Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joostvangestel schreef:
Als moderator weet ik wel dat ik niet 100% van bokt kan lezen. Wie van jullie doet dit wel? Lijkt me een behoorlijke dagtaak. Dus het kan zijn dat bepaalde zaken "onbestraft" blijven. Is dat erg?
Tulandro schreef:in een democratie regeert het volk, maar er moeten wel vertegenwoordigers zijn, anders gaat het helemaal fout. En die vertegenwoordigers zijn de Mods, anders zou het hier een partijtje in de soep lopen!!
Anya schreef:Dat veronderstelt weer een democratie BV. En bokt is geen democratie maar eigendom van Bart.
BartVB schreef:En door iedereen alles uit te laten vechten kom je IMO ook niet verder. Kijk naar het oude horses.nl, het 'Kampen' topic op FA, etc, etc...
Maar idd, we blijven op een aantal dezelfde punten terug komen waar een (IMO kleine, vocale) groep het over blijft hebben en waarin ik fundamenteel van mening verschil. Dat zijn punten waar we het gewoon niet eens over gaan worden IMO. Daar kan je dan 4 jaar lang over bezig blijven maar dat zal weinig aan de zaak veranderen.
IMO luisteren we zeker wel naar de gebruikers, maar dat wil niet automatisch zeggen dat we het ook met alle gebruikers eens zijn (kan niet eens) of dat we alle voorstellen door gaan of kunnen voeren.
BartVB schreef:Idealiter is het zo dat iedere mod 750 berichten per dag moet lezen (15.000/20).
Er is echter flink wat overlap waardoor je veel meer dan die 750 moet lezen om alles altijd te kunnen zien.
BartVB schreef:je zal mij niet snel een topic zien lezen over welk merk tampons er nou het beste is![]()
Citaat:Stellen dat we makkelijk die 15.000 berichten per dag kunnen lezen en beoordelen is denk ik niet helemaal reeel
BartVB schreef:
Als men vindt dat er 'selectief' bestraft wordt dan zou ik het op prijs stellen dat men vaker op TeM zou drukken. We komen nu nog veel te vaak door stom toeval in enorme rel topics terecht, of we vinden ze doordat topics ineens wel heeeeeel hard groeien. Dat soort problemen kunnen voorkomen worden als men iets vaker op die rode knop zou duwen
Botervlieg schreef:Snap ik niet?
Of bedoel je de rel- ofmiep-topics waar mods elkaars (collectieve) mening herhalen?
runningkawa schreef:
verder hoeft bokt van mij geen democratie te zijn, maar naar je gebruikers luisteren zodat dingen in de toekomst anders kunnen, zal niet zo gek zijn.
Echter blijven we nu steeds op dezelfde punten uitkomen, al zolang bokt bestaat.
Botervlieg schreef:En begnt het TTTH*- syndroom onder bokkies epidemische vormen aan te nemen...![]()
* Talk To The Hand
BartVB schreef:Overlap als in moderators die gewoon dezelfde topics lezen (ook omdat ze die topics gewoon uit persoonlijke interesse volgen). Het zou _erg_ bizar zijn als alle mods precies andere berichten zouden lezen
@RunningKawa: Waar ik (of wij) weinig tot niets mee kunnen is het idee dat we maar alles toe moeten laten waardoor vanzelf alles opgelost wordt. En dat we niet zo snel in moeten grijpen omdat we dan rel topics de kop in drukken. IMO werkt dat gewoon niet op een (groot) forum. Op die manier krijg je clubjes van mensen die eensgezind zijn, vocaal sterk en dan zo'n beetje kunnen doen wat ze willen. De moderators vinden namelijk toch alles best en zullen toch niet ingrijpen.
Ik zie echt niet in waarom je in een normale discussie persoonlijk zou moeten worden. Ik snap echt wel dat sommige mensen dat graag zien, maar dat is gewoon niet my cup of tea. Lol ten koste van een ander gaat er bij mij gewoon niet in.
Het grote probleem met die ruzie topics is dat de gemoederen alleen maar hoger oplopen en men op een gegeven moment totaaaaaal niet meer naar elkaar luisterd. Dan kan je vertrouwen op de buitenstaander die bemiddelend in gaat springen maar dat zie je maar heeeeel zelden gebeuren. Je kan er ook op vertrouwens dat mensen op een gegeven moment uitgeraasd zijn en weer met beide benen op de grond komen te staan maar ook dat heb ik bijna nooit zien gebeuren. Wat je eerder ziet is dat omstanders nog wat olie op het vuur gooien en dat je op een gegeven moment twee groepen hebt die op elkaar in aan het hakken zijn. Een oplossing zal er echter niet komen omdat men gewoon niet meer naar elkaar luistert.
BartVB schreef:Maar idd, we blijven op een aantal dezelfde punten terug komen waar een (IMO kleine, vocale) groep het over blijft hebben en waarin ik fundamenteel van mening verschil. Dat zijn punten waar we het gewoon niet eens over gaan worden IMO. Daar kan je dan 4 jaar lang over bezig blijven maar dat zal weinig aan de zaak veranderen.
Anya schreef:Waarom zou Bart een referendum houden??? Dat is een politiek instrument. Als bedrijf hou je een marktonderzoek.
runningkawa schreef:En dat zien vele met mij anders...
En je wilt je er simpel weg niet in verdiepen en dat is wat ik dan weer met bovenstaande bericht aan wil tonen..