Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Lovely gaf me pas in het DPB topic ook een paar keer een lelijke, naar mijn gevoel, neerbuigende reactie
In dat topic heb ik gezegt of ze dat wilde laten, en verder met het topic verder gegaan.
Ik had ook aan de tem knop kunnen hangen, maar waarom?
En he leek voldoende begrepen, want verder in dat topic heb ik gewoon door kunnen discusieren.
Dat is maar een enkel voorbeeld, wil toch niet zeggen dat iemand meteen OW's bans enzo moet hebben, omdat ik dat gevoel had (en wie zegt terecht?) en aan die tem knop ga zueren.
runningkawa schreef:Lovely gaf me pas in het DPB topic ook een paar keer een lelijke, naar mijn gevoel, neerbuigende reactie
In dat topic heb ik gezegt of ze dat wilde laten, en verder met het topic verder gegaan.
En he leek voldoende begrepen, want verder in dat topic heb ik gewoon door kunnen discusieren.
Dat is maar een enkel voorbeeld, wil toch niet zeggen dat iemand meteen OW's bans enzo moet hebben, omdat ik dat gevoel had (en wie zegt terecht?) en aan die tem knop ga zueren.
holly"]
Waarom een pest hekel? Dat begrijp ik niet helemaal.
[/quote]
dat heb ik uitgelegd:
[quote="Desiree"]
het is wel zo als je iedere keer misselijke opmerkingen krijgt van een persoon en het blijft niet bij die ene keer, dan ga je gewoon een pesthekel aan die persoon krijgen. DAt is menselijk. Heeft niets te maken met het hebben van een tere ziel.
[/quote]
Soms ga je zelfs een beetje op eieren lopen omdat het het gevoel hebt dat die persoon uit is op evt. uitglijders van je en je daar meteen op gaat pakken. Niet dat dit mijn weerhield om mijn mening te weergeven. Ik werd er alleen maar diplomatieker van.
[quote="Quellian"]
Daarbij vind ik dat je op bokt absoluut niet je mening mag geven. Je moet meelullen in boktsfeer of je bakkes houden. Ben je geen van beide van plan, dan kan je ophoepelen, want dan volgt er een OW of ban. Redelijk kinderachtig IMO. IRL gebeuren er ook ernstige dingen, hebben mensen ook discussies en heel simpel kun je niet met de hele wereld vriendjes zijn en dat hoeft gelukkig ook niet.
[/quote]
Dat gevoel had ik in het begin ook. Hoe vaak ik niet waarschuwingen heb gekregen van Bart met name via pb'tjes of dat antwoorden van mij verwijderd zijn. Of topics waarin ik ook mee discusieerde door hem verwijderd zijn. Dit betrof met name onderwerpen als allochtonen. Bart is wars van discriminatie en hij had zijn voelhorens te scherp afgesteld.ik denk echter dat hij tot inzicht gekomen is, want dergelijke onderwerpen mogen nu worden aangesneden zonder dat ze gesloten worden.
Ik denk dat Bart zich heeft ontwikkeld, want ik kan hem steeds minder vaak betrappen op censuur zoals dat soms genoemd wordt. Hij is voorzichtiger geworden, gedraagt zich minder politiek correct en ik vind dat het nu gemakkelijker geworden is je mening te uiten hier dan voorheen.
Maar het gaat altijd weer om die grens he: Alles moet mogen en kunnen, maar MOET het dan ook? Alles kan gezegd worden, maar is het nodig om te kwetsen? Dit is momenteel ook een hot item in de nederlandse maatschappij, vooral sinds de moord op Theo van Gogh. En nu speelt het zich ook al af op een website als bokt.
[quote="Quellian"]
Toen ik net op bokt kwam, was ik nog zo naïef om overal eerlijk antwoord op te geven, overal serieus op in te gaan en eerlijk mijn mening te geven. Nu weet ik wel dat het in Nederland helemaal niet meer de bedoeling is om je mening te uiten, maar laten wij het hier wel eerlijk houden.
[/quote]
O, ze hebben hier zo vaak mijn kop er af gebeten!Maar ik geef nog steeds eerlijk antwoord. Ik ben echter handiger geworden. Zolang je je mening gefundeerd geeft is het moeilijker voor de ander om je aan te vallen. Ik hoop ook dat mensen hun eerlijkheid niet verliezen, en van mij mogen ze gerust het hart op de tong hebben. Ik HAAT namelijk politieke correctheid.
[quote="Quellian"]
Wat betreft mensen persoonlijk aanvallen: túúrlijk doet iedereen dat weleens. Ik ben ook niet bepaald subtiel qua opmerkingen. En zo ben ik. Je kan reageren, je kan me laten ouwehoeren. Ga je erop in? Be my guest! Dan heb je ook nog van die mensen die de strijd dan ook via Pb nog niet kunnen winnen (krijg je eerst e.e.a. naar je hoofd geslingerd) en krijg je vervolgens een waarschuwing omdat je diegene niet verder moet 'lastigvallen'.
[/quote]
Ik ben verre van heilig. Maar 1x hakken op een bepaald persoon is wel genoeg hoor! STeeds op nieuw op dezelfde is niet leuk meer.
[quote="Quellian schreef:Daarin zei 1 iemand over mij: Quellian is altijd eerlijk en dat wordt meestal niet gewaardeerd...
Toskatje schreef:hoi
Quellian schreef:
Voor de mensen die mij hebben gePBt: Nee, ik heb geen OW ontvangen n.a.v. het topic van DPB.
En Apple: je verzekert bepaalde mensen dat ik wél een OW heb ontvangen, maar jullie zijn mij vergeten. Fine with me, maar kom tegenover andere mensen eerlijk uit de hoek.