XP geinstalleerd, comp. loopt nu steeds vast

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jorrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:09

Give me one of that, ik heb net een Athlon 64 met een msi moederboard, moet een beta bios, anders geeft hij 70 graden aan, gelukkig is hij het niet, maar raak daar wel gestresst van Lachen

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:43

Jij hebt precies hetzelfde probleem als ik heb met mijn computer..
Zelfde "soort computer" ook, heb ook een Athlon, 1.20 GHz, alleen wat meer geheugen erin.
Heb er tijdje geleden ook een topic over gestart, maar daar kwam niets nuttigs uit.
Computer is vorige week naar de winkel teruggeweest, een paar dagen daar gestaan, uiteindelijk zaterdag de BIOS geupdate, had de hele ochtend daar gedraaid, dus weer mee naar huis. Heeft thuis een uurtje of 3 gedraaid en stond weer vast...
Heb indertijd in mijn topic ook de tip gekregen om eens naar de temperatuur van m'n processor te kijken, maar die was indertijd tussen de 35 en 40 graden.. Nog best redelijk.. Kom door dit topic op het idee weereens te kijken, inmiddels staat ie op 59 voor m'n processor en 50 voor m'n moederbord (met alleen internet aan) (ondertussen gereset door vastlopen.. Scheve mond op 57 en 48 graden).
Kan me alleen niet voorstellen dat ze daar in de winkel niet naar gekeken hebben..
Toch maar (weer..) de cooler controleren morgen.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:06

Spyware? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:01

AMD's zijn erg gevoelig voor het juist installeren van de cooler met de juiste pasta!
Bijna dagelijks zie ik AMD's waarbij de cooler verkeerd erop gezet is of zonder pasta. Logisch dat ze warm worden.

Een Athlon 1.2 heeft trouwens geen interne warmtemeter, sensor op het moederbord geeft dan de temperatuur aan. Een normale werktemperatuur is tussen de 40 en 60 graden, pas bij 95° wordt het kritiek.
Hoewel, hier heeft er één een half jaar op 112° prima gedraaid. Nooit vastgelopen.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:05

Marreke schreef:
AMD's zijn erg gevoelig voor het juist installeren van de cooler met de juiste pasta!
Bijna dagelijks zie ik AMD's waarbij de cooler verkeerd erop gezet is of zonder pasta. Logisch dat ze warm worden.

Pas wel op dat je er niet juist _TE_ veel pasta opdoet... zoals meestal in de kantenklaar pc's zit bij aankoop... Daar pakken ze een lepel en kwakken er zo de koelpasta op. Je kan begrijpen dat het dan niet meer werkt als koeling, maar als isolatie en de warmte dus juist vasthoudt!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:22

Als je via de kabel internet, dan kan het nog wel eens het probleem zijn (die reageert nameljik soms hetzelfde als of je op kantoor zit en het netwerk doet het niet meer; de pc doet dan ook niets meer). Ik krijg het gevoel dat internetten via de kabel ervoor zorgt dat je pc soms vastloopt en dat je er na een tijdje gewoon weer mee kan werken.