet verplicht om te bokken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:12

Stef, de een zeurt vanwege willekeur bij schaduwaccounts en bans en de ander zeurt over een ponyverkiezing Clown

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 17:14

faye schreef:
Stef, de een zeurt vanwege willekeur bij schaduwaccounts en bans en de ander zeurt over een ponyverkiezing Clown

Mee eens Pling

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:22

ach, dat is iets wat ik mezelf aan doe, en ik geef wat dingen weer die ik constateer, niks ernstigs.

Ik wordt door een stel tinker eigenaren op mijn vingers getikt dat ze het niet met mijn regel eens zijn.
Prima, maar ik vind het niet fair om dat tijdens deze verkiezing nog aan te passen, volgend jaar nieuwe kansen.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 22:05

Ja, niet sullen met een tinkereigenaar Clown Stef

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 22:26

[quote="stef"]Hoe komt het toch dat mensen die zich aan de regels houden geen problemen hebben?

Ik houd mij aan de regels en heb nog nooit een OW of iets dergenlijks gehad }> . En toch wil ik wel kritische vragen stellen.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:10

Met het stellen van kritische vragen is ook niets mis. Die mogen dus ook zeker gesteld worden.

Schaduwaccouts bestaan. Wanneer wij ze zien en we kunnen met zekerheid zeggen dat een schaduwaccount bij een account hoort, kunnen wij verdere stappen zetten.
Soms kunnen we het nog niet met zekerheid zeggen en moeten we dus nog wat meer informatie zien te krijgen om met zekerheid te zeggen dat we niet een account afsluiten van een andere gebruiker die toevallig van hetzelfde ipadres plaatst.
Wanneer we een schaduwaccount ontdekken van iemand die een tijdelijke ban heeft, betekent dat dat de ban omgezet wordt naar een permanente ban.
Dat is namelijk iets wat algemeen bekend is op Bokt.

In het geval van SP wordt er nu hier op Bokt, maar ook op andere plaatsen geroepen dat het een persoonlijke vete van Bart naar Sp zou zijn. En dat SP daarom een permanente ban heeft gekregen.
Ik zie dat anders, maar goed ik ben mod, dus wellicht dat ik het daardoor anders zie. Knipoog

Het was gewoon niet zo handig geweest van Sp dat hij gebruikt maakte van een schaduwaccount. Hij kon gewoon mee lezen wat er op Bokt gebeurde, hij kon alleen tijdelijk voor 2 maanden niet plaatsen.
Wanneer hij de 2 maanden nu gewoon had afgewacht en daarna weer van zich had laten horen was er geen probleem geweest.
Dan was hij gewoon welkom geweest.
En dan meen ik ook welkom als ik zeg welkom.
Natuurlijk heb ik ook wel eens in de clinch gelegen met SP. En natuurlijk heb ik ook wel eens op hem gemopperd als mod. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik niet vind dat Sp ook een positieve bijdrage leverde aan Bokt. Dat deed hij zeker ook.
Wanneer SP dus nog even zijn vingers van het toetsenbord had gehouden als hij op Bokt was, was er dus ook niets aan de hand geweest.

Om ook nog even terug te komen op de permanente bans die gegeven zijn aan gebruikers. Een aantal is inderdaad weer aanwezig. Alleen is bij die personen wel besloten om ze weer toe te laten, mits het oude postgedrag veranderd is.
Daarnaast zijn er echter ook nog genoeg gebruikers die een permanente ban hebben, en keer op keer weer een ban krijgen omdat het gedrag waarom ze een ban hebben gekregen niet veranderd is.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:27

Mickey je kan het onhandig noemen van SP maar in dit geval reageert hij op een topic voor en over hem Ja
Dat Bart 1 bericht later een permanente ban uitspreekt roept bij mij vragen op.......Als SP iets "handiger"was geweest hed er geen permanente ban bestaan Blauw oog
En het siert SP dat hij in een topic voor en over een reactie geeft.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:29

Tuurlijk Jeanie
Ik snap ook wel dat jij vindt dat het Sp siert.
Maar neemt niet weg dat als hij zich nog even had ingehouden dat er geen permanente ban was geweest.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:30

Mickey schreef:

Om ook nog even terug te komen op de permanente bans die gegeven zijn aan gebruikers. Een aantal is inderdaad weer aanwezig. Alleen is bij die personen wel besloten om ze weer toe te laten, mits het oude postgedrag veranderd is.
Daarnaast zijn er echter ook nog genoeg gebruikers die een permanente ban hebben, en keer op keer weer een ban krijgen omdat het gedrag waarom ze een ban hebben gekregen niet veranderd is.

En op wie doelen we dan? ben benieuwd!! Lachen

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:51

Ja daar ben ik dan ook wel weer benieuwd naar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 11:55

Ik ook ! Bloos

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:43

Mag je dus echt geen schaduwaccount?

Ik moet hier echt iets kwijt, maar ik durf het niet op mijn eigen naam, dus ik wilde graag een dezer dagen een schaduwaccount aanmaken.

Kan Bart controleren dat ik dat ben dan?
Riskeer ik dan een ban?

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:54

MissHaffie nu verraad je jezelf al! Lachen
Maar Bart kan dit geloof ik controleren op je IP-adres?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 16:19

ThePast03 schreef:
Dat zou ik helemaal met je eens zijn als er geen uitzonderingen op deze regel bestonden.

Dit is IMO niet waar. Voorbeeldje van iemand die na een permanente ban toch weer op Bokt zit is b.v. Mytens. Van haar hebben we na haar ban een aantal schaduw accounts verwijderd, daarna een hele tijd niets van gehoord. Na een aantal maanden (of een jaar ofzo?) zagen we dat ze al een aantal weken een nieuw account had en daar op een normale manier mee aan het posten was. Dat account hebben we toen laten staan. IMO weinig mis mee. Sure, we hadden de regels strikt toe kunnen passen en ook dat account kunnen verwijderen. Maar wie wordt daar beter van Verward

Anyway. In het ene topic wordt geroepen dat de regels te strikt worden toegepast, in het andere topic moeten we strikter zijn en in weer een ander topic moet het alletwee tegelijkertijd.

Verder is heel dat 'Bart haat' SP gebeuren nogal een makkelijke stok om mee te slaan. Het beheer van Bokt sinds een aantal maanden steeds meer gedaan door het moderator team. Daardoor heb ik meer tijd om me met het technische beheer, financiele dingen en nieuwe features bezig te houden.

Anyway. Als SP over een hele tijd weer terug komt met een ander account is de kans redelijk aanwezig dat we dat account gewoon toelaten (mits hij zich normaal gedraagd). Daar had hij niet op hoeven wachten als hij gewoon die 2 maanden uitgezeten had. Maar ook hier val ik weer in herhaling Lachen Ik ga dus maar weer even verder met phpBB 3.0 Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 16:22

BartVB schreef:
[*olduser*] schreef:
Dat zou ik helemaal met je eens zijn als er geen uitzonderingen op deze regel bestonden.

Dit is IMO niet waar. Voorbeeldje van iemand die na een permanente ban toch weer op Bokt zit is b.v. Mytens. Van haar hebben we na haar ban een aantal schaduw accounts verwijderd, daarna een hele tijd niets van gehoord. Na een aantal maanden (of een jaar ofzo?) zagen we dat ze al een aantal weken een nieuw account had en daar op een normale manier mee aan het posten was. Dat account hebben we toen laten staan. IMO weinig mis mee. Sure, we hadden de regels strikt toe kunnen passen en ook dat account kunnen verwijderen. Maar wie wordt daar beter van Verward

Ok, begrijp ik. Maar noem het dan een "ban voor onbepaalde tijd" ofzo, dan is het gewoon duidelijker.
Voor de rest kan ik niet anders dan het met je eens zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 16:22

Quote schreef:
Mag je dus echt geen schaduwaccount?

Ik moet hier echt iets kwijt, maar ik durf het niet op mijn eigen naam, dus ik wilde graag een dezer dagen een schaduwaccount aanmaken.

Kan Bart controleren dat ik dat ben dan?
Riskeer ik dan een ban?

Nopes, tenminste denk het niet... Ik heb ook een keer schaduw acount aangemaakt, en toen ik wat problemen had met dit account heb ik even lopen PB-en met heiker over dit account... maar nooit een ban gehad

(was toen pas 11 best maf eigenlijk Tong uitsteken )

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 17:26

MissHaffie, heel persoonlijke zaken die je liever niet onder je eigen naam neer zet kun je doen via een SA. Je mag dat SA alleen gebruiken voor dat specifieke probleem en er niet gewoon mee gaan posten.
Vaak vragen gebruikers eerst even aan een moddie of het ok is om een tijdelijk SA aan te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:28

je had ook het account van Mytens kunnen openen
Haar een nieuwe kans kunnen geven onder haar naam...

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:31

BartVB schreef:
Dit is IMO niet waar. Voorbeeldje van iemand die na een permanente ban toch weer op Bokt zit is b.v. [***].

Cool

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 20:14

runningkawa schreef:
je had ook het account van Mytens kunnen openen
Haar een nieuwe kans kunnen geven onder haar naam...

Ik zei al: We doen het nooit goed Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 20:22

Fijn hè zoveel bokkers Tong uitsteken

Maar er is wel vaker aangedragen gebande users weer een kans te geven onder hun naam.
Dat mocht dan niet, maar onder een schaduw wel.

Duidelijker word het dan niet.
Het is echt duidelijker om te zeggen, oke, het heeft lang genoeg geduurd, laten we het weer eens bekijken..

Of zeg ik nu hele rare dingen?