Barts kijk op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:37

Lovely gaf me pas in het DPB topic ook een paar keer een lelijke, naar mijn gevoel, neerbuigende reactie
In dat topic heb ik gezegt of ze dat wilde laten, en verder met het topic verder gegaan.
Ik had ook aan de tem knop kunnen hangen, maar waarom?
En he leek voldoende begrepen, want verder in dat topic heb ik gewoon door kunnen discusieren.

Dat is maar een enkel voorbeeld, wil toch niet zeggen dat iemand meteen OW's bans enzo moet hebben, omdat ik dat gevoel had (en wie zegt terecht?) en aan die tem knop ga zueren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:39

runningkawa schreef:
Lovely gaf me pas in het DPB topic ook een paar keer een lelijke, naar mijn gevoel, neerbuigende reactie
In dat topic heb ik gezegt of ze dat wilde laten, en verder met het topic verder gegaan.
En he leek voldoende begrepen, want verder in dat topic heb ik gewoon door kunnen discusieren.

Dat is maar een enkel voorbeeld, wil toch niet zeggen dat iemand meteen OW's bans enzo moet hebben, omdat ik dat gevoel had (en wie zegt terecht?) en aan die tem knop ga zueren.

Als iedereen gewoon eens wat minder zeurt en wat meer eelt op op zijn/haar zieltje kweekt (hebje in de echte wereld ook nog wat aan)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:51

Goed, heb een hele avond moed zitten verzamelen Schijnheilig Ga het nu toch even allemaal goed doorlezen en reageren....

Ik ben het ermee eens dat wat meer duidelijkheid vanuit de kant van mods/het beheer een hoop onduidelijkheid en discussie waarschijnlijk kan voorkomen. Dit topic is het eerste topic waarin ik wat meer duidelijkheid krijg over de bans. Was dit eerder naar voren gebracht was er misschien een stuk minder discussie over geweest. En dat geldt imo in meer gevallen.

Ik denk dat Apple een heel goed punt heeft, idd mensen komen online en beginnen een discussie die eigenlijk al afgerond was weer opnieuw. Begrijpelijk, maar dat zorgt wel weer voor een hoop emotie.
Aan de andere kant is het soms ook wel goed om dingen uit te praten, want ook op een forum zorgen onuitgeprate zaken voor een hoop frustratie.
Mijn eigen ervaring is dat dingen wel heel goed uitgepraat kunnen worden (via pb). Kortom je zou een manier moeten kunnen vinden om dingen die uitgepraat zijn af te ronden, hoe... dat weet ik nog niet Haha!

Verder denk ik dat er een ook een taak bij de gebruikers ligt om bokt een beetje gezellig te houden. Zoals ik al eerder heb aangehaald, er zijn mensen die erg graag in een slachtofferrol kruipen. Daarnaast zijn er mensen die daar erg graag misbruik van maken (en idd dat laatste ben ik zelf ook niet helemaal onschuldig in). Als beide partijen zich nou wat aan passen wordt het al een stuk gezelliger.
Daarnaast moeten sommige mensen even iets beter lezen, iets vaker tot 10 tellen of iets langer nadenken voordat ze op 'plaatsen' drukken.
Mensen moeten ook niet verwachten dat iedereen het met ze eens is als ze wat plaatsen, en op een normale manier met kritiek om kunnen gaan.
Goh, zou toch ideaal zijn als je de wereld zo makkelijk kon verbeteren Haha!

Hoop dat mijn verhaal nog enigzins te volgen is Clown

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:53

En mensen die plaatsen terwijl ik aan het typen ben zijn niet leuk Schijnheilig *LOL*

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:54

runningkawa schreef:

Ga ik ook helemaal in mee OK dan!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:55

runningkawa schreef:

Ik heb zelf niet op de temknop gedrukt, misschien andere mensen wel maar dat weet ik niet. het is wel zo als je iedere keer misselijke opmerkingen krijgt van een persoon en het blijft niet bij die ene keer, dan ga je gewoon een pesthekel aan die persoon krijgen. DAt is menselijk. Heeft niets te maken met het hebben van een tere ziel.

En misschien moet je zodanig met elkaar omgaan dat je een ander niet de indruk geeft dat je hem/haar opzettelijk onderuit wilt halen zodat die echt een hekel aan je gaat krijgen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 00:44

Waarom een pest hekel? Dat begrijp ik niet helemaal.
Voor mij zelf geld dat ik op maar 1 bokker niet snel reageer (nee niet lovely)
Dat is dan omdat de ego er af druipt en omdat wat een ander doet altijd minderwaardig blijkt te moeten zijn.
Heb ik een pesthekel aan deze bokker? Welnee joh, dat vind ik niet nodig.
Ik zie het zo, irl ben je ook niet bevriend met de hele wereld omdat het soms niet klikt. Toch zal ik niet gauw naar spreken over deze bokker omdat ik dat niet nodig vind.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 01:04

Nou, ga ik ook eens even van wal (hoe later de avond, hoe schoner het volk).

Ten eerste heb ik het idee dat bokt een dood paard aan het worden is, waar we met z'n allen aan staan te slepen. Als iemand een topic opent, dan zit altijd de reactie erbij: 'er bestaat een zoekfunctie'. Prima, maar sluit dan het forum en stel de hele boel zó op dat mensen hier alleen nog dingen kunnen opzoeken die al geweest zijn.

Daarbij vind ik dat je op bokt absoluut niet je mening mag geven. Je moet meelullen in boktsfeer of je bakkes houden. Ben je geen van beide van plan, dan kan je ophoepelen, want dan volgt er een OW of ban. Redelijk kinderachtig IMO. IRL gebeuren er ook ernstige dingen, hebben mensen ook discussies en heel simpel kun je niet met de hele wereld vriendjes zijn en dat hoeft gelukkig ook niet.

Toen ik net op bokt kwam, was ik nog zo naïef om overal eerlijk antwoord op te geven, overal serieus op in te gaan en eerlijk mijn mening te geven. Nu weet ik wel dat het in Nederland helemaal niet meer de bedoeling is om je mening te uiten, maar laten wij het hier wel eerlijk houden.

Als ik voor de 800e keer een topic lees waarin staat: 'perfect', 'leuk', 'super', 'je hebt gelijk' en ga zo maar door (waar ondertussen ook nog een opmerking van een moddie staat 'off-topic reacties verwijderd') dan gaan werkelijkwaar mijn haren rechtovereind staan! Daar krijg ik dus echt van die *gatverdegatver* prikkels van.

Wat betreft mensen persoonlijk aanvallen: túúrlijk doet iedereen dat weleens. Ik ben ook niet bepaald subtiel qua opmerkingen. En zo ben ik. Je kan reageren, je kan me laten ouwehoeren. Ga je erop in? Be my guest! Dan heb je ook nog van die mensen die de strijd dan ook via Pb nog niet kunnen winnen (krijg je eerst e.e.a. naar je hoofd geslingerd) en krijg je vervolgens een waarschuwing omdat je diegene niet verder moet 'lastigvallen'.

Ik zit ook met redelijk wat mensen te PBen en veel van die mensen hebben dezelfde mening als ik; vóóral je mening niet geven, daar wordt je op afgerekend. Zijn er ook weer mensen die alles beter denken te weten, die mogen wat mij betreft vanavond nog langskomen om alles eens IRL te bekijken. Bv als ik tussen neus en lippen in een topic vertel dat ik niet rij, krijg ik vervolgens tip, opmerkingen, beschuldigingen en weet ik het wat naar me toe. Van zulk soort dingen baal ik.

Uiteraard zijn er ook nog mensen die zichzelf in een hoek drukken; neem bv DPB. Dóm, dom, dom om zó over mensen te praten en heel cru gezegd blijf ik het haar eigen schuld vinden en blijf ik bij mijn mening.

Voor de mensen die mij hebben gePBt: Nee, ik heb geen OW ontvangen n.a.v. het topic van DPB.

En Apple: je verzekert bepaalde mensen dat ik wél een OW heb ontvangen, maar jullie zijn mij vergeten. Fine with me, maar kom tegenover andere mensen eerlijk uit de hoek.

W.b. de moddies: van mij mogen er nieuwe komen. Thank God is er al 1 moddie 'af', die mij ging PBen over dingen die mij niet interesseren en die heel fijn haar persoonlijke frustraties op mij ging botvieren. En nee, dan ben ik zéker niet subtiel meer.

Detail: er loopt/liep een topic in de HK over 'noem 3 kenmerken van bovenstaande bokker'. Daarin zei 1 iemand over mij: Quellian is altijd eerlijk en dat wordt meestal niet gewaardeerd...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 05:36

ik heb misschien weinig recht van reargeren in sommige ogen, want o o o ik ben een 'nieuwe'bokker, igg een bokker met niet veel berichten op de naam, maar ben wel een lezer en al een hele tijd.... ook ben ik zelf beheerder van een forum, niet zoo groot als bokt maar oke...

als we het hebben over de nu gebanden...ik hoor telkens, ja maar ze waren wel degene die interesante onderwerpen aan bod brachten, die kritisch praten en keken over dingen, ja dat zal allemaal best, maar dit waren ook mensen die een stempel drukten op iets, en zodra daar op aan gesproken BOEM daar gingen ze, steeds weer opnieuw een topic openen om "hun"verhaal te halen en te krijgen, ondanks de 'waarschuwingen" van laat nu ff, koel eerst wat af, je moet als mod wat...en een tijdelijke ban vind ik in dit geval echt niet verkeerd, het is alleen zo jammer dat er waarschijnlijk niks van opgestoken word.
zoveel leden, tuurlijk loopt dat wel eens spaak en tuurlijk zijn leden het niet altijd eens met een beslissing van de mods, maar kom op zeg....let it be en ga verder, met wat er nu gebeurt hou je iets in stand, stel de gebande komen over 2 maanden terug...ws dan alleen om de reden om bokt wel ff te laten zien dat ze zich niet weg laten zetten, nou dat word gezellig...en waarom? om een stuk trots ofzo? ik ga geen mening hebben over terecht een ban ja of nee, ik zie een beslissing van het mod team en klaar... wil je werkelijk dat er iets verandert in een mod team, dan kom je niet alleen nu naar voren als er iets aan de hand is, kun je je nergens in vinden en vind je het allemaal maar belachelijk, tja dan zoek je toch een ander tijdverdrijf?
ik snap sommige echt wel hoor,. ik reargeer nu ook vrij algemeen, degene die zich niet aangesproken hoeven voelen weten dat ook wel..

de mods hier kunnen niet ieder lid tevreden stellen, wat ze ook doen, wat voor een beslissing ze ook nemen het zal altijd voor sommige niet goed zijn, maar respecteer het gewoon....

ja ik zie en merk ook dingen die ik zelf anders zou doen of willen zien, maar ja nogmaals zoveel mensen zoveel ideeen..

het gaat mij er ook niet om wie er "gelijk "heeft, maar het zuigen en doorgaan van sommige werkt alleen maar averechts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:06

Die tempknop is denk ik wel een goed idee, alleen het blijft wel een vraag wie er op de tempknop heeft gedrukt. Daardoor ontstaat er nog meer comotie.

Ik wordt ook wel eens afgebrand in een topic als ik mijn ongezouten mening geef. Als ik dan heel kattig van mij afbijt en dit bij iemand doe die heel mondig is en bij boosheid sarcastisch gaat worden, ben ik een beetje op mijn hoede. Ook ik moet dan verantwoording voor mijn uitspraken naar mijzelf afleggen. Wordt ik vervolgens aangevallen en ik kan hier niet mee overweg en druk op de temp. Tja. Irl kan dit niet, moet je het zelf oplossen, door bv je woorden zorgvuldig te kiezen of bep. discussies niet aan te gaan. Met sommige mensen hier op bokt ga ik gewoon niet in discussie. Geven zij hun mening prima, anderen doen dit ook en daar kan ik dan wellicht meer mee.

DPB heeft misschien wel niet zelf op de tempknop gedrukt en nu heeft het een wending genomen die zij zelf niet zou willen. Ik vind echter wel dat ze in een ruzie terecht is gekomen die ze ook zelf wat meer in de hand had kunnen houden, door een wat betere uitleg te geven. Ze zit zolang op bokt dat ze weet dat dergelijke topics heel veel reakties geven.

Ik vind het absoluut onaanvaardbaar als ik een topic zou openen en het is in de trant van: huppeldepup, jeetje wat een trut zeg, moet je horen... en vervolgens wordt iemand afgebrandt. Heb je naam op bokt dan moet je ook goed weten wat je zegt en krijg je tegengas, moet je nog beter weten wat je zegt.

Talloze topics waarin ik heel erg een mening heb, maar deze bewust niet geef, omdat ik dan al aanvoel dat er een uit de handgelopen discussie kan volgen van een groepje voors en tegens.

Even off-topic: 20 mailtjes per dag is 600 mailtjes per maand, oef moet er niet aan denken. Ben ook nu zo blij dat ik een goede spamfilter heb Haha!
Als elk mailtje 10 minuten tijd kost, met lezen en beantwoorden is 200 minuten, is effe rekenen: 3,3 uur per avond. Nee dank je.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:39

holly"]
Waarom een pest hekel? Dat begrijp ik niet helemaal.
[/quote]
dat heb ik uitgelegd:

[quote="Desiree"]
het is wel zo als je iedere keer misselijke opmerkingen krijgt van een persoon en het blijft niet bij die ene keer, dan ga je gewoon een pesthekel aan die persoon krijgen. DAt is menselijk. Heeft niets te maken met het hebben van een tere ziel.
[/quote]

Soms ga je zelfs een beetje op eieren lopen omdat het het gevoel hebt dat die persoon uit is op evt. uitglijders van je en je daar meteen op gaat pakken. Niet dat dit mijn weerhield om mijn mening te weergeven. Ik werd er alleen maar diplomatieker van.

[quote="Quellian"]
Daarbij vind ik dat je op bokt absoluut niet je mening mag geven. Je moet meelullen in boktsfeer of je bakkes houden. Ben je geen van beide van plan, dan kan je ophoepelen, want dan volgt er een OW of ban. Redelijk kinderachtig IMO. IRL gebeuren er ook ernstige dingen, hebben mensen ook discussies en heel simpel kun je niet met de hele wereld vriendjes zijn en dat hoeft gelukkig ook niet.
[/quote]
Dat gevoel had ik in het begin ook. Hoe vaak ik niet waarschuwingen heb gekregen van Bart met name via pb'tjes of dat antwoorden van mij verwijderd zijn. Of topics waarin ik ook mee discusieerde door hem verwijderd zijn. Dit betrof met name onderwerpen als allochtonen. Bart is wars van discriminatie en hij had zijn voelhorens te scherp afgesteld. Haha! ik denk echter dat hij tot inzicht gekomen is, want dergelijke onderwerpen mogen nu worden aangesneden zonder dat ze gesloten worden.

Ik denk dat Bart zich heeft ontwikkeld, want ik kan hem steeds minder vaak betrappen op censuur zoals dat soms genoemd wordt. Hij is voorzichtiger geworden, gedraagt zich minder politiek correct en ik vind dat het nu gemakkelijker geworden is je mening te uiten hier dan voorheen.
Maar het gaat altijd weer om die grens he: Alles moet mogen en kunnen, maar MOET het dan ook? Alles kan gezegd worden, maar is het nodig om te kwetsen? Dit is momenteel ook een hot item in de nederlandse maatschappij, vooral sinds de moord op Theo van Gogh. En nu speelt het zich ook al af op een website als bokt.

[quote="Quellian"]
Toen ik net op bokt kwam, was ik nog zo naïef om overal eerlijk antwoord op te geven, overal serieus op in te gaan en eerlijk mijn mening te geven. Nu weet ik wel dat het in Nederland helemaal niet meer de bedoeling is om je mening te uiten, maar laten wij het hier wel eerlijk houden.
[/quote]
O, ze hebben hier zo vaak mijn kop er af gebeten! Haha! Maar ik geef nog steeds eerlijk antwoord. Ik ben echter handiger geworden. Zolang je je mening gefundeerd geeft is het moeilijker voor de ander om je aan te vallen. Ik hoop ook dat mensen hun eerlijkheid niet verliezen, en van mij mogen ze gerust het hart op de tong hebben. Ik HAAT namelijk politieke correctheid.

[quote="Quellian"]
Wat betreft mensen persoonlijk aanvallen: túúrlijk doet iedereen dat weleens. Ik ben ook niet bepaald subtiel qua opmerkingen. En zo ben ik. Je kan reageren, je kan me laten ouwehoeren. Ga je erop in? Be my guest! Dan heb je ook nog van die mensen die de strijd dan ook via Pb nog niet kunnen winnen (krijg je eerst e.e.a. naar je hoofd geslingerd) en krijg je vervolgens een waarschuwing omdat je diegene niet verder moet 'lastigvallen'.
[/quote]
Ik ben verre van heilig. Maar 1x hakken op een bepaald persoon is wel genoeg hoor! STeeds op nieuw op dezelfde is niet leuk meer.

[quote="Quellian schreef:
Daarin zei 1 iemand over mij: Quellian is altijd eerlijk en dat wordt meestal niet gewaardeerd...

Ik waardeer het wel!

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:30

*heeft het hele topic doorgelezen*
Het is heel moeilijk om keuzes te maken om je mening gewoon rond uit er uit te gooien of in te houden.
Als ik de verschillende verhalen hoor kan ik me in beide vinden, maar alsnog is het lastig.
Zoals al eerder is gezegt, we zijn allemaal mensen.
Wat zou er verschillend zijn tussen ons?
De één is gewoon veel harder dan de ander.. So What? Scheve mond
Ik heb er geen problemen mee als iemand fél tegen mij of iemand discusseerd. [IRL of via internet] Zolang het maar rechtvaardig blijft, en men geen uiterlijk en andere dingen erbij gaat halen. Het moet wél over het onderwerp blijven gaan Scheve mond

Hoe vaak kom ik niet tegen "Als je het niet goed vind, post dan geen reactie" Wat kom je dan doen op een forum als je alleen positieve reacties wilt?! En als je het er niet mee eens ben, stuur dan een vriendelijk pbtje.

Ook zou ik liever een pb/mail krijgen als je bent getemt, zodat je weet wat je fout hebt gedaan.
En niet ineens een UN binnenkrijgen voor alleen een smiley posten in de HK Rolleyes , overdrijven is soms ook een vak.

Zo vind ik het van de bokkers hier, die bart 'tegen spreken' in een op een manier dapper. Ze krijgen zomaar is niet meteen commetaar dat dat niet kan. Men durft zich te verzetten, en dat respecteer ik.
Nederland is en blijft een vrij land.

Ik heb respect voor ieder zijn mening, en dan hopen dat andere mensen ook mijn mening kunnen respecteren.
Maar soms kun je iets niet respecteren of iemand jou mening niet respecteren. Ik moet daar op happen. Dat ben ik, ik kan niet zwijgen. En niemand die dat kan veranderen, ook niet met een ban.
Ik geef toe dat ik soms zelf ook te ver ben gegaan. Ik heb daar dan ook alle reden voor, omdat ik waarschijnlijk dan toch gekwetst ben. Fijn, dat is oké. Ik respecteer de OW/UN of wat het dan ook is gewoon. Zonder verzet. Ik was te ver gegaan. Eigen Schuld.

Als mensen expres naar berichten gaan zoeken voor temmen wordt je toch pislink Lips are sealed Dat ben ik dan ook geworden tegen een bokker.
Die echt bijna al mijn berichten nalas. Omdat zij/hij toevallig weet dat ik soms nogal fel kan reageren.
Ik doe al mn best om mn aan te passen en volgens mij veroorzaak ik geen last meer? Zo wel -> Laat het me dan weten >;)
Dan kan ik er teminsten wat aan doen!

Dat zou iedereen eigenlijk moeten doen.
Zodra iemand iets 'fout' doet, hem/haar pbtje sturen dat ze/hij het aan moet passen, of dus via een mod. Zodat een mod dat stuurt.
Want de meeste bokkers pikken alles van een mod, want die zijn natuurlijk 'heilig'.. Rolleyes

Ook zo iets lachwekkends gewoon, krijg ik laatst een PB [van een mod] dat ik mijn taalgebruik moet aanpassen, in een topic uit 04-05-04..
Waar is die mod dan met zijn/haar hoofd?! Scheve mond

Bokt is echt net nederland.
Zodra je je bek open trekt wordt je af geschoten.. Scheve mond
is het niet door een mede bokker.. dan is het wel door een mod.
Laatst bijgewerkt door SnelleMarz op 17-12-04 16:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Toskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:31

hoi

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:33

Toskatje schreef:
hoi

Verward

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:34

Toskatje schreef:
hoi

Zo'n reactie ook.

Normaal gesproken zou ik alleen deze smiley posten: Rolleyes

maar nee, dat mag niet.
Dus verzin je er een stukje tekst bij.
Maar die smiley kan soms ook 'rot' uit de hoek komen.
Tem je dat bericht dan? Ooh jaa het is fout!
Schijnbaar willen de meeste mods dat je zelfs dit al gaat temmen.. Scheve mond

[edit]
Dat bedoel ik dus.
Richtje post nu ook alleen een smiley, woooh moet je dan niet meteen een UN uitdelen?!
Want dat mag toch niet.

Kinderachtig? Maar dat is bokt schijnbaar vandaag de dag.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 16:43

Yup, omdat die 'hoi' reactie helemaal niets met het topic van doen heeft en er alleen voor zorgt dat het topic offtopic gaat Haha!

De reden dat reacties met alleen een smiley niet mogen is vooral dat smileys (los) op veel te veel manieren uit te leggen zijn. Je moet (als lezer) zelf maar in gaan vullen wat de poster bedoelt. Dat gaat meestal wel goed maar als men dit gaat doen in verhitte discussies dan verbetert dat de zaak niet echt Scheve mond

Er is trouwens ook al 100x gezegd dat een UN niet veel voorsteld. Het grote verschil tussen een UN en een PB van een mod is dat de andere mods die UN ook kunnen zien. Als iemand dus MSN taal blijft gebruiken dan zien de andere mods dat iemand daar al vaker op aangesproken is. Als je alleen maar PBs stuurt dan kan je als modteam aan het PBen blijven omdat je geen idee hebt of een gebruiker ergens al op aangesproken is. UNs zijn dus helemaal geen probleem zolang je die dingen ook gewoon leest en er wat van leert Lachen

En zoals al eerder gezegd is het helemaal geen probleem als je je mening laat horen. Het gaat er om _hoe_ je dat doet. Als iedereen zoiets heeft van 'Tja, ik ben nu eenmaal lomp dus plaats ik maar gewoon wat er in me opkomt zonder verder na te denken' dan gaat het zeeeeer regelmatig mis op Bokt. Als je van jezelf al weet dat je nogal lomp uit de hoek kan komen dan neem je toch gewoon even de tijd om heel even na te denken hoe je bericht over kan komen op de ander? Anders zit je binnen de kortste keren weer in een verhitte discussie of scheldpartij Scheve mond

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:51

Ik heb zelf geen problemen met OW's of UN's. Ook nooit gehad. Daarbij heb ik ook niet het gevoel dat ik mijn mening niet kan geven op bokt.

Ik zie sommige bokkers hier verkondigen dat ze hun mening niet kwijt kunnen op bokt. Ik herinner mij sommige topics waarbij ik het zeer terecht vind dat deze mensen zijn teruggefloten. Maar blijkbaar snappen zij zelf niet dat ze op zo'n moment te ver gaan. Verbeter de wereld begin bij jezelf zou ik zo zeggen. Dan zijn er op bokt.nl binnenkort ook geen moderators meer nodig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:02

Het TeM-men is niet alleen maar om te zeuren, maar ook om de mods op de hoogte te houden. Zoals communicatie van de mod-kant belangrijk is, is dat ook naar de mods toe belangrijk. 1 smiley is niet erg, maar bij de 20ste wordt het vervelend. Juist bij een groot forum als dit kunnen mods lang niet alles in de gaten houden. Daarom geven Tem's ook informatie, waar er problemen zijn, welke dingen vervelend gevonden geworden.
Dan kunnen de mods zich daarmee bezighouden. Het is niet altijd kinderachtig om te klikken, vaak heb ik (als mod elders) liever dat men tegen mij aan'zeurt' dan de sfeer te verpesten met een pinnige reactie terug. Of dat iedereen zich ermee bemoeit en 30 keer hetzelfde plaatst. Laat het dan liever aan de mods over, dat levert veel minder vervuiling op.

Verder ben ik helemaal voor beschaafde forums. Ik ben nog maar zelden een discussie tegengekomen die en heel fel, en heel leerzaam is. En dat geldt niet alleen voor Bokt, ook elders. Zodra de discussie verhit raakt, raken de argumenten al snel uit het zicht.
De leerzame discussies zijn juist meestal heel vriendelijk, met veel ruimte voor de 'tegen'-partij.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:10

Ik heb nog nooit een UN of OW gehad, dus dan ben ik zeker heel braaf Tong uitsteken .

Het gaat ook niet om het hebben van een eigen mening maar de manier waarop men die mening verkondigt. Zelf heb ik wel eens dingen getypt en toch maar niet gepost of aangepast.

Bovendien zijn sommige mensen vocabulair nu eenmaal sterker als de ander en zullen puur op dat punt altijd "winnen" van iemand die vocabulair minder sterk is.

Wil niet zeggen dat het allemaal vlekkeloos verloopt op bokt, maar dat doet het IRL ook niet. Er zijn altijd punten ter verbetering en die zullen er ook altijd blijven. Het is onmogelijk om iedereen tevreden te houden. En voor mijn gevoel zijn ze daar aan de beheerder/mod kant genoeg mee bezig.

Voor ieder is er vast wel wat wils te vinden op het wereldwijde web, bevalt het je niet dan is er niemand die je verplicht om te blijven. Ik zit hier in ieder geval nog met plezier (nog wel Tong uitsteken ).

Ik heb ook al eens de vergelijking met het bedrijfsleven gezien en voor een deel klopt dat wel. Alleen van mijn baas verwacht ik wel wat meer, hij krijgt er ook dik genoeg voor betaald. Bart moet er volgens mij geld op toe leggen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:15

@Shadow0, dat ben ik niet helemaal met je eens. Imo kan een discussie best heel erg fel en tegelijkertijd leerzaam zijn. Je moet dan alleen wel open willen staan voor wat de tegenpartij 'roept'

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:41

Richtje schreef:
@Shadow0, dat ben ik niet helemaal met je eens. Imo kan een discussie best heel erg fel en tegelijkertijd leerzaam zijn. Je moet dan alleen wel open willen staan voor wat de tegenpartij 'roept'

En daar ontbreekt het vaak aan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:04

Richtje, het kan waarschijnlijk wel, daar zou ik ook niet veel op tegen hebben, maar ik heb het maar zelden meegemaakt, niet op bokt, maar ook niet op andere fora, nieuwsgroepen of mailinglijsten. Of soms zijn de discussies wel interessant maar raken sommigen een beetje oververhit, en zijn er delen van de discussie niet nuttig. Daardoor raken de goede delen trouwens vaak ondergesneeuwd en dat is helemaal jammer.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:03

Ik klaag niet. Ik ben bij het hondenforum namelijk afgedropen. Wat daar gebeurt, dat gebeurt hier niet. Daar zijn mensen ongefundeerd en ze sarren zelfs andere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:51

Quellian schreef:

Voor de mensen die mij hebben gePBt: Nee, ik heb geen OW ontvangen n.a.v. het topic van DPB.

En Apple: je verzekert bepaalde mensen dat ik wél een OW heb ontvangen, maar jullie zijn mij vergeten. Fine with me, maar kom tegenover andere mensen eerlijk uit de hoek.

Hoe zit dit eigenlijk feitelijk?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:59

Quellian heeft voor haar opmerkingen in het DPB topic wel degelijk tegelijk met de anderen een OW gekregen. Deze is niet vergeten en ook verstuurd. Als moderator kun je kijken in de 'status' van de gebruikers en daar zie ik wel degelijk een OW staan voor dat topic, verstuurd op dezelfde datum als de anderen hem hebben ontvangen.
Dat Quellian aangeeft hem niet ontvangen te hebben kan misschien komen doordat ze gebruik maakt van een hotmail account. Wellicht is de OW bij de 'ongewenste email' gekomen. En inmiddels zal deze daar niet meer staan aangezien hotmail automatisch de ongewenste email verwijderd na een paar dagen.

Ik heb hierover ook met Quellian contact gehad.